Ajattele!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten haitallista on hautoa jatkuvasti katkeruutta, kaunaa, kielteisiä ajatuksia, kateutta ja vihaa?

Eikö kannattaisi käyttää aikansa hyödylliseen, kehittävään ja rakentavaan?

Jokainen tietysti päättää itse aikansa käytöstä - kirjoitan vain tajunnanvirtaa.

19

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • U.Ryynäne

Mitä pahaa näet Raamatun opiskelussa?
      Ja se juuri avaa silmät näkemään kirkkonne oppien vääryyden.
      Kirkkonne tulkinnat ovat erilaiset kuin mitä Raamattu meitä opettaa.
      Esimerkiksi Raamattu ei opeta, että Aadam ja Eeva viettivät sapattia.
      Raamattu opettaa että kymmenen käskyn laki annettiin Israelin ja Jumalan välisen liiton laiksi.
      Adventtikirkko ei tätä opeta.

Eikö tämän oppiminen Raamatusta olekin hyödyllistä ja kehittävää?
      Jätä jatkuva katkeruuden haudonta ja etsiydy kohti totuuden rakkautta.

• pyh!

Ei tuo pidä paikkaansa. 10 käskyä oli olemassa ennen Siinaita. Totta kai Jumala vaati kansaansa noudattamaan omaa pyhää ja ikuista lakiaan.

TE tässä väärin Raamattua luette ja tulkitsette.

• pyh!

Sinä siis väität, että ennen Siinaita murhaaminen ei ollut syntiä eikä ihmisen tarvinnut välittää Jumalan asettamasta pyhyydestä mitään.

Olet siis isästä perkeleestä ajatuksinesi.

• 1234567...

U.Ryynänen. . . No mutta kaikkea sitä kuulee ! Jumalan kymmenen käskyä kuuluu kaikille ihmisille maapallolla, sapatti mukaan lukien. Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten.

1700-luvun virsikirjan sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

• U.Ryynäne
        pyh! kirjoitti:

Sinä siis väität, että ennen Siinaita murhaaminen ei ollut syntiä eikä ihmisen tarvinnut välittää Jumalan asettamasta pyhyydestä mitään.

Olet siis isästä perkeleestä ajatuksinesi.

Miksi olet niin täynnä adventismin katkeruuden sappea että menet pidemmälle kuin on Raamatussa kirjoitettu?

Raamattu on otettava uskossa vastaan eikä järjettömyydellänne.

• pyh!
        U.Ryynäne kirjoitti:

Miksi olet niin täynnä adventismin katkeruuden sappea että menet pidemmälle kuin on Raamatussa kirjoitettu?

Raamattu on otettava uskossa vastaan eikä järjettömyydellänne.

Ja te niitä järjettömiä juuri olette.

• pöh!

Olet täysin väärässä, jos väität, että 10 käskyä annettiin vain israelilaisille. Ne olivat olemassa ennen yhtään israelilaista. Ne vain sisällytettiin osaksi liittosuhdetta ja niin kaikki muutkin lait.

• U.Ryynäne
        1234567... kirjoitti:

U.Ryynänen. . . No mutta kaikkea sitä kuulee ! Jumalan kymmenen käskyä kuuluu kaikille ihmisille maapallolla, sapatti mukaan lukien. Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten.

1700-luvun virsikirjan sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

Eihän meille ole annettu edes virsikirjaa!
        Raamatussa on ihan kaikki tarpeellinen.
        Eikä meidän tarvitse uskon vuoksi noudattaa mitään kirkkojen tulkintaa uskonasioissa.
        Simppeliä kuin heinänteko.
        Toki adventisti on valansa vuoksi sidottu, mutta omasta syystään ja tahallaan.
        Joka lähtee ihmisten aivoituksia noudattamaan hänellä tietenkin puuhaa ja neuvojia riittää joilla kaikilla on turhuuden maine.

• U.Ryynäne kirjoitti:

Eihän meille ole annettu edes virsikirjaa!
        Raamatussa on ihan kaikki tarpeellinen.
        Eikä meidän tarvitse uskon vuoksi noudattaa mitään kirkkojen tulkintaa uskonasioissa.
        Simppeliä kuin heinänteko.
        Toki adventisti on valansa vuoksi sidottu, mutta omasta syystään ja tahallaan.
        Joka lähtee ihmisten aivoituksia noudattamaan hänellä tietenkin puuhaa ja neuvojia riittää joilla kaikilla on turhuuden maine.

U.Ryynäne Mihinkä Ryynäsen tulkinta perustuu Raamatusta ?

Kandagen Hoviherralle ei riittänyt mitä Raamattuun oli kirjoitettu, vaan hän tarvitsi tulkitsijaa, joka ymmärtäisi mitä Raamattuun oli kirjoitettu. Häntä neuvomaan saapui Filippus Jeesuksen opetuslapsi, joka kysyi: Ymmärrätkö myös mitä luet ?
        Onko Ryynäsen ymmärrys suurempi kuin Kandagen Hoviherran, vai tarvitseeko Ryynänenkin neuvonantajia tulkitsemaan Raamatun lauseita, jossa Ryynänen ja papit ovat monesti täysin erimielisiä tulkinnoissaan ?
        ylifariseus pohtii Ryynäsenkin tulkintoja jos häntä voisi jossakin asiassa puolustaa, joka perustuu totuuteen.

• U.Ryynäne
        ylifariseus_1 kirjoitti:

U.Ryynäne Mihinkä Ryynäsen tulkinta perustuu Raamatusta ?

Kandagen Hoviherralle ei riittänyt mitä Raamattuun oli kirjoitettu, vaan hän tarvitsi tulkitsijaa, joka ymmärtäisi mitä Raamattuun oli kirjoitettu. Häntä neuvomaan saapui Filippus Jeesuksen opetuslapsi, joka kysyi: Ymmärrätkö myös mitä luet ?
        Onko Ryynäsen ymmärrys suurempi kuin Kandagen Hoviherran, vai tarvitseeko Ryynänenkin neuvonantajia tulkitsemaan Raamatun lauseita, jossa Ryynänen ja papit ovat monesti täysin erimielisiä tulkinnoissaan ?
        ylifariseus pohtii Ryynäsenkin tulkintoja jos häntä voisi jossakin asiassa puolustaa, joka perustuu totuuteen.

Kandaken hoviherra oli utelias kuulemaan Jeesuksesta eikä miten pitää itse tehdä sitäsuntätä.
        Apostolit opettivat Kristuksen tuntemusta lähtien kirjoituksista ja selittäen miten kirjoitukset liittyivät JEESUKSEEN eikä miten ne liittyivät Kandaken hoviherraan!
        Oliko vastaukseni tyydyttävä?

• mnvb
        pyh! kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. 10 käskyä oli olemassa ennen Siinaita. Totta kai Jumala vaati kansaansa noudattamaan omaa pyhää ja ikuista lakiaan.

TE tässä väärin Raamattua luette ja tulkitsette.

Avioliittoon vihkimisestä Raamattu ei anna mitään käskyä!
        Joten se on humpuukia jollaista ei Jumalan lainkaan mukaan tarvita!

• U.Ryynäne
        pyh! kirjoitti:

Ja te niitä järjettömiä juuri olette.

Näytä missä olen noin sanonut kuten väitit?
        Pitää olla jotain katetta ennenkuin jostain esittää väitteen ja sinä vielä solvaat perään .

• totuuden tietä

U. Ryynänen tule oppilaakseni, niin osoitan raamatulla että 10 -käskyä oli olemassa jo ennen Siinaita..ja tiedossa myös..ennenkuin oli ainuttakaan israelilaista tai juutalaista terv. benedi

• yksinkertaisuusko?
        U.Ryynäne kirjoitti:

Kandaken hoviherra oli utelias kuulemaan Jeesuksesta eikä miten pitää itse tehdä sitäsuntätä.
        Apostolit opettivat Kristuksen tuntemusta lähtien kirjoituksista ja selittäen miten kirjoitukset liittyivät JEESUKSEEN eikä miten ne liittyivät Kandaken hoviherraan!
        Oliko vastaukseni tyydyttävä?

Ei, vastauksesi ei ollut tyydyttävä, sillä Hoviherran piti tehdä sitä sun tätä!!

Esim. tätä: " Katso tässä on vettä, mikä estää sinun kastamasta minua"

No, kun ei mikään estänyt....niin Hoviherra kapusi alas vaunuista,...en tiedä menikö vaatteineen veteen.. mutta piti tehdä sitä ja tätä,.. vaunut piti seisattaa.. pitää ajoneuvoa kiinni, piti aukaista vaunun ovi..ehkä riisua.. kävellä rantaan, veteen.. siellä piti tehdä sitä ja tätä..ja lopulta tulla rantaan... vettä valuvana.. taas piti tehdä sitä ja tätä... Milloinkahan tuo U Ryynänen pääsee totuuden tuntoon?? toivoopi benedi

• tri. A. Virtanen

"En ole katkera, mutta kuitenkin..."

Adventismi rakentaa "hiekalle" ja Ellen G. Whiten hallusinaatioille.
      Se ei ole kovinkaan kehittävää ja rakentavaa, päinvastoin.
      Ellen White kirjoitteli hyvinkin kielteisiä fundamentalistisia näkemyksiä, joita hän kopio muilta ja morfiinihuuruissaan sekoili myös itse. Whiten aivovamma teki hänestä tuomitsevan ja hän mm. vihasi hyvin paljon lapsia.

• pyh!

Tuo on täyttä potaskaa. Whiten luona oli usein suuri joukko lapsia, joiden parissa hän viihtyi.

• mkonjjhgfdr
        pyh! kirjoitti:

Tuo on täyttä potaskaa. Whiten luona oli usein suuri joukko lapsia, joiden parissa hän viihtyi.

Voi ressukoita!
        Toivottavasti pian oppivat pysymään adventismista kaukana.

• ## Miten haitallista on hautoa jatkuvasti katkeruutta, kaunaa, kielteisiä ajatuksia, kateutta ja vihaa? ##

Tuo lienee Kristuksen opetuksista jalointa satoa. Jeesus kehottaa jättämään tilaa Jumalan kostolle, eikä missään tapauksessa kostamaan itse. Vihamiestäkin tulisi ajatella parhain päin sekä konkreettisestikin autella vihaajaansa. Ateismi ja ei-krkistillinen uskonnollisuus kauhistuu tällaisesta, mutta meille uskovaisille se on vapautta! Kristus vapauttaa kaunan kantamisesta ja vihasta - armottomuudesta.

Matt. 5:40
      ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi,
      anna hänen saada vaippasikin;

Antti

• nokstetaas vhä

liirumlaarumlipilipilaaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe