Alotin rytmisen ja valmentaja sano et joillaki on venyvä selkä ja joillai ei. Nyt se kysymys voiko selkää venyttää että esim. Saa 0 siltakaadosta? Tai vaikka rintaseisonnassa jalat pään yli?
Selän venyvyydestä..?
18
6402
Vastaukset
- Aryaqua
kyl voi venyttää mut ensin pitää lämmitellä esim. tekemällä selällä aaltoja. kysy sun valmeltajalta ohjeita venytyksiin
- moimoi
Okei kiitti! Kauanko suunnilleen kestää et selästä tulee ns. "tarpeeks" notkea?
- venyttelijää
riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti
- Mertzuu
venyttelijää kirjoitti:
riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti
No mulla on jo aika notkea selkä! Oon harjotellut mun voimistelu treeneis ja iha muuten vaa. Harjottelu kannannattaa ottaa vakavasti koska susta voi oikeest tulla hyvä! Mäkin sain ennen tosi huonosti mut nyt saan jo paljjooon paremmin! Nyt toivon et vastaisitte: mitä liikkeitä selän notkistamiseen käytetään? Mä tiiän vaa pari liikettä siks kysyn! Kiitti vastaiksist! :)
- N
Omat ongelmat.
- walmentaja
Selkää venytellessä muista myös vahvistaa selän lihaksia muuten tulee helposti selkäkipuja. Esim.siltakaatoa varten venyttele mieluummin hartioita, taivutus kuuluu lähteä niistä eikä esim.alaselästa.
- Mertzuu
Okei mut mitkä liikkeet auttaa siihen että selkä notkistuu, pyöristyy & venyy? Kiitti vastauksist!
- sARA11
Vinkkejä mullekkin tohon rintaseisonnasta jalat pään yli? Oon muuten notkea mutta selkä huono. Mistä kannattais aloittaa?
- miamaar
Mulle selän venyvyyttä vaativat jutut oli aikanaan tosi helppoja, syynä yliliikkuva selkä. Elijoo, joillain venyy enemmän kuin toisilla. Muista hyvä lämmittely, se tekee paljon!
- Apua sitä tarvitseville
Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!
Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.
Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.
Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.
Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D
- ApuaSitäTarvitseville
Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!
Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.
Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.
Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.
Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D- ApuaSitäTarvitseville
Sori tuli kahesti:(
- Kymmenenvuotta
Oon harrastanu voimisteluu 10 vuotta ja oon 13 vuotias! Selkää kannattaa venyttää monipuolisesti eli ei tehdä vain siltoja. Aaltoja kannattaa tehdä selän lämmittelyä varten. Musta ainaki tuntuu ettei aallot auta, mut kyl se auttaa vaikka ite ei sitä huomaa... Linnun ja karhunpesät on tosi tehokkaita samoin kuin silta "istumiset" ja ristarissa oleminen
- SMjoukkuevoimistelia
No siis itse olen joukkuevoimistelua ja ihan kisaan. Ensin kannattaa harjoittaa selän lihaksia. Sitten esimerkiksi mene siltaan ja koit kävellä käsiä ja jalkoja mahdollisimman yhteen. Tämä ei aluksi anna ekalla tai tokalla kerralla näkyvää tulosta mutta noin viikon venytyksien jälkeen tajuaa että on jo paljon lähempänä tavoitetta. Siinä vaiheessa aloittaisin erilaisten jalkojen ja selän yhdistys venytyksiä harjoittelemaan kuten ristari. Muistakaa aina että ei ole mitään oikotietä notkeuteen. Itse myös tykkaan mennä varsa seinään ja työntää itseäni seinästä pois päin Max 2-3 viikkoa niin ihan varmasti saat kaikki liikkeet mihin tarvitset selkänotkeutta!
- Haluunoppii
Miten venyttää että voisi päästä ristarin?
- KV-tasonvoimistelija
Tiedän, olen aivan liian myöhässä, mutta toivottavasti tästä on joillekin apua ;). Kun teeterilaisia selän liikkeitä (esim. siltakaatoja) niin jännitä pakaralihaksia. Muuten voi tulla selkäkipuja.
- Anonyymi
Lämmittäkää selkä AINA hyvin, esim tekemällä aaltoja ja sukelluksia. Sen jälkeen selän varsinainen ”venytys” esim silta ja jalat pään yli mahallaan.
- Anonyymi
Naimalla ne selät notkistuupi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015