Selän venyvyydestä..?

moimoi

Alotin rytmisen ja valmentaja sano et joillaki on venyvä selkä ja joillai ei. Nyt se kysymys voiko selkää venyttää että esim. Saa 0 siltakaadosta? Tai vaikka rintaseisonnassa jalat pään yli?

17

5965

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aryaqua

      kyl voi venyttää mut ensin pitää lämmitellä esim. tekemällä selällä aaltoja. kysy sun valmeltajalta ohjeita venytyksiin

    • moimoi

      Okei kiitti! Kauanko suunnilleen kestää et selästä tulee ns. "tarpeeks" notkea?

      • venyttelijää

        riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti


      • Mertzuu
        venyttelijää kirjoitti:

        riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti

        No mulla on jo aika notkea selkä! Oon harjotellut mun voimistelu treeneis ja iha muuten vaa. Harjottelu kannannattaa ottaa vakavasti koska susta voi oikeest tulla hyvä! Mäkin sain ennen tosi huonosti mut nyt saan jo paljjooon paremmin! Nyt toivon et vastaisitte: mitä liikkeitä selän notkistamiseen käytetään? Mä tiiän vaa pari liikettä siks kysyn! Kiitti vastaiksist! :)


    • N

      Omat ongelmat.

    • walmentaja

      Selkää venytellessä muista myös vahvistaa selän lihaksia muuten tulee helposti selkäkipuja. Esim.siltakaatoa varten venyttele mieluummin hartioita, taivutus kuuluu lähteä niistä eikä esim.alaselästa.

      • Mertzuu

        Okei mut mitkä liikkeet auttaa siihen että selkä notkistuu, pyöristyy & venyy? Kiitti vastauksist!


    • sARA11

      Vinkkejä mullekkin tohon rintaseisonnasta jalat pään yli? Oon muuten notkea mutta selkä huono. Mistä kannattais aloittaa?

    • miamaar

      Mulle selän venyvyyttä vaativat jutut oli aikanaan tosi helppoja, syynä yliliikkuva selkä. Elijoo, joillain venyy enemmän kuin toisilla. Muista hyvä lämmittely, se tekee paljon!

      • Apua sitä tarvitseville

        Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!


        Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.


        Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.

        Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.

        Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D


    • ApuaSitäTarvitseville

      Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!


      Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.


      Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.

      Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.

      Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D

      • ApuaSitäTarvitseville

        Sori tuli kahesti:(


    • Kymmenenvuotta

      Oon harrastanu voimisteluu 10 vuotta ja oon 13 vuotias! Selkää kannattaa venyttää monipuolisesti eli ei tehdä vain siltoja. Aaltoja kannattaa tehdä selän lämmittelyä varten. Musta ainaki tuntuu ettei aallot auta, mut kyl se auttaa vaikka ite ei sitä huomaa... Linnun ja karhunpesät on tosi tehokkaita samoin kuin silta "istumiset" ja ristarissa oleminen

    • SMjoukkuevoimistelia

      No siis itse olen joukkuevoimistelua ja ihan kisaan. Ensin kannattaa harjoittaa selän lihaksia. Sitten esimerkiksi mene siltaan ja koit kävellä käsiä ja jalkoja mahdollisimman yhteen. Tämä ei aluksi anna ekalla tai tokalla kerralla näkyvää tulosta mutta noin viikon venytyksien jälkeen tajuaa että on jo paljon lähempänä tavoitetta. Siinä vaiheessa aloittaisin erilaisten jalkojen ja selän yhdistys venytyksiä harjoittelemaan kuten ristari. Muistakaa aina että ei ole mitään oikotietä notkeuteen. Itse myös tykkaan mennä varsa seinään ja työntää itseäni seinästä pois päin Max 2-3 viikkoa niin ihan varmasti saat kaikki liikkeet mihin tarvitset selkänotkeutta!

    • Haluunoppii

      Miten venyttää että voisi päästä ristarin?

    • KV-tasonvoimistelija

      Tiedän, olen aivan liian myöhässä, mutta toivottavasti tästä on joillekin apua ;). Kun teeterilaisia selän liikkeitä (esim. siltakaatoja) niin jännitä pakaralihaksia. Muuten voi tulla selkäkipuja.

    • Anonyymi

      Lämmittäkää selkä AINA hyvin, esim tekemällä aaltoja ja sukelluksia. Sen jälkeen selän varsinainen ”venytys” esim silta ja jalat pään yli mahallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe