Selän venyvyydestä..?

moimoi

Alotin rytmisen ja valmentaja sano et joillaki on venyvä selkä ja joillai ei. Nyt se kysymys voiko selkää venyttää että esim. Saa 0 siltakaadosta? Tai vaikka rintaseisonnassa jalat pään yli?

18

6590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aryaqua

kyl voi venyttää mut ensin pitää lämmitellä esim. tekemällä selällä aaltoja. kysy sun valmeltajalta ohjeita venytyksiin

• moimoi

Okei kiitti! Kauanko suunnilleen kestää et selästä tulee ns. "tarpeeks" notkea?

• venyttelijää

riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti

• Mertzuu
        venyttelijää kirjoitti:

riippuu vähän ihmisen rakenteesta. esimerkiksi joillekkin on hankalempaa tuottaa tulosta ja toisille tuloksia tulee helpommin. mutta ainahan venyvyys kannatttaa ottaa tarpeeksi vakavasti

No mulla on jo aika notkea selkä! Oon harjotellut mun voimistelu treeneis ja iha muuten vaa. Harjottelu kannannattaa ottaa vakavasti koska susta voi oikeest tulla hyvä! Mäkin sain ennen tosi huonosti mut nyt saan jo paljjooon paremmin! Nyt toivon et vastaisitte: mitä liikkeitä selän notkistamiseen käytetään? Mä tiiän vaa pari liikettä siks kysyn! Kiitti vastaiksist! :)

• N

Omat ongelmat.

• walmentaja

Selkää venytellessä muista myös vahvistaa selän lihaksia muuten tulee helposti selkäkipuja. Esim.siltakaatoa varten venyttele mieluummin hartioita, taivutus kuuluu lähteä niistä eikä esim.alaselästa.

• Mertzuu

Okei mut mitkä liikkeet auttaa siihen että selkä notkistuu, pyöristyy & venyy? Kiitti vastauksist!

• sARA11

Vinkkejä mullekkin tohon rintaseisonnasta jalat pään yli? Oon muuten notkea mutta selkä huono. Mistä kannattais aloittaa?

• miamaar

Mulle selän venyvyyttä vaativat jutut oli aikanaan tosi helppoja, syynä yliliikkuva selkä. Elijoo, joillain venyy enemmän kuin toisilla. Muista hyvä lämmittely, se tekee paljon!

• Apua sitä tarvitseville

Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!

Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.

Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.

Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.

Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D

• ApuaSitäTarvitseville

Kantsii ainaski tehä seuraavia liikkeitä, mulla autto hirveesti!

Eli makaat ensin mahallasi lattialla. Sitten laitat kädet suunnilleen navan korkeudelle, ja nostat yläkroppaa ylöspäin, niin että sulla on kuitenkin lantio maassa. Sitten siinä yrität saada päätä mahdollisimman taakse (laita vaikka jalat seinää vasten ja siitä työnnä, niin ei luista). Pysy siinä noin minuutti. Sitten koukistat jalat, ja yrität saada jalat osumaan päähän. Pysy siinäkin noin minuutti.

Toinen keino (myös erittäin toimiva) on että menet mahalleen. Sitten kaverisi ottaa sinun käsistäsi kiinni, ja vetää taaksepäin. Pysy siinäkin noin minuutti.

Kolmas keino on että menet ensin siltaan. Yksinkertaisesti siitä vain yrität kävellä käsilläsi mahdollisimman lähelle jalkojasi:D pysy siinäkin noin minuutti.

Noita liikkeitä kun teet kerran tai pari kertaa päivässä niin johan selkä notkistuu:D

• ApuaSitäTarvitseville

Sori tuli kahesti:(

• Kymmenenvuotta

Oon harrastanu voimisteluu 10 vuotta ja oon 13 vuotias! Selkää kannattaa venyttää monipuolisesti eli ei tehdä vain siltoja. Aaltoja kannattaa tehdä selän lämmittelyä varten. Musta ainaki tuntuu ettei aallot auta, mut kyl se auttaa vaikka ite ei sitä huomaa... Linnun ja karhunpesät on tosi tehokkaita samoin kuin silta "istumiset" ja ristarissa oleminen

• SMjoukkuevoimistelia

No siis itse olen joukkuevoimistelua ja ihan kisaan. Ensin kannattaa harjoittaa selän lihaksia. Sitten esimerkiksi mene siltaan ja koit kävellä käsiä ja jalkoja mahdollisimman yhteen. Tämä ei aluksi anna ekalla tai tokalla kerralla näkyvää tulosta mutta noin viikon venytyksien jälkeen tajuaa että on jo paljon lähempänä tavoitetta. Siinä vaiheessa aloittaisin erilaisten jalkojen ja selän yhdistys venytyksiä harjoittelemaan kuten ristari. Muistakaa aina että ei ole mitään oikotietä notkeuteen. Itse myös tykkaan mennä varsa seinään ja työntää itseäni seinästä pois päin Max 2-3 viikkoa niin ihan varmasti saat kaikki liikkeet mihin tarvitset selkänotkeutta!

• Haluunoppii

Miten venyttää että voisi päästä ristarin?

• KV-tasonvoimistelija

Tiedän, olen aivan liian myöhässä, mutta toivottavasti tästä on joillekin apua ;). Kun teeterilaisia selän liikkeitä (esim. siltakaatoja) niin jännitä pakaralihaksia. Muuten voi tulla selkäkipuja.

• Anonyymi

Lämmittäkää selkä AINA hyvin, esim tekemällä aaltoja ja sukelluksia. Sen jälkeen selän varsinainen ”venytys” esim silta ja jalat pään yli mahallaan.

• Anonyymi

Naimalla ne selät notkistuupi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      311
      2784
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      52
      2604
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1410
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1265
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1221
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1080
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70