"Pitää olla jotain annettavaa..." Siis mitä ?

ymmärtämätön

Yksi niistä asioista, joita en ole koskaan oikein tajunnut näissä tutustumis-, seurustelu-, parisuhdekuvioissa on tuo vaatimus? että miehellä/naisella pitää olla "jotain annettavaa" suhteessa, tai että ylipäänsä olisi parisuhdekelpoinen.

Annettavaa, Siis MITÄ annettavaa ? Olen sitten kait tyhmä, mutta en nyt vaan tajua, ja oletan myös, että ei minulla ole ainakaan mitään erityistä "annettavaa" suhteessa. Olen vain ihan tavallinen ihminen, joka kykenee rakastamaan ja kohtelemaan rakastamaansa ihmistä hyvin, mutta en minä kykene tekemään seurustelusta ja parisuhteesta jotain ihmeellistä unelmaelämää jossa kaikki menee aina sen toisen osapuolen mielen mukaan.

15

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      No ei välttämättä mitään konkreettista annettavaa... ellei niitä sänkyhommia sitten lasketa. Tietenkin jos voi jotain pienempiä juttuja hankkia josta toinen tykkää niin sehän on kaunis ele. Ennemminkin se ns. antaminen varmaan tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että on valmis sitoutumaan ja jakamaan oman arkensa toisen kanssa ja tarjoamaan toisen osapuolen kaipaamaa läheisyyttä. Ei kukaan voi kuitenkaan pyytää omalta kumppaniltaan kuuta taivaalta. Se että toinen osapuoli väkisin ruinaa jotain "annettavaa" parisuhteessa toiselta kuulostaa aika itsekkäältä.

    • 13+15

      Itse ajattelen tuon siten, että molempien pitää kokea saavansa suhteesta enemmän kuin yksin ollessaan. Ihan kiva ei riitä. Itse koen tuota hyvin harvoin. Huonolla suhteella ei ole tulevaisuutta ja se alkaa tuntumaan rasitteelta jossain vaiheessa.

      Näen tuon myös siten, että pitää olla yhtenevät odotukset. Tapailuseuraa hakevalla ei ole annettavaa perheestä ja yhteisestä tulevaisuudesta haaveilevalle.

      T. Mies

    • jeps.

      Pitää olla rahaa annettavana.

    • sdfsert

      Pitää olla iloinen, onnellinen ja täydellinen. Oikeasti tuo "pitää olla jotain annettavaa" kuulostaa minusta tosi itsekkäältä ja omahyväiseltä: kuin ei voitais hyväksyä tavallisuutta ja arkisuutta vaan pitäis olla jotain erikoista "tarjottavaa". Minusta sopivan ihmisen läsnäolo sinänsä olis ihan tarpeeksi tarjottu...

    • no

      Esim. antaa toinen toisilleen rakkautta ja tukea.

    • Suhteessa annetaan aikaa yhdessä oloon, huomiota toiselle, hellyyttä, tunteita, huolenpitoa, tukea ja turvaa vaikeina aikoina. Näitä pystyy antamaan jokainen mies jos kykenee sitoutumaan seurustelusuhteeseen.
      Jos toinen osapuoli ei kykene/ halua ottaa toista huomioon tai ajatella hänen tunteitaan tai tarpeitaan, ei hänellä ole suhteelle juuri annettavaa.

      Ei suhteesta tarvitse tehdä unelmaelämää. Sellainen odottaminen ei ole realistista. Arki tulee aina kuvioon. Eikä kenenkään tarvitse aina tehdä toisen mielen mukaan. Kyllä joustoa pitää olla molempiin suuntiin.

      Aloittajalla on selkeästi sitä rakkautta ja huolenpitoa tarjottavana. Ehkä toinen osapuoli on itsekäs.

    • Eiköhän tuolla yleisesti tarkoiteta sitä, että kumppanikandin pitäisi olla suunnilleen samalla tasolla itselleen tärkeäksi kokemissaan asioissa. Eihän kukaan halua perässä vedettävää kumppania. Jokainen pitää tietysti eri asioita tärkeänä, joten mitään yksikäsitteistä vastausta tähän ei ole olemassa.

    • Annettavaa puolin ja toisin. Rakkautta, tunteita, tukea, turvaa, kiintymystä ja hellyyttä. Näkisin samoin kuten Glittergirl ja Mr. Groove asian esittää.

    • carambola87a

      Jaahas feministit järjestivät viestini kadoksiin. Nainen saa (arvatkaa mitä) ja mies antaa (arvatkaa mitä).

      Muusta en tiedä kun en ole päässyt parisuhteeseen kertaakaan. Vain niihin p-suhteisiin.

      Olikohan tarpeeksi sensuuria vai poistetaanko tämäkin?

      • Hehe ehe eh eh

        Jatka vaan naisten haukkumista, niin et pääsekään muuta kuin leikkimään junaa poikien kanssa.


      • Älä sitten solvaa

        Luuletko todella että vain feministit suuttuvat naisen halventamisesta?


      • carambola87a
        Hehe ehe eh eh kirjoitti:

        Jatka vaan naisten haukkumista, niin et pääsekään muuta kuin leikkimään junaa poikien kanssa.

        Heh. Luuletko että haluaisin painaa yhtään siiderivalasta joka näitä palstoja lukee?


      • carambola87a
        Älä sitten solvaa kirjoitti:

        Luuletko todella että vain feministit suuttuvat naisen halventamisesta?

        Kuules te naiset olette yhteisvastuussa siitä mitä näppäimistöltäni lähtee. Tänne kirjoittavat ja näitä palstoja lukevat naiset ovat niin sairaita, häiriintyneitä siiderivalaita etten yhtään ihmettele miksi olette sinkkuja.


    • Yllä 13 15 kiteyttää asian varsin hyvin - eli molempien "pitää kokea saavansa suhteessa enemmän kuin yksin ollessaan".

      Rakkautta ja hellyyttä varmaan kaikki ajattelevat voivansa antaa, mutta nykyään ehä suoremmin tuodaan ilmi tämä hyötynäkökulma kun puhutaan parisuhteista - eli pitää olla jotain muutakin annettavaa, jotain "lisättävää" sen perusromantiikan lisäksi minkä vuoksi suhteeseen ryhtyisi.

      Ei kauhean romanttista kyllä mielestäni, enemmänkin käytännönläheinen suhtautuminen rakastumiseen - toivottavasti romantiikka ei ole vielä kuollut koska vaikka se niin jollain tasolla onkin, on ärsyttävää ajatella parisuhdetta kaupankäyntinä...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe