Rovaniemellä kaavoituksessa paljon vaikeuksia ?

Citizen Kane

Saamme seurata mediasta jatkuvasti uutisia kaavoituksen vaikeuksista, jotka liittyvät kaupungin, kaupunkilaisten ja muiden virkamiesten intressien syrjintään ja aliarviointiin ja jopa ylenkatsomiseen. Onko syytä epäillä että Rovanimen kaavoituksessa ei ole riittävästi lain määrittelemää ammattitaitoa vai mistä ongelma johtuu ?
Kaavanlaatijan pätevyys määritellään ainakin seuraavissa määräyksissä; Maankäyttö- ja Rakennuslaki, FISE kaavanlaatijan pätevyysvaatimukset. Täyttyvätkö vaatimukset Rovaniemellä ?

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990132
http://www.fise.fi/default/www/suomi/patevyysvaatimukset_ja_patevyyshakemuslomakkeet/kaavan_laatijat/

38

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FISE-rekisteri

Ainakaan FISE-rekisterissä ei ollut yhtään pätevää kaavanlaatijaa Rovaniemen kaupungilla. Sensijaan yksityisellä puolella oli Rovaniemellä.

Mitä tuo merkitsee ?

Oudolta tuntuva tilanne.

• Rovala To 27.9klo 16

Lapin Kansassa oli Sunnuntaina Rovalasta info ja muistaakseni Torstaina 27.9.2012 klo 16 on Rovalassa jonkinlaista infotietoa Rovaniemen kaavoitusasioista...

Aion ainakin itse käydä kuuntelemassa, miten esimerkiksi kaupungin osayleiskaava on edennyt ja etenee...

T. Matti Henttunen
      www.mattihenttunen.fi

• Heheh.

Helppo arvata mikä mättää Riovaniemen kaavoituksessa.
      Lapsikin tietää tuon.

• Olis tärkeää tietää.

Onks toi kaavatoimisto se kaupungin osasto jonka johto matkustelee työaikana Espanjassa ja Ranskassa ? Ja jos on, niin kenen rahoilla ne matkustelevat ? Ei kai vaan veronmaksajien ?

• Mitä ???

Ei ole Lapin Kansa eikä kaupungin tiedotuslehti kertonut mitään että teknisen toimiston väki matkustelee Etelä-Euroopassa veronmaksajien rahoilla. Mitä vitunpimittämistä tämä on ?
        Vai onko matkan maksaja joku kaupungilta tilauksen saanut firma, josta myös puhutaan ?

• Matti Henttunen

Matin vaaliteemat 2012
      1) Työllistämismahdollisuuksia kaupunkiimme

Pyrkisin tekemisilläni vaikuttamaan voimaperäisesti muun muassa jouhevaan, positiiviseen kaavoituspolitiikkaan. Mielestäni jos joku omalla riskillä ja omalla työllä rakentaa ja siten luo työllistämismahdollisuuksia kaupunkiimme, tällaista toimintaa pitää ehdottomasti tukea. Pitkässä juoksussa tämä näkyy meidän kaikkien ruokapöydässä. Äänestä Matti tekniseen lautakuntaan!

Nuorisotyöttömyys Suomessa ja Rovaniemellä on sietämättömän korkea. Uutisoinnissa puhutaan jopa 25 % nuorisotyöttömyydestä. Pyrkisin toiminnallani kehittämään yhteiskuntaa, jossa kaikki työllistämisen esteet raivattaisiin ja eläisimme yhteiskunnassa ilman tarpeetonta työllistämistä vaikeuttavia pykäliä, valvontaa ja byrokratiaa.

Anniskeluala on oiva esimerkki jossa työllistäminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

2) Asumisen kustannukset alas

Suomessa ja Rovaniemellä elämisen ja olemisen kustannuksiin pyrkisin vaikuttamaan niitä alentamalla. Muun muassa asunnon hankinta nykyhinnoilla on suorastaan järjettömän kallista ja aloittaville perheille sekä yksinäisille ihmisille usein jopa ylivoimainen ponnistus nykyhintatasolla. Pyrkisin toiminnallani siihen että asuntojen hankintahinnat / neliöhinnat olisivat inhimillisiä ja siten jokaisen helpommin saavutettavissa.

"Tänään muuttovalmiiden omakotitalojen neliöhinnat ovat reilu 1000 € per neliö niin miksi kerrostaloneliöt hipovat 3500 € neliöltä?"

Rovaniemen kaupunki voisi toimillaan vaikuttaa siihen että edullisia kerrostalotontteja kyseiselle sosiaaliselle asuntotuotannolle olisi tarvittaessa saatavilla. Olen keskustellut asiasta arkkitehtuuritoimistojen sekä poliittisten päättäjien kanssa ja tavoite on haastava muttei mahdoton.

Myös Rovaniemellä sadat tyhjillään olevat vuokra-asunnot ihmetyttävät aikana jolloin ihmisiä / asunnontarvitsijoita jonotetaan asuntojonoissa. Tähänkin pyrkisin vaikuttamaan mahdollisuuksieni mukaan.

3)
      Pyrin tekemisilläni vaikuttamaan siten, että antamasi äänesi näkyisi myös käytännössä!

Sinun asiallasi ja Sinun puolestasi,
      Matti Henttunen
      katso ajatuksiani sivuiltani: www.mattihenttunen.fi

• Pertti S

Asiallista kirjoitusta Matilta.

• Jompero

Ota Matti rauhallisesti.

• Matti ..

Hei, minähän otan aina rauhallisesti...

T. Matti

• HTT.

Sanovat yrittäjien jo varovan Rovaniemeä, koska kaavoitus on päin honkia. Paikalliset yrittäjät ovat tietysti viestineet asiaa yrittäjäjärjestöissä. Ja uudet mahdolliset yrittäjät ovat tietysti suuntautuneet muualle, koska ei sellaiselle paikkakunnalle kannata menä jossa kaavoituksessa vain riidellään. Nykyinen kaavoitus tulee todennäköisesti hyvin kalliiksi Rovaniemelle. Ongelmista tuskin selviää pelkästään höpöttämällä.

• LK kirjoittaa;

Kaupungin budjetti 15 miljoonaa alijäämäinen. Niinpä niin. Kaupungin virkamiesten hallintomoraali on täysin hukassa, kaupunkilaisten näkövinkkelistä katsottuna. Virkamiesten ja poliitiikkojen näkövinkkelistä katsottuna asia on tietysti päinvastoin. Mitä enemmän kaupunkilaiset maksavat veroja tuloistaan, sitä alistuneempia he ovat virkamiehiin nähden ja sitä suurempi valta virkamiehillä on kaupunkilaisiin nähden. Kysymys on ensisijaisesti vallankäytöästä, vaikka virkamiehet yrittävät perustella holtitonta verorahojen käyttöä millä. Virkamiehet ja poliitikot yrittävät tehdä kaupunkilaisista alamaisia, kuten kommunistimaissa, joissa kaikki valta on virkamiehillä ja poliitikoilla.

Tätä kurimusta edustaa myös kaavatoimisto, surutta laitetaan rahaa menemään minne sattuu ja vaikka minkälaisilla perusteilla. Rahankulutukseen kelpaa vaikka matkat Espanjaan ja Ranskaan. Pääasia on; kaupunkilaisten sunhteellinen itsenäisyys täytyy murtaa ja nimenomaan taloudellinen itsenäisyys. Hyvin raaka ja vastenmielinen päämäärä.

• Matti Henttunen
        LK kirjoittaa; kirjoitti:

Kaupungin budjetti 15 miljoonaa alijäämäinen. Niinpä niin. Kaupungin virkamiesten hallintomoraali on täysin hukassa, kaupunkilaisten näkövinkkelistä katsottuna. Virkamiesten ja poliitiikkojen näkövinkkelistä katsottuna asia on tietysti päinvastoin. Mitä enemmän kaupunkilaiset maksavat veroja tuloistaan, sitä alistuneempia he ovat virkamiehiin nähden ja sitä suurempi valta virkamiehillä on kaupunkilaisiin nähden. Kysymys on ensisijaisesti vallankäytöästä, vaikka virkamiehet yrittävät perustella holtitonta verorahojen käyttöä millä. Virkamiehet ja poliitikot yrittävät tehdä kaupunkilaisista alamaisia, kuten kommunistimaissa, joissa kaikki valta on virkamiehillä ja poliitikoilla.

Tätä kurimusta edustaa myös kaavatoimisto, surutta laitetaan rahaa menemään minne sattuu ja vaikka minkälaisilla perusteilla. Rahankulutukseen kelpaa vaikka matkat Espanjaan ja Ranskaan. Pääasia on; kaupunkilaisten sunhteellinen itsenäisyys täytyy murtaa ja nimenomaan taloudellinen itsenäisyys. Hyvin raaka ja vastenmielinen päämäärä.

Hei, nythän on kuntavaalit tulossa ja sinähän voi vaikuttaa asiaan antamasi äänesi uudelle henkilölle.

Terveisin
        Matti Henttunen
        Nro 188
        www.mattihenttunen.fi

• Veera Veronmaksaja
        Matti Henttunen kirjoitti:

Hei, nythän on kuntavaalit tulossa ja sinähän voi vaikuttaa asiaan antamasi äänesi uudelle henkilölle.

Terveisin
        Matti Henttunen
        Nro 188
        www.mattihenttunen.fi

Ossaatko laittaa kaavatoimiston asiat kuntoon ja heittää tarvittaessa riidankylväjät vaikka pihalle ?

• Veera Veronmaksaja
        Matti Henttunen kirjoitti:

Terveisin
        Matti Henttunen
        Nro 188
        www.mattihenttunen.fi

Matti, Matti, vastaappa, muuten et saa ääntä.

• Matti Henttunen 188
        Veera Veronmaksaja kirjoitti:

Hei Veera, toki teen voitavani asiassa. Kuten olen vaaliteemassani sanonut Rovaniemellä voidaan asumisen ja elämisen kustannuksia laskea niin halutessa. Jostain kumman syystä vain ei sitä halua tunnu löytyvän... Kaupungin maankäyttö ja aktiivinen kaavoituspolitiikka on yksi työkalu jolla tavoitteeseeni päästäisiin.

Kaupunki voisi kaavoittaa edullisia tontteja ns. sosiaaliselle asuntotuotannolle jossa rakennettaisiin vain edullisia asuntoja niitä tarvitseville. Olen keskustellut asiasta päättäjien, arkkitehtien ja muun muassa kaavoituspäällikön Tarjan kanssa. Tarjakin vahvisti että kaavoituksella voidaan vaikuttaa asumisen hintaan...

Toinen joka minua todella hiertää on tämä kielteinen viranomaistoiminta jolla esimerkiksi nuorten työllistämistä hankaloitetaan.
        Esimerkkinä Oluthuoneelle vastaavamme Ida tuli töihin jokunen vuosi sitten. Miten valtiovalta ja viranomaiset palkitsivat yrityksen joka tuottaa verovaroja ja työllistää...
        Jouduimme käräjöimään asiasta kolmatta vuotta. USKOMATONTA MUTTA TOTTA..!

Joten ei muutakun hihat heilumaan ja tekemään asioita. Voit itse vaikuttaa asiaan äänestämällä nroa 188. Näin yksinkertaista se mielestäni on.

Terveiset Veeralle ja muillekkin.
        Matti 188
        www.mattihenttunen.fi

• Veeralle infoa.

Veera, toki voit soittaakkin...

T. Matti

• Veera Veronmaksaja
        Matti Henttunen 188 kirjoitti:

Hei Veera, toki teen voitavani asiassa. Kuten olen vaaliteemassani sanonut Rovaniemellä voidaan asumisen ja elämisen kustannuksia laskea niin halutessa. Jostain kumman syystä vain ei sitä halua tunnu löytyvän... Kaupungin maankäyttö ja aktiivinen kaavoituspolitiikka on yksi työkalu jolla tavoitteeseeni päästäisiin.

Kaupunki voisi kaavoittaa edullisia tontteja ns. sosiaaliselle asuntotuotannolle jossa rakennettaisiin vain edullisia asuntoja niitä tarvitseville. Olen keskustellut asiasta päättäjien, arkkitehtien ja muun muassa kaavoituspäällikön Tarjan kanssa. Tarjakin vahvisti että kaavoituksella voidaan vaikuttaa asumisen hintaan...

Toinen joka minua todella hiertää on tämä kielteinen viranomaistoiminta jolla esimerkiksi nuorten työllistämistä hankaloitetaan.
        Esimerkkinä Oluthuoneelle vastaavamme Ida tuli töihin jokunen vuosi sitten. Miten valtiovalta ja viranomaiset palkitsivat yrityksen joka tuottaa verovaroja ja työllistää...
        Jouduimme käräjöimään asiasta kolmatta vuotta. USKOMATONTA MUTTA TOTTA..!

Joten ei muutakun hihat heilumaan ja tekemään asioita. Voit itse vaikuttaa asiaan äänestämällä nroa 188. Näin yksinkertaista se mielestäni on.

Terveiset Veeralle ja muillekkin.
        Matti 188
        www.mattihenttunen.fi

Satutko sinä Matti tietämään että nimenomaan se on Rovaniemen kaavoitus joka tuottaa niitä kalliita asuntoja Rovaniemelle. Esim. Siljotie 2:een on tulossa uusi kaava, jossa KAAVOITUKSESTA johtuen asuntojen hinnat tulevat olemaan 3000-4000€/m2. Kaavoituksella on saatu asuntojen normaalihintaan vielä n. 500€/m2 lisähinta. Eli kaksio tulee maksamaan tuolla kaavaluonnoksella n. 150.000-200.000€.
        Tuommoista kaupunkia te olette tekemässä.
        Rajavartion kaava-alueelle tulee samanmoisia ratkaisuja. Eli nimenomaan KAAVOITUKSESTA johtuvia kalliita rakennuskustannuksia.
        Höpötys on höpötystä ja fakta on faktaa.

USKOMATONTA MUTTA TOTTA..!

• Matti Henttunen 188

Satutko sinä Matti tietämään että nimenomaan se on Rovaniemen kaavoitus joka tuottaa niitä kalliita asuntoja Rovaniemelle. Esim. Siljotie 2:een on tulossa uusi kaava, jossa KAAVOITUKSESTA johtuen asuntojen hinnat tulevat olemaan 3000-4000€/m2. Kaavoituksella on saatu asuntojen normaalihintaan vielä n. 500€/m2 lisähinta. Eli kaksio tulee maksamaan tuolla kaavaluonnoksella n. 150.000-200.000€.
        Tuommoista kaupunkia te olette tekemässä.
        Rajavartion kaava-alueelle tulee samanmoisia ratkaisuja. Eli nimenomaan KAAVOITUKSESTA johtuvia kalliita rakennuskustannuksia.
        Höpötys on höpötystä ja fakta on faktaa.

USKOMATONTA MUTTA TOTTA..!

Hei Veera, mutta olen puhunut kokoajan ns. sosiaalisesta asuntotuotannosta jota kaupunki voisi aktiivisella kaavoituspolitiikalla tukea. Olen keskustellut asiasta poliitikkojen, arkkitehtitoimistojen sekä kaavoittajan kanssa. Kaikki sanovat että kaavoitus on yksi työkalu tähän... Pitänee muistaa etten ole istunut valtuustossa päivääkään joten en ole ollut tekemässä kyseisiä kaavapäätöksiä josta puhuit. En missään nimessä väitä ettet olisi Veera oikeassa...

Minun visio on että tulemme näkemään asuntotuotantoa jossa neliöhinnat ovat 1000-1500 euron pintaan... OK-talopuolella tämä on jo mahdollista niin miksei asunto-osaketuotannossa. Se taitaa olla vain halusta kiinni, näin ajattelisin...

Anyway, olen lupautunut ajamaan nuorisotyöpaikkoja Rovaniemelle sekä asumisen ja elämisen kustannusten laskua... Lupaukset on ymmärtääkseni myös lunastettava ja lunastattevissa.

Terveisin
        Matti 188

• Veera Veronmaksaja

Hei Veera, mutta olen puhunut kokoajan ns. sosiaalisesta asuntotuotannosta jota kaupunki voisi aktiivisella kaavoituspolitiikalla tukea. Olen keskustellut asiasta poliitikkojen, arkkitehtitoimistojen sekä kaavoittajan kanssa. Kaikki sanovat että kaavoitus on yksi työkalu tähän... Pitänee muistaa etten ole istunut valtuustossa päivääkään joten en ole ollut tekemässä kyseisiä kaavapäätöksiä josta puhuit. En missään nimessä väitä ettet olisi Veera oikeassa...

Minun visio on että tulemme näkemään asuntotuotantoa jossa neliöhinnat ovat 1000-1500 euron pintaan... OK-talopuolella tämä on jo mahdollista niin miksei asunto-osaketuotannossa. Se taitaa olla vain halusta kiinni, näin ajattelisin...

Anyway, olen lupautunut ajamaan nuorisotyöpaikkoja Rovaniemelle sekä asumisen ja elämisen kustannusten laskua... Lupaukset on ymmärtääkseni myös lunastettava ja lunastattevissa.

Terveisin
        Matti 188

Jos se on niin helppoa, niin sittenhän sinun kannattaa alkaa heti rakentamaan halpoja asuntoja, 1000-1500 e pintaan.

"Minun visio on että tulemme näkemään asuntotuotantoa jossa neliöhinnat ovat 1000-1500 euron pintaan... Se taitaa olla vain halusta kiinni, näin ajattelisin..."

• Hyvä matti !

Terveisin
        Matti 188

Osaat valehdella sopivasti, joten sinussa on poliitikko ainesta :)

• Matti Henttunen 188

Jos se on niin helppoa, niin sittenhän sinun kannattaa alkaa heti rakentamaan halpoja asuntoja, 1000-1500 e pintaan.

"Minun visio on että tulemme näkemään asuntotuotantoa jossa neliöhinnat ovat 1000-1500 euron pintaan... Se taitaa olla vain halusta kiinni, näin ajattelisin..."

Hei Veera... Kaikki aikanaan, mutta kuten olen sanonut se on mielestäni mahdollista ja varmaan tulemme sen vielä näkemään...

Kuvitellaan että tulisin valituksi, niin ajaisin kylmästi asiaa/asioita jotka olen luvannut... Pilottihankkeena kaupunki voisi tukea kyseista asuntotuotantoa jolla rakentamiskustannukset on pyritty jo alunperin minimoimaan... Olen keskustellut asiasta esimerkiksi arkkitehtitoimisto T.Kaireston kanssa ja onhan mm. Helsingissäkin nähty ja muualla jo tutuksi tulleita mutta Suomessa uutena lanseerattua kerrostalorakentamista jossa asunnot rakennetaan jo alusta erittäin raakileiksi ja jokainen rakentaja voi oman kykynsä mukaan jatkaa asuntonsa valmiiksi... Tässä yksi esimerkki... On elementtirakentamista josta vasta uutisoitiin konttiin rakennettu opiskelija-asunto. Tässä toinen esimerkki jne, jne. jne... Vain mielikuvitus on rajana... Joten uusia tuulia kaavoitukseen ja valtuustoon...

Tähän tarvitsisin Teidän ääntänne. Joten toivon että valintanne olisi nro 188.

Terveisin
        Matti Henttunen
        www.mattihenttunen.fi

• V.K.

Hei Veera... Kaikki aikanaan, mutta kuten olen sanonut se on mielestäni mahdollista ja varmaan tulemme sen vielä näkemään...

Kuvitellaan että tulisin valituksi, niin ajaisin kylmästi asiaa/asioita jotka olen luvannut... Pilottihankkeena kaupunki voisi tukea kyseista asuntotuotantoa jolla rakentamiskustannukset on pyritty jo alunperin minimoimaan... Olen keskustellut asiasta esimerkiksi arkkitehtitoimisto T.Kaireston kanssa ja onhan mm. Helsingissäkin nähty ja muualla jo tutuksi tulleita mutta Suomessa uutena lanseerattua kerrostalorakentamista jossa asunnot rakennetaan jo alusta erittäin raakileiksi ja jokainen rakentaja voi oman kykynsä mukaan jatkaa asuntonsa valmiiksi... Tässä yksi esimerkki... On elementtirakentamista josta vasta uutisoitiin konttiin rakennettu opiskelija-asunto. Tässä toinen esimerkki jne, jne. jne... Vain mielikuvitus on rajana... Joten uusia tuulia kaavoitukseen ja valtuustoon...

Terveisin
        Matti Henttunen
        www.mattihenttunen.fi

Matti saat ääneni, niin hyvin visioit tulevan..

• Maija 37

Terveisin
        Matti Henttunen
        www.mattihenttunen.fi

Puhut Matti asiaa... Muutenkin uusia tuulia valtuustossa kaivataan... Oli hyvä että lähdit ehdokkaaksi. Toivon läpimenemistäsi..

• uusia tuulia .
        Maija 37 kirjoitti:

Puhut Matti asiaa... Muutenkin uusia tuulia valtuustossa kaivataan... Oli hyvä että lähdit ehdokkaaksi. Toivon läpimenemistäsi..

Yes... Uusia tuulia tarvitaan...

• Pässi-45

Jos yrityksiä johdettaisiin kuten kaupunki,,,olis monessa laitoksessa lappu luukulla,,, hyvä veli pyörittää,,,

• Tietoja;

Jorma Korvan aikaan kaavatoimistossa ei ollut mitään ongelmia, homma oli hanskassa. Mikä siellä on muuttunut kun nyt ei ole mikään hanskassa ?

• Hyva Veli

KORRUPTIO HYVÄ VELI....

• Syytä epäillä !!!!!

No se on muuttunut että Jorma ei ole enää kaavapäällikkö, vaan joku muu. Siitäköhän johtuu ?

• LK kirjoittaa 15.10;

"Rovaniemen kaavoitus umpikujassa."

Ja kertoo kuinka kauaskantoisia tuollaisia vaikeudet ovat. Vaikeudet ovat hyvin pitkävaikutteisia. Ehkä vuosikymmeniksi eteenpäin saadaan asiat solmuun kun niitä ei osata hoitaa.

Koskaan aiemmin Rovaniemen kaavoitusasiat eivät ole olleet sekaisin, nyt ne näyttävät olevan.

Poliittisen demokratian mukaan nyt pitäisi luottamusmiesten toimia ja selvittää asia kertaheitolla kuntoon.

Ei rovaniemeläisillä ole varaa noin huonoon kaavoitukseen. Elämisen mahdollisuudet muutenkin ovat hyvin rajalliset Lapin raukoilla rajoilla, jumalan selän takana.

TEHKÄÄ POLIITIKOT JOTAKIN !! Teidät vaihdetaan jos ette tee.

• Valitse uusi

Malitse uusi ehdokas valtuustoon... vanhat parrat ovat siellä jo penkkiä tarpeeksi kuluttaneet...

Siis valitse uusi, siinä Teille äänestäjät ratkaisu.

• Juristit arvelevat

että eri oikeuasteissa olisi kymmenittäin Rovaniemen kaavoja koskevia valituksia.

Pakko todeta, Rovaniemen kaavoitus on ala-arvoista ja ammattitaidotonta kun noin on.
      Eikä tuo sillä korjaannu että luottamusmiehiä laitetaan aiemmin kaavoitusprosessiin mukaan. Kyllä tuo vaatii kaavoitushenkilökunnan vaihtamista, ainakin kriittisimmältä osaltaan.

• Ällöttävää.

Eihän siellä nyt muuta olekkaan kuin vaikeuksia. Se siitä tulee kun ammattitaidottomat ja kokemattomat huseeraavat päällimmäisenä.

• Ja lisää vaikeuksia

tulossa, kirjoittaa Lapin Kansa.

Miljoonapytinkiä ollaan rakentamassa keskuskentälle ja taas korottavat veroja. Jo on paskaporukkaa, kun muuta eivät osaa.

Olis vallankumouksen paikka, jossa paskaporukka heitetään pihalle niin kuin arabimaissa. Ja pääpirut löytävät itsensä katuviemäristä Gaddafin lailla.

• JOHTO VAIHTOON !!!

Ongelmat senkun jatkuvat;
      Media kertoo tänään että Rovaniemen kaavoutukseen puuttuu jo ministeriökin.
      Puhutaan jo oikeilla termeillä; Rovaniemen kaavoituksen ongelmat kärjistyivät katkeamispisteeseen silloin kun taloon tuli uusi henkilö töihin.

Ei ongelmia ollut sitä ennen. Eikö poliitikot uskalla tehdä johtopäätöksiä? Vai onko niin että poliitikot ovat sekaantuneet tähän? Valitsemalla "PUOLUEPOLIITTISIN PERUSTEIN" henkilöitä virkapaketissa, joka liittyi kaupunginjohtajan valintaan? Näin on pakko uskoa, koska poliitikot eivät tee mitään ja eräskin johtopoliitikko väitti että "vika on kaupunkilaisissa, jos kaavat eivät etene". Tuo poliitikko on huseerannut vuosikymmeniä Rovaniemen politiikassa ja haukkuu kaupunkilaisia. Se kertoo missä mennään, johtavat poliitikot vihaavat kaupunkilaisia.

Kuka, ketkä tai mikä johtaa kaavoitusta ? Niinpä niin, nimet löytyvät !

Syyt ovat kaavoituksen johdossa ! Valitettavasti kansa kärsii helevetisti.

• Huonoja kaavoja !

Ainoa syy ongelmiin on se että kaavat ovat perceestä. Siis sutta ja sekundaa. Jos kansalle tarjoaa kalliilla rahalla suttajasekundaa, tottakai kansa suuttuu. Näin on käynyt vähän joka hankkeessa ja tule käymään niinkauan kun ammattitaidottomat luuserit ovat ruorissa.

Toivotaan että älyää jo itse lähteä. Ja sitä toivoo jo myös kaupungintalon väki.

Ihmiset valittavat että nykyinen tilanne vaikuttaa jopa työntekijöiden terveyteen. Näin puhuu kaupungintalon väki. Saa nähdä koska kaupungintalon väen pinna katkeaa. Puheiden mukaan se on mahdollista jopa piankin.

• Anonyymi
        Huonoja kaavoja ! kirjoitti:

Ainoa syy ongelmiin on se että kaavat ovat perceestä. Siis sutta ja sekundaa. Jos kansalle tarjoaa kalliilla rahalla suttajasekundaa, tottakai kansa suuttuu. Näin on käynyt vähän joka hankkeessa ja tule käymään niinkauan kun ammattitaidottomat luuserit ovat ruorissa.

Toivotaan että älyää jo itse lähteä. Ja sitä toivoo jo myös kaupungintalon väki.

Ihmiset valittavat että nykyinen tilanne vaikuttaa jopa työntekijöiden terveyteen. Näin puhuu kaupungintalon väki. Saa nähdä koska kaupungintalon väen pinna katkeaa. Puheiden mukaan se on mahdollista jopa piankin.

Kaavoitus kuntoon!

• Anonyymi

• Anonyymi

Kaavoitus ja taksoitus kuntoon!
      Työtä kaikille ja elinkeinoja Rolloon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      81
      2737
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      291
      2402
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      169
      1339
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1082
    5. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      961
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      918
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      115
      886
    8. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      884
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      870
    10. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      837
    Aihe