aforismeja (vai miksi niitä nyt sanotaan) joista olette
1. Täysin eri mieltä
2. Täysin samaa mieltä
Perustelkaa myös :)
Mä vastaan että
1. "Ei savua ilman tulta". Maailman ärsyttävin sanonta. Jos mä arvon tosta enttententten jonkun täysin ventovieraan ihmisen jonka kanssa en sanaakaan ole koskaan vaihtanut ja lähden levittää siitä täysin perätöntä paskaa ympäri kyliä niin missä se "tuli" on? Kyllä todella sellasia kusipäitä on maailma pullollaan jotka tollasta tekee. Sitten pässit aattelee että "no jos toi ei nyt ihan sanasta sanaan totta ole niin ei kuitenkaan savua ilman tulta". Aaaaaargh....
2. Sanon tähän taas tän NA:sta tutun: "Olet yhtä sairas kuin salaisuutesi".
Sanontoja, sananlaskuja,
40
599
Vastaukset
- avorismeilijä:)
Matka on pitkä ja kivinen, mutta kivet ovat elämän suola
Just keksin omasta päästä tän.- zisel
Puro ei solise jos siinä ei ole kiviä :)
- avorismeilijä:)
zisel kirjoitti:
Puro ei solise jos siinä ei ole kiviä :)
Pitää paikkansa:)
Joki ei elä ilman virtaa :)
.......................paitsi kaljaa. Vai miten se meni?
- zisel
Niin joo :D
- dfcse
1. Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.
Se voi suomentaa että älä koskaan yritä mitään, kun et kuitenkaan onnistu
2. Itku pitkästä ilosta.
Mulle se ainakin tulee, koska ilo ilman viinaa on teeskentelyä- zisel
"Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa"
Kuusijuttu tarkoittaa ettei kannata tehdä suuruudenhulluja päätöksiä, kuten kahden tonnin tuloilla ostaa puolen miljoonan taloa. Tai valmistautumatta lähteä juoksemaan maratoonia. Periaatteessa tuo on verrattavissa "Ylpeys käy lankeemuksen edessä" sanalaskuun.
- tilailija;)
Sitä saa mitä tilaa.
Pääsääntöisesti näin menee :)- zisel
Joo, toi on muuten aika hyvä. Jos siis elää sellasella asenteella että "kuitenkin toi pettää mun luottamuksen" (jos on siis ollut huono onni ihmisten kanssa) niin kyllähän varmaan sillon ihmiset toimii myös sen mukaan kuin mitä heiltä odotat. Ei kellään ole varmaan mitään sisäsyntyistä tarvetta alkaa todistelee jollekkin ihmiselle että joo en mä ole sellanen kuin ne muut on ollut.
- landepaukku radar
Kyöstix maalta se siellä :)
- eh,
pistä kuva pyllykannikasta palstalle..
- vaadimme
zisel kirjoitti:
myös kaljapullo-runkkaus video
- zisel
vaadimme kirjoitti:
myös kaljapullo-runkkaus video
Ei löytynyt Gagalta sellasta. Laitoin tuubiin että "Gaga's bear bottle masturbation".
- zisel
zisel kirjoitti:
Ei löytynyt Gagalta sellasta. Laitoin tuubiin että "Gaga's bear bottle masturbation".
Eikä edes "beer bottle" XD
Hah, taas otetaan lunta tupaan, vaikkei edes Lapissa vielä sada.
"Jokainen on oman elämänsä seppä"
Noin muuten vietän kesälomaa ja kuuntelen vanhoja mini-discejä ja mietin, mitkä näistä kannattaisi siirtää tietokoneelle ennen kuin alkoholidementia vie järjen ja kyvyn. (Toivottavasti tässä järjestyksessä...)- zisel
Eli olet siis täysin samaa mieltä ton sanonnan kanssa? No joo, onhan se noin... Heitäppä tollanen sillon mulle kun on ollut TODELLA huono päivä ja uhri vaihde- päällä niin tulen silmille :D
Sulla on hyvä kesäloma-aika!
...kara kasvaa kyntäjälle...piirakka vellin keittäjälle....lalla-la-lal-lal-laa...... =)
- zisel
Kara kasvaa kyntäjälle
piirakka vellin keittäjälle
amisviikset palstaajalle
1. Oletus on kaikkien mokien äiti, ja niinhän se onkin. Heti kun luulet jotain, niin vituikshan se menee, joten kaikkeen pit'' varautua.
- zisel
Mutta sitten taas "sitä saa mitä tilaa" joten jos on varma alusta lähtien että vituiksi menee niin todennäkösesti sitten meneekin. Mutta onpahan oikeassa jos sellanen on itselle tärkeetä :)
- pistä etes
zisel kirjoitti:
Mutta sitten taas "sitä saa mitä tilaa" joten jos on varma alusta lähtien että vituiksi menee niin todennäkösesti sitten meneekin. Mutta onpahan oikeassa jos sellanen on itselle tärkeetä :)
paljas etuneljännes
zisel kirjoitti:
Aina saa sitä mitä tilaa, mutta aina ei tiedä että mikäköhän v*ittua sitä tuli tällkin kertaa tilattua.
- Ei ronsuja,
vaan kiisselin paljasta pintaa ;)
No niin se vaa menee.
For example. Appiukko jäi keväällä eläkkeelle, me oltiin siitä vähä vaimon kans kauhuissaan ku ajateltiin, että nyt se alkaa sitte hypäämään meillä värkkäämäs kaikkia turhanpäiväästä. No mä päätin sitte ottaa sen töihi, että se ei jaksaasi hypätä meillä, eikä se oo jaksanutkaa, mutta kyllä mä oon kesän aikana väsyttäny itteni sen miähen kans nii ettei oo tosikaa. En siis todellakaa tiänny mitä keväällä tilasin. Voi olla, että kokonaisuutena(=perheenä) päästiin vähemmällä, mutta silti....- zisel
relaxed_eyes kirjoitti:
No niin se vaa menee.
For example. Appiukko jäi keväällä eläkkeelle, me oltiin siitä vähä vaimon kans kauhuissaan ku ajateltiin, että nyt se alkaa sitte hypäämään meillä värkkäämäs kaikkia turhanpäiväästä. No mä päätin sitte ottaa sen töihi, että se ei jaksaasi hypätä meillä, eikä se oo jaksanutkaa, mutta kyllä mä oon kesän aikana väsyttäny itteni sen miähen kans nii ettei oo tosikaa. En siis todellakaa tiänny mitä keväällä tilasin. Voi olla, että kokonaisuutena(=perheenä) päästiin vähemmällä, mutta silti....Mitä ne kummankaan vanhemmat siinä pyörii? Vai onko teillä siellä joku maatila-meininki että koko suku asuu samassa pirtissä?
Tuli tosta sun murteesta mieleen että sattuuko Big Brotherin Jonna A olee tuttu? http://www.bigbrother.fi/asukkaat.shtml/jonna-a/1602313 zisel kirjoitti:
Mitä ne kummankaan vanhemmat siinä pyörii? Vai onko teillä siellä joku maatila-meininki että koko suku asuu samassa pirtissä?
Tuli tosta sun murteesta mieleen että sattuuko Big Brotherin Jonna A olee tuttu? http://www.bigbrother.fi/asukkaat.shtml/jonna-a/1602313Ei oo tuttu. Vois ikänsä puolesta olla mun vanhimman tyttären tuttuja ennemmin. En oo tänäkään vuonna seuraannu BB:tä. Ei jaksa kattoa mitään tekemistä paskaa.
Ja siis. Vaimolla ja mulla on tällänen nk. harrastemaatila missä asutaan ja meillä on tääl ovaet auki molempien vanhemmille jos haluavat tulla jotain tekemään(joko itsellen tai meidän hyödyksi, koska puutarhaa on vähä vajaa hehtaari hoidettavana ja me ie kyllä kaksisteen siitä selvitä, kersoja kaikkia kun pyörii jaloissa ja lisää vaa pukkaa).
- Zero Zero
"Jokainen on oman onnensa seppä." - Suurin bullshit ikinä, pätee vain ihmiseen joka elää yksin autiolla saarella omin avuin. Kyseinen lausahdus on individualisti-idiootille sama asia kuin fundamentalisti-Isalmistille "Allah Akbar".
"Zisel on kuuma pakkaus jonka haluaisin elämääni" - Tuota on vaikea mennä kiistämään. "Ei savua jne" sanan lasku tulee ulkomailta, voidaan myös ymmärtää "Juorun aloittamiseen on myös peruste" oli sitten kyse todellinen juorun aihe tai keksitty.
Jos valitset täysin randomin henkilön, mistä juoruisit perättömiä, sinulla kuitenkin on jokin peruste, miksi valitsit juuri hänet. Koska tuntematon, todennäköisesti valinta kohdentuu henkilöön, joka ulkonäöllisesti sinulle mitään sanomaton tai ärsyttävä.
Ja syy sinulla jo on."Ollaksesi onnellinen ja tyytyväinen, laske mitä hyvää olet saanut - älä rahojesi määrää." (kiinalainen sananlasku)
Mitä vähemmän muistelee mitä hyviä tekoja on tehnyt on vapautuneempi, lisäksi teot eivät pidä ketään hengissä ja työttömän on pakko laskea rahojensa määrän, jotta selviäisi seuraavaan peruspäivärahaan (ellei ole valmiiksi varakas).
2. Kun lumeen kusee, niin jälki jää.- 19+2
"mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. eikä sekään ole kovin tärkeää"
Pitää mielestäni paikkansa. Aika hyvin sanottu.- compus sui
" Uusi konsti on parempi, kuin vanhat pussit"
gemsun naiset
"Kun ton pokaan ja kaksi vielä, niin yksi viidestä enää puuttuu"
"ihminen on aina ihminen, enemmän tai ....vähemmän" (kok.)
"Koti,isänmaa ja uskonto" kokoomuksen vanha slogan tarkoittaa
Asuntokeinottelu, EUjäsenyys ja hih huh halle-lu-yah
Vaatiix frouva tappamaa kans, sanoi kala-Martta toril, ku märäntyneen kalan myi (Turust)
- .....
Ei savua ilman tulta, kerroppa onko Juha Mieto käyttänyt dopingia.
- Genio-Mente
En tiiä mutjoo mä oon käyttäny niin vaffat dopingit, että juoksen 100m 9:ään- kun klo7 lähden viinakauppaan, ehdin perille klo9
- kansanäänestäjä k.
Kansakuntamme ratkaiskoon kysymyksen Mietolaisesta topinkista Kansan-Äänestyksellä.
Jos kyllä-äänet voittavat, Mietolainen on käyttänyt topinkia.
Jos ei-äänet voittavat, Mietolainen ei saavuttanut tuloksiaan ilman topinkia.
- sekarotuinen noutaja
Ei ole koiraa karvoihin katsomista
- sillon on kiire
Hätä ei lue lakia esim. wc-hätä
- sdjkb
!1. Ruoho on vihreämpää... jne. ja Happamia, sanoi...
en voi sanoa, että olisin täysin eri mieltä, mutta aika usein nämäkään tilanteet eivät ole sitä, miltä ensiksi näyttävät
2. Näitä on paljon... Terve sielu, terveessä ruumiissa. Tunne itsesi. Ei mitään uutta auringon alla. Shit happens. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Totuuden kuulee lapsen ja humalaisen suusta. Ne vaan ovat niin kiteytynyttä totta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408