Luin hyvän artikkelin. Oikeastaan siinä puhuttiin ksenoestrogeeneistä mutta myös soijan vaaroista hormonitasapainoa muuttavana ruokana varoiteltiin. Erityisesti miehillä. Mitä olette mieltä?
http://medianvahtikoira.blogspot.fi/2012/09/ksenoestrogeeni-mielensapahoittajien.html
Ksenoestrogeenit ja soija
4
220
Vastaukset
- Höpö höpö
taas tätä huuhaata. Kukaan ei kuole pieniin määriin soijaa. Se tuskin on kenenkään ainut ravinnon lähde.
- Ravitsemusraimo
Sanottiinko siinä jutussa että kuolet jos syöt pienen määrän soijaa? Tai että se olisi jonkun ainoa ravinnon lähde? Tuo luetun ymmärtäminen on kyllä näillä nettiälyköillä lievästi sanottuna hakusessa...
- Höpö höpö
Ravitsemusraimo kirjoitti:
Sanottiinko siinä jutussa että kuolet jos syöt pienen määrän soijaa? Tai että se olisi jonkun ainoa ravinnon lähde? Tuo luetun ymmärtäminen on kyllä näillä nettiälyköillä lievästi sanottuna hakusessa...
Ei sanottu, se oli kärjistys. Tarkoitin lähinnä, että en vaan jaksaisi tuollaisia pelottelu juttuja, missä soijan väitetään vievän terveyden. Soija, kuten mikä tahansa muukin aine voi toki olla kohtuuttomina määrinä nautittuna vaarallista.
- Vaarallinen soija
Soija on tehokkaalla jenkki-markkinoinnilla, margariinien tapaan, saatu työnnettyä ruokavalioomme.
Soija sisältää fylaatteja, jotka estävät mineraalien imeytymistä. Soija on myös hyvin kyseenalaista, koska se sisältää kasvisestrogeenejä. Soijan on todettu lisäävän naisilla rintasyövän riskiä ja aiheuttavan kaikille iästä ja sukupuolesta riippumatta jopa aivovaurioita.
Soija aiheuttaa myös kilpirauhashäiriöitä varsinkin naisilla. Soija lisää munuaiskivien riskiä ja heikentää immuunijärjestelmää ja se voi myös altistaa vakaville ruoka-allergioille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099