Pitäiskö yli 50-v perustaa suojatyöpaikkoja?

Liian vanha töihin

Olen 54 vuotias naisenalku ja kokemus on osittanut että olen ihan turha kapistus työmarkkinoilla. Edellinen toimipaikkani lopetettiin tuotannollisista syistä. Olin ollut firman palveluksessa 17 v. Koulutukseltani olen teknikko ja työttömyyden aikana hommasin itselleni uuden ammatin, kun näytti ettei minua kukaan enää töihin ota. Ulkonäölliset seikat ovat kunnossa, ei pieniä lapsia, ei alkoholismia. Olen myös ihan ok luonteeltani mutta en vain kelpaa liian vanha. Työ ja opiskelutodistukset ovat ok ja tiedän tekeväni töitä enkä ole pinnari. Mutta kuka näitä ominaisuuksia arvostaa, kun olet vain liian vanha työmarkkinoille.. ei muuta kun vanhainkotiin homehtumaan ja kitisemään. Vieläkö puhutaan, ettei suomessa ole ikärasismia?.

1

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammahäär

      minä sain sinun ikäisenä uuden työn kk.n kuluttua entisen päättymisestä, minun työni loppui kun ta. sairastui ja lopetti.Asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella. Itsekin olin ensin ihan paniikissa, kun ei ikä riittänyt työttömyysputkeenkaan ja en uskonut saavani työtö omalta paikkakunnaltani, mutta työ löytyikin sitten lähempää kuin uskoinkaan, ent, työni oli 12km. päässä, uusi oli 6km.Näinkin voi käydä vaikka työni on sellaista jottei sitä ole koko eteläsuomen alueella kuin vain tämä ainoa paikka.En kylläkään olisi lähtenyt mihinkään muualle, olisin sitten vaan ollut työtön ja tehnyt jotain sivubisneksiä siinä ohessa, mutta onneksi sain sen uuden työn, tosin ent. työnantajalla taisi olla sormensa pelissä, saman alan tekijät kun tuntevat toisensa... mutta tsemppiä, kyllä se iloksi muuttuu, usko pois, varsinkin kun olet nainen.... tuon ikäisille miehille ei paikkoja tahdo olla mutta naiset on senverran mukautuvaisempia jotta sujuu työ kuin työ, miehille sensijaan ei tunnu käyvän kuin juuri se sama mikä on loppunutkin.Ei ole ikärasismia, kunhan vain sattuu oikea työnantaja kohdalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe