Ihan täyttä helvettiä

totalbulshit

Pakollinen purkautuminen, tätä kun en ole vielä mihinkään tehnyt:

Vuoden kestänyt helvetti, jonka luulin nyt viimein loppuvan. Ennen varsinaista sairastumista pari satunnaista oksennus(yritys)kertaa, joiden vannoin olevan ainoita. Eivätpä olleet..

Poikaystävälle selvisi viime talvena, onneksi. En olisi varmaan saanut kerrottua muuten ikinä, tosin olisi se kuitenkin jotain kautta tullut hänen tietoonsa. Seurustelua oli takana vuosi ennen sairastumistani.
Poikaystävä tuki/tukee minua, eikä ole aikonut (vielä..) luovuttaa kanssani. Useimmiten hän tunnistaa huonot päivät, muttei välttämättä tajua aina MISTÄ huonot fiilikseni johtuu.. Ja ei varmaan haluakaan tajuta. Parisuhteeseemme tämä sairaus on vaikuttanut ja vaikuttaa, todellakin ihmettelen miten minulla vielä on joku rakastava ihminen vierelläni. Pahimmillaan olen kaikkea muuta kuin hyvä tyttöystävä, mökötän omissa oloissani, en juttele ja en TODELLAKAAN tahdo hänen näkevän minua vähissä vaatteissa.

Väitän tietäväni syyn "sairastumiseeni" (inhoan sanoa tätä sairastumiseksi, sillä koko paska on ihan täysin itseaiheutettua). Se on yksinkertaisesti lihoaminen. Ei ihan tavanomainen "voi ei on lihonut viis kiloa seurustelun aloitettua, nyt oksentamaan", vaan hieman toisenlainen tarina.
Nimittäin ennen kuin tapasin poikaystäväni, taistelin jo valmiiksi ruokailujen kanssa. En ollut laiheliini, enkä ylilihava vaan suhteellisen normaali (vähän turhan pönäkkä, mutta painoindeksi kuitenkin normipainossa). Liikuin todellllla paljon ja kuntoni oli erinomainen. Itsetunto ei niinkään. Anyway, tavattuani ensirakkauteni elin jotain aivan uutta ja euforista olotilaa.. Ruoka ei enää maistunut ja laihduin parissa viikossa kuutisen kiloa. Näytin ja tunsin oloni upeaksi, rakastin itseäni ja elämääni. En ollut kokenut tuollaista fiilistä koskaan aiemmin ja hitto soikoon, se oli mahtavaa!
Noh, tapailu muuttui seurusteluksi ja seurusteli eteni siihen, että muutimme yhteen. Ennen yhteenmuuttoa olin kuitenkin joutunut vähentämään liikkumista huimasti, sillä kroppani alkoi reistailla liian rasituksen vuoksi. Yhteenmuuton jälkeen yhteiset leffaillat ym. vaan lisääntyivät ja oli mukavampi jäädä kotiin lekottelemaan rakkaan kanssa kuin lähteä ulos liikkumaan.. Ja kun toinen on geeni-ihme johon läski ei tartu vaikka sitä kauhoisi lusikalla suoraan suuhun, niin ruokakin on senmukaista. Herkästi sitä itsekin tarttui karkkipussiin kaupassa kun toinenkin otti, vaikkei aiemmin ollut niitä enää himoinnut.
Sitten sitä vaan joku päivä (en muista tarkalleen) alkoi syödä liikaa herkkuja ja tajusi, että hei näähän voi oksentaa poiskin! Tosin aina oksennuskerran oli tarkoitus jäädä viimeiseksi..

Ja nyt ollaan tässä. MELKEIN onnistuttu, mutta eipäs sittenkään.. Sillä sain poikakaverin jälkeen kerrotuksi muutamalle parhaalle kaverille ja nyt joitain viikkoja sitten soitin viimein äidilleni ja kerroin (mitä olivat aavistelleetkin joskus) miten asiat oikein ovat.
Kertomisen jälkeen olo tuntui vaan niin puhdistautuneelta ja siltä, että nyt se on ohi! Ja olihan se, puolitoista viikkoa. Sen jälkeen useampi paskapäivä ja sitten taas hetken verran iloa ja TAAS paskaksi. Ja taas. Miksei tää LOPU???!! Miksi MINÄ en LOPETA??????

Ikävöin vaan NIIIIn paljon sitä vanhaa ja itsevarmaa, kaunista ja liikkuvaa ihmistä. Peiliin katsoessa en näe MITÄÄN yhdennäköisyyttä nykyisen ja sen parin vuoden takaisen minän välillä. En mitään.
Ja kaikenhuippuhan on se, että olisin onnellinen ja mahtuisin entisiin vaatteisiini jos paranisin. Kun olen sairas, en mahdu vaatteisiin, olen tunteeton (tai no lähinnä neg. tunteisiin kykenevä) ihmishirviö.

Miksen siis parane?

0

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
        Maailman menoa
        47
        1492
      2. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
        Ikävä
        59
        890
      3. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
        Ikävä
        30
        657
      4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
        Ikävä
        87
        637
      5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
        Savonlinna
        14
        595
      6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
        Ikävä
        43
        573
      7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
        Ikävä
        56
        564
      8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
        Ylitornio
        7
        532
      9. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
        Ikävä
        44
        521
      10. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
        Ikävä
        70
        520
      11. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
        Kajaani
        23
        517
      12. Mitä söpö

Mies mietit?
        Ikävä
        61
        515
      13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
        Ikävä
        47
        513
      14. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
        Ikävä
        37
        496
      15. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
        Ikävä
        14
        481
      16. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
        Hyrynsalmi
        13
        472
      17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
        Ikävä
        132
        439
      18. 42
        418
      19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
        Ikävä
        45
        409
      20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
        Ikävä
        26
        389
      Aihe