Elämän tarkoitus

dderrere

Niin, mikä se on tämän elämän tarkoitus?

132

478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2:30

Sitä pohditaan syvällisiä näin lauantai aamuyöllä.

• murhajumala

Kysellä tyhmiä kysymyksiä tällä palstalla?

Miten voi vastata kysymykseen joka on jo lähtökohtaisestikkin kyseenalainen? Kysymyksessäsi on jo oletus että elämällä on joku tarkoitus. Mikäli tarkoitus on, niin eikös sen jokainen tietäisi? Eikö se olisi jokaisella sama?Miksi on olemassa mutkikas ekosysteemi ja ihanneolot jossei kukaan tiedä tarkoitusta? No hyvin varteenotettava vaihtoehto on, ettei ole tarkoitusta. Voisiko se muka olla liian vaikea asia ymmärtää? Itse ainakin uskon ettei ole sen kummempaa tarkoitusta. Nimittäin hulluksihan tulisin jos uskoisin että tarkoitus on olemassa, mutta en sitä tietäisi.

• Yritän parhaillani ottaa selville.

• Ikävän karkoitus?

• Esko

Elämä on lahja korkeimmalta. Tämä voisi jo selittää miten se on käytettävä.
      Hyvä lahja on hyvin käytettävä.

• K.R.S.

Se mitä haluat sen olevan.

• 1000sanaa1totuus

Elämällä ei ole tarkoitusta, koska elämä ei ole väline. Elämä on arvokasta itsensä vuoksi.

• Uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Mutta ihmiselle, joka ajattelee, ettei mitään ikuista immateriaalielämää ole, elämä on arvokasta ainutkertaisuutensa vuoksi.

• Esko

>>Uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Älä naurata. Nämä vastaukset ovat ihan hassunkurisia. Eikö nämä ihmiset tiedä, että elämässä on miellyttäviä asioita? Onko se ateistin elämä niin ankeaa?

• Esko kirjoitti:

>>Uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Älä naurata. Nämä vastaukset ovat ihan hassunkurisia. Eikö nämä ihmiset tiedä, että elämässä on miellyttäviä asioita? Onko se ateistin elämä niin ankeaa?

Miten sinä kykenetkin käsittämään asian juuri päinvastoin kuin mitä minä sanon?

Sanon siis uudestaan: Mutta ihmiselle, joka ajattelee, ettei mitään ikuista immateriaalielämää ole, elämä on arvokasta ainutkertaisuutensa vuoksi.

Ja kyllä, elämässä on kivoja asioita. Ja vielä kivempia ja samalla traagisempia ne ovat koska ne ainutkertaisia.

Mutta uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä "taivasikäväisellä" taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

• !
        kekek-kekek kirjoitti:

Sanon siis uudestaan: Mutta ihmiselle, joka ajattelee, ettei mitään ikuista immateriaalielämää ole, elämä on arvokasta ainutkertaisuutensa vuoksi.

Ja kyllä, elämässä on kivoja asioita. Ja vielä kivempia ja samalla traagisempia ne ovat koska ne ainutkertaisia.

Mutta uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä "taivasikäväisellä" taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Niin uskovaisethan puhuukin elämästä hyyyyvin negatiiviseen sävyyn.
        -Maallinen vaellus
        -Murheen laakso
        -Korpivaellus
        -Kilvoitus
        -Taivaan kotiin pääsy
        -Iloon rauhaan ja vapauteen täältä kiusausten alhosta
        -Syntiruumis/kirkastusruumis
        Tämmöisillä käsitteillä kuvaavat elämää ja iankaikkisen odotusta. Niin sanottu maallinen elämä on kiusausta, kärsimystä, murhetta, vainoa ja kilvoitusta iankaikkisen taivaan odotuksessa.

• ! kirjoitti:

Niin uskovaisethan puhuukin elämästä hyyyyvin negatiiviseen sävyyn.
        -Maallinen vaellus
        -Murheen laakso
        -Korpivaellus
        -Kilvoitus
        -Taivaan kotiin pääsy
        -Iloon rauhaan ja vapauteen täältä kiusausten alhosta
        -Syntiruumis/kirkastusruumis
        Tämmöisillä käsitteillä kuvaavat elämää ja iankaikkisen odotusta. Niin sanottu maallinen elämä on kiusausta, kärsimystä, murhetta, vainoa ja kilvoitusta iankaikkisen taivaan odotuksessa.

Ja ihmisen osaksi annettu elämän lisääminenkin pitää tehdä sillä syntisellä nytkyttämisellä... niinkuin eläimet...

• Esko
        kekek-kekek kirjoitti:

>>Mutta uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä "taivasikäväisellä" taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Huonoa suunnittelua olisi Jumalalta, jos ihmiselämällä ei olisi mitään arvoa.
        Mutta sinähän et uskokaan Jumalaan.

Minä olen hieman neuvoton sinun suhteesi. Koettaisit löytää elämälle jotain merkitystä. Sinun on se tehtävä.

• Esko kirjoitti:

>>Mutta uskonnossa, jossa luotetaan ikuiseen immateriaalielämään, maanpäällisellä "taivasikäväisellä" taivalluksella ei luulisi olevan mitään arvoa.

Huonoa suunnittelua olisi Jumalalta, jos ihmiselämällä ei olisi mitään arvoa.
        Mutta sinähän et uskokaan Jumalaan.

Minä olen hieman neuvoton sinun suhteesi. Koettaisit löytää elämälle jotain merkitystä. Sinun on se tehtävä.

Nyt tajuan miksi nuo aktiivipalstalaiset on sinuun hermostunut. Sinulle on turha selittää mitään.

Sinulle mahtuu päähän tasan 2 ajatusta. Kumpaakaan en viitsi mainita. Ovat niin monesti palstalla ilmenneet teksteissäsi.

• Esko
        kekek-kekek kirjoitti:

Nyt tajuan miksi nuo aktiivipalstalaiset on sinuun hermostunut. Sinulle on turha selittää mitään.

Sinulle mahtuu päähän tasan 2 ajatusta. Kumpaakaan en viitsi mainita. Ovat niin monesti palstalla ilmenneet teksteissäsi.

>>Nyt tajuan miksi nuo aktiivipalstalaiset on sinuun hermostunut. Sinulle on turha selittää mitään.

Sinulta meinaa unohtua, että tämä on keskustelupalsta. Keskustelupalstalla sana on vapaa ja sekö hermostuttaa?

• 5+5
        Esko kirjoitti:

>>Nyt tajuan miksi nuo aktiivipalstalaiset on sinuun hermostunut. Sinulle on turha selittää mitään.

Sinulta meinaa unohtua, että tämä on keskustelupalsta. Keskustelupalstalla sana on vapaa ja sekö hermostuttaa?

''Keskustelupalstalla sana on vapaa ja sekö hermostuttaa?''
        En tiedä mikä kekek-kekekeä hermostuttaa, mutta minua ärsyttää tapa jolla vääristelet toisten sanomisia, ymmärrät (tahallisesti?) väärin suunnilleen kaiken, valehtelet, olet töykeä, epärehellisyytesi todisteiden kanssa ja yleinen idioottimaisuutesi.

• Esko
        5+5 kirjoitti:

''Keskustelupalstalla sana on vapaa ja sekö hermostuttaa?''
        En tiedä mikä kekek-kekekeä hermostuttaa, mutta minua ärsyttää tapa jolla vääristelet toisten sanomisia, ymmärrät (tahallisesti?) väärin suunnilleen kaiken, valehtelet, olet töykeä, epärehellisyytesi todisteiden kanssa ja yleinen idioottimaisuutesi.

Nimimerkittömänä sinulla ei ole oikeutta esittää kovia arvosteluja minusta. Se todistaa sinusta, ettei sinulla ole järkeä.

• hassu.jumalainen
        Esko kirjoitti:

Nimimerkittömänä sinulla ei ole oikeutta esittää kovia arvosteluja minusta. Se todistaa sinusta, ettei sinulla ole järkeä.

''Nimimerkittömänä sinulla ei ole oikeutta esittää kovia arvosteluja minusta.''
        Rekisteröitymättömänä sinulla ei ole oikeutta valittaa kovastakaan arvostelusta sinua kohtaan.

''Se todistaa sinusta, ettei sinulla ole järkeä.''
        Ei vaan, se todistaa sinusta, sinulla ei ole järkeä.

Olen samaa mieltä 5 5 kanssa sinusta, lisäisin vielä lapsellisuuden, vainoharhaisuuden ja paskafiksaatiosi.

• Esko
        hassu.jumalainen kirjoitti:

''Nimimerkittömänä sinulla ei ole oikeutta esittää kovia arvosteluja minusta.''
        Rekisteröitymättömänä sinulla ei ole oikeutta valittaa kovastakaan arvostelusta sinua kohtaan.

''Se todistaa sinusta, ettei sinulla ole järkeä.''
        Ei vaan, se todistaa sinusta, sinulla ei ole järkeä.

Olen samaa mieltä 5 5 kanssa sinusta, lisäisin vielä lapsellisuuden, vainoharhaisuuden ja paskafiksaatiosi.

>>Olen samaa mieltä 5 5 kanssa sinusta, lisäisin vielä lapsellisuuden, vainoharhaisuuden ja paskafiksaatiosi.

Minä olen onnistunut huussin tekijänä erittäin hyvin. Nyt samaa yrittää monet suuret yliopistot ja maailman rikkain mies. Se on menestystä koko maailmassa.

• hassu.jumalainen
        Esko kirjoitti:

>>Olen samaa mieltä 5 5 kanssa sinusta, lisäisin vielä lapsellisuuden, vainoharhaisuuden ja paskafiksaatiosi.

Minä olen onnistunut huussin tekijänä erittäin hyvin. Nyt samaa yrittää monet suuret yliopistot ja maailman rikkain mies. Se on menestystä koko maailmassa.

''Minä olen onnistunut huussin tekijänä erittäin hyvin.''
        Ok, sen voi vielä uskoa, että osaat rakentaa huussin, mutta siinä vaiheessa kun väität, ilman todisteita, keksineesi kyseisen huussin, valehtelet.

• Esko

''Minä olen onnistunut huussin tekijänä erittäin hyvin.''
        Ok, sen voi vielä uskoa, että osaat rakentaa huussin, mutta siinä vaiheessa kun väität, ilman todisteita, keksineesi kyseisen huussin, valehtelet.

Jos puhutaan UDDT:sta tai Ecosan huussista, se on minun keksimäni. Mitä sinulla on sitä vastaan? Sinulla ei ole mitään (varmoja) tietoja asiasta.

• toiletti
        Esko kirjoitti:

Jos puhutaan UDDT:sta tai Ecosan huussista, se on minun keksimäni. Mitä sinulla on sitä vastaan? Sinulla ei ole mitään (varmoja) tietoja asiasta.

Yritätkö sinä nyt kertoa että elämän tarkoitus on PASKAHUUSSI?

• hassu.jumalainen
        Esko kirjoitti:

''Jos puhutaan UDDT:sta tai Ecosan huussista, se on minun keksimäni.''
        Todista se.

''Mitä sinulla on sitä vastaan?''
        Ei mitään, kunhan sinä todistat sen, etkä vain väitä.

''Sinulla ei ole mitään (varmoja) tietoja asiasta.''
        Ei olekaan muuta kuin sinun väitteet asiasta, enkä minä usko sinua ilman todisteita.

• Esko

''Jos puhutaan UDDT:sta tai Ecosan huussista, se on minun keksimäni.''
        Todista se.

''Mitä sinulla on sitä vastaan?''
        Ei mitään, kunhan sinä todistat sen, etkä vain väitä.

''Sinulla ei ole mitään (varmoja) tietoja asiasta.''
        Ei olekaan muuta kuin sinun väitteet asiasta, enkä minä usko sinua ilman todisteita.

Jos et usko, asia on sillä selvä.

• Esko
        toiletti kirjoitti:

Yritätkö sinä nyt kertoa että elämän tarkoitus on PASKAHUUSSI?

En yritä, mutta huussin puuttuessa kuolee useita tuhansia ihmisiä päivässä, yli miljoonan vuodessa, enimmäkseen lapsia. Huono hygienia aiheuttaa monia sairauksia.

• hassu.jumalainen
        Esko kirjoitti:

Jos et usko, asia on sillä selvä.

''Jos et usko, asia on sillä selvä.''
        Ei ole, vasta kun lopetat paskanjauhamisen tai esität todisteet tueksesi, silloin asia on selvä.

• Esko

''Jos et usko, asia on sillä selvä.''
        Ei ole, vasta kun lopetat paskanjauhamisen tai esität todisteet tueksesi, silloin asia on selvä.

Minä saan sanoa, että asia on tosi, eikä muuta minulta voi vaatia.

• toiletti
        Esko kirjoitti:

En yritä, mutta huussin puuttuessa kuolee useita tuhansia ihmisiä päivässä, yli miljoonan vuodessa, enimmäkseen lapsia. Huono hygienia aiheuttaa monia sairauksia.

" Huono hygienia aiheuttaa monia sairauksia. "

http://mcgroin.wippiespace.com/Kuvat/kerrolisaa.jpg

• toiletti
        Esko kirjoitti:

Minä saan sanoa, että asia on tosi, eikä muuta minulta voi vaatia.

Saat toki väittää ihan mitä tahansa, mutta oman uskottavuutesi vuoksi olisi fiksua jo viimein todistaa väitteesi paikkansapitävyys. Tuo huussin keksiminen on meinaan sen verran kovis juttu.

Ongelma nyt vaan on se, että kukaan ei tiedä henkilöllisyyttäsi, eikä kukaan tiedä kuka oli henkilö joka mainitsemasi paskahuussin keksi. Yhtä hyvin minä voisin väittää että minä sen keksin, eikä pullikoimisesi auttaisi mitään. Niinpä minä väitän "Esko" (onko edes oikea nimesi?) Että minä olin se henkilö jonka sinä muka väität keksineesi. Uskotko? Ja ei, minun ei tarvitse esittää todisteita.

Vinkkinä vain vielä. Älä jauha enää että keksit paskahuussin. Kannattaa vai olla hissunkissun, koska kukaan ei usko.

• toiletti
        toiletti kirjoitti:

Saat toki väittää ihan mitä tahansa, mutta oman uskottavuutesi vuoksi olisi fiksua jo viimein todistaa väitteesi paikkansapitävyys. Tuo huussin keksiminen on meinaan sen verran kovis juttu.

Ongelma nyt vaan on se, että kukaan ei tiedä henkilöllisyyttäsi, eikä kukaan tiedä kuka oli henkilö joka mainitsemasi paskahuussin keksi. Yhtä hyvin minä voisin väittää että minä sen keksin, eikä pullikoimisesi auttaisi mitään. Niinpä minä väitän "Esko" (onko edes oikea nimesi?) Että minä olin se henkilö jonka sinä muka väität keksineesi. Uskotko? Ja ei, minun ei tarvitse esittää todisteita.

Vinkkinä vain vielä. Älä jauha enää että keksit paskahuussin. Kannattaa vai olla hissunkissun, koska kukaan ei usko.

Korjaus: minä siis olen se henkilö joka keksi huussin jonka sinä väität keksineesi. Et sinä sentään minua keksinyt..

• Esko
        toiletti kirjoitti:

Tällä huussijutulla halusin testata ateistien kykyjä tieteissä aikoinaan. Toiseksi tämä olisi ollut keskustelun arvoinen asia muutenkin, mutta ylläpito ei antanut palstatilaa.
        Ympäristötietoisuus on tulevaisuuden juttu, muuten kuollaan kaikki kuin rotat saasteisiin.

• K.R.S.
        Esko kirjoitti:

Tällä huussijutulla halusin testata ateistien kykyjä tieteissä aikoinaan. Toiseksi tämä olisi ollut keskustelun arvoinen asia muutenkin, mutta ylläpito ei antanut palstatilaa.
        Ympäristötietoisuus on tulevaisuuden juttu, muuten kuollaan kaikki kuin rotat saasteisiin.

''muuten kuollaan kaikki kuin rotat saasteisiin.''
        Kuolevatko rotat saasteisiin? Luulin, että rotat päinvastoin kukoistavat saasteissa.

• -s-
        Esko kirjoitti:

Miten niin "aikoinaan"? 95%, noin karkeasti arvioituna, nykyisestäkin verbaaliulostamisestasi käsittelee käymälöitä ja mikä olennaisinta, et koskaan esitä mitään tieteellistä, pelkkää katteetonta omakehua aiheesta joka itsesi lisäksi ei kiinnosta täällä ketään muussa kuin suunsoittomielessä.

• Esko
        -s- kirjoitti:

Miten niin "aikoinaan"? 95%, noin karkeasti arvioituna, nykyisestäkin verbaaliulostamisestasi käsittelee käymälöitä ja mikä olennaisinta, et koskaan esitä mitään tieteellistä, pelkkää katteetonta omakehua aiheesta joka itsesi lisäksi ei kiinnosta täällä ketään muussa kuin suunsoittomielessä.

Kukaan ei yritä muuttaa käsityksiäsi. Asia on sillä selvä.

• toiletti
        Esko kirjoitti:

Tieteissä? Testasit siis ihmisten paskahuussitietämystä?

• Esko
        toiletti kirjoitti:

Tieteissä? Testasit siis ihmisten paskahuussitietämystä?

Niin juuri!

• toiletti
        Esko kirjoitti:

Niin juuri!

Miksi?

• .,.,.
        Esko kirjoitti:

Niin juuri!

Miksi ketään kiinnostaisi paskahuussitiede? Mikä fetissi sinulla on paskahuusseihin Esko?

• Esko kirjoitti:

"Tällä huussijutulla halusin testata ateistien kykyjä tieteissä aikoinaan."

Höpöhöpö. Koko keskustelu lähti aikoinaan siitä, että sinä yritit esittää, että olet keksinyt ensimmäisenä virtsan erottelun. Koko asialla ei ollut mitään tekemistä tieteen ymmärtämisen kanssa. Lisäksi sinulla tuskin on mitään osaamista testata kenenkään kykyjä tieteissä. Ainakaan sinulla ei ole mitään esittää, mikä antaisi sinulle minkäänlaista auktoriteettia tieteen ymmärtämisessä.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Tällä huussijutulla halusin testata ateistien kykyjä tieteissä aikoinaan."

Höpöhöpö. Koko keskustelu lähti aikoinaan siitä, että sinä yritit esittää, että olet keksinyt ensimmäisenä virtsan erottelun. Koko asialla ei ollut mitään tekemistä tieteen ymmärtämisen kanssa. Lisäksi sinulla tuskin on mitään osaamista testata kenenkään kykyjä tieteissä. Ainakaan sinulla ei ole mitään esittää, mikä antaisi sinulle minkäänlaista auktoriteettia tieteen ymmärtämisessä.

Tieteestä on kysymys, kun on monia yliopistoja kehittelemässä huussia. Et taida paljonkaan seurata maailman tapahtumia.

• Esko
        .,.,. kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaisi paskahuussitiede? Mikä fetissi sinulla on paskahuusseihin Esko?

Mikäs pilkkujono sinä olet? Nimimerkkisi antaa ymmärtää, että et näistä asioista tiedä.

• Esko kirjoitti:

Tieteestä on kysymys, kun on monia yliopistoja kehittelemässä huussia. Et taida paljonkaan seurata maailman tapahtumia.

"Tieteestä on kysymys, kun on monia yliopistoja kehittelemässä huussia. Et taida paljonkaan seurata maailman tapahtumia. "

Tietysti yliopistoissa tehdään tutkimusta. Sinun kirjoituksellasi ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä tieteen ymmärtämisen kanssa. Sinä et siis testannut kenenkään kykyjä.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Tieteestä on kysymys, kun on monia yliopistoja kehittelemässä huussia. Et taida paljonkaan seurata maailman tapahtumia. "

Tietysti yliopistoissa tehdään tutkimusta. Sinun kirjoituksellasi ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä tieteen ymmärtämisen kanssa. Sinä et siis testannut kenenkään kykyjä.

>>Sinä et siis testannut kenenkään kykyjä.

Huussijutut ovat olleet aivan ateistien kykyjen testaamista. Sitä on ollut helppo pilkata, mutta tosiasiassa se on viimeisintä tulevaisuuden tekniikkaa. Muutamien vuosien kuluttua on luvattu tulevan jotain valmista.

• Asko
        Esko kirjoitti:

>>Sinä et siis testannut kenenkään kykyjä.

Huussijutut ovat olleet aivan ateistien kykyjen testaamista. Sitä on ollut helppo pilkata, mutta tosiasiassa se on viimeisintä tulevaisuuden tekniikkaa. Muutamien vuosien kuluttua on luvattu tulevan jotain valmista.

Minä olen ihan ulkona siitä, mitä yritätä testata "huussijutullas". Testasitko huussititetoutta? Testasitko meidän uskovan sitä, että olet keksinyt huussin? Vai kenties sitä, että miten saat anonyymit keskuspalstojen kirjoittajat reagoimaan täysin päättömiin väitteisiisi.

Lisäksi mitä sinä olet arvostelemaan toisen uskottavuutta nimimerkin perusteella? Se, että kirjoitat anonyymisti suomalaisen miehen etunimellä viestejä, ei tee sinusta sen uskottavampaa henkilöä. Nimimerkkisi ei kerro sinusta juurikaan mitään, muuta kuin sen, että "Esko" on tunnettu trollaaja näillä palstoilla. Se, jos mikään muu, vähentää uskottavuuttasi.
        "Mikäs pilkkujono sinä olet? Nimimerkkisi antaa ymmärtää, että et näistä asioista tiedä. "
        Et näytä kyllä sinäkään.

• Esko
        Asko kirjoitti:

Minä olen ihan ulkona siitä, mitä yritätä testata "huussijutullas". Testasitko huussititetoutta? Testasitko meidän uskovan sitä, että olet keksinyt huussin? Vai kenties sitä, että miten saat anonyymit keskuspalstojen kirjoittajat reagoimaan täysin päättömiin väitteisiisi.

Lisäksi mitä sinä olet arvostelemaan toisen uskottavuutta nimimerkin perusteella? Se, että kirjoitat anonyymisti suomalaisen miehen etunimellä viestejä, ei tee sinusta sen uskottavampaa henkilöä. Nimimerkkisi ei kerro sinusta juurikaan mitään, muuta kuin sen, että "Esko" on tunnettu trollaaja näillä palstoilla. Se, jos mikään muu, vähentää uskottavuuttasi.
        "Mikäs pilkkujono sinä olet? Nimimerkkisi antaa ymmärtää, että et näistä asioista tiedä. "
        Et näytä kyllä sinäkään.

Älykkyyttä on sellainen, että joku henkilö ymmärtää hyvin uusia asioita. Tästä ei kukaan ateisti selvinnyt hyvin. Huussi on vanha asia, mutta minun huussini oli uuden tyyppinen.

>> että "Esko" on tunnettu trollaaja näillä palstoilla.

Panepa näyte siitä "trollaamisesta". Tiedätkö mitä trollaaminen on?

• ...
        Esko kirjoitti:

Älykkyyttä on sellainen, että joku henkilö ymmärtää hyvin uusia asioita. Tästä ei kukaan ateisti selvinnyt hyvin. Huussi on vanha asia, mutta minun huussini oli uuden tyyppinen.

>> että "Esko" on tunnettu trollaaja näillä palstoilla.

Panepa näyte siitä "trollaamisesta". Tiedätkö mitä trollaaminen on?

''Panepa näyte siitä "trollaamisesta".''
        Ole hyvä.

http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3448 sort_name:"esko"?sort=created&perpage=25&term_keywords=

• 34
    • ...

laittaminen

• vihtuilija

Tämän elämän tarkoitus on hihhuleiden nöyryyttäminen. Tätä edeltävän elämän tarkoitus oli kusettaa vähä-älyisiä uskomaan 'käärmeöljyyn'. Seuraavassa elämässä hihuille uskotellaan, että orjuus on yhtä kuin taivas, johon kannattaa pyrkiä....tämä on tosin vanhan toiistoa.

Oliko muuta kysyttävää?

• tgbhy

Mitään muuta varmaa ei ole kuin kuolema. Siitä voit lähteä. Uskonnot ovat mielestäni syntyneet lohduttamaan ihmisiä, varsinkin kun ihmiset ovat ennen kuolleet kuin muurahaiset. Olisi tämä ihmisten sukukunta varmaan kuollut sukupuuttoon, jos ei olisi ylläpidetty mitään toivoa siitä, että saisi joskus nähdä kaikki läheisensä ja että oma elämä ei pääty kuolemaan. Itse uskon että kun viimeinen hetki koittaa, niin ei ole sitten mitään. Palaan kyllä luonnon kiertokulkuun, vaikkapa tuhkana. En siis tavallaan lakkaa koskaan olemasta, muutan vain muotoani :)

Ja kyllä, läheisen ihmisen kuoleman takia mietin nyt itsekin samaa. Se on varmaan se, mitä itse pidät tärkeänä. Voi se olla kesämökki, rikastuminen tai vaikka vaan eläminen.

• dderrere
      kysyi
      >>>Niin, mikä se on tämän elämän tarkoitus?

• Edges

Hyvin sanottu! Ajattelen itse paljolti samalla tavalla. Mikä etuoikeus se onkaan päästä kokemaan maailma, kun niin monelta potentiaalisesti olemassaolevalta jää se näkemättä.

• dderrere

Jos ei se elämän tarkoitus ala pikkuhiljaa slevitä, niin rupean nihilistiksi.

• Elämän tarkoitus on elämä sinänsä, sillä me olemme ilmentämässä ajatonta elämää ajassa ja aineessa.
      Fyysinen elämä on kuitenkin rajallista, joten sen täytyy ilmetä fyysisten elämien ketjussa, jossa sitten fyysinen puolemme kehityy
      sukupolvesta toiseen, ja tämä kaikki tapahtuu syyn ja seurauksen lain mukaan, joka on korkein luonnonlaki maailmankaikkeudessa

Joten siinä prosessissa ei ole uskonnoilla jumalineen ja ateismilla mitään sijaa

• vapaana lentävä

Mitään universaalia, jokaiselle sopivaa tarkoitusta ei elämällä ole antaa. Ihminen voi löytää tarkoituksen tekemällä työtä, kirjoittamalla kirjan, nauttimalla taiteesta, luonnosta tai toisista ihmisistä. Harrastus voi antaa tarkoituksen, jos työ ei sitä tee. Tarkoituksen voi löytää lähetystyöstä tai olemalla alepan kassana. Tarkoitus voi olla ylevääkin mutta tavallisesti sen löytää ihan arkipäivästä. Vaikka nauttimalla elämästä.

Lukekaa Viktor E Franklin kirjoja. Hän kehitti logoterapian, joka auttaa ihmistä tarkoituksen löytämisessä.

• Atte Ateisti

"Elämä"-sanan takana on verbi "elää".

Siis olla elossa, hengittää, liikkua, toimia osana ympäristöä siitä elinvoimaa ja ravintoa ammentaen.

Elämän sisältö on sitten erilainen riippuen siitä puhutaanko kasvin, mikrobin, hiiren tai ihmisen elämästä.

Viime talvena pelargoniamme kuoli parvekkeella pakkaseen. Mikä oli sen elämän tarkoitus? Mahtoikohan se koskaan pohtia sitä? Mitäköhän pelargonia ajattelee meistä?

Ainakaan pelargonia ei tainnut viettää elämäänsä Raamattua lukemalla ja miettimällä joutuuko se itse tai sen naapuri begonia kuoltuaan helvettiin.

• dderrere

Okei nyt riittää. Rupean siis nihilistiksi.

• tsekkaa tilanne.....

Ennen kuin alat nihilistiksi tai miksikä vain, niin tsekkaa ensin, onko universumi deterministinen tai indeterministinen.

• dderrere
        tsekkaa tilanne..... kirjoitti:

Ennen kuin alat nihilistiksi tai miksikä vain, niin tsekkaa ensin, onko universumi deterministinen tai indeterministinen.

Ei auta enää. Kerkesin jo alkaa nihilistiksi. aikaisemmin kun tämän olisi tajunnut tarkistaa, mutta nyt se on jo myöhäistä.

• 1213

Rakkaus.

• Itsetutkiskelija

Kornia :D

• 1213
        Itsetutkiskelija kirjoitti:

Kornia :D

Ehkä jonkun mielestä :)

Ja jokainen voi toki valita itse omalle elämälleen tarkoituksen. Itse en kuitenkaan osaa kuvitella mitään parempaa tarkoitusta kuin rakkaus.

• Siementäjä

Kasville: levittää siementään.

Ihmiselle: levittää siementään.

• Tuossa on jo melkein totuuden siemen. :D

• -s-

Miksi ihmeessä elämällä pitäisi olla muitakin tarkoituksia, kuin itse elämä?

• dderrere

Elämällä olisi hyvä olla muitakin tarkoituksia kuin itse elämä, jotta sillä olisi muita tarkoituksia, eikä elämä olisi itse tarkoitus.

• -s-
        dderrere kirjoitti:

Elämällä olisi hyvä olla muitakin tarkoituksia kuin itse elämä, jotta sillä olisi muita tarkoituksia, eikä elämä olisi itse tarkoitus.

Onko elämän itsetarkoituksellisuus jotenkin huono asia?

• dderrere
        -s- kirjoitti:

Onko elämän itsetarkoituksellisuus jotenkin huono asia?

En minä tiedä.

Onko elämän ei-itsetarkoituksellisuus jotenkin huono asia?

• Itsetutkiskelija
        dderrere kirjoitti:

En minä tiedä.

Onko elämän ei-itsetarkoituksellisuus jotenkin huono asia?

Eikös elämä ole paljon arvokkaampi ollessaa itsetarkoituksellinen? Ei-itsetarkoituksellinen elämä johtaa siihen, että elämä itsesässään ei ole arvokasta, vaan se, mitä elämässä tapahtuu. Onhan tuo tavallaan totta, mutta toisaalta en itse koe tällä hetkellä mitään yhtä arvokkaaksi kuin elämän, tuon luonnonoikuin.

• dderrere
        Itsetutkiskelija kirjoitti:

Eikös elämä ole paljon arvokkaampi ollessaa itsetarkoituksellinen? Ei-itsetarkoituksellinen elämä johtaa siihen, että elämä itsesässään ei ole arvokasta, vaan se, mitä elämässä tapahtuu. Onhan tuo tavallaan totta, mutta toisaalta en itse koe tällä hetkellä mitään yhtä arvokkaaksi kuin elämän, tuon luonnonoikuin.

En minä tiedä, voiko onko se arvokkaampi.

Mut kuulostaahan se aika hullulta, että elämän tarkoitus olisi sellainen asia, jolla ei ole tarkoitusta. Jos elämällä ei ole tarkoitusta, miten elämä voi olla elämän tarkoitus? Silloinhan tarkoitukseton asia olisi tarkoituksena tarkoituksettomalle asialle.

• dderrere kirjoitti:

En minä tiedä, voiko onko se arvokkaampi.

Mut kuulostaahan se aika hullulta, että elämän tarkoitus olisi sellainen asia, jolla ei ole tarkoitusta. Jos elämällä ei ole tarkoitusta, miten elämä voi olla elämän tarkoitus? Silloinhan tarkoitukseton asia olisi tarkoituksena tarkoituksettomalle asialle.

"Mut kuulostaahan se aika hullulta, että elämän tarkoitus olisi sellainen asia, jolla ei ole tarkoitusta. Jos elämällä ei ole tarkoitusta, miten elämä voi olla elämän tarkoitus? Silloinhan tarkoitukseton asia olisi tarkoituksena tarkoituksettomalle asialle."

Jos elämällä on itsessään tarkoitus, on elämällä silloin tarkoitus. Juuri siksi oma logiikkasi kuulostaa hullulta, koska se on ristiriitainen.

• dderrere
        ertert kirjoitti:

"Mut kuulostaahan se aika hullulta, että elämän tarkoitus olisi sellainen asia, jolla ei ole tarkoitusta. Jos elämällä ei ole tarkoitusta, miten elämä voi olla elämän tarkoitus? Silloinhan tarkoitukseton asia olisi tarkoituksena tarkoituksettomalle asialle."

Jos elämällä on itsessään tarkoitus, on elämällä silloin tarkoitus. Juuri siksi oma logiikkasi kuulostaa hullulta, koska se on ristiriitainen.

Mutta eihän elämällä ole tarkoitusta. Vai onko sinun mielestäsi?

• dderrere kirjoitti:

Mutta eihän elämällä ole tarkoitusta. Vai onko sinun mielestäsi?

Koska olet nyt nihilisti, niin kysymys elämän tarkoituksesta on tarpeeton.
        "Nihilismi... kieltää moraalisten arvojen, arvostusten tai normien pätevyyden tai mahdollisuuden."

• dderrere
        ikiateisti kirjoitti:

Koska olet nyt nihilisti, niin kysymys elämän tarkoituksesta on tarpeeton.
        "Nihilismi... kieltää moraalisten arvojen, arvostusten tai normien pätevyyden tai mahdollisuuden."

Niin se on kyllä totta. P€rkele kun pitikin mennä jo alkamaan nihilistiksi. Ei voi tämmöisiäkään enää tosissaan miettiä. Sitä kun on tämmöinen hätähousu, niin tulee tehtyä äkkinäisiä päätöksiä. Mutta päätös pitää!

Mutta onneksi nihilisti voi ajatella, että kuinka minä ajattelisin tästä asiasta, jos en olisi nihilisti, ja millaiseen tulokseen pätyisin tässä asiassa, jos en olisi nihilisti.

• dderrere kirjoitti:

Niin se on kyllä totta. P€rkele kun pitikin mennä jo alkamaan nihilistiksi. Ei voi tämmöisiäkään enää tosissaan miettiä. Sitä kun on tämmöinen hätähousu, niin tulee tehtyä äkkinäisiä päätöksiä. Mutta päätös pitää!

Mutta onneksi nihilisti voi ajatella, että kuinka minä ajattelisin tästä asiasta, jos en olisi nihilisti, ja millaiseen tulokseen pätyisin tässä asiassa, jos en olisi nihilisti.

Kun selvästikin kaduttaa, niin takinkääntö. Älä nyt kuitenkaan suinpäin kreationiksi ala. Se tuntuu rajoittavan elämää aikas lailla.

• dderrere
        ikiateisti kirjoitti:

Kun selvästikin kaduttaa, niin takinkääntö. Älä nyt kuitenkaan suinpäin kreationiksi ala. Se tuntuu rajoittavan elämää aikas lailla.

Kun mä sanoon notta mä rupian nihilistiksi, ni se päätöös pitää. En ala jälkikätehen sitä muuttelemahan. Kun mies jotakin päättää, niin siitä piretähän kiinni loppuhun asti.

• Toki ihminen voi luoda omiakin tarkoituksia, ja totisesti on sitä tehnytkin ja seuraukset ovat olleet kärsimystä ja tuskaa

Elämä sinänsä on ihmisen pakollinen tarkoitus emmekä voi sitä muuksi muuttaa, ja elämällä tämän tarkoituksen mukaan,ei meidän tarvitse tehdä valintoja, koska ne ovat karman alaisia, ja seuraukset ovat sen mukaisia

• hanskipoika

Mikä sistten on Jumalan olemassaolon tarkoitus?

• panteisti.

ikuisuus

• Itsetutkiskelija
        panteisti. kirjoitti:

ikuisuus

Ei vakuuta.

• Elämän tarkoitus

on lisääntyminen.

• dderrere

No mikä sitten on lisääntymisen tarkoitus?

• ota ja anna
        dderrere kirjoitti:

No mikä sitten on lisääntymisen tarkoitus?

Nami, nami!
        Aikuinen nihilisti kyselee nyt joutavia.

• dderrere
        ota ja anna kirjoitti:

Nami, nami!
        Aikuinen nihilisti kyselee nyt joutavia.

Ei kun kato kun jos jokin on jonkin tarkoitus, niin myös tällä jollakin on oltava tarkoitus. Tarkoitukseton asia ei voi olla tarkoitus.

Mutta totta kyllä puhut sikäli, että mitäs v|ttuu tässä enää tämmösiä kyseleen, kun kerkesin jo perkele alkaa nihilistiksi.

• kunhan mietin...

Elämän tarkoitus on elämä itse. Elämän jatkaminen ja eläminen. Mutta ennemmin voitaisiin kysyä, mikä on tämän yhteiskunnan ja sivilisaation tarkoitus. Eläimet toteuttavat hyvin elämän tarkoitusta, kun ne vain elävät. Syövät, paskovat ja lisääntyvät, eivätkä yritäkään hakea olemiselleen mitään sen kummempaa tarkoitusta. Ihminen älyineen, on mielestään keksinyt elämälle jotain suurempaa merkitystä. Muokkaa planeettaa ja käyttää omiin tarpeisiinsa kaikkea mahdollista. Voidaan kysyä, onko ihmisen toiminnassa useinkaan mitään itua?

• Sarppa

Kyselette elämän tarkoituksen perään eli etsitte jotain. Kysyn teiltä oletteko ahdistuneita? Mikään nautinto ei siis tuo teille helpotusta että tietäisitte tässä se minun juttuni on. Ahdistus ja etsintä jatkuu mutta ei näytä löytyvän. Ihmiselle on painettu käyttöopas jonka mukaan toimimalla saat sisäisen rauhan ja varmuuden. Se on se kuuluisa Raamattu. Sitä lukemalla ja noudattamalla löydät oman juttusi.
      Tiedän että tämä nostaa monien verenpainetta mutta tämä on totuus. Itse pidin ennen uskovaisia outoina lintuina enkä olisi voinut kuvitella että myös minusta tulee sellainen. Onneksi annoin elämäni Jeesukselle jota en ole katunut edes yhtä hetkeä. Maailmassa ei ole mitään mihin voit luottaa, kaikki on katoavaista paitsi yläkerran Herra joka on ikuinen. Miettikää mitä väärää kristillisillä arvoilla on? Toisten auttaminen, rukoileminen toisten puolesta, pyyteetön rakkaus toisia kohtaan, maallisista kiusauksista pidättäytyminen, rahallinen avustaminen jne. Se päivä tulee jolloin maallinen vaellus päättyy, entä sen jälkeen. Siellä on jotain....aivan varmasti. Miksi et ottaisi valmiiksi maksettua matkalippua ikuisiin juhliin taivaan kirkkaudessa, se ei paljoa vaadi mutta sillä on ikuiset ja ihanat seuraamukset. Ei uskoville Raamattu näyttää toisenlaisen ikuisuuden ja se on karmean järkyttävä paikka johon en kenenkään soisi joutuvan, en edes pahimman murhamiehen.

• "Kyselette elämän tarkoituksen perään eli etsitte jotain."

Ihmiset ovat uteliaita.

"Kysyn teiltä oletteko ahdistuneita?"

En ole.

"Ihmiselle on painettu käyttöopas jonka mukaan toimimalla saat sisäisen rauhan ja varmuuden. Se on se kuuluisa Raamattu."

Käyttöopas, johon on painettu muutama hyödyllinen ohje, jotka löytyvät lukemattomista muistakin lähteistä. Aika surkea käyttöpas, kun muutamaan hyvään ohjeeseen on tarvittu satoja ja satoja sivuja. Lisäksi opas on kirjoitettu aika sekavaan muotoon ja lukemattomiin kysymyksiin ei ole vastauksia.

"Miettikää mitä väärää kristillisillä arvoilla on? Toisten auttaminen, rukoileminen toisten puolesta, pyyteetön rakkaus toisia kohtaan, maallisista kiusauksista pidättäytyminen, rahallinen avustaminen jne."

Homojen syrjiminen, helvetillä pelottelu jne.

"Miksi et ottaisi valmiiksi maksettua matkalippua ikuisiin juhliin taivaan kirkkaudessa, se ei paljoa vaadi mutta sillä on ikuiset ja ihanat seuraamukset. Ei uskoville Raamattu näyttää toisenlaisen ikuisuuden ja se on karmean järkyttävä paikka johon en kenenkään soisi joutuvan, en edes pahimman murhamiehen. "

Etkö itse huomaa, miten läpinäkyvän typerä koko evankeliointiyrityksesi on? Missä sinä oikein olet oppinut tuollaista, helluntaiseurakunnassa?

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Kyselette elämän tarkoituksen perään eli etsitte jotain."

Ihmiset ovat uteliaita.

"Kysyn teiltä oletteko ahdistuneita?"

En ole.

"Ihmiselle on painettu käyttöopas jonka mukaan toimimalla saat sisäisen rauhan ja varmuuden. Se on se kuuluisa Raamattu."

Käyttöopas, johon on painettu muutama hyödyllinen ohje, jotka löytyvät lukemattomista muistakin lähteistä. Aika surkea käyttöpas, kun muutamaan hyvään ohjeeseen on tarvittu satoja ja satoja sivuja. Lisäksi opas on kirjoitettu aika sekavaan muotoon ja lukemattomiin kysymyksiin ei ole vastauksia.

"Miettikää mitä väärää kristillisillä arvoilla on? Toisten auttaminen, rukoileminen toisten puolesta, pyyteetön rakkaus toisia kohtaan, maallisista kiusauksista pidättäytyminen, rahallinen avustaminen jne."

Homojen syrjiminen, helvetillä pelottelu jne.

"Miksi et ottaisi valmiiksi maksettua matkalippua ikuisiin juhliin taivaan kirkkaudessa, se ei paljoa vaadi mutta sillä on ikuiset ja ihanat seuraamukset. Ei uskoville Raamattu näyttää toisenlaisen ikuisuuden ja se on karmean järkyttävä paikka johon en kenenkään soisi joutuvan, en edes pahimman murhamiehen. "

Etkö itse huomaa, miten läpinäkyvän typerä koko evankeliointiyrityksesi on? Missä sinä oikein olet oppinut tuollaista, helluntaiseurakunnassa?

Kiitos ertert hienosta vastauksesta mutta muutama huomio...
        Vaikka ihminen omistaisi mitä niin silti on aina tyhjä tunne että jotain puuttuu eli ihmiset tarvitsevat yhteyden yläkertaan.

Vastasit että Raamattu on surkea käyttöopas eli olet lukenut sitä.Hyvä!Raamattu on vaikeaselkoinen ja Vanha Testamentti hirvittävän väkivaltainen mutta se aukeaa vain paljolla lukemisella.

Homojen syrjiminen!
        Lue Paavalin kirje Roomalaisille ja siitä kokonaan ensimmäinen luku joka aukaisee asioita hienosti.

Helvetti on olemassa.

Onko evankelioiminen typerää? Raamattua lukemalla ja lukuisia saarnoja kuuntelemalla minusta on tullut tälläinen.

• Sarppa kirjoitti:

Kiitos ertert hienosta vastauksesta mutta muutama huomio...
        Vaikka ihminen omistaisi mitä niin silti on aina tyhjä tunne että jotain puuttuu eli ihmiset tarvitsevat yhteyden yläkertaan.

Vastasit että Raamattu on surkea käyttöopas eli olet lukenut sitä.Hyvä!Raamattu on vaikeaselkoinen ja Vanha Testamentti hirvittävän väkivaltainen mutta se aukeaa vain paljolla lukemisella.

Homojen syrjiminen!
        Lue Paavalin kirje Roomalaisille ja siitä kokonaan ensimmäinen luku joka aukaisee asioita hienosti.

Helvetti on olemassa.

Onko evankelioiminen typerää? Raamattua lukemalla ja lukuisia saarnoja kuuntelemalla minusta on tullut tälläinen.

"Vaikka ihminen omistaisi mitä niin silti on aina tyhjä tunne että jotain puuttuu eli ihmiset tarvitsevat yhteyden yläkertaan."

Puhu vaan omasta puolestasi. Ainoat vaihtoehdot ei ole materian ihailu tai Jumalan palvelu. Maailmassa on lukemattomia muitakin henkisiä arvoja.

"Raamattu on vaikeaselkoinen ja Vanha Testamentti hirvittävän väkivaltainen mutta se aukeaa vain paljolla lukemisella."

Maailmassa on niin paljon hyvää luettavaa, että aikaa kannattaa käyttää muuhun lukemiseen kuin Raamatun jatkuvaan pläräämiseen.

"Homojen syrjiminen!
        Lue Paavalin kirje Roomalaisille ja siitä kokonaan ensimmäinen luku joka aukaisee asioita hienosti."

Riippumatta siitä, mitä siinä lukee, on suurella osalla kristityistä hankaluuksia olla syrjimättä homoja.

"helvetti on olemassa"

Onko sinulla todisteita?

"Onko evankelioiminen typerää?"

On ainakin sillä tavalla kuin sinä sen teet.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Vaikka ihminen omistaisi mitä niin silti on aina tyhjä tunne että jotain puuttuu eli ihmiset tarvitsevat yhteyden yläkertaan."

Puhu vaan omasta puolestasi. Ainoat vaihtoehdot ei ole materian ihailu tai Jumalan palvelu. Maailmassa on lukemattomia muitakin henkisiä arvoja.

"Raamattu on vaikeaselkoinen ja Vanha Testamentti hirvittävän väkivaltainen mutta se aukeaa vain paljolla lukemisella."

Maailmassa on niin paljon hyvää luettavaa, että aikaa kannattaa käyttää muuhun lukemiseen kuin Raamatun jatkuvaan pläräämiseen.

"Homojen syrjiminen!
        Lue Paavalin kirje Roomalaisille ja siitä kokonaan ensimmäinen luku joka aukaisee asioita hienosti."

Riippumatta siitä, mitä siinä lukee, on suurella osalla kristityistä hankaluuksia olla syrjimättä homoja.

"helvetti on olemassa"

Onko sinulla todisteita?

"Onko evankelioiminen typerää?"

On ainakin sillä tavalla kuin sinä sen teet.

Mikä kirja on joka vuosi maailman myydyin?

Miksi Suomessa on kirkko?Se on jopa valtionkirkko.
        Jotainhan tässä täytyy olla takana!

Todisteet siitä pahasta paikasta löytyvät...niin Raamatusta.

Suurin osa maailman ihmisistä uskoo siihen että kuoleman jälkeen on elämää,jonkinlaisessa muodossa.
        Jos tämä ei viillä sinua liian syvältä haluaisin tietää mihin sinä uskot tässä elämässä ja ehkä siinä kuoleman jälkeisessä.

Plussaa sinulle että mietiskelet näitä asioita. Harva ihminen nykypäivänä pysähtyy ajattelemaan asioita missä ja minne ollaan menossa tai päädytään.

• Sarppa kirjoitti:

Mikä kirja on joka vuosi maailman myydyin?

Miksi Suomessa on kirkko?Se on jopa valtionkirkko.
        Jotainhan tässä täytyy olla takana!

Todisteet siitä pahasta paikasta löytyvät...niin Raamatusta.

Suurin osa maailman ihmisistä uskoo siihen että kuoleman jälkeen on elämää,jonkinlaisessa muodossa.
        Jos tämä ei viillä sinua liian syvältä haluaisin tietää mihin sinä uskot tässä elämässä ja ehkä siinä kuoleman jälkeisessä.

Plussaa sinulle että mietiskelet näitä asioita. Harva ihminen nykypäivänä pysähtyy ajattelemaan asioita missä ja minne ollaan menossa tai päädytään.

"Mikä kirja on joka vuosi maailman myydyin?"

En tiedä. Mitä väliä sillä on?

"Miksi Suomessa on kirkko?"

Se selviää historiaan tutustumalla.

"Jotainhan tässä täytyy olla takana!"

Aivan. Se, että on olemassa selitys sille, että Suomessa on kirkko ja jotain kirjaa myydään, ei tee Jumalasta yhtään sen todellisempaa. Se kertoo siitä, että näitä asioita markkinoidaan ahkerasti. Jos jumalien olemassaolo perustuu niiden kannattajiin, on kristinuskon Jumala ollut olemassa alle 2000 vuotta ja monia muita jumalia on ollut olemassa ennen sitä.

"Todisteet siitä pahasta paikasta löytyvät...niin Raamatusta."

Jonkun asian esiintyminen kirjassa ei ole todiste sen olemassaolosta. Uskotko sinä, että Ankkalinna on olemassa?

"Suurin osa maailman ihmisistä uskoo siihen että kuoleman jälkeen on elämää,jonkinlaisessa muodossa."

Mitä sitten? Oletko huomioinut, että valtaosa näistä uskomuksista on ristiriitaisia? Valtaosa ei usko sinun uskontosi taivaaseen ja helvettiin. sinun logiikallasi se olisi todiste siitä, että niitä ei ole olemassa.

Tässä oleellinen kysymys, johon toivoisin sinulta vastausta:
        Voidaanko jonkin uskomuksen suosiota pitää todisteena sen oikeellisuudesta?

"Harva ihminen nykypäivänä pysähtyy ajattelemaan asioita missä ja minne ollaan menossa tai päädytään."

Pysähdytkö sinä ajattelemaan, että välttämättä ei päädytä mihinkään?

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Mikä kirja on joka vuosi maailman myydyin?"

En tiedä. Mitä väliä sillä on?

"Miksi Suomessa on kirkko?"

Se selviää historiaan tutustumalla.

"Jotainhan tässä täytyy olla takana!"

Aivan. Se, että on olemassa selitys sille, että Suomessa on kirkko ja jotain kirjaa myydään, ei tee Jumalasta yhtään sen todellisempaa. Se kertoo siitä, että näitä asioita markkinoidaan ahkerasti. Jos jumalien olemassaolo perustuu niiden kannattajiin, on kristinuskon Jumala ollut olemassa alle 2000 vuotta ja monia muita jumalia on ollut olemassa ennen sitä.

"Todisteet siitä pahasta paikasta löytyvät...niin Raamatusta."

Jonkun asian esiintyminen kirjassa ei ole todiste sen olemassaolosta. Uskotko sinä, että Ankkalinna on olemassa?

"Suurin osa maailman ihmisistä uskoo siihen että kuoleman jälkeen on elämää,jonkinlaisessa muodossa."

Mitä sitten? Oletko huomioinut, että valtaosa näistä uskomuksista on ristiriitaisia? Valtaosa ei usko sinun uskontosi taivaaseen ja helvettiin. sinun logiikallasi se olisi todiste siitä, että niitä ei ole olemassa.

Tässä oleellinen kysymys, johon toivoisin sinulta vastausta:
        Voidaanko jonkin uskomuksen suosiota pitää todisteena sen oikeellisuudesta?

"Harva ihminen nykypäivänä pysähtyy ajattelemaan asioita missä ja minne ollaan menossa tai päädytään."

Pysähdytkö sinä ajattelemaan, että välttämättä ei päädytä mihinkään?

Tottakai Ankkalinna on olemassa mutta vain lehdissä ja videoilla.
        Onko miljardit kärpäset väärässä kun tunkiolla hyppelevät?

Onko alkoholin nauttiminen kaikkien mielestä jotka sitä juovat terveydelle sopivaa sekä yhteiskunnallisesti hyväksyttävää?

Ei aina kannata kulkea laumassa ja luulla että mitä muut tekevät, se on hauskaa,kivaa ja hyödyllistä.

Pitää pystyä kyseenalaistamaan ja etsimään oma tie kulkea.

Olin ennen yhtä jyrkkä uskonnon suhteen kuten sinä mutta kun minua evankelioitiin niin pikkuhiljaa se vei mukanaan. En ryyppää enää enkä pahoinpitele(henkisesti) vaimoa,en kiroile enkä kuuntele saatan.heviä ja pyrin ajattelemaan positiivisesti jokaisesta ihmisestä sillä kaikki me olemme kirkkautta vailla.

Tieteellisesti en pysty mitään todistamaan mutta sisimmässäni tiedän olevani oikealla tiellä.

Haastan sinut myös edelleen etsimään oikeaa polkua
        sillä aivan varmaa on että etsivä löytää.

Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää syksyn jatkoa.

• Sarppa kirjoitti:

Tottakai Ankkalinna on olemassa mutta vain lehdissä ja videoilla.
        Onko miljardit kärpäset väärässä kun tunkiolla hyppelevät?

Onko alkoholin nauttiminen kaikkien mielestä jotka sitä juovat terveydelle sopivaa sekä yhteiskunnallisesti hyväksyttävää?

Ei aina kannata kulkea laumassa ja luulla että mitä muut tekevät, se on hauskaa,kivaa ja hyödyllistä.

Pitää pystyä kyseenalaistamaan ja etsimään oma tie kulkea.

Olin ennen yhtä jyrkkä uskonnon suhteen kuten sinä mutta kun minua evankelioitiin niin pikkuhiljaa se vei mukanaan. En ryyppää enää enkä pahoinpitele(henkisesti) vaimoa,en kiroile enkä kuuntele saatan.heviä ja pyrin ajattelemaan positiivisesti jokaisesta ihmisestä sillä kaikki me olemme kirkkautta vailla.

Tieteellisesti en pysty mitään todistamaan mutta sisimmässäni tiedän olevani oikealla tiellä.

Haastan sinut myös edelleen etsimään oikeaa polkua

Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää syksyn jatkoa.

"Tottakai Ankkalinna on olemassa mutta vain lehdissä ja videoilla."

Ei siitä ollut kyse ja sinä kyllä tiedät sen.

"Onko miljardit kärpäset väärässä kun tunkiolla hyppelevät?"

Miljardit kärpäset eivät väitä mitään.

"Onko alkoholin nauttiminen kaikkien mielestä jotka sitä juovat terveydelle sopivaa sekä yhteiskunnallisesti hyväksyttävää?

Pitää pystyä kyseenalaistamaan ja etsimään oma tie kulkea."

Miten tämä liittyy keskusteluumme mitenkään?

"Olin ennen yhtä jyrkkä uskonnon suhteen kuten sinä mutta kun minua evankelioitiin niin pikkuhiljaa se vei mukanaan."

Älä laita ajatuksia päähäni. Et sinä voi muutaman keskustelun perusteella päätellä, miten minä suhtaudun mihinkin asioihin, etkä varsinkaan verrata itseäsi minuun. Sinä olet saattanut olla jyrkkä uskontojen suhteen aivan eri perusteilla ja eri tasolla.

"Tieteellisesti en pysty mitään todistamaan mutta sisimmässäni tiedän olevani oikealla tiellä."

Samalla tavalla minä voin sisimmässäni tietää olevani oikealla tiellä. Tuntemuksesi eivät ole hyvä perustelu todellisuuden olemukselle.

"Haastan sinut myös edelleen etsimään oikeaa polkua
        "

Haastan sinut tutustumaan maailmaan paremmin kuin uskontosi linssien läpi.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Tottakai Ankkalinna on olemassa mutta vain lehdissä ja videoilla."

Ei siitä ollut kyse ja sinä kyllä tiedät sen.

"Onko miljardit kärpäset väärässä kun tunkiolla hyppelevät?"

Miljardit kärpäset eivät väitä mitään.

"Onko alkoholin nauttiminen kaikkien mielestä jotka sitä juovat terveydelle sopivaa sekä yhteiskunnallisesti hyväksyttävää?

Pitää pystyä kyseenalaistamaan ja etsimään oma tie kulkea."

Miten tämä liittyy keskusteluumme mitenkään?

"Olin ennen yhtä jyrkkä uskonnon suhteen kuten sinä mutta kun minua evankelioitiin niin pikkuhiljaa se vei mukanaan."

Älä laita ajatuksia päähäni. Et sinä voi muutaman keskustelun perusteella päätellä, miten minä suhtaudun mihinkin asioihin, etkä varsinkaan verrata itseäsi minuun. Sinä olet saattanut olla jyrkkä uskontojen suhteen aivan eri perusteilla ja eri tasolla.

"Tieteellisesti en pysty mitään todistamaan mutta sisimmässäni tiedän olevani oikealla tiellä."

Samalla tavalla minä voin sisimmässäni tietää olevani oikealla tiellä. Tuntemuksesi eivät ole hyvä perustelu todellisuuden olemukselle.

"Haastan sinut myös edelleen etsimään oikeaa polkua
        "

Haastan sinut tutustumaan maailmaan paremmin kuin uskontosi linssien läpi.

"Haastan sinut tutustumaan maailmaan paremmin kuin uskontosi linssien läpi"

Osuit nyt asian ytimeen.
        Mistä tiedät että...niin ethän voi tietää olenko tutustunut maailmaan paremmin.
        Olen lukenut itsensä kehittämis/löytämis-oppaita melkoisen tukun, kokeillut vaivoihini erilaisia terapioita ja lääkkeitä sekä harrastanut mietiskelyä(olen ollut myös taikauskoinen). Eivät nämä asiat millään muotoa muuttaneet elämääni.

Nyt vain on niin että kun tutustuin kristinuskoon niin synnyin uudestaan ylhäältä. Koko elämäni muuttui eikä entiseen ollut paluuta(enkä ikinä edes palaisi takaisin entiseen). Tämä on se oikea tie, ei tarvitse poukkoilla enää eikä ole epävarmuutta. Ne arjen pienet ihmeet, paranemiset ja rukousvastaukset ovat minulle riittävä todiste Jumalan olemassaolosta.

Jos sinä olet oikealla tiellä et varmaan tunne mitään epävarmuutta elämässäsi. Silloin sinun pitäisi kertoa siitä myös muille ihmisille jotka ovat eksyksissä ja epävarmoja suunnastaan.Kai haluat hyvää myös muille ihimisille.

Sitä paitsi kaikkiin ihmisiin on asennettu valmiiksi "ohjain" joka määrittelee hyvän ja pahan erottamisen.
        Kaikilla se ei välttämättä toimi aivan oikein mutta uskon että suurimmalla osalla kuitenkin. Se on omatunto. Jopa YK:n ihmisoikeuksien julistuksen ensimmäinen artikla mainitsee omatunnon;

"1. artikla. Kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasavertaisina arvoltaan ja oikeuksiltaan. Heille on annettu järki ja omatunto, ja heidän on toimittava toisiaan kohtaan veljeyden hengessä"

Elämän tarkoituksen etsintä täytyy sisältää omantunnon noudattamisen tai millään ei ole perustetta.

• Sarppa kirjoitti:

"Haastan sinut tutustumaan maailmaan paremmin kuin uskontosi linssien läpi"

Osuit nyt asian ytimeen.
        Mistä tiedät että...niin ethän voi tietää olenko tutustunut maailmaan paremmin.
        Olen lukenut itsensä kehittämis/löytämis-oppaita melkoisen tukun, kokeillut vaivoihini erilaisia terapioita ja lääkkeitä sekä harrastanut mietiskelyä(olen ollut myös taikauskoinen). Eivät nämä asiat millään muotoa muuttaneet elämääni.

Nyt vain on niin että kun tutustuin kristinuskoon niin synnyin uudestaan ylhäältä. Koko elämäni muuttui eikä entiseen ollut paluuta(enkä ikinä edes palaisi takaisin entiseen). Tämä on se oikea tie, ei tarvitse poukkoilla enää eikä ole epävarmuutta. Ne arjen pienet ihmeet, paranemiset ja rukousvastaukset ovat minulle riittävä todiste Jumalan olemassaolosta.

Jos sinä olet oikealla tiellä et varmaan tunne mitään epävarmuutta elämässäsi. Silloin sinun pitäisi kertoa siitä myös muille ihmisille jotka ovat eksyksissä ja epävarmoja suunnastaan.Kai haluat hyvää myös muille ihimisille.

Sitä paitsi kaikkiin ihmisiin on asennettu valmiiksi "ohjain" joka määrittelee hyvän ja pahan erottamisen.
        Kaikilla se ei välttämättä toimi aivan oikein mutta uskon että suurimmalla osalla kuitenkin. Se on omatunto. Jopa YK:n ihmisoikeuksien julistuksen ensimmäinen artikla mainitsee omatunnon;

"1. artikla. Kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja tasavertaisina arvoltaan ja oikeuksiltaan. Heille on annettu järki ja omatunto, ja heidän on toimittava toisiaan kohtaan veljeyden hengessä"

Elämän tarkoituksen etsintä täytyy sisältää omantunnon noudattamisen tai millään ei ole perustetta.

"Olen lukenut itsensä kehittämis/löytämis-oppaita melkoisen tukun, kokeillut vaivoihini erilaisia terapioita ja lääkkeitä sekä harrastanut mietiskelyä(olen ollut myös taikauskoinen). Eivät nämä asiat millään muotoa muuttaneet elämääni."

Minä olen myös tutustunut aika laajasti sinun kannattamaasi uskontoon.

En kuitenkaan tarkoittanut tuolla maailmaan tutustumisella mitään itsensä kehittämis oppaita ja muuta sellaista. Maailmassa on paljon muutakin kuin oma keho ja ajattelu. Tieteessäkin löytyy sarkaa niin paljon, että niitä ei pysty elin-iän aikana kuin vähän pintaraapaisemaan. Krisnusko on kyllä sieltä tylsimmästä päästä, mitä voi tutkittavakseen maailmasta löytää.

"Sitä paitsi kaikkiin ihmisiin on asennettu valmiiksi "ohjain" joka määrittelee hyvän ja pahan erottamisen."

Onko? Miten selität psykopaatit, joilla ei ole moraaliin liittyviä tunteita?

Oletko edes yrittänyt selvittää, mistä moraali tulee? Tarkoitan siis mitään muuta selitystä kuin uskontosi selitys.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Olen lukenut itsensä kehittämis/löytämis-oppaita melkoisen tukun, kokeillut vaivoihini erilaisia terapioita ja lääkkeitä sekä harrastanut mietiskelyä(olen ollut myös taikauskoinen). Eivät nämä asiat millään muotoa muuttaneet elämääni."

Minä olen myös tutustunut aika laajasti sinun kannattamaasi uskontoon.

En kuitenkaan tarkoittanut tuolla maailmaan tutustumisella mitään itsensä kehittämis oppaita ja muuta sellaista. Maailmassa on paljon muutakin kuin oma keho ja ajattelu. Tieteessäkin löytyy sarkaa niin paljon, että niitä ei pysty elin-iän aikana kuin vähän pintaraapaisemaan. Krisnusko on kyllä sieltä tylsimmästä päästä, mitä voi tutkittavakseen maailmasta löytää.

"Sitä paitsi kaikkiin ihmisiin on asennettu valmiiksi "ohjain" joka määrittelee hyvän ja pahan erottamisen."

Onko? Miten selität psykopaatit, joilla ei ole moraaliin liittyviä tunteita?

Oletko edes yrittänyt selvittää, mistä moraali tulee? Tarkoitan siis mitään muuta selitystä kuin uskontosi selitys.

"Miten selität psykopaatit, joilla ei ole moraaliin liittyviä tunteita?"

Jotenkin arvasin että tarttuisit tähän mutta jos luet tarkemmin niin kirjoitin että suurimmalla osalla omatunto on toimiva. Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi.

"Oletko edes yrittänyt selvittää, mistä moraali tulee? Tarkoitan siis mitään muuta selitystä kuin uskontosi selitys"

Monet viisaat ovat tutkineet asiaa ja monenlaisia näkemyksiä on. Uskon kautta tuleva selitys on minusta todella hyvä.

Kyllä maailmassa tutkittavaa riittää. Jonkin päätyö on maailmankaikkeuden alkuräjähdyksen ensimmäisen sekunnin tapahtumat tai jotkut kehittävät koko ajan kemikaaleja joilla ihmisten päät saadaan sekaisin tai kehitetään tuhovälineitä ihmisten surmaamiseen.
        Missä mennään?Kuinka eksyksissä ihmiset ovat?
        Tällä rajallisella ajalla mikä meillä on ei pitäisi hukkua maallisiin viettelyksiin vaan käyttää se hyödyksi ja löytää todellinen tarkoitus.

"Minä olen myös tutustunut aika laajasti sinun kannattamaasi uskontoon"

Tämä kommentti on aika mielenkiintoinen. Mikä tarkoittaa laajasti? Raamatun ymmärtäminen edes jonkinlaisesti vaatii sanoisin vuosikymmeniä. Perusteet ja pelastusoppi löytyvät kyllä erittäin helposti ja on jotenkin kummallista jos et ole niitä sieltä löytänyt. Jos kuitenkin olet Raamattua tutkinut niin varmaan tulet tutkimaan sitä lisää. Eikä se ole tylsää vaan äärimmäisen mielenkiintoista.

• Sarppa kirjoitti:

Jotenkin arvasin että tarttuisit tähän mutta jos luet tarkemmin niin kirjoitin että suurimmalla osalla omatunto on toimiva. Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi.

"Oletko edes yrittänyt selvittää, mistä moraali tulee? Tarkoitan siis mitään muuta selitystä kuin uskontosi selitys"

Monet viisaat ovat tutkineet asiaa ja monenlaisia näkemyksiä on. Uskon kautta tuleva selitys on minusta todella hyvä.

Kyllä maailmassa tutkittavaa riittää. Jonkin päätyö on maailmankaikkeuden alkuräjähdyksen ensimmäisen sekunnin tapahtumat tai jotkut kehittävät koko ajan kemikaaleja joilla ihmisten päät saadaan sekaisin tai kehitetään tuhovälineitä ihmisten surmaamiseen.
        Tällä rajallisella ajalla mikä meillä on ei pitäisi hukkua maallisiin viettelyksiin vaan käyttää se hyödyksi ja löytää todellinen tarkoitus.

Tämä kommentti on aika mielenkiintoinen. Mikä tarkoittaa laajasti? Raamatun ymmärtäminen edes jonkinlaisesti vaatii sanoisin vuosikymmeniä. Perusteet ja pelastusoppi löytyvät kyllä erittäin helposti ja on jotenkin kummallista jos et ole niitä sieltä löytänyt. Jos kuitenkin olet Raamattua tutkinut niin varmaan tulet tutkimaan sitä lisää. Eikä se ole tylsää vaan äärimmäisen mielenkiintoista.

"Jotenkin arvasin että tarttuisit tähän mutta jos luet tarkemmin niin kirjoitin että suurimmalla osalla omatunto on toimiva."

"Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi."

Psykopaatit kyllä tietävät moraalista, mutta omaatuntoa heillä ei ole.

"Monet viisaat ovat tutkineet asiaa ja monenlaisia näkemyksiä on."

Mitä nämä näkemykset ovat?

"Missä mennään?Kuinka eksyksissä ihmiset ovat?
        Tällä rajallisella ajalla mikä meillä on ei pitäisi hukkua maallisiin viettelyksiin vaan käyttää se hyödyksi ja löytää todellinen tarkoitus."

Miksi siis tyytyä pseudoselitykseen, kuten GDI?

"Tämä kommentti on aika mielenkiintoinen. Mikä tarkoittaa laajasti?"

Olen tutustunut siihen, mitä lukemattomat uskovat sanovat kristinuskosta.

"Perusteet ja pelastusoppi löytyvät kyllä erittäin helposti ja on jotenkin kummallista jos et ole niitä sieltä löytänyt."

Minulle ovat lukemattomat ihmiset kertoneet ne perusteet. Itse en ole mitään mallia kehittänyt, koska en usko Raamatun olevan Jumalan sanaa.

"Jos kuitenkin olet Raamattua tutkinut niin varmaan tulet tutkimaan sitä lisää. Eikä se ole tylsää vaan äärimmäisen mielenkiintoista. "

Maailmasta löytyy niin paljon mielenkiintoisempaakin tutkimista, että en aio käyttää aikaani turhaan Raamatun jatkuvaan pläräämiseen.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Jotenkin arvasin että tarttuisit tähän mutta jos luet tarkemmin niin kirjoitin että suurimmalla osalla omatunto on toimiva."

"Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi."

Psykopaatit kyllä tietävät moraalista, mutta omaatuntoa heillä ei ole.

"Monet viisaat ovat tutkineet asiaa ja monenlaisia näkemyksiä on."

Mitä nämä näkemykset ovat?

"Missä mennään?Kuinka eksyksissä ihmiset ovat?
        Tällä rajallisella ajalla mikä meillä on ei pitäisi hukkua maallisiin viettelyksiin vaan käyttää se hyödyksi ja löytää todellinen tarkoitus."

Miksi siis tyytyä pseudoselitykseen, kuten GDI?

"Tämä kommentti on aika mielenkiintoinen. Mikä tarkoittaa laajasti?"

Olen tutustunut siihen, mitä lukemattomat uskovat sanovat kristinuskosta.

"Perusteet ja pelastusoppi löytyvät kyllä erittäin helposti ja on jotenkin kummallista jos et ole niitä sieltä löytänyt."

Minulle ovat lukemattomat ihmiset kertoneet ne perusteet. Itse en ole mitään mallia kehittänyt, koska en usko Raamatun olevan Jumalan sanaa.

"Jos kuitenkin olet Raamattua tutkinut niin varmaan tulet tutkimaan sitä lisää. Eikä se ole tylsää vaan äärimmäisen mielenkiintoista. "

Maailmasta löytyy niin paljon mielenkiintoisempaakin tutkimista, että en aio käyttää aikaani turhaan Raamatun jatkuvaan pläräämiseen.

Tämän päivän hesarissa oli juttu naisesta joka oli elänyt erittäin vaikean alkoholismin kanssa vuosikausia. Oli menettänyt monta kertaa asuntonsa, lapset olivat otettu huostaan, itsaria oli yritetty ym.

Mutta sitten kun se viimeinen raja oli tullut vastaan ettei enää voinut jatkaa niin hän oli pyytänyt että Jumala jos olet olemassa niin ota minulta tämä viinanhimo pois. Heti hän oli saanut rauhan tunteen ja juominen oli jäänyt siihen paikkaan.

Näitähän on lukemattomia tapauksia että parannutaan vaikeista sairauksista ja saadaan apua ylitsepääsemättömiin himoihin.

"Maailmasta löytyy niin paljon mielenkiintoisempaakin tutkimista, että en aio käyttää aikaani turhaan Raamatun jatkuvaan pläräämiseen"

Mikä on sitä parempaa ja mielenkiintoisempaa?

Miten se voi olla turhaa jos saat avun Raamatusta.

Voi olla ettet ole käynyt vielä tarpeeksi syvällä että olisit kääntynyt Jumalan puoleen kun mikään muu ei enää auta.

Mieti tälläistä tilannetta: Lentokone on syöksymässä pakkolaskuun. Montako ateistia siinä tilanteessa löytyy koneesta. Aika moni rukoilee silloin vaikkei ole tehnyt sitä koskaan aikaisemmin.

• Sarppa kirjoitti:

Tämän päivän hesarissa oli juttu naisesta joka oli elänyt erittäin vaikean alkoholismin kanssa vuosikausia. Oli menettänyt monta kertaa asuntonsa, lapset olivat otettu huostaan, itsaria oli yritetty ym.

Mutta sitten kun se viimeinen raja oli tullut vastaan ettei enää voinut jatkaa niin hän oli pyytänyt että Jumala jos olet olemassa niin ota minulta tämä viinanhimo pois. Heti hän oli saanut rauhan tunteen ja juominen oli jäänyt siihen paikkaan.

Näitähän on lukemattomia tapauksia että parannutaan vaikeista sairauksista ja saadaan apua ylitsepääsemättömiin himoihin.

"Maailmasta löytyy niin paljon mielenkiintoisempaakin tutkimista, että en aio käyttää aikaani turhaan Raamatun jatkuvaan pläräämiseen"

Mikä on sitä parempaa ja mielenkiintoisempaa?

Miten se voi olla turhaa jos saat avun Raamatusta.

Voi olla ettet ole käynyt vielä tarpeeksi syvällä että olisit kääntynyt Jumalan puoleen kun mikään muu ei enää auta.

Mieti tälläistä tilannetta: Lentokone on syöksymässä pakkolaskuun. Montako ateistia siinä tilanteessa löytyy koneesta. Aika moni rukoilee silloin vaikkei ole tehnyt sitä koskaan aikaisemmin.

"Mutta sitten kun se viimeinen raja oli tullut vastaan ettei enää voinut jatkaa niin hän oli pyytänyt että Jumala jos olet olemassa niin ota minulta tämä viinanhimo pois. Heti hän oli saanut rauhan tunteen ja juominen oli jäänyt siihen paikkaan.

"

On myös lukemattomia kertomuksia siitä, että tuollaiset ihmiset ovat parantuneet ihan ilman Jumalaa jonkin muun yllykeen seurauksena. Tuo tapaus ei siis millään tavalla todista Jumalan olemassaolosta.

"Mikä on sitä parempaa ja mielenkiintoisempaa?"

Niitä on lukemattomia asioita. Niitä löytyy mm. filosofiasta, tieteestä, kaunokirjallisuudesta, musiikista jne.

"Miten se voi olla turhaa jos saat avun Raamatusta."

Avun mihin?

"Voi olla ettet ole käynyt vielä tarpeeksi syvällä että olisit kääntynyt Jumalan puoleen kun mikään muu ei enää auta."

Miksi minä edes haluaisin? Se, että ihminen on epätoivoinen ja turvautuu epärationaaliseen psykologiseen kuvitelmaan, ei ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle eikä se välttämättä ole edes mikään hyvä ratkaisu. Monet entiset Jumalaan uskoneet ovat kyllä kertoneet karuja tarinoita siitä, miten rasittavaa henkisesti uskossa eläminen oli. Sinä et ehkä pysty sitä kuvittelemaan, mutta ne kokemukset eivät ole yhtään sen epätodellisempia kuin sinunkaan kokemuksesi. Silti en väitä, että ne olisivat perusteluja sille, että Jumala ei ole olemassa.

"Mieti tälläistä tilannetta: Lentokone on syöksymässä pakkolaskuun. Montako ateistia siinä tilanteessa löytyy koneesta. Aika moni rukoilee silloin vaikkei ole tehnyt sitä koskaan aikaisemmin. "

Mitä merkitystä sillä on? Ei epätoivossa tehty hätäkeino ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Mutta sitten kun se viimeinen raja oli tullut vastaan ettei enää voinut jatkaa niin hän oli pyytänyt että Jumala jos olet olemassa niin ota minulta tämä viinanhimo pois. Heti hän oli saanut rauhan tunteen ja juominen oli jäänyt siihen paikkaan.

"

On myös lukemattomia kertomuksia siitä, että tuollaiset ihmiset ovat parantuneet ihan ilman Jumalaa jonkin muun yllykeen seurauksena. Tuo tapaus ei siis millään tavalla todista Jumalan olemassaolosta.

"Mikä on sitä parempaa ja mielenkiintoisempaa?"

Niitä on lukemattomia asioita. Niitä löytyy mm. filosofiasta, tieteestä, kaunokirjallisuudesta, musiikista jne.

"Miten se voi olla turhaa jos saat avun Raamatusta."

Avun mihin?

"Voi olla ettet ole käynyt vielä tarpeeksi syvällä että olisit kääntynyt Jumalan puoleen kun mikään muu ei enää auta."

Miksi minä edes haluaisin? Se, että ihminen on epätoivoinen ja turvautuu epärationaaliseen psykologiseen kuvitelmaan, ei ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle eikä se välttämättä ole edes mikään hyvä ratkaisu. Monet entiset Jumalaan uskoneet ovat kyllä kertoneet karuja tarinoita siitä, miten rasittavaa henkisesti uskossa eläminen oli. Sinä et ehkä pysty sitä kuvittelemaan, mutta ne kokemukset eivät ole yhtään sen epätodellisempia kuin sinunkaan kokemuksesi. Silti en väitä, että ne olisivat perusteluja sille, että Jumala ei ole olemassa.

"Mieti tälläistä tilannetta: Lentokone on syöksymässä pakkolaskuun. Montako ateistia siinä tilanteessa löytyy koneesta. Aika moni rukoilee silloin vaikkei ole tehnyt sitä koskaan aikaisemmin. "

Mitä merkitystä sillä on? Ei epätoivossa tehty hätäkeino ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle.

"Mitä merkitystä sillä on? Ei epätoivossa tehty hätäkeino ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle"

Mutta miksi silloin rukoillaan Jumalaa ja Jeesusta? Eikö ihmiset jos niin viisaita ovat keksi mitään muuta kenen puoleen kääntyä.

"Monet entiset Jumalaan uskoneet ovat kyllä kertoneet karuja tarinoita siitä, miten rasittavaa henkisesti uskossa eläminen oli"

Ovatko he oikeasti edes olleet uskovaisia?

Tiedän kertomuksia esim. lestadiolaisuudesta, ihmisistä jotka ovat tietoisesti jättäneet sen taakseen koska kokevat ettei se ole heidän juttu.

Monessa maassa Kristityt saavat maksaa hengellään että ovat uskovaisia.

"Niitä on lukemattomia asioita. Niitä löytyy mm. filosofiasta, tieteestä, kaunokirjallisuudesta, musiikista jne"

Saako näillä asioilla sitten täyttymyksen elämässä?

Entä jos elämässäsi tapahtuu jotain todella vakavaa niin mihin silloin turvaat? Etsitkö lempikirjailijasi kirjasta neuvoja? Kuunteletko jotain voimaannuttavaa musiikkia? Auttaako tiede?Entä lompakko?

"Avun mihin?"

Avun elämän tarkoituksen löytämiseen

• Sarppa kirjoitti:

Sarppa
        kirjoitti
        >>>Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään> mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi.

• Sarppa
        ikiateisti kirjoitti:

Sarppa
        kirjoitti
        >>>Tottakai on sairaita ihmisiä jotka eivät tiedä moraalista mitään> mikä taas ei tarkoita sitä että omaatuntoa ei olisi.

"kehitysvammaisen teloittaminen on ok kristillisessä Texasissa"

Ja kristitytkö ne teloittivat tämän kehitysvammaisen?
        Kyllähän myös Texasissa kristityt ovat vähemmistönä.
        Tapaus herätti laajaa vastustusta ja ihmisoikeusjärjestöt tuomitsivat sen.

Yhdysvaltain korkein oikeus on kieltänyt kehitysvammaisten vankien teloitukset mutta koska osavaltiot saavat itse määritellä kehitysvamman rajat niin tälläistä tapahtuu.

Me olemme kaikki vajavaisia ihmisiä.Yhtään täydellistä ihmistä ei maa päällänsä kanna.

Totta on että pienissä yhteisöissä moraali saa eriasteisia muotoja. Ne tiedot mitä on saatu Pohjois-Korealaisilta vankileireiltä ja esim. toisen maailmansodan Juutalaisten hävittäminen ovat todisteita hirvittävistä julmuuksista(ei mitään omaatuntoa) ja todisteita propagandasta, aivopesusta ja kiihkoilusta oman rodun ylemmyyden puolesta.
        Jumalan vastavoima on myös taitava manipuloija ja saa ihmisiä tekemään kaikenlaista pahaa.

Mutta jos olet syvällä sisimmässäsi kristitty Jumalaan uskova, en usko että voit tehdä tälläisiä tekoja.

• .
        Sarppa kirjoitti:

"kehitysvammaisen teloittaminen on ok kristillisessä Texasissa"

Ja kristitytkö ne teloittivat tämän kehitysvammaisen?
        Kyllähän myös Texasissa kristityt ovat vähemmistönä.
        Tapaus herätti laajaa vastustusta ja ihmisoikeusjärjestöt tuomitsivat sen.

Yhdysvaltain korkein oikeus on kieltänyt kehitysvammaisten vankien teloitukset mutta koska osavaltiot saavat itse määritellä kehitysvamman rajat niin tälläistä tapahtuu.

Me olemme kaikki vajavaisia ihmisiä.Yhtään täydellistä ihmistä ei maa päällänsä kanna.

Totta on että pienissä yhteisöissä moraali saa eriasteisia muotoja. Ne tiedot mitä on saatu Pohjois-Korealaisilta vankileireiltä ja esim. toisen maailmansodan Juutalaisten hävittäminen ovat todisteita hirvittävistä julmuuksista(ei mitään omaatuntoa) ja todisteita propagandasta, aivopesusta ja kiihkoilusta oman rodun ylemmyyden puolesta.
        Jumalan vastavoima on myös taitava manipuloija ja saa ihmisiä tekemään kaikenlaista pahaa.

Mutta jos olet syvällä sisimmässäsi kristitty Jumalaan uskova, en usko että voit tehdä tälläisiä tekoja.

''Mutta jos olet syvällä sisimmässäsi kristitty Jumalaan uskova, en usko että voit tehdä tälläisiä tekoja.''
        http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

• Sarppa kirjoitti:

"Mitä merkitystä sillä on? Ei epätoivossa tehty hätäkeino ole mikään perustelu Jumalan olemassaololle"

Mutta miksi silloin rukoillaan Jumalaa ja Jeesusta? Eikö ihmiset jos niin viisaita ovat keksi mitään muuta kenen puoleen kääntyä.

"Monet entiset Jumalaan uskoneet ovat kyllä kertoneet karuja tarinoita siitä, miten rasittavaa henkisesti uskossa eläminen oli"

Ovatko he oikeasti edes olleet uskovaisia?

Tiedän kertomuksia esim. lestadiolaisuudesta, ihmisistä jotka ovat tietoisesti jättäneet sen taakseen koska kokevat ettei se ole heidän juttu.

Monessa maassa Kristityt saavat maksaa hengellään että ovat uskovaisia.

"Niitä on lukemattomia asioita. Niitä löytyy mm. filosofiasta, tieteestä, kaunokirjallisuudesta, musiikista jne"

Saako näillä asioilla sitten täyttymyksen elämässä?

Entä jos elämässäsi tapahtuu jotain todella vakavaa niin mihin silloin turvaat? Etsitkö lempikirjailijasi kirjasta neuvoja? Kuunteletko jotain voimaannuttavaa musiikkia? Auttaako tiede?Entä lompakko?

"Avun mihin?"

Avun elämän tarkoituksen löytämiseen

"Mutta miksi silloin rukoillaan Jumalaa ja Jeesusta?"

Koska ihmiset turvautuvat kaikenlaisten poppakeinojen käyttöön.

"Ovatko he oikeasti edes olleet uskovaisia?"

Oletko sinä oikeasti edes uskossa?

"Saako näillä asioilla sitten täyttymyksen elämässä?"

Ei sen enempää kuin uskonnolla. Ovat mielenkiintoisia kuitenkin.

"Entä jos elämässäsi tapahtuu jotain todella vakavaa niin mihin silloin turvaat?"

Läheisiin jne.

"Etsitkö lempikirjailijasi kirjasta neuvoja?"

Siitä voi saada lohtua.

"Kuunteletko jotain voimaannuttavaa musiikkia?"

Siitä voi olla lohtua. Musiikilla on hyvin voimakas yhteys psyykkeeseen.

"Auttaako tiede?"

Hyvin usein auttaa. Ainakin sillä saadaan sellaisia ihmeitä aikaan, että usko vertailussa jää naurettavaksi pikkupuuhasteluksi.

"Avun elämän tarkoituksen löytämiseen "

Raamattu ei vastaa elämän tarkoitukseen. Minä mieluummin itse etsin tiselleni elämän tarkoituksen kuin olen joku pelinappula Jumalan pelissä.

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Mutta miksi silloin rukoillaan Jumalaa ja Jeesusta?"

Koska ihmiset turvautuvat kaikenlaisten poppakeinojen käyttöön.

"Ovatko he oikeasti edes olleet uskovaisia?"

Oletko sinä oikeasti edes uskossa?

"Entä jos elämässäsi tapahtuu jotain todella vakavaa niin mihin silloin turvaat?"

Läheisiin jne.

"Etsitkö lempikirjailijasi kirjasta neuvoja?"

Siitä voi saada lohtua.

"Kuunteletko jotain voimaannuttavaa musiikkia?"

Siitä voi olla lohtua. Musiikilla on hyvin voimakas yhteys psyykkeeseen.

"Auttaako tiede?"

Hyvin usein auttaa. Ainakin sillä saadaan sellaisia ihmeitä aikaan, että usko vertailussa jää naurettavaksi pikkupuuhasteluksi.

"Avun elämän tarkoituksen löytämiseen "

Raamattu ei vastaa elämän tarkoitukseen. Minä mieluummin itse etsin tiselleni elämän tarkoituksen kuin olen joku pelinappula Jumalan pelissä.

"Oletko sinä oikeasti edes uskossa?"

Kyllä olen.

Miten voit tietää uskovaisten elämästä ja täyttymyksestä jos et ole uskovainen.
        Hämmentävä kommentti.

"Siitä voi olla lohtua. Musiikilla on hyvin voimakas yhteys psyykkeeseen"

Ja niin ohimenevää. Sillä ei ratkaista mitään lopullista.

"Hyvin usein auttaa. Ainakin sillä saadaan sellaisia ihmeitä aikaan, että usko vertailussa jää naurettavaksi pikkupuuhasteluksi"

Uskon että uskovat saavat iankaikkisen elämän taivaassa. Onko se pikkupuuhastelua?

"Raamattu ei vastaa elämän tarkoitukseen. Minä mieluummin itse etsin tiselleni elämän tarkoituksen kuin olen joku pelinappula Jumalan pelissä"

Kyllä se siellä on.Meidän tulee uskoa Jeesukseen joka antaa meille syntimme anteeksi ja jonka kautta pääsemme iankaikkiseen elämään.
        Jumala juuri on luonut sinutkin eli olet melko vahvasti mukana. Erittäin säälittävää jos et löydä uskoa mutta jatka etsimistä.

• Sarppa kirjoitti:

"Oletko sinä oikeasti edes uskossa?"

Kyllä olen.

Miten voit tietää uskovaisten elämästä ja täyttymyksestä jos et ole uskovainen.
        Hämmentävä kommentti.

"Siitä voi olla lohtua. Musiikilla on hyvin voimakas yhteys psyykkeeseen"

Ja niin ohimenevää. Sillä ei ratkaista mitään lopullista.

"Hyvin usein auttaa. Ainakin sillä saadaan sellaisia ihmeitä aikaan, että usko vertailussa jää naurettavaksi pikkupuuhasteluksi"

Uskon että uskovat saavat iankaikkisen elämän taivaassa. Onko se pikkupuuhastelua?

"Raamattu ei vastaa elämän tarkoitukseen. Minä mieluummin itse etsin tiselleni elämän tarkoituksen kuin olen joku pelinappula Jumalan pelissä"

Kyllä se siellä on.Meidän tulee uskoa Jeesukseen joka antaa meille syntimme anteeksi ja jonka kautta pääsemme iankaikkiseen elämään.
        Jumala juuri on luonut sinutkin eli olet melko vahvasti mukana. Erittäin säälittävää jos et löydä uskoa mutta jatka etsimistä.

"Kyllä olen."

Aivan samaan tapaan kuin nuo henkilöt ovat olleet.

"Miten voit tietää uskovaisten elämästä ja täyttymyksestä jos et ole uskovainen.
        Hämmentävä kommentti."

Minä osaan tehdä havaintoja. Minä myös osaan kuunnella ihmisten kertomuksia.

"Ja niin ohimenevää. Sillä ei ratkaista mitään lopullista."

Niinpä niin, ratkaisuun voi kuitenkin päästä muilla menetelmillä.

"Uskon että uskovat saavat iankaikkisen elämän taivaassa. Onko se pikkupuuhastelua?"

Minä katson havaittavia asioita, minä en arvostele asioita sillä perusteella, mitä ne lupaavat ilman mitään todisteita. Kuka tahansa voi lupailla ihan mitä tahansa, jos mitään näyttöä ei tarvitse antaa.

Saatat esimerkiksi saada sähköpostia nigeriasta, jossa pyydetään apua rahan siirtelyyn ja siinä samalla saat itsellesi voittoa. Eikö ole todella uskottavaa?

"Kyllä se siellä on.Meidän tulee uskoa Jeesukseen joka antaa meille syntimme anteeksi ja jonka kautta pääsemme iankaikkiseen elämään."

"Erittäin säälittävää jos et löydä uskoa mutta jatka etsimistä. "

Erittäin säälittävää on, että uskontosi luo ongelman, johon se tarjoaa sitten hoitokeinon. Sehän toimii samaan tapaan kuin mafia suojelurahoineen. Miksi sinä kuvittelet, että minulla olisi mitään halua ryhtyä mafian kanssa yhteistyöhön?

• Sarppa
        ertert kirjoitti:

"Kyllä olen."

Aivan samaan tapaan kuin nuo henkilöt ovat olleet.

"Miten voit tietää uskovaisten elämästä ja täyttymyksestä jos et ole uskovainen.
        Hämmentävä kommentti."

Minä osaan tehdä havaintoja. Minä myös osaan kuunnella ihmisten kertomuksia.

"Ja niin ohimenevää. Sillä ei ratkaista mitään lopullista."

Niinpä niin, ratkaisuun voi kuitenkin päästä muilla menetelmillä.

"Uskon että uskovat saavat iankaikkisen elämän taivaassa. Onko se pikkupuuhastelua?"

Minä katson havaittavia asioita, minä en arvostele asioita sillä perusteella, mitä ne lupaavat ilman mitään todisteita. Kuka tahansa voi lupailla ihan mitä tahansa, jos mitään näyttöä ei tarvitse antaa.

Saatat esimerkiksi saada sähköpostia nigeriasta, jossa pyydetään apua rahan siirtelyyn ja siinä samalla saat itsellesi voittoa. Eikö ole todella uskottavaa?

"Kyllä se siellä on.Meidän tulee uskoa Jeesukseen joka antaa meille syntimme anteeksi ja jonka kautta pääsemme iankaikkiseen elämään."

"Erittäin säälittävää jos et löydä uskoa mutta jatka etsimistä. "

Erittäin säälittävää on, että uskontosi luo ongelman, johon se tarjoaa sitten hoitokeinon. Sehän toimii samaan tapaan kuin mafia suojelurahoineen. Miksi sinä kuvittelet, että minulla olisi mitään halua ryhtyä mafian kanssa yhteistyöhön?

"Minä osaan tehdä havaintoja. Minä myös osaan kuunnella ihmisten kertomuksia"

Tottakai voi tehdä havaintoja ja kuunnella mutta jos joku kertoo sinulle vaikka elokuvasta jonka kävi katsomassa, ei sinulla tosiasiassa ole juuri haisuakaan siitä sanomasta mitä elokuva on välittänyt sen nähneelle.

"Niinpä niin, ratkaisuun voi kuitenkin päästä muilla menetelmillä"

Ja millaiseen ratkaisuun? Etkö todella usko että kuoleman jälkeen on vielä elämää? Meidän jokaisen tulee valita nyt mihin menemme. Jos jostain aivan käsittämättömästä syystä Jumalaa ei olisikaan niin millään ei olisi mitään väliä. Meillä on tarkoitus olemassa.

"Minä katson havaittavia asioita, minä en arvostele asioita sillä perusteella, mitä ne lupaavat ilman mitään todisteita. Kuka tahansa voi lupailla ihan mitä tahansa, jos mitään näyttöä ei tarvitse antaa"

Kuvittele itsesi maailman rikkaimmaksi ihmiseksi ja korota sitten omaisuutesi vaikka potenssiin kymmenen.
        Jos sitten ojentaisit minulle avoimen shekin tahtoen ostaa minulta minun Jumalauskoni pois niin silti et saisi sitä ostettua. Niin varma olen uskosta.

Tiedät varmaan että ihmiset säntäilevät sinne tänne etsiessään "itseään" tai tarkoitusta elämälle. Kaikenlaisia joogia on olemassa tai ihmeterapia hoitoja mutta ei niistä saa lopullista tyydytystä.
        Nämä ovat vain paholaisen keksintöjä etteivät he kuulisi Jumalan ääntä.

"Erittäin säälittävää on, että uskontosi luo ongelman, johon se tarjoaa sitten hoitokeinon. Sehän toimii samaan tapaan kuin mafia suojelurahoineen. Miksi sinä kuvittelet, että minulla olisi mitään halua ryhtyä mafian kanssa yhteistyöhön? "

Kaikki me olemme kirkkautta vailla. Kaikilla on sisimmässään taivaskaipuu mutta moni ei halua kuunnella sitä.
        Olen miettinyt myös omalta kohdalta sitä miksi en aikaisemmin uskonut.
        Tämä on vaikea kysymys. Taistelin aikani vastaan mutta onneksi tuli kääntymys.

Mutta jos päätät ottaa Jeesuksen vastaan niin et menetä mitään vaan voitat kaikki.

Sano minulle mitä menettäisit?

• meitä varten

Lapset,lapset lopettakaahan tuo "minä osaan kyllä selittää tämän asian paremmin kuin sinä."Kun ette kuitenkaan kykene vastausta elmän tarkoitukseen löytämään kinastelun avulla.Miettikää sensijaan mikä tarkoitus rakkaudella ja sen osoittamisella on tässä ihmisen elämässä. Kenties sitäkautta pääsette perille elämämme tarkoituksesta.

• Edges

Sanot ensin, että kukaan ei voi tietää, mutta vedät kuitenkin rakkauden mielivaltaisesti kehiin.

Miksi mielestäsi rakkaus on elämän tarkoituksen kannalta merkityksellistä? Rakkaus tunne taikka mielentila, joka aiheutuu tiettyjen aivotoimintojen seurauksena. Onko tämä sinusta jotenkin kummallista?

Itse sanoisin kollektiivisen elämän tarkoituksen olevan elämän ja mielihyvän levittäminen.

• Edges

Elämän tarkoitus on se mihin ihmisinä pyrimme (tietoisesti tai tietämättä).

Tämä jokin on ikuinen nautinto ja elämä. Teknologian kehittymisen johdosta elinikä pitenee yhä enemmän ja enemmän, johtaen teorettiseen kuolemattomuuteen. Tällöinkin tulee olemaan menetelmiä nirhata ihminen, mutta siinä pisteessä, kun kykenemme siirtämään tietoisuuden elektroniseen muotoon, voimme elää käytännössä aina tietokoneessa, aina kehittyen.

Myös ymmärrys aivotoiminnasta on erittäin tärkeä aihe ihmisille. Uskon, että pyrimme mahdollisimman pitkään elämään mahdollisimman suurella mielihyvällä. Kun teknologia sekä ymmärrys on kehittynyt äärimmilleen, elämme universumin loppuun asti loputtomassa nautinnossa, manipuloiden fysiikan lakeja. Tämä on mielestäni heijastus siitä, mihin uskovat viittaavat ''taivaana''. Se, mitä uskovat taas kutsuvat ''sieluksi'', on mielestäni tuo mieli, joka on siirtämiskelpoinen elektroniseen muotoon. Ruumis ei ole enää pakote olemassaololle.

Pelkkää spekulointia, mutta tuo kuulostaa mielestäni ainakin siltä, mihin ihminen luontaisesti pyrkii.

• Kolmas Huono

• Edges
        fennis kirjoitti:

Tässä yksi
        http://www.youtube.com/watch?v=9rxLEpLUUiY

Ja sitten toinen
        http://www.youtube.com/watch?v=Pk3Dk-B8N5k

Joo-o, itse pidän tämmösestä musiikista:

http://www.youtube.com/watch?v=_F0hN1nOBcw

Oliko sinulla sitten vielä jotakin oleellista aiheen kannalta?

• miessss40

Ajattelette liikaa. Ei elämällä ole sen kummempaa tarkoitusta kuin syödä, nukkua ja nussia. Ihminen on eläin, eikä jumalia ole olemassa... ihan sinänsä turha keskustelu....

• Thronos

Biologisesti ajatellen elämän tarkoitus on jatkua jälkeläisissä.

Kysymys tuntuu kuitenkin sisältävän oletuksen että ihmisen elämällä olisi jokin ulkopuolelta annettu tarkoitus.
      Sellaiseen en usko.
      Muotoilisin ennemminkin näin: Elämä on mahdollisuus, miten sen käytämme?

Ihminen voi luoda tai löytää itse omalle elämälleen tarkoituksen - joku kehittää itseään muusikkona, toinen tutkii niveljalkaisia, kolmas elää onnellisena perheen parissa, neljäs pyrkii yksin eläen tasapainoon ja mielenrauhaan. Joku voi pitää elämänsä tarkoituksena suuren omaisuuden kartuttamista.

On paljon ihmisiä joilta hengissä pysyminen vie kaiken ajan, he eivät ehkä ehdi paljonkaan pohtia elämänsä tarkoitusta.

Olen kuullut sanottavan että ihminen on maailmankaikkeuden tapa katsoa itseään. Kun ajattelee millä suoranaisella vimmalla ihmiset joka puolella maailmaa tutkivat, mittaavat, etsivät, kartoittavat ja kuvailevat sanoin, kuvin ja sävelin tätä ihmeellistä maailmankaikkeutta jossa elämme tuo kaunis ilmaus tuntuu hyvin osuvalta.

• dderrere

Mikä on biologisesti ajateltuna elämän jälkeläisissä jatkumisen tarkoitus?

Hmm... mutta tuo jälkimmäinen kappale sisältää mielenkiintoisen ajatuksen. Jos ihminen on maailmankaikkeuden tapa katsoa itseään, niin maailmankaikkeudella on tavallaan tietoisuus. Olemmeko me ihmiset maailmankaikkeuden tietoisuuden välikappaleita?

Mutta sitä minä ihmettelen, miksi maailmankaikkeuden täytyy katsella itseään. Eikö se ole hieman itsekeskeistä ja narsistista. Miksi se ei katso jotakin muuta?

• Thronos
        dderrere kirjoitti:

Mikä on biologisesti ajateltuna elämän jälkeläisissä jatkumisen tarkoitus?

Hmm... mutta tuo jälkimmäinen kappale sisältää mielenkiintoisen ajatuksen. Jos ihminen on maailmankaikkeuden tapa katsoa itseään, niin maailmankaikkeudella on tavallaan tietoisuus. Olemmeko me ihmiset maailmankaikkeuden tietoisuuden välikappaleita?

Mutta sitä minä ihmettelen, miksi maailmankaikkeuden täytyy katsella itseään. Eikö se ole hieman itsekeskeistä ja narsistista. Miksi se ei katso jotakin muuta?

Tarkoitin että yksilön elämän tarkoitus biologisessa mielessä näyttäisi olevan lisääntyminen tai ehkä paremminkin geenien levittäminen. Siitä onko elämällä (ihmisten, eläinten ja kasvien) yleensä jokin tarkoitus en tiedä mitään.

Minulla siis ei ole sellaista uskomusta että elämällä olisi jonkin ulkopuolisen tahon määräämä tarkoitus.

Tuo ajatus maailmankaikkeudesta joka ihmisen kautta katselee itseään viehättää lähinnä mystistä ja runollista puoltani enkä pidä sitä niinkään asiana johon uskoisin, mutta jos niin on niin minusta se on yhtä vähän narsistista kuin ihmisen pyrkimys itsetuntemukseen tai se että iloitsee aisteistaan joiden kautta voi kokea niin monenlaista nautintoa.

Minulla on valitettavasti kokemusta narsisteista ja itsestään iloitseminen kuten ilo yleensäkään ei tunnu olevan heidän tärkeimpiä ominaisuuksiaan.

• dderrere
        Thronos kirjoitti:

Tarkoitin että yksilön elämän tarkoitus biologisessa mielessä näyttäisi olevan lisääntyminen tai ehkä paremminkin geenien levittäminen. Siitä onko elämällä (ihmisten, eläinten ja kasvien) yleensä jokin tarkoitus en tiedä mitään.

Minulla siis ei ole sellaista uskomusta että elämällä olisi jonkin ulkopuolisen tahon määräämä tarkoitus.

Tuo ajatus maailmankaikkeudesta joka ihmisen kautta katselee itseään viehättää lähinnä mystistä ja runollista puoltani enkä pidä sitä niinkään asiana johon uskoisin, mutta jos niin on niin minusta se on yhtä vähän narsistista kuin ihmisen pyrkimys itsetuntemukseen tai se että iloitsee aisteistaan joiden kautta voi kokea niin monenlaista nautintoa.

Minulla on valitettavasti kokemusta narsisteista ja itsestään iloitseminen kuten ilo yleensäkään ei tunnu olevan heidän tärkeimpiä ominaisuuksiaan.

Aijaa.

No mutta jos oletettaisiin, että maailmankaikkeudella olisi tietoisuus, niin miksipä ei maailmankaikkeus voisi olla itsekeskeinen narsisti? Ihan hyvin se voisi olla sellainen, mistä sitä tietää.

• Thronos
        dderrere kirjoitti:

Aijaa.

No mutta jos oletettaisiin, että maailmankaikkeudella olisi tietoisuus, niin miksipä ei maailmankaikkeus voisi olla itsekeskeinen narsisti? Ihan hyvin se voisi olla sellainen, mistä sitä tietää.

Niin, mistäpä sitä tietää. En minä ainakaan.

• meaning of life

"Ateistit ovat sitä mieltä, että elämää ei luotu, vaan että se kehittyi. Kaikkeus on luonnollinen, ja se on tutkittavissa tieteellisillä menetelmillä. Mitä elämän tarkoitukseen tulee, jotkut ateistit katsovat, että koska mikään jumala ei määrää sitä, mitä ihmisten tulisi tehdä elämään, se on heidän päätettävissään. Elämä on luonnonilmiö, jolla ei ole tarkoitusta eli tavoitetta. Elävillä olennoilla voi olla omia tavoitteita"
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Elämän_tarkoitus

• O'ou

Ei elämällä ole mitään tarkoitusta. Tarkoitus voi olla vain jotakin varten suunnitelluilla asioilla ja elämä ei sitä ole. Se on ilmiö, joka on olemassa ja joka on ilmaantunut sopivien olosuhteiden vallitessa.

Jokainen riittävästi tietoinen olento voi ajatella itselleen mieleisensä tarkoituksen, jos kokee olemassaolonsa turhaksi ilman nimenomaista päämäärää, tai merkitystä olemassaololleen.

Ihminen toimii juuri tällä tavalla. Hän keksii elämälleen mitä mielikuvituksellisimpia tarkoituksia. Yksi mielikuvituksellisimmista on, että universumin tietoinen luoja on luonut hänet omaksi kuvakseen ja vahtii hänen käyttäytymistään, joten hänen on käyttäydyttävä ja uskottava tietyllä tavalla, muuten tämää luoja rankaisee julmasti.

Tämä käsitys on myös eräänlainen itsekeskeisyyden ja omahyväisyyden ennätys, jota lienee vaikea ylittää.

• dderrere

Ei se vaan vieläkään meinaa selvitä tämä asia. Mikä se on tämän elämän tarkoitus?

Tääläl vaan me solukasat kirjoittelemme nettiin. Miksi. Miksi solukasojen täytyy kirjoitella nettiin ja olla yhteydessä toisiin samanlaisiin? Eiks se pitäs olla materian väliaikaisille paikallisille järjsestynyneisyyden pisteille eli ihmisille ihan sama mitä tapahtuu tässä täydellistä entropiaa kohti kulkevassa, maailmankaikkeudeksi kutsutussa harhassa sijaitseville atomikasoille, mitä toiset entropian atomikasat tekevät? Mutta täällä sitä vain kirjoitellaan sanoja, joilla ei ole mitään tarkoitusta ja kaivataan yhteyttä toisiin atomikasoihin. On tää elämä vaan kumma juttu.

• meaning of life

"Miksi solukasojen täytyy kirjoitella nettiin ja olla yhteydessä toisiin samanlaisiin?"

Siksi että " luonnon sanotaan usein pyrkivän epäjärjestykseen, ihmisen taas järjestykseen."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Järjestys

• k0ssikeinonen

Elämän tarkoitus on antaa elämälle tarkoitus.

• dderrere

Mikä tarkoitus on tarkoituksen antamisella elämälle?

• MurhaThorJumala

Toi paskahuussi-juttu on siinä mielessä tosi hieno juttu, että se on ihan oikeasti kova vientituote Intiaan ja Afrikkaan (missä ihmiset paskovat kaduille ja heittelevät ulostepussit linja-auton ikkuinoista pitkin tien vartta). Kuten yhdessä ohjelmassa (muistaakseni Ylellä) kerrottiin, että jos puhdasvesihuuhtelu wc keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin. Eli tässä mielessä Esko puhuu kyllä tärkeää asiaa. Mutta mutta.. paskaahan se puhuu jos väittää keksineensä jonku ihmekäymälän. Olen kumminkin valmis muuttamaan kantaani todisteiden valossa.

Jos Esko haluat ihmisten uskovan, että keksit jonku toiletin, todista se. Josset halua todistaa niin ihmettelen kovasti sun syitä asiasta pauhata ylipäänsäkki. Ettei vain ego kirjottelis shekkejä joita kroppa ei pysty lunastamaan? :D Turha Elvistellä josset aiokkaan asiaa todistaa.

Ttu sama ku väittäsin olevani uudesti syntynyt Thor ja mulla on tossa toi Mjölnir millä taon menemään, mutta empäs nyt todista sitä kellekkään. Mut vittu miten mahtava vasara! Mulla on se, ja se on mun ansiolla ansaittu! Ootte kuupoja jossette usko! Ei mun tartte todistella, ootte vain kuupoja kun ette sokeasti usko!

• dderrere

Mitä, eikö vieläkään ole selvinnyt tämä asia? No, ehkä yksi elämän tarkoituksista voisi olla musiikki:

http://www.youtube.com/watch?v=8-3k9V1rZ1E

Mutta sitten tosin tullaan taas kysymykseen, mikä on musiikin tarkoitus...

• realtruth

Jos haluaa miettiä, mikä on ihmisen elämän tarkoitus, on se sama kuin muidenkin eläinten: biologisessa mielessä kaikkien elävien olentojen elämän tarkoitus on lisääntyä. Tosin jokainen ihminen voi luoda oman elämän tarkoituksensa. Jollakin se voi olla vaikka Aku Ankkojen lukeminen.

• 2432<fd

miksi pitäisi lisääntyä? mikä pakko elämän on jatkua?

• Linnunradan...

Lopullinen vastaus on 42! Kaikkihan sen nyt tietävät.

• Totuuden töräys

Homoseksuaalisuus ja eläimiin sekaantuminen eivät ainakaan siirrä geneettistä materiaalia eteenpäin, joten ne eivät voi olla elämän tarkoitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19937
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      81
      6985
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6586
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      108
      6349
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6209
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      105
      6098
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5505
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      46
      5256
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4567
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4170
    Aihe