Vaihtoehto evoluutioteorialle...?

Retu Evo

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toimi

      Enter a keyword or phrase to search ScienceDaily's archives for related news topics,
      the latest news stories, reference articles, science videos, images, and books.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Minulla toimii.

      Mielenkiintoinen artikkeli ja osoittaa ainakin valheeksi sen fundamentalistien väitteen, että evoluutioteorian arvostelu ja kritiikki olisi jonkinlainen tabu. Perusteltua kritiikkiä saa tieteessä esittää mistä vain. Nähtäväksi jää pitääkö perusteet.

      • >Mielenkiintoinen artikkeli ja osoittaa ainakin valheeksi sen fundamentalistien väitteen, että evoluutioteorian arvostelu ja kritiikki olisi jonkinlainen tabu.

        Kyllä, mutta se ei estä palstakretuja taas hetken päästä keuhkoamasta, että evoluutioteorian arvostelu on tieteessä tabu. Kysehän on kuitenkin tärkeästä denialistisesta opinkappaleesta.


    • puhttu

      Nojoo. Evoluutioteoria nyt muuttuu ja venyy ja paukkuu niin paljon ettei mitään yhteistä evoluutioteoriaa ole edes olemassa. Jokaisella evoluutioon uskovalla on oma evoluutioteoriansa.

      Tämä osoittaa vain ja ainoastaan sen, että hätäisesti tiedemiehiin uskovat ovat taas todistettu vääräksi.

      • Sepä Se

        "Nojoo. Evoluutioteoria nyt muuttuu ja venyy ja paukkuu niin paljon ettei mitään yhteistä evoluutioteoriaa ole edes olemassa. Jokaisella evoluutioon uskovalla on oma evoluutioteoriansa."

        Jep.

        "Tämä osoittaa vain ja ainoastaan sen, että hätäisesti tiedemiehiin uskovat ovat taas todistettu vääräksi. "

        Näinpä :)


      • Epäjumalienkieltäjä

        "Nojoo. Evoluutioteoria nyt muuttuu ja venyy ja paukkuu niin paljon ettei mitään yhteistä evoluutioteoriaa ole edes olemassa."

        Mitkä ovat mielestäsi keskeisemmät asiat, jotka ovat muuttuneet evoluutioteoriassa viimeisen 30 vuoden aikana?

        Usein täällä fundamentalistit väittävät, että evoluutioteoria "venyy ja paukkuu", mutta yhtään konkreettista muutosta he eivät osaa nimetä. Ilmeisesti siksi, kun eivät tunne sen paremmin synteettistä evoluutioteoriaa kuin alkuperäistä Darwinin esittämääkään versiota.


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Nojoo. Evoluutioteoria nyt muuttuu ja venyy ja paukkuu niin paljon ettei mitään yhteistä evoluutioteoriaa ole edes olemassa. Jokaisella evoluutioon uskovalla on oma evoluutioteoriansa."

        Jep.

        "Tämä osoittaa vain ja ainoastaan sen, että hätäisesti tiedemiehiin uskovat ovat taas todistettu vääräksi. "

        Näinpä :)

        >>Jep.>Näinpä :)


    • Minusta on ollut selvää useamman vuoden ajan, että evolutiivinen kehitysbiologia (evo-devo) tulee tarkentamaan näkemystämme evoluutiosta. Ei Stuart Newman missään tapauksessa ole kumoamassa evoluutioteoriaa, vaan hän tuo esille uuden mallin, mikä selittää makroevoluutiota aikaisempien rinnalla.

      • el tequito

        Evo-devo?? Onkoha tuo oikeasti joku evokkien uusi juttu vai keksikkö päästä? Tuhkimosatu männöö vaan hullummaksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5460
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      163
      4231
    3. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4013
    4. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3840
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3171
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      22
      2650
    7. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2490
    8. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      34
      2486
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2316
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2227
    Aihe