Jos olisi uudelleenkirjoitettava dvd tai blu-ray joka kestää 100 kertaa enemmän kirjoituskertoja kuin nykyiset, mutta jossa data kestää vain viikon tai pari kunnes se katoaa itsestään, ottaisitko sen valikoimaan muiden tallennusvälineiden rinnalle?
Voi olla että data olisi luettava pari päivää, sekava 2-7 päivää ja tyhjä viikon parin päästä, lämpötilasta riippuen. Nämä ovat vain suuntaa antavia esimerkkilukuja, mahdoton sanoa millaisen kompromissin kemia mahdollistaa.
Ottaisitko dvd-rw:n tai blu-ray-rw n jonka voi tyhjentää vain laittamalla se uuniin tietyksi ajaksi tietyllä lämmöllä kuin piirakan?
Entä mikä olisi näkymättömän musteen vastine DVD:n cd n tai blu-ray n kanssa? Ainakin yksi vastaus voisi olla, että bitit joissa on enemmän kuin 2 tarkoituksellista kirkkausastetta eli esim. 4 kirkkautta joilla koodataan 2 bittiä, tai 8 kirkkautta joilla koodataan 3 bittiä. Kun levyä luetaan tavallisella laserilla ja sensorilla tavallisella nopeudella, saadaan vain ne normaalit bitit ja ne ylimääräiset bitit ovat pelkkää "kohinaa". Kun levyä luetaan hitaammin ja isommilla sensoreilla eli "valotetaan" bittiä pidemmällä valotusajalla ja isommalla "aukolla", valokuvaustermejä lainatakseni, saadaan tarkkuus joka mahdollistaa ylimääräisten bittien luennan. Tämän toimivuus tavallisella levyllä riippuu siitä miten suorassa suhteessa kirjoittavan laserin pulssin energia ja lukevan laserin heijastuksen sensoriin aiheuttama kirkkaus ovat.
DVD-RW ja blu-ray-rw kompromissi, ottaisitko?
Järviäkki
1
104
Vastaukset
Lienee aika lailla yks'hailee voiko DVD-RW:lle uudelleenkirjoittaa tuhat vai satatuhatta kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903474
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442857Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742366- 612318
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512261Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162246Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212133Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202077- 1141966
- 621964