Grillaus rivitalon kuistilla

BCA

Asun rivitalossa. Naapurit grillaa yhtenään kuistilla ja pitää kaasugrilliä ihan ulkoseinän vieressä. Hajut tulee suoraan asuntoni sisään tuuletusaukon kautta. Grillin he ovat sijoittaneet puusta tehdylle kuistille. Onko tällainen sallittua rivitalossakaan ja eikö se aiheuta paloturvallisuusriskin ? Itse grillaan hiiligrillillä, mutta olen sijoittanut sen usean metrin päähän ulkoseinästä ettei se häiritsisi liikaa ja grillaan melko harvoin.

17

5766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hola

      Jos rivariyhtiönne henki on vielä terve voit varmaan jutella naapurin isännän/emännän kanssa asiasta!

      Kyllä asiasta puhuminen on pitemmänpäälle terveellisempää kuin kiukkuiset tuhahdukset aina kuin naapuri rillaa.

      Toisaalta grillit vaatii tasaisen alustan ja monesti kuistit saattaa olla pieniä, joten sijoituspaikkoja ei hirveästi ole.

      Koeta selvittää tilanne.

      • BCA

        Onhan rivarissa iso piha johon grilli laittaa. Harvemmin niitä kukaan kuistille laittaa jos pihaa on.
        Ei ne naapurit ole aina sellaisia joiden kanssa voi keskustella.. toiveajattelua.
        Kyllähän tuollainen pitäisi jokaisen tervejärkisen ihmisen tajuta itsekin, ettei toisten ikkunan eteen grilliä sijoita. Vaikka ehkä se on niin, että joillekin ihmisille pitää kaikki vääntää rautalangasta.
        Ainahan voi tietysti ilmoittaa eteenpäin paloturvallisuusriskistä jos asiat menee äärimmilleen.. naurettavaa.


      • BCA

        Kyllä on suomalaiset jääräpäisiä. Itselläni ei olisi mitään vaikeuksia muuttaa tapojani jos ne muita häiritsee riippumatta siitä miten asia on tuotu esille. Eli, oli se viesti kirjallinen, sanallinen tai sanaton viesti. Itse siirtäisin vain grillin.


      • Hola
        BCA kirjoitti:

        Kyllä on suomalaiset jääräpäisiä. Itselläni ei olisi mitään vaikeuksia muuttaa tapojani jos ne muita häiritsee riippumatta siitä miten asia on tuotu esille. Eli, oli se viesti kirjallinen, sanallinen tai sanaton viesti. Itse siirtäisin vain grillin.

        Kaikille se ei ole yhtä helppoa, eikä varsinkaan kaikille Suomalaisille.

        Mainitse vaan asiasta naapurille, jospa se vaikka yllättää sinut ja ymmärtää yskän!


      • BCA
        Hola kirjoitti:

        Kaikille se ei ole yhtä helppoa, eikä varsinkaan kaikille Suomalaisille.

        Mainitse vaan asiasta naapurille, jospa se vaikka yllättää sinut ja ymmärtää yskän!

        Kun ei viitsi itsestäänselvyyksiä selittää kenellekään.
        Se on sama juttu kun joku menee kerrostalon parvekkeelle tupakalle ja kaikki ympäriltä paiskaa oven ja ikkunan kiinni ja polttaja ei vain "tajua" että se voisi johtua siitä että ihmiset ei tykkää kun hän polttaa parvekkeella.


      • kaasugrillaaja
        Hola kirjoitti:

        Kaikille se ei ole yhtä helppoa, eikä varsinkaan kaikille Suomalaisille.

        Mainitse vaan asiasta naapurille, jospa se vaikka yllättää sinut ja ymmärtää yskän!

        Eikö jokainen ihminen saa tehdä takapihallansa mitä tahtoo ???
        Meillä oli kanssa ennen hiiligrilli ja vaihdettiin kaasuun sen vuoksi koska se HIILIgrilli haisi niin pahalle (käryt), että sisälläkin lemusi.
        Kaasugrillistä tulee sentäs ruoantuoksu, mutta hiiligrillistä sytytysnesteen haju ja sekö on sitten parempi haju ???


      • BCA
        kaasugrillaaja kirjoitti:

        Eikö jokainen ihminen saa tehdä takapihallansa mitä tahtoo ???
        Meillä oli kanssa ennen hiiligrilli ja vaihdettiin kaasuun sen vuoksi koska se HIILIgrilli haisi niin pahalle (käryt), että sisälläkin lemusi.
        Kaasugrillistä tulee sentäs ruoantuoksu, mutta hiiligrillistä sytytysnesteen haju ja sekö on sitten parempi haju ???

        Tottakai saa, mutta pitääkö se grilli laittaa naapurin ulkoseinän taakse kun on kokoainen piha käytössä. Mulla on sama onko kyseessä kaasu/sähkö/hiiligrilli. Kyllä niistä kaikista samanlainen rasvankäry lähtee.


      • pihvi
        kaasugrillaaja kirjoitti:

        Eikö jokainen ihminen saa tehdä takapihallansa mitä tahtoo ???
        Meillä oli kanssa ennen hiiligrilli ja vaihdettiin kaasuun sen vuoksi koska se HIILIgrilli haisi niin pahalle (käryt), että sisälläkin lemusi.
        Kaasugrillistä tulee sentäs ruoantuoksu, mutta hiiligrillistä sytytysnesteen haju ja sekö on sitten parempi haju ???

        Kyllä se on niin että meikä tyttö grillailee myöskin omalla pihallaan silloin kun haluaa ja mitä haluttaa..


    • MUH

      Naapurini grillaa todella usein ja kaikenlisäksi se on melkein aina jotain kalaa... Ärsyttää kyllä , mutta sitten suljen tuuletusikkunan heidän grillailunsa ajaksi eikä ole tarvinnut huomauttaa. Kaikki jatkavat nautintojensa parissa loukkaantumatta ja sopu säilyy.

      • BCA

        Niin.. ei minulla ikkuna ole auki. Sen tietenkin suljen, mutta käryt tulee tuuletusaukon kautta, joka on ikkunan yläpuolella oleva aukko ja sitä ei voi sulkea.


      • Joo-o
        BCA kirjoitti:

        Niin.. ei minulla ikkuna ole auki. Sen tietenkin suljen, mutta käryt tulee tuuletusaukon kautta, joka on ikkunan yläpuolella oleva aukko ja sitä ei voi sulkea.

        Kerranhan se kesä vaan on, ole onnellinen että talvella ei kukaan grillaile..........saat olla sitten ihan rauhassa.
        Taidat olla aika nipo joka asiasta, ja jos asia näin paljon haittaa sinua, että pitää tänne tulla kirjoittelemaan, niin eikö sitten kannattaisi käydä sanomassa naapurille tai anna olla.


      • BCA
        Joo-o kirjoitti:

        Kerranhan se kesä vaan on, ole onnellinen että talvella ei kukaan grillaile..........saat olla sitten ihan rauhassa.
        Taidat olla aika nipo joka asiasta, ja jos asia näin paljon haittaa sinua, että pitää tänne tulla kirjoittelemaan, niin eikö sitten kannattaisi käydä sanomassa naapurille tai anna olla.

        Niin olen. Hirveä nipottaja. Jokainen liikahdus, haju ja ääni saa korvani hörölle ja tarkkailen naapureitani kuin haukka. No, niin varmaan....


      • BCA
        Joo-o kirjoitti:

        Kerranhan se kesä vaan on, ole onnellinen että talvella ei kukaan grillaile..........saat olla sitten ihan rauhassa.
        Taidat olla aika nipo joka asiasta, ja jos asia näin paljon haittaa sinua, että pitää tänne tulla kirjoittelemaan, niin eikö sitten kannattaisi käydä sanomassa naapurille tai anna olla.

        Tarkemmin ajatellen ehkä siksi, että minulla ottaa päästä ja haluan purkautua. Ja haluan kuulla muiden näkökulmia. Siksihän asioista keskustellaan yleensäki.

        Ajattelen siten, että tyyppi joka laittaa grillin tuollaiseen paikkaan ei ole fiksu alunperinkään ja sille on turha mennä sanomaan asiasta. Ei se ole ainoa häiriö heidän puolelta. Tuollaiset tyypit tekee kaikenlaista ärsyttääkseen ja odottavat sitten, että heille tullaan ystävällisesti ilmoittamaan jokaisesta häiriöstä. Eli toisin sanoen pomottelevat.

        Ja ei sinun tarvitse lukea kaikkia juttuja täällä mitkä ei sua kiinnosta. Grillaanhan minä itsekin, ja pidän grilliruoasta, mutta senkin voi tehdä fiksusti toisia ajatellen.


      • BCA
        BCA kirjoitti:

        Tarkemmin ajatellen ehkä siksi, että minulla ottaa päästä ja haluan purkautua. Ja haluan kuulla muiden näkökulmia. Siksihän asioista keskustellaan yleensäki.

        Ajattelen siten, että tyyppi joka laittaa grillin tuollaiseen paikkaan ei ole fiksu alunperinkään ja sille on turha mennä sanomaan asiasta. Ei se ole ainoa häiriö heidän puolelta. Tuollaiset tyypit tekee kaikenlaista ärsyttääkseen ja odottavat sitten, että heille tullaan ystävällisesti ilmoittamaan jokaisesta häiriöstä. Eli toisin sanoen pomottelevat.

        Ja ei sinun tarvitse lukea kaikkia juttuja täällä mitkä ei sua kiinnosta. Grillaanhan minä itsekin, ja pidän grilliruoasta, mutta senkin voi tehdä fiksusti toisia ajatellen.

        Mutta ei se mitään. Aion tehdä lähiaikoina elämän helvetiksi myös heille. He ovat sen jo tehneetkin minulle päin. Yleensä otan naapurit hyvin huomioon enkä ole ikinä saanut valituksia. Nyt aion sen lopettaa näiden naapureiden kohdalla.


    • Rillataan

      Asun nyt tulee kolme vuotta tähän rivitaloon muutosta. Osto tilanteessa silloin ei ollut vielä grilliaika, joten en tullut asiaa ajatelleeksi. Olen astmanen ja kun sitten kesä tuli naapurimme aloitti grillaamiseen. Asuntojen välissä on kaksi ja puolimetrinen noin puolitoista metriä korkea aita ,siitä on osa harva josta osa on lisäksi avonainen, grilli on sijoitettu siihen avonaisen aidan kohdalle. Grilli on ikkunastamme kahden metrin ja pihaovestakin kolmen metrin päässä. Olen kysynyt voisiko sen grillin siirtää pidemmälle ? Vastaus oli ,tämähän ei sitten siirry mihkään ! Pyysin sitten että ilmoittaisivat grillauksesta mutta ei sekään näköjään sovi. Pyysin koska haluaisin sulkea ikkunat ja piha oven koska kesä on sitä aikaa kun ovia ja ikkunoita normaalisti pidetään auki . Grlllaisivat talvella niin se olisi tuossa mielessä no, jaa vitsi vitsinä,mutta tämä ei kuitenkaan ole mikään pikku asia!

    • Grillataan

      Miten astma ja grillaaminen liittyy toisiinsa? Itse grillaan monta kertaa viikossa vaikka minulla on astma - ei mitään vaikutusta. Grillaan kaasulla koska se on helppoa ja nopeaa. Ennen grillasin hiilillä eikä silläkään ollut mitään vaikutusta astmaani. Pikkusieluiset haistelijat pilaavat monta hyvää taloyhtiötä.

    • kova.kovaa.vasten

      Kannattaa mennä tupakoimaan ja piereskelemään mahdollisimman lähelle ja laittaa akka leikkaamaan nurmikkoa pakoputkivammaisella leikkurilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe