Osaako kukaan sanoa mistä löytäisin listan milloin on minkäkin hedelmän satokausi espanjassa. Olisi mukavaa syödä matkoilla kauden hedelmiä, jos tietäisi mikä milloinkin on parhaimmillaan. Kiitos vastauksista.
kauden hedelmät
3
312
Vastaukset
- hedelmien himosyöjä
Jahaa, kyllä se tieto löytyy nettistäkin, mutta paikan päällä olevana voin mainostaa, että nyt on avokaadon (Hass-lajike) aika, viinirypälät ovat jotenkin loppumassa, vaikka Ideal-lajiketta on kauppojen hyllyillä, mutta kaiakesta päätellen kylmävarastoista tuotu, kun ruskistuvat päivässä, sitrushedelmien satokausi on parhaillaan alkamassa ja espanjalaisten MANGOJEN aika on nyt. Ovat muuten suunnattoman hyviä, ihan kuin troopiselta alueilta, parempikin. Banaanit Eteläamerikasta ovat olleet meillä jo out vuosikymmenet, kun Kanariansaarten platanot ovat parempia, vaikka näihinkin on ilmeisesti jo sekoitettu muita (tuottavampiako?) lajikeita, kun ulkonäkö ja makuukin on hiukan muuttunut.
No niin, muut voivat jatkaa tätä listaa.. - 1 ulkomaalainen
Niin senverran on lisättävä, että minulle käsittömästä syistä suomlaiset haluavat siementtömiä viinirypäleitä, joita alkuperäismaa asukkaat eivät kyllä huoli, ne kun eivät maistuu millään..
Mikseivät huoli?
Koska samantien kun "kasvatetaan" viinipensaat olemaan ilman sitä luontaista lisääntymiskykyä, eli "seksi", menetettään samantien huomattavan osan aroomeista jos ei muutakin.
Siis minäkin narskutan nautinollisesti viinirypäleiten siemeniä.
Nimittäin kun 50 kg:sta rypäleita saadaan niiden siementen huippuarvokasta öljyä litran verran, otettaan samalla talteen huomattavan määrän arvokkaita öljiä, 3.x niin paljon vitamiinjä kuin oliviöljyssä ja syöpää estäviä ainesosia.
Kysykä siis kaupialta, miksei ole siemellisiä rypäläitä. vastaus on mielenkiintoinen: ei niitä halutaa. Jopa joo, taitaapa olla etu ihan kasvattajan, tukkukaupan ja kaupian puolella, ei mene näet energia siementen kehittämiseen ja näin saadaan entistä korkeampi hinta entistä huonommasta tuoteista ja sehän on markkinnoinnin perusidea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984