Kasvissyönnistä takaisin lihansyöntiin?

haddock2

Heinäkuusta lähtien en ole enää syönnyt lihaa. Nyt mietinkin että ehkä kasvissyönti ei sovikaan minulle ja mietityttää tuleeko jotain oireita/terveydellistä haittaa jos otan siipikarjan lihan ja kalan takaisin ruokavalioon. Eli joku neljä kuukautta on ollut taukoa lihasta.

Onko asiasta olemassa jotain virallista tietoa?

14

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dset

      Olin viisi vuotta vegaani (en syönyt siis edes maitotuotteita), lopetin veganismin kuin seinään ja söin naudanlihaa ja maitotuotteita. Ei tullut edes vatsanväänteitä. Neljä kuukautta on vielä lyhyt aika olla kasvissyöjä. Mutta voihan maha tulla alussa kipeäksi, se selviää kokeilemalla.

    • Sedä

      Mitä olet syönyt nyt? Mistä päättelet ettei kasvissyönti sovi sinulle, mitä oireita? Oletko kokeillut esim syödä soijan sijaan monipuolisesti muita palkokasveja, tai välttää jotakin muuta tiettyä ruoka-ainetta? Entä oletko ehkä huomaamattasi lisännyt esim maitotuotteiden käyttöä lihattomana ja ongelma löytyisikin sieltä? Muistatko ylipäänsä syödä tarpeeksi paljon ja terveellisesti?

    • lihakasvis

      taas näitä järkijättöisiä nettikysymyksiä

    • dvxd

      Kasvissyöjillä on suolistossaan erilainen bakteerikanta. joillekin tulee oireita, toiset selviää ilman. Ei auta kuin kokeilla ja aloittaa muutos liharuokavalioon vähitellen.

      On siitä virallistakin tietoa, löytynee googlaamalla.

    • kdlkn<dfi

      Itse olin 2 vuotta kasvissyöjä eikä tullut mitään oireita. En tosin syönyt juurikaan punaista lihaa, lähinnä kalkkunaa, kanaa ja kalaa. 4kk jälkeen tuskin tulee mitää, niin lyhyt aika on. Itsellä voi edelleen mennä vahingossa puoli vuotta ilman punaista lihaa ilman että nimittäisin sitä edes ruokavalioksi, toisin kuin sinä :D Vedä kuule vaikka kokonainen kinkku, tuskimpa tulee mitää muuta ku ähky täytee

    • ...

      Kyllä oli vatsa viikon pari löysällä kun aloitin joskus lihansyönnin uudestaan kun olin hölmöä versiota vegaanidieetistä noudattanut. Paremmalla vegedieetillä ongelmia satunnaisesta raadonsyönnistä ei ole ollut vuosienkaan tauolla.

    • lihansyönti = oikein

      3 vuotta täys vege olin ja sitten rupesin suoraan syömään jauhelihaa, makkaraa, pekonia, kanaa ja muuta jumalten ruokaa :)
      Ei tullut mitään vatsanväänteitä.. Siitä vaan.

    • Naudansyöjä11

      Ihminen on ollut jo niin kauan aikaa myös raadonsyöjä, ettei mitään ongelmia tule. Mutta ei sitä kannata niitä märantyneita raatoja tietenkää heti alkuun popsia.

    • muinaishippi

      Nyt saat kaikki idioottiveget kimppuusi.

      Ei ole olemassa virallista. Jätät vaan veget ja otat kalaa mukaan kuten vatsa sietää ja sitten ihan erikseen knaakin.

      Kaikki ääriliikkeet on per**tä.

      Mikään fanatismi ei ole ihimisen elon mukaista.

      Ei ruokafanatismi ei uskonto.

      • Ei-fanaattinen vege

        Joskus ärsyttää ihmiset jotka käskee toisia syömään lihaa tai kasviksia.


      • ygkhj

        "Mikään fanatismi ei ole ihimisen elon mukaista.

        Ei ruokafanatismi ei uskonto."

        Sepä se. Surkuhupaisaa tässä vaan on se, että usein ne on juuri ne lihansyöjät, jotka on jokseenkin fanaattisia näkemyksissään, mutta silti sinäkin annat ymmärtää, että vain kasvissyönti on "ruokafanatismia".


    • pieni annos kerrallaan takaisin sekaruokavalioon: ihmiset reagoivat yksilöllisesti, niin jos parilla tyypillä ei tullut vatsanväänteitä, niin ei se takaa mitään... yllättävä määrä eläinrasvoja ja -proteiineja tottumattomalle voi aiheuttaa elimistölle shokkitilan, esim johtaa tulehduksiin.

      kokemuksella.

    • tässä totuus

      Tulee korkeintaan anaalifaktinen sokki eli peräpäästä roiskuu rapaa puoli tuntia putkeen.

    • kurmee1

      Suosittelisin, että aloittaisit ainakin jo kuolleen eläimen lihalla niin mitään vaaraa ei pitäisi olla. Elävän hirven, härän ja miksei siankin viipalointiyritykset tavallisesti herättää niiden aggressiot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe