vaikka TILASTO

auta

....puhuu mitä hyvänsä Suomeen tulee suuri herätys!

20

76

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Herätys on jo alkanut. Kyllä tulee Jumala mieleen, kun menee työpaikka alta ja siten ehkä myös asunto

• Tervehdys

Minua ilahduttaa aina optimismi. Joten kirkon nelivuotiskertomuksen äärellä minäkin olen optimistinen. Joskus tarvitaan pientä ravistelua, jotta myös kirkko voisi muuttua.

Mutta tarvitaanko ikäviä asioita ennen kuin ihminen pysähtyy ja alkaa tunnustaa Jumalaa jumalakseen? Siis pitääkö mennä työpaikan ja asunnon?

Jumala kutsuu rakkaudellaan. Jumala yllättää hyvyydellään. Siihen minä uskon.

Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

• Kristinuskon kirja.

Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

" Jumala kutsuu rakkaudelaan Jumala yllättää hyvyydellään "

Kerro , miten se näkyy konkreettisesti meidän elämässämme, maailmamme, kuvioissa ? Todella, jos väittämäsi pitäisi paikkansa, niin maailmamme, elämämme, olisi aivan toisenlaista. Uskosi ei ole Jeesuksen tuomasta sanomasta.

• alipaineoktaavi

Mitä tarvitsisit onneen, jotta voisit sanoa olevasi onnellinen, mitä maailma tarvitsisi onneen, jotta voisi sanoa olevansa onnellinen, kaikki materia siihen on annettu. Jos länsimaalaiset eivät söisi kaikkea ruokaa, niin afrikassa ei olisi käytännössä nälänhätää. Jumalako sen sillälailla laittoi?
        Jos ahneiden sijoittaja- pankkiirien, jotka yrittivät tuottaa vielä suurempaa voittoa vielä ahneemmille sijoittaja ihmisille, vastuu olisi heillä itsellään, niin lamaa ei olisi. Eräs maa tässä lähellä pääsi muutamassa vuodessa joloilleen, kun päätettiin, että veroista ei heru.
        Jumalako sitä rahaa jakaa tässä maailmassa?
        Meillä olisi kaikki tarvittava materiaali siihen, että voisimme taistella sairauksia vastaan, nälänhätää vastaan, ja mitä sun muuta vastaan, mutta emme sitä tee, sekö on Jumalan vika?

• Olemme heränneet

Niin tulee. Nimittäin nyt on jo nähtävissä, että suurinosa kirkkoon kuuluvista ei katso hyvällä kirkon harjoittamaa herätysliikkeiden paapomista ja kirkkokin miettii parhaillaan miten saisi kätevästi kipattua nuo kuppikunnat veneestään. Ja juu, juu...herätysliikkeissä on paljon porukkaa peräti ehkä 300 000 joista suurinosa ei edes kuulu kirkkoon, ei maksa siis veroja ja uskovatpa jotkut olevansa ainoita taivaaseen menijöitä :O Joten yksinkertaisella matematiikalla...lähtölaskenta lahkoille alkoi jo ;)

• Olemme heränneet sanoi :
        :O Joten yksinkertaisella matematiikalla...lähtölaskenta lahkoille alkoi jo ;)

• tervetuloa
        pertsa2012 kirjoitti:

Olemme heränneet sanoi :
        :O Joten yksinkertaisella matematiikalla...lähtölaskenta lahkoille alkoi jo ;)

No painu julistamaan lahkolle, yksinajattelija.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10999270

• tervetuloa kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10999270

tervetuloa sanoi :

• tervetuloa
        pertsa2012 kirjoitti:

tervetuloa sanoi :

Keneen? Joku naispappi on luopunut virastaan tai joku homo jutuistasi eheytynyt? Höpö höpö.

Painu sinne Temppeliaukion kirkkoon vaan kolauttelemaan, kun sinut on oikein kutsuttukin. Enemmän siellä saat näkyvyyttä kuin täällä. Hyvällä tuurilla pääset juttuinesi vielä seurakuntalehteenkin!

• alipaineoktaavi
        pertsa2012 kirjoitti:

tervetuloa sanoi :

Kalikka? ai se homokalikka? keheen?

• faktaa nääs...

Jos elää tarpeeksi vahvasti uskossa on näköjään helppoa ummistaa silmänsä todellisuudelta. Suuret muutokset ovat kyllä edessä, mutta ne tulevat koskemaan sitä miten kirkko pystyy toimimaan taikka edes suorittamaan perustehtäväänsä tulevaisuudeessa. Tämänhetkiset erot ovat oikeastaan pieni ongelma, vaikka ovatkin erittäin suuri mentys vuositasolla. Erittäin suuriin ongelmiin tullaan ajautumaan kun kirkkoon kuuluva vanhempi väestö alkaa kuolla pois ja jäljelle jää nuoriso jolle kirkko ei edes instituutiona merkitse mitään.

• Totta turiset

Tuo on totta. Viimeistään siinä vaiheessa kirkko sanoutuu irti herätysliikkeistä jotka järjestäin kaikki edustavat vanhoillista Raamatun tulkintaa. Kirkollisveron maksaminen tai ns. uskonnottomuus ei varmastikkaan monelle ole se suurin syy eroamiseen onhan tuo evankelisluterilainen kirkko tavallaan jonkinlaista kulttuuriperinnettäkin mutta etenkin nuoret ovat kiinnostuneita ihmisoikeuksista jne. eivätkä tule tulevaisuudessa "sponssoroimaan" tahoa joka puhuu yhtä mutta toimii toisin.

• faktaa nääs... sanoi :
        Erittäin suuriin ongelmiin tullaan ajautumaan kun kirkkoon kuuluva vanhempi väestö alkaa kuolla pois ja jäljelle jää nuoriso jolle kirkko ei edes instituutiona merkitse mitään.

Kirkosta tulee vain kaikkien perversioiden hautomo ja tyysija kuten se alkaa olla
        jo nykyäänkin.

• auta sanoi :
      ....puhuu mitä hyvänsä Suomeen tulee suuri herätys!

• Tosi on

Niin on se hyvä kun kirkkokin alkaa heräämään ja tajuaa ettei voi jatkaa yhteistyötänsä herätysliikkeiden kanssa ja aivan turhaa painolastihan ne onkin kirkolle pelkkää menoerää.

• alipaineoktaavi
        Tosi on kirjoitti:

Niin on se hyvä kun kirkkokin alkaa heräämään ja tajuaa ettei voi jatkaa yhteistyötänsä herätysliikkeiden kanssa ja aivan turhaa painolastihan ne onkin kirkolle pelkkää menoerää.

Mihinköhän sekin utopia perustuu, että yhden katon alla voi olla monenlaista oppikuntaa asioista. Ja vielä, kun toiset joutuvat maksamaan toisen vääräoppisuuden. Ei hyvä ei. Mihin on kadonnut uskonvapaus, sanavapaus ja mielipidevapaus?

• Hiipumaan päin? Viimeiset suurimmat herättäjät ovat olleet Ylivainio joka itsekin epäili kykyjään ja paremman puutteessa (kun omista ei löytynyt) vapaille suunnillekin kelvannut ja homoksi paljastunut karismaatikko jota odottaa hyväksikäyttösyyte. Siinä se historia suppeasti herätyksen syhteen Suomessa viime vuosikymmeniltä :)

• 10+5

Suuri herätys kyllä tulee, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kirkon tai kristinuskon kanssa. Kristillisen tunnustuksen mukaan uskoo enää neljännes suomalaisista. Valtauskonto Suomessa on tällä hetkellä jonkinlainen yleissynkretistinen hengellisyys. Muita uskontoja vähättelevä ja pilkkaava kristinusko on tullut tiensä päähän.

• Yu.

10 plus 5 sanoi:" Suuri herätys kyllä tulee, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kirkon tai kristinuskon kanssa."------Odottelet siis ilmeisesti Antikristusta?

• 10+5

Yu.

"Odottelet siis ilmeisesti Antikristusta?"

Tämä Jeesuksen odottelu on kristillinen harrastus. Odotelkaa aivan kaikessa rauhassa. Paluun piti alunperin tapahtua jo Paavalin aikoina, mutta se on näköjään hieman viivästynyt. Antikristusta en tunne. Sekin liittynee kristittyjen uskomuksiin, eikä siis koske minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2068
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe