En tiedä onko vain sattumaa mutta syystä tai toisesta melkein kaikki treffaamani ikäluokkani (kolmenkympin molemminpuolin) naiset alkavat aina jossain vaiheessa selittämään jotain exästään. Siis itseäni ei suorastaan juuri vähempää voisi kiinnostaa ne jutut entisistä miesystävistä, itseasiassa niistä kertominen vain latistaa treffien tunnelmaa
Onko tämä kuinka tyypillistä naisten kohdalla että niistä existä halutaan puhua treffeillä ?
Naiset ja exäjutut
19
336
Vastaukset
- ..................
Treffeillä on tökeröä alkaa tilittämään existä, muuten aivan normaalia. Yleensä tarkoittaa takuuvarmasti sitä, ettei toinen ole kiinnostunut sinusta.
- 2+19
Jaa-a, itse en tuota harrasta ainakaan treffeillä. Sitten kun suhde on edennyt, niin asian tai toisen kautta tulee toisinaan jotain puhetta exästä. Siis oikeasta exästä jonka kanssa olen ollut yli 10 vuotta, ei mistään pienistä säädöistä. Treffeillä tosin voi kysyä seurusteluhistoriaa koska se kertoo aika paljon ihmisestä itsestään. On helvetin paljon eri asia jos joku noin kolmekymppinen ei ole koskaan ollut kunnon suhteessa tai esim. avoliitossa kenenkään kanssa. Sellaiset skippaan yleensä samoin tein ellei siihen ole joku hyvä syy kuten reissutyöt ulkomailla.
Hoidoista ja tapailuista ei ole tarvetta puhua, jos juttuun liittyy joku tämmöinen pikainen tuttavuus niin voi sanoa vaan että "yks tuttu" tai "yks kaveri" eikä ole tarvetta kertoa juurta jaksain kaikkien taustoja."Treffeillä tosin voi kysyä seurusteluhistoriaa koska se kertoo aika paljon ihmisestä itsestään. On helvetin paljon eri asia jos joku noin kolmekymppinen ei ole koskaan ollut kunnon suhteessa tai esim. avoliitossa kenenkään kanssa."
Mitä se sitten kertoo ihmisestä, jos ei ole seurustelukokemusta? Vai etkö vain pidä ujoista?- 2+19
wlfwd kirjoitti:
"Treffeillä tosin voi kysyä seurusteluhistoriaa koska se kertoo aika paljon ihmisestä itsestään. On helvetin paljon eri asia jos joku noin kolmekymppinen ei ole koskaan ollut kunnon suhteessa tai esim. avoliitossa kenenkään kanssa."
Mitä se sitten kertoo ihmisestä, jos ei ole seurustelukokemusta? Vai etkö vain pidä ujoista?Ujoudella ei yleensä ole asian kanssa tekemistä. Minäkin olen ujo, tosin en enää pahimmasta päästä, ja aloitteen tekeminen on todella vaikeaa. Ujoudesta poispääsemistäkin voi harjoitella.
Tunnen muutaman erittäin ujon ihmisen kenelle uudet ihmissuhteet ovat todella vaikeita vaikka ovat ihan ihan kivoja tyyppejä kun heihin tutustuu. Mikäli haluaa parisuhteeseen, niin pitää olla reipas ja oma-aloitteinen eikä käpertyä siihen ujouteensa ja vedota itsellensä että "olen ujo, en pääse parisuhteeseen".
Jos saa raahattua itsensä treffeille, on riittävän reipas ja jos takana ei ole yhtään ns. tavallista, kunnollista parisuhdetta niin jotain siitä ihmisestä puuttuu. Ei sovi minulle enkä viitsisi alkaa opettamaan miten parisuhteessa eletään. Omasta ja ystävien kokemuksesta tiedän, että aika moni tälläinen vanhemmalla iällä suhteen aloittanut ujompi ihminen parisuhteeseen ryhtyessään ripustautuu liikaa. Poikkeuksia varmasti on mutta aika usein asia on niin.
Nuorempana olen ollut monelle se ensimmäinen tyttöystävä ja yleensä se ensimmäinen kunnollinen parisuhde ei kestä ja minä olen saanut kokeilla ihan tarpeeksi, nyt haluan jotain pysyvää, jossa vastapuolikin tietää mihin lähtee ja on hieman vertailupohjaa eikä ota ketä tahansa. En tarkoita että ujokaan ottaisi kenet tahansa, mutta aika monesti ujolle kelpaa se, kuka ujon huolii.
Sinua en tunne, joten tämä vastaus ei ole sinulle henkilökohtaisesti. :) 2+19 kirjoitti:
Ujoudella ei yleensä ole asian kanssa tekemistä. Minäkin olen ujo, tosin en enää pahimmasta päästä, ja aloitteen tekeminen on todella vaikeaa. Ujoudesta poispääsemistäkin voi harjoitella.
Tunnen muutaman erittäin ujon ihmisen kenelle uudet ihmissuhteet ovat todella vaikeita vaikka ovat ihan ihan kivoja tyyppejä kun heihin tutustuu. Mikäli haluaa parisuhteeseen, niin pitää olla reipas ja oma-aloitteinen eikä käpertyä siihen ujouteensa ja vedota itsellensä että "olen ujo, en pääse parisuhteeseen".
Jos saa raahattua itsensä treffeille, on riittävän reipas ja jos takana ei ole yhtään ns. tavallista, kunnollista parisuhdetta niin jotain siitä ihmisestä puuttuu. Ei sovi minulle enkä viitsisi alkaa opettamaan miten parisuhteessa eletään. Omasta ja ystävien kokemuksesta tiedän, että aika moni tälläinen vanhemmalla iällä suhteen aloittanut ujompi ihminen parisuhteeseen ryhtyessään ripustautuu liikaa. Poikkeuksia varmasti on mutta aika usein asia on niin.
Nuorempana olen ollut monelle se ensimmäinen tyttöystävä ja yleensä se ensimmäinen kunnollinen parisuhde ei kestä ja minä olen saanut kokeilla ihan tarpeeksi, nyt haluan jotain pysyvää, jossa vastapuolikin tietää mihin lähtee ja on hieman vertailupohjaa eikä ota ketä tahansa. En tarkoita että ujokaan ottaisi kenet tahansa, mutta aika monesti ujolle kelpaa se, kuka ujon huolii.
Sinua en tunne, joten tämä vastaus ei ole sinulle henkilökohtaisesti. :)"En tarkoita että ujokaan ottaisi kenet tahansa, mutta aika monesti ujolle kelpaa se, kuka ujon huolii."
Varmasti ottaisin sen joka vain huolii, jotta saisin kokemusta ja tulevaisuudessa vastaan tuleva "Se Oikea" ei lemppaisi minua kokemattomuuden vuoksi.- 2+19
wlfwd kirjoitti:
"En tarkoita että ujokaan ottaisi kenet tahansa, mutta aika monesti ujolle kelpaa se, kuka ujon huolii."
Varmasti ottaisin sen joka vain huolii, jotta saisin kokemusta ja tulevaisuudessa vastaan tuleva "Se Oikea" ei lemppaisi minua kokemattomuuden vuoksi.Kokemattomuus ei ole syy lemppaamiselle. Opetteluahan tämä elämä on ja uuden "sukkia pyörittävän" tuttavuuden edessa meistä jokainen tuntee itsensä jossain määrin kokemattomaksi ja jotenkin turvattomaksikin koska se uusi ihminen on uusi kokemus.
Tosiaan, ottaisit sen joka huolii, että saisit kokemusta. Pointtini on siinä, että en halua enää miestä, joka haluaa parisuhdekokemuksia. Yleensä kenenkään ensimmäinen parisuhde ei ole kestävä ja harvoin "se oikea" löytyy ensimmäisellä yrittämällä. Nuorempana minulle olisi kelvannut myös sinunlaisesi tapaus jolla ei ole aikaisempaa kokemusta.
Ihan varmasti sinullekin löytyy se oma ihminen ja toivottavasti myös minulle. Periaatteessahan me olemme samassa pisteessä vaikka lähtökohta on eri. 2+19 kirjoitti:
Kokemattomuus ei ole syy lemppaamiselle. Opetteluahan tämä elämä on ja uuden "sukkia pyörittävän" tuttavuuden edessa meistä jokainen tuntee itsensä jossain määrin kokemattomaksi ja jotenkin turvattomaksikin koska se uusi ihminen on uusi kokemus.
Tosiaan, ottaisit sen joka huolii, että saisit kokemusta. Pointtini on siinä, että en halua enää miestä, joka haluaa parisuhdekokemuksia. Yleensä kenenkään ensimmäinen parisuhde ei ole kestävä ja harvoin "se oikea" löytyy ensimmäisellä yrittämällä. Nuorempana minulle olisi kelvannut myös sinunlaisesi tapaus jolla ei ole aikaisempaa kokemusta.
Ihan varmasti sinullekin löytyy se oma ihminen ja toivottavasti myös minulle. Periaatteessahan me olemme samassa pisteessä vaikka lähtökohta on eri.Jos se oikea osuu kerralla kohdalle, niin ei niitä kokemuksia enempää tarvitse kerätä. (Toisilla tuntuu olevan luulo että homman makuun päästyään kokematon haluaa kokea muitakin.)
- 3+5
wlfwd kirjoitti:
Jos se oikea osuu kerralla kohdalle, niin ei niitä kokemuksia enempää tarvitse kerätä. (Toisilla tuntuu olevan luulo että homman makuun päästyään kokematon haluaa kokea muitakin.)
Voi vitsi.
Oma lapseni, 28- vuotias nuori mies ei ole koskaan vakavasti seurustellut ja suurin syy siihen on ujous.
On älyttömän hauska, on paljon poika/mieskavereita eri puolilla suomea, matkustelee koko ajan, tekee reppureissuja yksin ulkomaille ja on ollut ulkomailla pitkiäkin aikoja töissä, tekee diplomityötään, on Lapissa hiihdonopettajana ja on kaikin puolin aktiivinen, huumorintajuinen, hoikka, hyväkuntoinen komistus (ok, ehkä puolueellinen mielipide ;)
En ole kysynyt, voihan olla ettei halua sitoutua mutta epäilen kuitenkin syyksi ujoutta vieraassa seurassa, sanoo jotain vain kun on asiaa. Jotain naisia on joskus seurassa näkynyt muttei koskaan samaa kahta kertaa... tai sitten ei ole vaan löytynyt sitä mieleistä. Mutta sama tuo minulle. - 3+5 jatkaa
3+5 kirjoitti:
Voi vitsi.
Oma lapseni, 28- vuotias nuori mies ei ole koskaan vakavasti seurustellut ja suurin syy siihen on ujous.
On älyttömän hauska, on paljon poika/mieskavereita eri puolilla suomea, matkustelee koko ajan, tekee reppureissuja yksin ulkomaille ja on ollut ulkomailla pitkiäkin aikoja töissä, tekee diplomityötään, on Lapissa hiihdonopettajana ja on kaikin puolin aktiivinen, huumorintajuinen, hoikka, hyväkuntoinen komistus (ok, ehkä puolueellinen mielipide ;)
En ole kysynyt, voihan olla ettei halua sitoutua mutta epäilen kuitenkin syyksi ujoutta vieraassa seurassa, sanoo jotain vain kun on asiaa. Jotain naisia on joskus seurassa näkynyt muttei koskaan samaa kahta kertaa... tai sitten ei ole vaan löytynyt sitä mieleistä. Mutta sama tuo minulle.Niin, siis tämä oli kommenttina tuolle 2 19 nimimerkille.
- Free your mind..
2+19 kirjoitti:
Ujoudella ei yleensä ole asian kanssa tekemistä. Minäkin olen ujo, tosin en enää pahimmasta päästä, ja aloitteen tekeminen on todella vaikeaa. Ujoudesta poispääsemistäkin voi harjoitella.
Sinua en tunne, joten tämä vastaus ei ole sinulle henkilökohtaisesti. :)Olet ahdasmielinen. Sinun kaltaisesi ihminen ei varmasti olekaan sopiva kenellekään fiksulle ja maailmaa/elämää nähneelle. Mitenköhän solmussa olet vaikka homojen tai nunnien elämästä, kun jo tavallinen sinkkuus on noin suuri ihmettelyn aihe.
Joo ja en ole ujo sinkkumies, vaan parisuhteita kokenut, sosiaalinen kolmikymppinen nainen. Itse vain ymmärrän, että kaikkien elämä ei kulje sitä samaa rataa ja omat valintani/kokemukseni ovat minun, jollain toisella ne voivat olla hyvinkin erilaisia.
- 42qrt43jfwoi
Itse en puhu existäni ekoilla treffeillä ollenkaan ja suhtaudun aika varauksellisesti jos joku niistä alkaa tilittämään. Se yleensä kertoo että ei ole vielä päässyt yli entisestä suhteesta.
Jos suhde on menossa vakavammaksi ja miehellä on lapsia, kysyn kyllä hieman tarkemmin exästä, koska se miten he tulevat toimeen keskenään voi vaikuttaa myös minun suhteeseeni mieheen. Muuten menneisyys ei juurikaan kiinnosta entisten osalta. - 17+16
Existä ei tosiaankaan puhuta uuden tuttavuuden kanssa. Itse en myöskään miehenä ymmärrä sellaista. Ei paljon vähempää ne entiset siinä vaiheessa kiinnnosta kun olen tutustumassa uuteen ihmiseen. Toki on selvää, että jos joku asia liittyy jotenkin exään, niin ex:n voi mainita. Mutta sellainen turha ex:n esille ottaminen ei ainakaan minua kiinnosta. Päinvastoinen se ennemminkin aiheuttaa itselleni oudon fiiliksen, jos ex:stä pitää jotenkin enemmän puhua kun luulisi, että kiinnostaisi enemmän puhua muusta kuin siitä ex:stä. Minua ei myöskään kiinnosta toisen aikaisempi seurusteluhistoria noin pääsääntöisesti, koska se ei kerro ihmisestä yleisissä tapauksissa yhtään mitään. Ainoastaan jos tietoon tulee, että on harrastellut paljon esim. irtosuhteita yms. niin se ei välttämättä itseäni ainakaan innosta. Tärkeintä tutustumisen kannalta on mielestäni se, että toinenkin on halukas tutustumaan minuun ja se miten me kaksi tulemme keskenämme toimimaan. Minä en ole hänen ex eikä hän minun ex, joten menneillä asioilla ei sinänsä ole merkitystä.
- carambola87a
"Minua ei myöskään kiinnosta toisen aikaisempi seurusteluhistoria noin pääsääntöisesti, koska se ei kerro ihmisestä yleisissä tapauksissa yhtään mitään."
Et varmaan käytettyä autoa ostaessakaan ole kiinnostunut huoltokirjasta ollenkaan koska "se ei kerro autosta yhtään mitään"?
Parisuhdehistoria on yksi tärkeimpiä selvitettäviä asioita, jos ette tunne entuudestaan jolloin tiedät suunnilleen millaista meno on ollut etkä halua kysyä tai saa vastausta että millaisia edelliset suhteet on ollut (laatu, määrä, päättymisen syyt jne) niin oleta aina pahinta. Jos pahin vaihtoehto on että nainen on sitoutumiskyvytön jakorasia niin se myös on sitä, jollei muuta selviä. Mies on panoeino. Tai jos pahinta on kokematon nainen/mies niin se on sitä. Oleta aina pahinta mahdollista ja mieti haluatko seurustella sellaisen henkilön kanssa. - ...................
carambola87a kirjoitti:
"Minua ei myöskään kiinnosta toisen aikaisempi seurusteluhistoria noin pääsääntöisesti, koska se ei kerro ihmisestä yleisissä tapauksissa yhtään mitään."
Et varmaan käytettyä autoa ostaessakaan ole kiinnostunut huoltokirjasta ollenkaan koska "se ei kerro autosta yhtään mitään"?
Parisuhdehistoria on yksi tärkeimpiä selvitettäviä asioita, jos ette tunne entuudestaan jolloin tiedät suunnilleen millaista meno on ollut etkä halua kysyä tai saa vastausta että millaisia edelliset suhteet on ollut (laatu, määrä, päättymisen syyt jne) niin oleta aina pahinta. Jos pahin vaihtoehto on että nainen on sitoutumiskyvytön jakorasia niin se myös on sitä, jollei muuta selviä. Mies on panoeino. Tai jos pahinta on kokematon nainen/mies niin se on sitä. Oleta aina pahinta mahdollista ja mieti haluatko seurustella sellaisen henkilön kanssa.Kyllä se tosiaan hyvä tietää suurinpiirtein, mikä toisen historia on. Se, kun jättää meihin kaikkiin omat jälkensä. Ensimmäsille tai toisillekaan treffeille moiset puheenaiheet eivät minusta kuitenkaan kuulu.
- ranetta
Voi kyllä miehetkin tilittää existään. Juuri eilen olin treffeillä, jossa 2 tuntia kuuntelin miten kauheita ne molemmat ex-vaimot olivatkaan ja kuinka huono tuuri hänellä oli käynyt kun moisiin juoppoihin/hulluihin jne oli törmännyt. No, ei tule toisia treffejä ei!
- Ikisinkku M
Itsekin tuohon ilmiöön törmäsin silloin kuin aiemmin oli profiili ja muutamat treffit kävin, paljon sai kuulla katkeraa tilitystä kuinka exä sitä ja exä tätä, eipä tullut toisia treffejä noista kuin yhden kanssa joka osasi sentään muustakin jutella ja oli lisäksi muodollisesti pätevä. Hänen kohdallaan sen tilityksenkin tavallaan ymmärsi kun oli aika rankkoja kokemuksia mutta niillä muilla tuntui olevan vain lähinnä että oli itse kyllästytty ja kasattiin kaikki syyt exän niskaan, ei voinut noiden muiden kohdalla väistyä ajatukselta että jos alkaisi seukkailemaan olisi sitten varmaan seuraava haukuttava jossain vaiheessa ilman hyviä syitä.
Tätä varmaan voi tapahtua ihan hyvin naisillekin että miehet tilittää, epäilen että siinä on taustalla joku itsetuntojuttu, kun tavataan uusi mahdollinen kumppanikandidaatti on heikkoitsetuntoisella ihmisellä pakonomainen tarve "todistaa" ettei vika ollut itsessä vaan siinä toisessa osapuolessa, ei vain ymmärretä että sen uuden kandidaatin silmissä tehdään samalla itsensä luotaantyöntäväksi tai ainakin sellaiseksi ettei juuri kiinnosta uudestaan tavata vihaista ja katkeraa, mahdollisesti masentuvaisuuteen taipuvaista ihmistä. - nainen=
Riippuu siitä, mitä ex:tään kertoo ja viittaako asiaa puhuessaan jollain tavoin omaan elämäänsä vai pelkästään ex:äänsä. Jos viimeisiin vuosiin liittyy seurustelua ja haluaa kertoa jotain elämästään, ei voi välttyä mainitsemasta ex:ää. Huvittavaahan se on, jos yrittää kertoa kaiken kuin siinä ei olisi ollut mukana toista, vaikka olisikin ollut. Itse ihmettelen enemmänkin silloin sitä, miten naisen ex-elämä exineen voi olla treffikumppanille niin vaikeaa kuultavaa, ettei mies halua kuulla sanaakaan hänestä, edes neutraalissa keskustelussa. Itselle tulee tällöin mieleen, että toinen osapuoli voi olla erityisen mustasukkainen luonne, jos ex:stä mainitseminenkin aiheuttaa jo voimakkaan reaktion. Tai hän ei ole itse sinut ex-suhteensa suhteen.
Ex:ien haukkuminen ja ex-suhteesta lähes koko treffien ajan tilittäminen onkin jo toinen asia. Sellainen ei kuulu treffailuun ja se kertoo vain sitä, että ex-suhteesta irtipääsemiseksi haetaan nopea apukeino uudesta suhteesta tai ei olla päästetty ex:stä irti.
Itseäni ei haittaa ensin mainittu, sillä seurustelu on aika normaalia elämää. Jos ex:tään on päässyt eroon, niin se varmaan heijastuu tavassa, miten hänestä puhut. Suoranainen tilitys ex:stä haittaa minuakin. Tärkeää on myös tietää, millaisten ihmisten kanssa mies on elämäänsä elänyt eli itse kuulen mielelläni myös sitä puolta miehen elämästä. - mävaanmainitsin.
Yleensä jos treffeillä puhutaan menneistä, tulee myös sellaiset kysymykset esille, kuten "oletko kauankin ollut sinkkuna?".
Tämä kysymys väkisinkin nostaa exät hetkeksi puheenaiheeksi, mutta suotta asiasta sen enempää kuitenkaan keskustella.
Vaikkei existä muutamaa lausetta enempää puhuttaisikaan, saa toisen suhtautumisesta entiseen elämäänsä paljon irti. Jo parista sanasta voi paistaa sellainen katkeruus, että tajuaa itse olevansa toiselle korkeintaan potentiaalinen laastari.
Itse olen oppinut olemaan kertomatta edellisestä suhteestani, joka päättyi toisen mennessä sairauden mukana. Uskon, että omalla kohdallani entisen esille tuominen vaan pilaa mahdollisuuteni, kuvitellaan, etten ole valmis vielä mihinkään.
Itse olen ollut kaksilla treffeillä, jossa tunnelman latisti totaalisesti miehien tuntikausien tilitys existään. Kumpikaan ei selvästi ollut päässyt edellisestä erosta yli. - 186
On hyvä tietää ajoissa, että miten syvät katkeruuden jäljet ex/exät on jättänyt
sielun souvereihin.
Ei todellakaan kiinnosta kuunnella jatkuvaa rämpätystä entisistä. Itse olen
leski ja ei ole pahaa sanottavaa hänestä. Olen päässyt surusta, joten annan
sen asian olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433443- 362064
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301779- 161547
- 231518
- 101420
- 241397
- 141247
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781175- 221122