Suljetteko toisen silmän ampuessanne?

Wincester

Televisiossa näkee usein kiväärillä tai pistoolilla ampuvan sankarin tai pahuksen sulkevan toisen silmänsä. Siis sen joka ei katso pitkin tähtäinkiskoa. Miten Kittiläm metsämiehet? Minulle ainakin armeijassa opetettiin, että ammutaan kummatkin silmät auki, tosin myös se toisen silmän peittäminen jollain on yhtä hyvä. Vain sitä toisen silmän väkisin sulkemista ja suljettuna pitämistä tuli välttää, sillä se kuulemma voi vaikuttaa merkittävästi tähtäinkuvaan.

18

5726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5,7

Samapa se armeijan neuvoille,kyllä toinen silmä on hyvä sulkea. (yleensä vasen)

• Tarkkuutta on

Rasvaan peenikseni aina anal lubella, ja osun aina perseensilmään!

• Silmänpaineet voi muuttu

Kilpa-ampujat näyttää laittavan sen toisen silmän eteen lapun eli eivät purista silmää kiinni, eli jotain perää siinä on. Hirveen osumiseen ei tietenkään tarvita armeijan tarkka-ampujanoulutusta.

• Anus on kohde

Näin on. Luiston järjestää luotettavasti jo tunnetuksi tullut anal lube.

• haulikko heikki

Riippuu kohteesta ja aseesta. kiekkoja tai lintuja jos ampuu lentoon haulikolla niin on varmaan paras totutella ampumaan molemmat silmät auki niin että syvyysnäkö säilyy. Liikkuvaa kohetta on pikkusen vaikea alkaa yghellä silmällä tihrustamaan

• Sanni Manni

Siinä varmaan yksi syy miksi armeija opettaa ampumaan molemmat silmät auki. Vihollinen voi liikkua.

• Marjan kerääjä

Kun toisen silmän puristaa kiinni niin syvyysnäkö menee ja näkökenttä pienenee. Pidän tällä tyylillä tähtääviä torrakkomiehiä oikeastaan vaarallisina, eihän ne näe jos sivulta tulee vaikka marjastaja.

• 3. silmä

Suljen anus-silmäni reilulla kerroksella anal lubea, jotta poromies osuu peppureikääni ja luisto on taattu.

• Kiikaritähtäimellä

Onko siinä eroa ampuuko avotähtäimellä vai kiikaritähtäimellä varustetulla kiväärillä?

• Mettästäjä
        Kiikaritähtäimellä kirjoitti:

Onko siinä eroa ampuuko avotähtäimellä vai kiikaritähtäimellä varustetulla kiväärillä?

Jos ampujalla on "johtava silmä" oikea silmä, hän voi myös ampua oikealta puolelta, jolloin voin ampua molemmat silmät avoinna ilman kaksoiskuvia. Myös yhdellä silmällä ampuminen onnistuu, siis oikealla silmällä. Jos hän taas ampuu vasemmalta puolelta oikean silmän ollessa johtava, hänen täytyisi ummistaa oikea silmä, jotta osuma olisi edes sinne päin. Tässä taannoin Metsästäjä-lehdessä oli juttua näistä asioista. Armeijassa opetettiin kyllä ampumaan aina molemmat silmät avoinna.

• Vasen vai oikea silmä
        Mettästäjä kirjoitti:

Jos ampujalla on "johtava silmä" oikea silmä, hän voi myös ampua oikealta puolelta, jolloin voin ampua molemmat silmät avoinna ilman kaksoiskuvia. Myös yhdellä silmällä ampuminen onnistuu, siis oikealla silmällä. Jos hän taas ampuu vasemmalta puolelta oikean silmän ollessa johtava, hänen täytyisi ummistaa oikea silmä, jotta osuma olisi edes sinne päin. Tässä taannoin Metsästäjä-lehdessä oli juttua näistä asioista. Armeijassa opetettiin kyllä ampumaan aina molemmat silmät avoinna.

Mutta jos vasen silmä on vahvempi silmä, niin voiko silloin ampua oikealta puolelta jos on oikeakätinen? Toisaalta oikeakätisen olisi helpompi ampua vasemmalta puolelta jolloin kiväärin tai haulikon pääpaino olisi vahvemman oikean käden varassa, jolloin ase olisi vakaampi. Mutta pulttilukkoisen kiväärin latausliike olisi kuitenkin tehtävä oikealla kädellä, jolloin kättä joutuisi vaihtamaan kesken ammunnan. Ja siirtämään ase hetkeksi vasemman käden varaan. Jos oikea silmä on vahvempi niin kannattaa ampua oikealta puolelta jolloin vahvemmilla silmällä voi katsoa tähtäinkiskoa pitkin. Silloin olisi kuitenkin edullisinta olla vasenkätinen, paitsi jos on itsestäänlataava ase.

• Mutta entä jos..
        Vasen vai oikea silmä kirjoitti:

Mutta jos vasen silmä on vahvempi silmä, niin voiko silloin ampua oikealta puolelta jos on oikeakätinen? Toisaalta oikeakätisen olisi helpompi ampua vasemmalta puolelta jolloin kiväärin tai haulikon pääpaino olisi vahvemman oikean käden varassa, jolloin ase olisi vakaampi. Mutta pulttilukkoisen kiväärin latausliike olisi kuitenkin tehtävä oikealla kädellä, jolloin kättä joutuisi vaihtamaan kesken ammunnan. Ja siirtämään ase hetkeksi vasemman käden varaan. Jos oikea silmä on vahvempi niin kannattaa ampua oikealta puolelta jolloin vahvemmilla silmällä voi katsoa tähtäinkiskoa pitkin. Silloin olisi kuitenkin edullisinta olla vasenkätinen, paitsi jos on itsestäänlataava ase.

Entä jos on puoliautomaatti? Tai Winsester? Tätä mielenkiintoista aihetta ei ole tutkittu tarpeeksi..

• Neiti X
        Mutta entä jos.. kirjoitti:

Entä jos on puoliautomaatti? Tai Winsester? Tätä mielenkiintoista aihetta ei ole tutkittu tarpeeksi..

Minä suljen molemmat silmät ampuessani. Olen vastikään suorittanut metsästäjän tutkinnon. Yritän kyllä pitää edes toisen silmän auki mutta ei sille voi mitään kun se pyssy paukahtaa niin pelottavasti.

• Neiti X
        Neiti X kirjoitti:

Minä suljen molemmat silmät ampuessani. Olen vastikään suorittanut metsästäjän tutkinnon. Yritän kyllä pitää edes toisen silmän auki mutta ei sille voi mitään kun se pyssy paukahtaa niin pelottavasti.

En ole kyllä Skittilän puolella metsästänyt että olkaa rauhassa. En ole täkäläisiä.

• Se on näin

Ammu miten vain. Osuma on varmasti taattu. Kunhan peräaukko on voideltu anal lubella
      Anal lube laajentaa näkemystä.

• ampujainen

En sulie vain toista vaan molemmat ei sitte mee savu silimihin

• Joop joop

Niin ja ampuu kaunapyssyllä. Silloin on ainaki yks silimä auki vähän aikaa. Muut silimät voi olla miten vain. Osuu varmasti. Ainaki lähietäisyydeltä.

• Hyvä neuvo ampujille

Niin ja tekkee lastulevystä siihen kusisolokkurhin net rathat. On sitte helepompi vettää se kusisolokkuri vaikka sängyn laithan. Heleppo kussa ja paskoa siihen sitte. Ei tule mörkö ko ei tartte mennä ulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe