Karppausta takana kohta 4 vkoa

paino ei tipu :/

Eli aloitin vajaa 4 viikkoa sitten karppaamisen. Alussa paino tippui aika nopeasti. Nyt paino ollut yli viikon samassa, eikä ole tippunut ollenkaan. Yhteensä on lähtenyt 4 kiloa. Olen lukenut jostakin karppauskirjasta että jos paino ei tipu, pitää alkaa laskemaan myös päivän kalorimäärää. Ja toisesta karppauskirjasta luin, että pitää syödä paljon rasvaa,eikä kaloreita pidä laskea. Otapa tästä selvää, kumpi kirja on oikeassa. Alussa söin enemmän hiilareita, n.30-50g päivässä. Nyt olen reilun viikon syönyt alle 20g. Tuosta voisi päätellä että isompi hiilarimäärä tiputtaa painoa enemmän...vai mikähän tässä olisi nyt paras keino, millä jatkaa? Asiallisia neuvoja kiitos.

19

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveys2

Laita puntari piiloon....syö 3 kertaa päivässä ,niin ettet ole nälkäinen. Itse en mässää rasvalla ja syön hedelmiä,marjoja,kasviksia,siemeniä,jugurttia,maitoa,kermaa yms. ja joka päivä LIHAA,KALAA;KANAA TAI KALAA .
      Kilot kyllä karisee liiat jos niitä on.Itse olen 2 vuotta tehnyt näin,ilman että yritin laihduttaa. Liikkua pitää säännöllisesti. Lopulta huomaat,et ylimääräiset kilot on poissa ja olo paljo paljo parempi. Tsemppiä sulle ,älä luovuta!

• KarppausTerveysriski

Rasvaa on myös kaikissa jogurteissa,maidossa ja kermassa,sekä myös lihassa,
        kalassa ja kanassakin,enemmän tai vähemmän.Vai et muka mässaa rasvalla,
        pitäisikö tuohon uskoa?Oikealla ja monipuolisella ruokavaliolla pysyy painokin
        kurissa ja tippuu liiat kilot eli hedelmiä,marjoja,kasviksia,viljatuotteita,perunaa,
        maitotuotteita,lihaa,kalaa ja kanaa.Liikuntaa säännöllisesti,niin kyllä kilot tippuu
        ja on vielä paljon paljon parempi olo,kuin joillain hölmöillä dieteillä kuten tuo karppaus.Ei ole mitään syytä pelätä ja vältellä viljatuotteita,perunaa,leipää ja pastaa
        yms.ihan turhan takia,kyllä se paino pysyy kurissa vaikka syökin niitä,tietenkin
        kohtuudella.Eikä karppaus ole mikään oikotie onnelliseen elämään ja parempaan
        oloon.Huuhaata tuollaiset dietit,jotka johtaa vaan ikävyksiin mitä pitempään jatkaa.

• Terveys2
        KarppausTerveysriski kirjoitti:

Rasvaa on myös kaikissa jogurteissa,maidossa ja kermassa,sekä myös lihassa,
        kalassa ja kanassakin,enemmän tai vähemmän.Vai et muka mässaa rasvalla,
        pitäisikö tuohon uskoa?Oikealla ja monipuolisella ruokavaliolla pysyy painokin
        kurissa ja tippuu liiat kilot eli hedelmiä,marjoja,kasviksia,viljatuotteita,perunaa,
        maitotuotteita,lihaa,kalaa ja kanaa.Liikuntaa säännöllisesti,niin kyllä kilot tippuu
        ja on vielä paljon paljon parempi olo,kuin joillain hölmöillä dieteillä kuten tuo karppaus.Ei ole mitään syytä pelätä ja vältellä viljatuotteita,perunaa,leipää ja pastaa
        yms.ihan turhan takia,kyllä se paino pysyy kurissa vaikka syökin niitä,tietenkin
        kohtuudella.Eikä karppaus ole mikään oikotie onnelliseen elämään ja parempaan
        oloon.Huuhaata tuollaiset dietit,jotka johtaa vaan ikävyksiin mitä pitempään jatkaa.

Asia on vaan niin,että kaikille ei viljat ja perunat sovi. Jos kohtuudella syö mainitsemiani tuotteita,ei siinä rasvaa kerry kuule paljoa.
        Toisekseen.Ennen kärsin huonosti toimivasta vatsasta.Tarve tuli 1-2 kertaa viikossa.Vatsaa turvotti ja kipusi.Enkä syönyt kuin normaalisti.Terveellistä kotitekoista ruokaa silloinkaan.
        Nyt on veriarvot nousseet,kolestroli laskenut, yms.
        Oletko itse kokeillut? Jos kuukauden olet noudattanut voit arvostella,muuten on parempi olla tyrmäämättä kyseistä ruokavaliota.

• KarppausTerveysriski
        Terveys2 kirjoitti:

Asia on vaan niin,että kaikille ei viljat ja perunat sovi. Jos kohtuudella syö mainitsemiani tuotteita,ei siinä rasvaa kerry kuule paljoa.
        Toisekseen.Ennen kärsin huonosti toimivasta vatsasta.Tarve tuli 1-2 kertaa viikossa.Vatsaa turvotti ja kipusi.Enkä syönyt kuin normaalisti.Terveellistä kotitekoista ruokaa silloinkaan.
        Nyt on veriarvot nousseet,kolestroli laskenut, yms.
        Oletko itse kokeillut? Jos kuukauden olet noudattanut voit arvostella,muuten on parempi olla tyrmäämättä kyseistä ruokavaliota.

Kuuleppas Terveys2 asia on myöskin niin että karppauskaan ei sovi kaikille.
        Diabeetikoille se on hengenvaarallista,erityisesti niille jotka on insuliinihoitoisia ja
        tarvitsee paljon hiilihydraatteja.Viljatuotteetkaan ei tietenkään sovi kaikille jos on
        keliakia,mutta sitä vasten on olemassa gluteenittomat tuotteet.Perunan
        sopimattomuutta taas en ymmärrä,miten joku voi olla allerginen perunalle.Minunkin
        vatsani toimii erinomaisesti,vaikka syönkin normaalisti ja veriarvot on ok.Ei ole
        mitään kiinostusta kokeilla karppausta ja diabeetikkona minulla ei ole lupaa
        siihen.Mielestäni minulla on oikeus arvostella ja tyrmätä kaikki tuollaiset huuhaa
        dietit,joista on vaan haittaa.Nämä ravintoasiat minun pitäisi tietää tasan tarkkaan,
        ilman kenenkään typeriä kommentteja jostain ihme humpuuki dietistä,jossa ei ole
        mitään järkeä.

• terveys2

Diabeetikoille se on hengenvaarallista,erityisesti niille jotka on insuliinihoitoisia ja
        tarvitsee paljon hiilihydraatteja.Viljatuotteetkaan ei tietenkään sovi kaikille jos on
        sopimattomuutta taas en ymmärrä,miten joku voi olla allerginen perunalle.Minunkin
        vatsani toimii erinomaisesti,vaikka syönkin normaalisti ja veriarvot on ok.Ei ole
        siihen.Mielestäni minulla on oikeus arvostella ja tyrmätä kaikki tuollaiset huuhaa
        dietit,joista on vaan haittaa.Nämä ravintoasiat minun pitäisi tietää tasan tarkkaan,
        mitään järkeä.

Ei se "karppaus" varmaan sovikkaan kaikille. Siinä se juju onki ,me olemme niin yksilöllisiä . Sanaa karppaus en itse käytä omasta ruokavaliosta,vaan ihmiset kun kuulee ,ettei syö viljoja /perunaa,automaattisesti tulee "karppariksi".
        Sinulla on terve suolisto ,kun kestää perunan.Itelläni se tukkii suolen. Juustoa ei kestä ja kaikki vilja turvottaa ja tekee ilmavaivoja.
        Kannatteeko moisista ruokavalioista hermostua ja kiihkoilla. Syödään niin kuin kukin parhaaksi nähdään. Käyttää viljaa ken tahtoo....kyllä tänne mahutaan samalla tavalla. Oikotietä ei onneen ole,elämän tavalla sen paremmin saa.Oli sitte kyse ruuasta tai muusta tavasta. Son tsau!

• Eikka Q.

mitään järkeä.

Diabeetikot eivät tarvitse paljon hiilihydraatteja, päinvastoin.
        He hyötyvät siitä, että syövät niitä vähän. Tällöin ei tarvita niin paljon lääkitystä sivuvaikutuksineen, monissa tapauksissa lääkkeet on voitu jopa jättää pois.

Näinhän diabetesta hoidettiinkin ennenkuin lääketehtaat alkoivat markkinoida diabeteslääkkeitään tyyliin "syö mitä haluat, lääkkeellä se hoituu".
        Samalla saatiin ihmiset entistä sairaammiksi.

• Näin se menee
        Eikka Q. kirjoitti:

Diabeetikot eivät tarvitse paljon hiilihydraatteja, päinvastoin.
        He hyötyvät siitä, että syövät niitä vähän. Tällöin ei tarvita niin paljon lääkitystä sivuvaikutuksineen, monissa tapauksissa lääkkeet on voitu jopa jättää pois.

Näinhän diabetesta hoidettiinkin ennenkuin lääketehtaat alkoivat markkinoida diabeteslääkkeitään tyyliin "syö mitä haluat, lääkkeellä se hoituu".
        Samalla saatiin ihmiset entistä sairaammiksi.

Diabeetikot tarvitsevat todella paljon hiilihydraatteja.Lääkitystäkin tarvitaan myös
        todella paljon,jos haima ei enää pysty tuottamaan omaa insuliinia.Hiilihydraatteja ja
        lääkkeitä ei todellakaan voi jättää pois,kun on kyse diabeetikoista.He vasta tulevatkin
        entistä sairaammiksi,jos jättävät hiilihydraatit ja lääkkeet pois.Karppaus sopiikin niille,
        joilla ei ole diabetesta,joten ei se hiilihydraattien ja lääkkeiden poisjättö ole väliksikään
        silloin.Minä sitten tiedän nämä asiat parhaiten,kun kokemusta ja tietoa asioista on.

• Noniin

mitään järkeä.

Painuppa vittuun ja opettele edes rollaamaan kunnolla.
        Säälittävä yritys, Saat arvosanaksi 1/5

• usko nyt puhetta

Karppaus ei sovi kaikille. Se vaatii itsekuria ja sitä harvalta löytyy. Kokeile jotain muuta dieettiä. Ja pussikuurit on toimineet niillä ketkä haluavat syödä ja kaljoitella vaikka laihduttavatkin.

• ett näin

Kaikki hiilihydraatit muuttuvat elimistössä sokeriksi. Hyvähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia, kun sekä maksan että lihasten glykogeenivarastot ovat täynnä, ylimääräiset hiilihydraatit muuttuvat elimistössä rasvaksi, paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa "huonojen" hiilihydraattien (kaikki viljat ovat 70% hiilihydraattia eli sokeria) määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes.htm

• Proteiniini ja rasva

Ei se paino tipukaan jos syö liikaa proteiniinia ja rasvaa.Kannaisi vähentää ja pienentää niiden käyttöä.

• syö leipää ja pottua

Peruna on tuotu aikoinaan ranskasta. Siellä sitä käytettiin sikojen rehuna ja se sai ne kasvamaan nopeasti. Suomessa keksivät (ahneet läskit) viedä perunan possun suusta.

Entäs nämä nykypäivän VILJAporsaat. Nyt lihotetaan viljalla ja sitten yritetään väittää että ihmistenkin pitäisi syödä viljaa.

Ja sitten käsketään laihduttamaan.

• hillo ja munkki

Voi hyvä laps! Kyllä perunaa on syöty ihan joka maassa aina. Eikä suomalaisten ennen perunaa syömä nauris ole sen kummempi ravintoarvoiltaan.
        Mikään ruokavalio jossa joku ravintoaine jätetään kokonaan pois ei ole luonnollinen eikä oikea. Kaikkea tarvitaan mutta ei paljoa.
        Jokainen ihminen tietää parhaiten omaa oloaan kuulostelemalla mikä sopii parhaiten juuri omalle vatsalle.

• 20+10
        hillo ja munkki kirjoitti:

Voi hyvä laps! Kyllä perunaa on syöty ihan joka maassa aina. Eikä suomalaisten ennen perunaa syömä nauris ole sen kummempi ravintoarvoiltaan.
        Mikään ruokavalio jossa joku ravintoaine jätetään kokonaan pois ei ole luonnollinen eikä oikea. Kaikkea tarvitaan mutta ei paljoa.
        Jokainen ihminen tietää parhaiten omaa oloaan kuulostelemalla mikä sopii parhaiten juuri omalle vatsalle.

"Kyllä perunaa on syöty ihan joka maassa aina"

Salli minun nauraa! Ensimmäiset perunat on Euroopassa nähty siinä 500-600 vuotta sitten. Suomeen peruna on tullut 1600-1700 luvulla. Ei nyt ihan täsmää tuon "joka maassa aina" kanssa...

• ei oo sama

Pottu : hh 13,2 %
      Nauris : hh 4,2 %

• kaunisnainen2
    • merkillistä23

Itse suosittelisin lisäämään liikuntaa, esimerkiksi kuntosalia. Noilla hiilareilla onnistuu toki juoksukin, mutta aika pahalta varmaan tuntuu. Olet siis tod.näk kunnon ketoosissa, jos olet syönyt alle 20g hiilaria päivässä.
      Jos meinaat jatkaa tuota alle 20g määrällä niin pidä buustauspäivä, kun kaksi viikkoa tulee täyteen. Syö kaikkea hiilapaskaa ja sitten taas jatkat samaan malliin, sen pitäisi nopeuttaa laihtumista. On omaa kokemusta.

Itse syön lihaa ja kasviksia,noin 50g hh, hedelmiä joskus aamuisin ja 10km lenkki kerran tai kaksi viikossa ja salia 2-3 kertaa viikossa. Paino nousee(lihas) ja läskit lähtee.

• noinnikkäänsä

Mitä sitten haluaisi tehdä kun paino on "ihannelukemassa" ?
        Elä sen mukaisesti heti.

Ruoka on terveyskysymys. Vitamiinilöitä täytyypi ahmottaa, no, rasvaliukoisia vain kohtuudella. Eläinrasvasta menee terveys. Kala on tervettä. Liikunta pitää painon kurissa. Esim. tollaset satakunta kiloa tankoon ja 10 krt 10 sarjaa, kussakin 10 toistoa penkkipunnerrusta, vastaavasti jalkakyykkyä 150 kg, reisilihaksethan ovat vahvemmat.

• jkbnkjnfklsfsdf

Oman ruokavalion löytämiseen voi mennä hieman aikaa, eikä pienestä jumituksesta painonlaskussa kannata huolestua.

Niinkuin huomaat niin neuvojia on tällä palstalla monenlaisia, paras neuvo on se, että uskoo itseensä ja kokeilee mikä on paras keino painon alentamiseen.

Itse saan painoni alentumaan noin kaksi kiloa per viikko ilman ongelmia siten, että syön kaksi kertaa vuorokaudessa. Hedelmää, kananmunaa, lihaa ja kasviksia, ehkä lasi maitoakin, juustoa.

Nälkä pysyy loitolla ja syön sitten kun elimistö viestittää että nyt tartteisi lisää ravintoa. Tuo tunne pysyy kyllä hämmästyttävän pitkään poissa.

Liikuntaa en harrasta kuin hieman, sen merkitys painonhallinnassa on marginaalisen vähäinen. Kukaan ei pysty meistä harrastelijoista liikkumaan sitä määrää että liikunta olisi merkittävä painonalentaja.

Suurin pudottaja ym ohjelmat tekevätkin mielestäni hallaa laihduttajille, useimmat kun luulevat että nyt pitää liikkua aivan hurjasti, kun se ei ole pakollista ollenkaan.

Tsemppiä operaatioosi, kun kerran opettelee syömään niin siinähän se homma on. Pieni uudelleenohjelmointi vain kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      74
      1862
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      113
      1732
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      253
      1310
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      242
      1283
    5. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      185
      1236
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1117
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      212
      1064
    8. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      293
      942
    9. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      221
      920
    10. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      56
      807
    Aihe