opti msm

hyödytön rikki

Olen kokeillut rikin syömistä mm. nivelvaivoihin. En ole huomannut mitään vaikutusta noin neljän viikon käytön jälkeen. Ennen kuin lopetan sen käytön, kysyisin kuitenkin vielä teiltä, joille siitä on ollut apua, että kuinka paljon sitä syötte? Itse olen ottanut aamuin ja iltapäivisin veteen sekoitettuna sitruunamehun kera pari tl, yhteensä siis 4 tl / pv, ehkä vähän enemmänkin. Pakki on jatkuvasti sekaisin ja epäilen rikin vaikuttavan asiaan.

17

7128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyödytön rikki tosia

      Astman, reuman ja suolisto-ongelmien takana ruokavalio – "Lääkärit antavat väärää tietoa"
      http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoa

      Nivelreuman nykyaikainen hoito!
      http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito


      Reumaa ja niveltulehduksia sairastaa lähes 100 000 suomalaista. Perinteisen lääketieteen rinnalle on kehitelty monipuolisia luonnonmukaisia hoitomuotoja, jotka ovat kaikkien ulottuvilla. Ne ovat turvallisia ja myrkyttömiä tavanomaisiin hoitomuotoihin verrattuna.
      http://kirja.elisa.fi/ekirja/reuma-ja-niveltulehdukset-luonnonmukainen-hoito

      Viljojen mahdolliset haitat!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Nivelet koetuksella!
      http://www.youtube.com/watch?v=A-a2PP74N04

      http://www.katsomo.fi/?progId=117114

    • pakki sekaisin

      Ikävä pilata sun kuvitelmat, mutta en syö gluteeniviljoja ollenkaan, joten tuskinpa se mun niveliä tai pakkia sotkee. Muutenkin ruokavalini on terveellinen ja liikun paljon.

      Toistan siis, että mulle rikki on ollut täysin hyödytön tuote, paitsi että pakki on jatkuvasti sekaisin. Haluaisin kuulla muiden rikkiä käyttäneiden kokemuksia.

    • jeesjees

      olen käyttänyn MSM-jauhetta ravintolisänä n. puol vuotta.
      Vaikuttanut positiivisesti ainakin kynsien ja hiusten kasvuun :)
      Voi olla että olet alottanut liian suurina annoksina ? Itselläni ainaki alussa esiintyi pahoinvointia, joten kannattaa pikku hiljaa totutella kehoaan uuteen. Mutta en lopettaisi käyttöa ainakaan vielä ! :)

      • tietämätön

        vastaako 1 millin mitta rikkijauhetta 1grammaa?


    • hyödytön rikki

      Söin yhden paketillisen rikkiä, se kesti noin 6 viikkoa ja lopetin siihen. Ei vaikuttanut mitenkään positiivisesti, en halua syödä mitään turhaa.

    • Kokemusta on

      Molybdeenitabletit auttaa MSM:n imeytymiseen.

    • maiskis vaan sulle

      Syön Opti-MSM:ää teelusikallisen tai ehkä hiukan vajaan teelusikallisen joka aamu. Käyttöaiheeni on ollut hiusten turhan reipas lähtö, mikä on loppunut MSM:n aloittamisen myötä. Minulla on hyvin pitkät (takapuoleen asti) hiukset ja nykyisin niitä irtoaa kammatessa alle 5 per vuorokausi, mikä on todella vähän. Ennen MSM:ää niitä lähti normaalisti selvästi enemmän silloinkin, kun oli hiljaisimpia karvanlähtökausia. Tämän pituisten hiusten kanssa hiusten irtoamisen näkee hyvin, kun tukka on pääasiassa kiinni ja kammataan pari kertaa päivässä. Eli toimii minulla ja jatkan käyttöä.

      Olen tosin kärsinyt yli 10 vuotta myös tenniskyynärpäästä sekä sorminivelten kivuista, joista jälkimmäisistä lääkärit eivät osaa sanoa mitään koska ne eivät täytä reuman eivätkä nivelrikon kriteerejä. Toivoin MSM:stä jotain apua niihin, mutta sellaista en ole huomannut. Polvikivut sen sijaan katosivat. Polvi on ilmeisesti entisen raskaan työn aiheuttaman väännön seurauksena hiukan sivusuunnassa yliliikkuva.

      Jos tukkaa lähtee liikaa, ainakin naisilla, niin kannattaa kokeilla.

      • Kipa

        Olen aloittanut käyttää msm-jauhetta noin 3kk sitten ystäväni kehotuksena. Sitä ennen söin särkylääkkeitä vuosienverren nivelkipuihin ja aina vatsa kipeä. Nyt on kivut hävinnyt ja vatsa voi hyvin msm-jauheen ansiosta , täytyy jatkaa samaa tahtii :-)


    • jakselkaa

      otan joka aamu 2 optimsm-kapselia (2g) . ei ole minulla vaikuttanut vatsaa sekoittavasti. jauheesta ei ole kokemuksia.

      en kuitenkaan syö enää kovia särkylääkkeitä (arkoksia), kun pääsin työelämästä eroon vai auttaako msm vai 10km/pävä liikunta koiran kanssa mutta särky on poistunut ja elämänlaatu taas normalisoitunut.

    • Käytän kyllä Optia

      Minä pääsin pahimmista ummetuksista Opti-MSM rikkijauheen avulla, joten minulle vatsan toiminnan vilkastuminen, oli iso helpotus. Kallista evästähän tuo on, joten siinä mielessä en söisi, ellei olisi pakko.

      Autoimmuunireumaatikkona odotin tietenkin ihmeitä lihaksille ja nivelille, mutta ehkä jotain helpotusta on havaittavissa. Syön n. ruokalusikallisen aamulla ja samoin illalla, sitruunamehun, tai muun c-vitamiinin kanssa.

      Vekkulein huomio Opti-MSM:stä oli näkökyvyn tarkentuminen ja värien kirkastuminen silmissä. Heti ensimmäisestä maistelusta tämä havainto ilahdutti. Tekee sen edelleenkin, jos en ole vähään aikaan ottanut sitä, mutta se on kiva huomata, että kyllä kaikella on jokin vaikutus. Mikä sopii yhdelle, ei ehkä toiselle.

      Mistä saisin Opti-MSM:n rikkijauhetta kaikkein edullisimmin Suomesta ? Olen huono tilaamaan ulkomailta mitään.

      • ilman laseja

        --Heti ensimmäisestä maistelusta tämä havainto ilahdutti. --

        No jopa oli tehokasta tavaraa, varmaan kaikilla optikoilla on tuota myynnissä.


    • monii

      kovasti mainostavat tuota mut missään ei lue mihin sen pitäs vaikuttaa?

    • gunagolu

      Olen käyttänyt 1,5 vuotta optimsm:ää päivittäin noin ruokalusikallisen verran. Hiukset ovat todella hyvässä kunnossa eivätkä katkeile. Kynnet kasvavat kovaa vauhtia eivätkä lohkeile. Kärsin töissä jonkin aikaa kyynärpääkivuista mutta noin puolen vuoden optimsm:n käytön jälkeen kivut loppuivat. En aio lopettaa tuotteen käyttämistä koska olen saanut apua tästä :)

      • zx.

        Ihan höpö aine.


      • Anonyymi
        zx. kirjoitti:

        Ihan höpö aine.

        Varmasti auttaa hiuksiin, toisin kuin useimmat höpöjutut, mutta tehokkaampia silti oikeat lääkkeet kuten Rogaine/Regaine. Ruokalusikallinen MSM aivan liikaa jos on 100% MSM, sehän on lähes hevosen annos.

        Niveliin ehkä paras glucosamin, jo ensimmäisen purkillisen aikana loppui sormien naksuminen taivuttamalla, todennäköisesti auttanut selkäänkin, mutta ei se mikään ihmeaine ole.


    • Anonyymi

      Kun haluan ehti rintani kasvaa joten auttaako puhdistamon optimsm jauheen käyttö haluan varmistuksen siihen että se kasvattaa rintojani

      • Anonyymi

        Rintakarvat kasvaa hyvin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe