ei lapsia kiitos

ei lapsia kiitos

Ovatko muut kokeneet tätä vaikeaksi rastiksi: olen 4-kymppinen nainen ja olen tietoisesti valinnut lapsettomuuden. Etsin samanlaista miestä, mutta tuntuu että lähes jokaisella noita lapsia roikkuu puntissa. Tai jos niitä ei ole, niin ikäisilläni miehillä on hirveä hinku niitä hankkia. Ja sitten nuo lapselliset loukkaantuvat kovin, kun ilmoitan etten ole kiinnostunut heistä.

Mistä löytää miehiä joilla ei ole lapsia ja jotka eivät niitä halua?

93

665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellinen olen

Kyllä kai niitä tuolta täältä elämästä löytää, ihan niinkuin lapsellisiakin, laitat vaan hakukriteerit kohdalleen. Se kyllä tuntuu oudolta että joku tosissaan odottaisi sun ikäisesi olevan, ikäänkuin vain miestä vailla odottamassa, lapsia tehtäväksi.

• Miksi etsit?

Miestä jos et halua lapsia?
      Et taatusti koskaan löydä sellaista vakavasti otettavaa miestä tuolla systeemillä.
      Parempi olla kokonaan yksin.

• ei julma

Halusitko sinä miehen (jos olet nainen) vain lapsien tekemistä varten? Eikö olisi ollut helpompaa ottaa spermaa pankista? Kun kerran miestä ei tarvita muuhun kuin lapsien tekemiseen.

Kylmä ajatus, että rakkaudella ja parisuhteella ei olisi väliä. Että kumppani hankittaisiin vain lisääntymistä varten. Eikö teissä ole ollenkaan rakkautta ja hyväsydämisyyttä?

Järkyttävä ajatus, että TE lisäännytte ja opetatte yhtä kylmät arvot lapsillennekin.

• Kylmäfakta
        ei julma kirjoitti:

Halusitko sinä miehen (jos olet nainen) vain lapsien tekemistä varten? Eikö olisi ollut helpompaa ottaa spermaa pankista? Kun kerran miestä ei tarvita muuhun kuin lapsien tekemiseen.

Kylmä ajatus, että rakkaudella ja parisuhteella ei olisi väliä. Että kumppani hankittaisiin vain lisääntymistä varten. Eikö teissä ole ollenkaan rakkautta ja hyväsydämisyyttä?

Järkyttävä ajatus, että TE lisäännytte ja opetatte yhtä kylmät arvot lapsillennekin.

Mutta näin se menee,synnytä tai kuole.
        Eikä mitkään hihhuloinnit tätä tosiasiaa muuta.

• 16+1
        Kylmäfakta kirjoitti:

Mutta näin se menee,synnytä tai kuole.
        Eikä mitkään hihhuloinnit tätä tosiasiaa muuta.

Enpä ole vielä koskaan tavannut kuolematonta ihmistä.

Sehän se hihhulointia vasta on, jos kuvitellaan sikiämisellä saavan kuolemattomuuden.

You live - and then you die. End of story.

• lifemocker

sehän on vain positiivista jos nainen ei halua lapsia!

• uuslapseton

Täh?
      Miks pitää olla ilman parisuhdetta jos ei halua lapsia? Ne on kaks eri asiaa...

Mulla on tavallaan sama tilanne. Mun lapset on jo isoja, siksi en pienten lasten isiä enää "huoli", elämä on niiiiiin paljon helpompaa ja nyt, 42 vuotiaana haluan keskittyä vaan aikuisten juttuihin.
      Se kyllä vaivaa tosi montaa 40 lapsellista miestä...

• noutänks

Itse olen 40-vuotias, lapseni on jo 16, eli ei asu enää luonani montaakaan vuotta. Kyllä elämä on helppoa noin ison lapsen kanssa! Tapasin pari vuotta sitten netin kautta pari vuotta itseäni vanhemman miehen, jolla oli tuossa vaiheessa alle kaksivuotias lapsi, joka on isänsä luona noin joka toinen viikonloppu. Vaikka lapsi onkin aivan ihana, ja isänsä hoitaa lapsen tapaamisviikonloppuisin, niin en kyllä kestäisi enää pikkulapsiperheen arkea joka päivä... Minun "pikkulapsivuoteni" ovat jo ohi..

• lifemocker

elämässä on muutakin kuin lisääntyminen... aika surkea elämä vissiin jos ainut päämäärä on joku hemmetin lapsi

• Vaikutatitsekkäälle
        noutänks kirjoitti:

Itse olen 40-vuotias, lapseni on jo 16, eli ei asu enää luonani montaakaan vuotta. Kyllä elämä on helppoa noin ison lapsen kanssa! Tapasin pari vuotta sitten netin kautta pari vuotta itseäni vanhemman miehen, jolla oli tuossa vaiheessa alle kaksivuotias lapsi, joka on isänsä luona noin joka toinen viikonloppu. Vaikka lapsi onkin aivan ihana, ja isänsä hoitaa lapsen tapaamisviikonloppuisin, niin en kyllä kestäisi enää pikkulapsiperheen arkea joka päivä... Minun "pikkulapsivuoteni" ovat jo ohi..

Jos lapsi on isällään joka 2.vkonloppu, niin miten saisit hänen kanssaan "pikkulapsen arkea joka päivä"??? Kannattaisi hiukan pohtia noita kriteereitä, jos tapaa jonkun ihanan, niin kyllä siinä lapsetkin menevät..

• jg jg
        Vaikutatitsekkäälle kirjoitti:

Jos lapsi on isällään joka 2.vkonloppu, niin miten saisit hänen kanssaan "pikkulapsen arkea joka päivä"??? Kannattaisi hiukan pohtia noita kriteereitä, jos tapaa jonkun ihanan, niin kyllä siinä lapsetkin menevät..

No ei todellakaan mene!

Joka toinen viikonloppuhan tarkoittaa, että puolet vapaa-ajasta on pilalla. Se tekee 26 viikonloppua vuodessa ja loma-ajoistakin puolet.

Minusta se on ihan helvetin paljon!

• noutänks
        jg jg kirjoitti:

No ei todellakaan mene!

Joka toinen viikonloppuhan tarkoittaa, että puolet vapaa-ajasta on pilalla. Se tekee 26 viikonloppua vuodessa ja loma-ajoistakin puolet.

Minusta se on ihan helvetin paljon!

Kyllä ne viikonlopun menee ihan ok, kun niistä tietää aina etukäteen. Meidän kuviossa on ongelmana lähinnä se, että miesystävän exä tekee näiden tapaamisten suhteen tosi usein ohareita, ja suunnitelmat muuttuvat todella lyhyellä aikavälillä. Ei oikein uskalla sopia mitään reissujakaan niille viikonlopuille, kun pojan pitäisi olla äitinsä luona, kun tulee näitä muutoksia. Lapsi on isänsä kanssa joskus pidempiäkin aikoja (4-7 pv), ja näinä ajanjaksoina joutuu taas sopeutumaan tuohon pikkulapsiperheen arkeen. Hyvin tässä on mennyt sinänsä. Nuo exän tempaukset vaan käy hermoon... ei se lapsi...

• uusiosinkku43 v
        noutänks kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla noutänksin kanssa. Itselläkin lapsi on jo "iso", enkä välittäisi enää pikkulapsen äitipuoleksi tapaamisjärjestelyineen.
        Pidän kyllä lapsista, mutta se on vain niin, että kun on yhden elämänvaiheen kokenut kriiseineen ja vaivoineen, niin ei sitä haluaisi enää uusiksi elää. Varsinkin kun kyse ei ole enää omasta lapsesta, ja siitä VASTUUSTA, joka lapseen aina liittyy.

• eí tod ei
        uusiosinkku43 v kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla noutänksin kanssa. Itselläkin lapsi on jo "iso", enkä välittäisi enää pikkulapsen äitipuoleksi tapaamisjärjestelyineen.
        Pidän kyllä lapsista, mutta se on vain niin, että kun on yhden elämänvaiheen kokenut kriiseineen ja vaivoineen, niin ei sitä haluaisi enää uusiksi elää. Varsinkin kun kyse ei ole enää omasta lapsesta, ja siitä VASTUUSTA, joka lapseen aina liittyy.

Eli olit todennut lapsista huolehtimisen ja kasvattamisen liian rasittavaksi elämäksi, ettet tekisi sitä uudelleen?

• ilmeisesti ikisinkku

Todella vaikeaa se on, löytää lapsettomuutta haluava hyvä mies. Jokusen itselleni olen kyllä tavannut. Liian kylmiä ja itsekeskeisiä, toisin kuin itse. En kuitenkaan halua olla enää suhteessa huomattavasti enemmän antavana osapuolena.

En osaa sanoa, mistä lapsetonta elämää haluava mies löytyisi. Toivon, että voisin.

• lifemocker

ihan mistä vaan. en mä tunne montaakaan miestä ketkä lapsia oikein haluaisivat!

• ilmeisesti ikisinkku
        lifemocker kirjoitti:

Bullshittiä. Siinä vaiheessa, kun kolmekymppiä tulee täyteen, alkaa pikku hiljaa se lapsien haluaminenkin.

Yllättyisit, jos tietäisit kuinka moni "emmäänyoikeintiedä"-tyyppi muuttuu ehdottomasti kyllä lapsia haluavaksi, kun nenän eteen laitetaan fakta, että on biologisesti mahdotonta saada lapsia ko. naisen kanssa. Näin käy, vaikka sitten itketäänkin perään, miten ihana olisinkaan ollut vaimona.

Mutta, kuten totesin jo aikasemmin. Ne miehet, jotka lapsia eivät halua, ovat 95% todennäköisyydellä liian itsekeskeisiä ja kylmiä.

• ilmeisesti ikisinkku
        lifemocker kirjoitti:

Ai niin... jos perkaa treffit-osion seulasta ne lapsia haluamattomat miehet, eivät ne kovin kaksisia ole. Osa haluaa vain panoa ja suurimman osan profiili on aika minä-keskeinen.

Omassa viiteryhmässäni miehiä löytyy haulla koko Uudeltamaalta vain kymmenkunta. Yksikään ei ole sellainen, jonka kanssa tekisi mieli lähteä treffeille. Osa on jumittunut sinne vuosikausiksi. Osalla on selvästi nupissa jotain vikaa. Osasta tietää, että heidän kanssaan tulisi luultavasti ongelmia. Jos ei muuten, niin miehen pienet tulot versus omani kävisivät itsetunnon päälle. Sitäkin on nähty.

• lifemocker
        ilmeisesti ikisinkku kirjoitti:

Bullshittiä. Siinä vaiheessa, kun kolmekymppiä tulee täyteen, alkaa pikku hiljaa se lapsien haluaminenkin.

Yllättyisit, jos tietäisit kuinka moni "emmäänyoikeintiedä"-tyyppi muuttuu ehdottomasti kyllä lapsia haluavaksi, kun nenän eteen laitetaan fakta, että on biologisesti mahdotonta saada lapsia ko. naisen kanssa. Näin käy, vaikka sitten itketäänkin perään, miten ihana olisinkaan ollut vaimona.

Mutta, kuten totesin jo aikasemmin. Ne miehet, jotka lapsia eivät halua, ovat 95% todennäköisyydellä liian itsekeskeisiä ja kylmiä.

sun kirjotukses on kyllä niin täynnä paskoo

• lifemocker
        ilmeisesti ikisinkku kirjoitti:

Ai niin... jos perkaa treffit-osion seulasta ne lapsia haluamattomat miehet, eivät ne kovin kaksisia ole. Osa haluaa vain panoa ja suurimman osan profiili on aika minä-keskeinen.

Omassa viiteryhmässäni miehiä löytyy haulla koko Uudeltamaalta vain kymmenkunta. Yksikään ei ole sellainen, jonka kanssa tekisi mieli lähteä treffeille. Osa on jumittunut sinne vuosikausiksi. Osalla on selvästi nupissa jotain vikaa. Osasta tietää, että heidän kanssaan tulisi luultavasti ongelmia. Jos ei muuten, niin miehen pienet tulot versus omani kävisivät itsetunnon päälle. Sitäkin on nähty.

itsehhän noita mutkia matkaasi näytät luovan...

• hyimikäkarvakasa
        lifemocker kirjoitti:

sun kirjotukses on kyllä niin täynnä paskoo

Ja sinä taidat olla pikkuisen pöhkö ja luultavasti sinkku vielä kauan. =) Tekstisi heijastavat henkistä köyhyyttä ja kuvasi kertoo loput.

• !!!
        hyimikäkarvakasa kirjoitti:

Ja sinä taidat olla pikkuisen pöhkö ja luultavasti sinkku vielä kauan. =) Tekstisi heijastavat henkistä köyhyyttä ja kuvasi kertoo loput.

En uskalla kerätä Muumimukeja, koska

niistä voi tulla raskaaksi! Lesbot ainakin hankkivat lapsia "Muumimuki-menetelmällä" en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta en uskalla ottaa riskiä!

• fdsfsdfsdfsd

lifemocker puhuu asiaa. Nyt se search engine vaan laulamaan.

• ei kiitos mullekaan!

Tuntuvat kyllä miehet haluavan jälkikasvua voimakkaammin kuin naiset - ja nuorempina. Olen 25, ja kaksi viimeistä parisuhdetta kaatui siihen ettei suhteella ollut miehen mielestä tulevaisuutta, kun minä en halua lapsia. Suhteen alkuvaiheessa asian tullessa esiin miehet vaan naureskeli että kyllä se mieli siitä muuttuu ajan kanssa, että ei heilläkään lasten saannin kanssa vielä kiire ole. Kun huomasivat ettei mun mieli muutu, rupesi miesten biologinen kello tikittämään. Sitten alkoi se uhkavaatimusten heitto että jos et nyt päätä haluatko mun kanssa lapsia ja milloin niitä tehdään, ni jätän sut. Sehän nyt tietenkin sai mut haluamaan lapsia ja heti :D

En halua lapsia, en osaa edes selittää miksi, mutta en vain halua. En pidä vauvoista, lapset lähinnä ärsyttävät ja se, että lapsia saaneiden elämä pyörii vain ja ainoastaan lastensa ympärillä ahdistaa omalle kohdalle ajateltuna aivan mielettömästi. En jaksa pitää huolta kasveista tai eläimistäkään saati sitten lapsesta, eiköhän tämä jo kerro että olisin kamala äiti. Kaikkien ei vaan ole tarpeen lisääntyä! Se ei silti tarkoita ettenkö haluaisi parisuhdetta. Veljeni 37v ja vaimonsa 32v ovat onnellisessa lapsettomassa suhteessaan jo kuudetta vuotta, samaa haluaisin itsellenikin! Jotenkin tunnun aina vain tapaavan miehiä joille lasten tekeminen on parisuhteen tärkein asia. Huoh :/

• lifemocker

en mä tunne kun yhden tyypin joka haluaisi lapsia.

että mistä ihmeestä te näitä miehiä oikein kaivatte?!

• hehohheoh
        lifemocker kirjoitti:

Eli tiedät vain yhden miehen joka haluaa seksiä? EN USKO.

• lapsellinen olen

"ei kiitos mullekaan! kirjoittaa: ....eiköhän tämä jo kerro että olisin kamala äiti. Kaikkien ei vaan ole tarpeen lisääntyä!"

On niin, ettei noilla etukäteisajattelulla ja päivittelyillä ole mitään merkitystä todellisuuden kanssa. Siinä vaiheessa kun nainen on näet elänyt läpi raskauden ja synnyttänyt, niin ei hän ole enää sama ihminen kuin ennen. Onhan aivan tieteen keinoin todettu että naisen aivoissa tapahtuu perustavanlaatuisia muutoksia, ne kasvavat äitiyteen, joten siinä mielessä pelkosi on turhaa että olisit kamala äiti. Luultavasti olisit hyvä äiti, sillä liiallinen varmuus omasta erinomaisuudesta on usein paljon huonompi ominaisuus.

• ei ole totta
        lifemocker kirjoitti:

Yleensä miehet eivät toitota suureen ääneen lapsentekosuunnitelmiaan. Asiaa puidaan kaikessa hiljaisuudessa parisuhteessa. Lopulta muille miehille esitetään, että vaimo halusi ja naureskellaan päälle. Jos asiasta edes puhutaan.

Kuinka usein te miesten kanssa puhutte, haluatteko lapsia? Gallupoitko vallan?

• järki käteen
        lapsellinen olen kirjoitti:

"ei kiitos mullekaan! kirjoittaa: ....eiköhän tämä jo kerro että olisin kamala äiti. Kaikkien ei vaan ole tarpeen lisääntyä!"

On niin, ettei noilla etukäteisajattelulla ja päivittelyillä ole mitään merkitystä todellisuuden kanssa. Siinä vaiheessa kun nainen on näet elänyt läpi raskauden ja synnyttänyt, niin ei hän ole enää sama ihminen kuin ennen. Onhan aivan tieteen keinoin todettu että naisen aivoissa tapahtuu perustavanlaatuisia muutoksia, ne kasvavat äitiyteen, joten siinä mielessä pelkosi on turhaa että olisit kamala äiti. Luultavasti olisit hyvä äiti, sillä liiallinen varmuus omasta erinomaisuudesta on usein paljon huonompi ominaisuus.

Jep.. tätä hurmospaskaa taas, jolla yritetään käännyttää kaikkia lapsien hankkimiseen.

Kukaan tervejärkinen ihminen ei tee lasta ihan vain kokeillakseen, josko ne äidilliset vaistot siitä heräisivät.

Lähtökohdan kun pitää olla se, että lapsi on haluttu. Vastentahtoisen ihmisen aivot tuskin simsalabim vain kääntyisi mammahurmokseen.

• lapsellinen edelleen
        järki käteen kirjoitti:

Jep.. tätä hurmospaskaa taas, jolla yritetään käännyttää kaikkia lapsien hankkimiseen.

Kukaan tervejärkinen ihminen ei tee lasta ihan vain kokeillakseen, josko ne äidilliset vaistot siitä heräisivät.

Lähtökohdan kun pitää olla se, että lapsi on haluttu. Vastentahtoisen ihmisen aivot tuskin simsalabim vain kääntyisi mammahurmokseen.

"Lähtökohdan kun pitää olla se, että lapsi on haluttu"

heh.. oivoi jos noin olisi, olisimme ajat sitten kuolleet sukupuuttoon. Vaikka niinhän me täällä suomessa kohta olemmekin?! Tuollainen pitää olla lähtökohta-ajattelu on pelkkää tyhjää idealismia, joka haihtuu kuin tuhka tuuleen, kun todellisuus tunkee esiin.

• lifemocker
        hehohheoh kirjoitti:

Eli tiedät vain yhden miehen joka haluaa seksiä? EN USKO.

miten seksi liittyy lasten haluamiseen?

• lifemocker
        ei ole totta kirjoitti:

Yleensä miehet eivät toitota suureen ääneen lapsentekosuunnitelmiaan. Asiaa puidaan kaikessa hiljaisuudessa parisuhteessa. Lopulta muille miehille esitetään, että vaimo halusi ja naureskellaan päälle. Jos asiasta edes puhutaan.

Kuinka usein te miesten kanssa puhutte, haluatteko lapsia? Gallupoitko vallan?

kyllä meidän piireissä asioista puhutaan ihan oikeasti

• keinohrhasen
        lapsellinen edelleen kirjoitti:

heh.. oivoi jos noin olisi, olisimme ajat sitten kuolleet sukupuuttoon. Vaikka niinhän me täällä suomessa kohta olemmekin?! Tuollainen pitää olla lähtökohta-ajattelu on pelkkää tyhjää idealismia, joka haihtuu kuin tuhka tuuleen, kun todellisuus tunkee esiin.

Eli mikä olisi sitten sopiva syy hankkia lapsi? Jos haluaminen ei kerran kelpaa, niin pitäisikö jokaisen vain synnyttää koska niin naapurin Pirkkokin teki?

• Yritäppäs.
        lifemocker kirjoitti:

miten seksi liittyy lasten haluamiseen?

Arvata?!

• täh??
        lapsellinen olen kirjoitti:

Woot? Sinäkö "lapsellinen olen" tosissasi olet sitä mieltä ettei huonoja äitejä olekaan? Että kaikkien naisten aivot "kasvavat äitiyteen" raskauden aikana? Kaikki eivät vaan yksinkertaisesti sovellu äideiksi, ei siinä tieteelliset todistelut faktaa muuta. Jos ei missään vaiheessa lisääntymiskykyistä elämäänsä halua lasta, on todennäköisesti oikeassa siinä että jättää tekemättä. Jos ei usko olevansa hyvä vanhempi, ei sellaiseksi muutu taikasauvan heilautuksella, varsinkaan jos ei tosiaan pidä lapsista. Jonkinnäköinen hoivahalu pitää olla olemassa jos lapsen hankkii, ihmiset jotka haluavat elää itseään varten eivät vaan ole yhtä omistautuvia vanhempia kuin ihmiset, jotka haluavat elää lastaan varten. Ääriesimerkkinä esim ihmiset, jotka eivät lopeta päihteiden väärinkäyttöä raskauden ajaksi/ lapsen synnyttyä. Niiden naisten aivotko on sinusta myös kasvaneet äiteyteen? Kärjistys, joojoo, mutta pointti oli nyt osoittaa että ihan kaikista ei vaan ole äideiksi - ja silloin onkin parempi jos itse sen tiedostaa ja jättää lapset tekemättä!

• kylmiä kaikki
        lifemocker kirjoitti:

kyllä meidän piireissä asioista puhutaan ihan oikeasti

On aika huvittavaa, kun mies latelee "totuuksia" naisille pelkkien arvailujensa pohjalta samalla dissaten naisten kokemukset lapsettomuutta haluavien miesten löytämisen vaikeudesta.

Se on yhtä helppoa kuin löytää vapaaehtoisesti lapseton nainen. Hyvän miehen löytäminen on vielä vaikeampaa.

Eivät sinunkaan kommenttisi paranna yhtään vapaaehtoisesti lapsettomien miesten julkisuuskuvaa.

• hu huh
        lapsellinen edelleen kirjoitti:

Ilmankos Suomessa on vähintäänkin 10 000 lasta vuodessa huostaanotettuna, jos kaltaisesi ovat lapsia maailmaan puskeneet.

Minun tuttavapiirini osaa käyttää ehkäisyä. Ilmeisesti se taito on sinulla ja omalla tuttavapiirilläsi jäänyt väliin ja lapsia tehdään vastoin tahtoakin, "kun niitä vain tulee"...

• lifemocker
        kylmiä kaikki kirjoitti:

On aika huvittavaa, kun mies latelee "totuuksia" naisille pelkkien arvailujensa pohjalta samalla dissaten naisten kokemukset lapsettomuutta haluavien miesten löytämisen vaikeudesta.

Se on yhtä helppoa kuin löytää vapaaehtoisesti lapseton nainen. Hyvän miehen löytäminen on vielä vaikeampaa.

Eivät sinunkaan kommenttisi paranna yhtään vapaaehtoisesti lapsettomien miesten julkisuuskuvaa.

mitä arvailua se on, etten tunne kuin ehkä yhden miehen kavereistani kuka haluaisi lapsia?

• kylmiä kaikki
        lifemocker kirjoitti:

mitä arvailua se on, etten tunne kuin ehkä yhden miehen kavereistani kuka haluaisi lapsia?

Päättelyssäsi on perustavanlaatuinen ongelma.

Otoksesi on käytännössä näyte (liian pieni joukko, eikä todennäköisyysotannan vaatimus toteudu noin valikoituneesta joukosta). Sen perusteella ei voi tehdä yleisiä päätelmiä. Ei varsinkaan, kun oletettavasti ikää ei ole vielä riittävästi. Miehet eivät yleensä hirveästi lapsien hankkimista ajattele ennen kuin kolmekymppiä ylittyy.

Olet myös tehnyt päätelmiä "haastattelun" pohjalta ja tunnet kohdehenkilöt. Tyypillisesti ihmiset eivät vastaa täysin totuudenmukaisesti haastattelutilanteessa, erityisesti, jos tuntevat haastattelijan.

Jos olisit oikeassa, Suomessa olisi tänä päivänä huomattavasti vähemmän perheellisiä ihmisiä kuin on nyt. Tieteellisten tutkimusten mukaan molemmista sukupuolista yli 90 prosenttia haluaa lapsia. Lähempänä 95%. Sinun mutusi ei muuta tutkittua faktaa.

• lifemocker
        kylmiä kaikki kirjoitti:

Päättelyssäsi on perustavanlaatuinen ongelma.

Otoksesi on käytännössä näyte (liian pieni joukko, eikä todennäköisyysotannan vaatimus toteudu noin valikoituneesta joukosta). Sen perusteella ei voi tehdä yleisiä päätelmiä. Ei varsinkaan, kun oletettavasti ikää ei ole vielä riittävästi. Miehet eivät yleensä hirveästi lapsien hankkimista ajattele ennen kuin kolmekymppiä ylittyy.

Olet myös tehnyt päätelmiä "haastattelun" pohjalta ja tunnet kohdehenkilöt. Tyypillisesti ihmiset eivät vastaa täysin totuudenmukaisesti haastattelutilanteessa, erityisesti, jos tuntevat haastattelijan.

Jos olisit oikeassa, Suomessa olisi tänä päivänä huomattavasti vähemmän perheellisiä ihmisiä kuin on nyt. Tieteellisten tutkimusten mukaan molemmista sukupuolista yli 90 prosenttia haluaa lapsia. Lähempänä 95%. Sinun mutusi ei muuta tutkittua faktaa.

tuo on kyllä ihan täyttä sontaa että 90% HALUAISI lapsia!

• kylmiä kaikki
        lifemocker kirjoitti:

Väestöliiton mukaan vapaaehtoisesti lapsettomia on väestöstä arviolta n. 10%. http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/moni-toive-lapsesta-jaa-toteutumatta

Esimerkiksi. Jos ei ole vapaaehtoisesti lapseton, haluaa lapsia 8tai menee kumppanin halujen perässä). Tässä asiassahan ei ole olemassa kompromissia.

Väestöliitto on kuitenkin sinua huomattavasti luotettavampi arvioija. Luvussa eivät siis ole mukana tahattomasti lapsettomat.

• lapsellinen edelleen
        täh?? kirjoitti:

Woot? Sinäkö "lapsellinen olen" tosissasi olet sitä mieltä ettei huonoja äitejä olekaan? Että kaikkien naisten aivot "kasvavat äitiyteen" raskauden aikana? Kaikki eivät vaan yksinkertaisesti sovellu äideiksi, ei siinä tieteelliset todistelut faktaa muuta. Jos ei missään vaiheessa lisääntymiskykyistä elämäänsä halua lasta, on todennäköisesti oikeassa siinä että jättää tekemättä. Jos ei usko olevansa hyvä vanhempi, ei sellaiseksi muutu taikasauvan heilautuksella, varsinkaan jos ei tosiaan pidä lapsista. Jonkinnäköinen hoivahalu pitää olla olemassa jos lapsen hankkii, ihmiset jotka haluavat elää itseään varten eivät vaan ole yhtä omistautuvia vanhempia kuin ihmiset, jotka haluavat elää lastaan varten. Ääriesimerkkinä esim ihmiset, jotka eivät lopeta päihteiden väärinkäyttöä raskauden ajaksi/ lapsen synnyttyä. Niiden naisten aivotko on sinusta myös kasvaneet äiteyteen? Kärjistys, joojoo, mutta pointti oli nyt osoittaa että ihan kaikista ei vaan ole äideiksi - ja silloin onkin parempi jos itse sen tiedostaa ja jättää lapset tekemättä!

Tietysti tietysti kärjistetään, kuuluu peliin. Tottakai on niin etteivät kaikki sovellu äideiksi. mutta onko niin että vain ne, jotka nimenomaan etukäteen sitä tarkkaan suunnittelevat ja haluavat, tuntevat hoivahalua, soveltuvat?

Pointtini oli osoittaa ettei KUKAAN etukäteen tiedä millainen äiti hän tulee, tulisi olemaan, ei KUKAAN. Vasta aika sen tulee osoittamaan, lapset, lastenlapset jne. toimivat sen todistajina.

Se että etukäteen tuntee ettei sovellu äidiksi, eikä tunne mitään ihmeellistä hoivahalua on normaalia, pelkotilaa, jota jokainen tuntee jossain vaiheessa. Ei se ole mikään merkki etteikö soveltuisi äidiksi.

• voiettäootärsyttävä
        lifemocker kirjoitti:

Mistä sinä löydät noita miehiä, olisi helpompi kysymys

• Niina
        lifemocker kirjoitti:

Mä olen kyllä lifemockerin kanssa samaa mieltä tässä asiassa: olen häntä vanhempi nainen ja omassa ystäväpiirissäni on myös paljon miehiä ja naisia jotka eivät halua lapsia. Osa on jo 30 ikäisinä käyneet sterilaatiossa.

Ja onhan paljon lapsiperheitä, joihin lapsia ei ole välttämättä haluttu, mutta oman mokien takia raskaus on alkanut, esim. kännissä ehkäisy unohtunut yms.
        Nämä yleensä kyllä sitten jälkeenpäin niin sanovat, että kyllä meille tää lapsi niin haluttiin, vaikka asia ei ole niin.

• eipä tällä iällä

On meitä, ei ole lapsia minullakaan enkä todellakaan enään haluaisikaan lapsenkaitsijaksi. Mukava niiden tekoa on harjoitella en sitä kiellä mutta minun puolesta se saakin sitten jäädä sille asteelle. Voi kun löytäisinkin kaltaisesi naisen jolla niitä ei ole.

• minun ajatus

Itsekin etsin aiemmin miestä, jolla ei ole lapsia kun en halunnut kenenkään äitipuoleksi. Muutamia tapailinkin ja sitten tajusin, että lapsettomat miehet olivat pääsääntöisesti niin tottuneita elämään ihan omien fiilisten mukaan ja heidän oli tosi vaikea sitoutua parisuhteeseen. He olivat tottuneet tekemään päätökset hyvin itsenäisesti kun heidän ei ollut tarvinnut ottaa mm. lasten menoja huomioon. Tämän jälkeen päätin hakea miehen, jolla on lapsia ja nyt olen hyvin onnellinen. En sitten tiedä satuinko törmäämään vain "omaan napaan " tuijottaviin miehiin vai onko tämä yleistäkin lapsettomien miesten keskuudessa.

• kiucdjhfx

Kyllä havaintosi on ihan oikea. Lapsettomat yli nelikymppiset (ja ehkä jopa alle) miehet ovat pääsääntöisesti vähemmän viehättäviä käytökseltään ja tavoiltaan.

Aloittajalle kysymys: miksi et laajentaisi hakuasi sellaisiin miehiin joilla on jo isot lapset, ehkä peräti aikuiset? Ei silloin tarvitsisi kenenkään äitipuoleksi ruveta.

• lifemocker

aika huonot sunkin kommunikointitaitosi taitavat olla, jos et asioista saa keskustelua aikaan! mielipiteethän muuttuvat silloin, kun joku osoittaa jonkun toisen kannan paremmaksi!

• Ikisinkku M

.."lapsettomat miehet olivat pääsääntöisesti niin tottuneita elämään ihan omien fiilisten mukaan ja heidän oli tosi vaikea sitoutua parisuhteeseen"

Riippuu paljon parisuhteesta, todellisuudessa kun se sitoutuminen saattaa olla kuitenkin parempaakin kuin lapsellisilla, itseasiassa aika moni pettäjä mies taitaa olla lapsellinen & perheellinen että siinä sitä sitoutumista.

"En sitten tiedä satuinko törmäämään vain "omaan napaan " tuijottaviin miehiin vai onko tämä yleistäkin lapsettomien miesten keskuudessa"

No joo, jos sitoutuminen tarkoittaa samaa kuin ettei osaa tehdä niitä itsenäisiä päätöksiä ja omaan napaan tuijottaminen sitä että osaa niin sitten varmaan näin, parempi ottaa se valmiiksi exän ja lapsien käskystä istumaan oppinut tassua antava mies.

• Ikisinkku M
        kiucdjhfx kirjoitti:

Kyllä havaintosi on ihan oikea. Lapsettomat yli nelikymppiset (ja ehkä jopa alle) miehet ovat pääsääntöisesti vähemmän viehättäviä käytökseltään ja tavoiltaan.

Aloittajalle kysymys: miksi et laajentaisi hakuasi sellaisiin miehiin joilla on jo isot lapset, ehkä peräti aikuiset? Ei silloin tarvitsisi kenenkään äitipuoleksi ruveta.

Aikamoista yleistämistä, luulenpa että enemmän tunnen sekä lapsellisia että lapsettomia miehiä kuin sinä eikä noiden käytöksestä tai olemuksesta asiaa tietämätön juuri voi päätellä onko niitä lapsia vai eikö ole.

• kokemus opettaa
        lifemocker kirjoitti:

aika huonot sunkin kommunikointitaitosi taitavat olla, jos et asioista saa keskustelua aikaan! mielipiteethän muuttuvat silloin, kun joku osoittaa jonkun toisen kannan paremmaksi!

"mielipiteethän muuttuvat silloin, kun joku osoittaa jonkun toisen kannan paremmaksi!"

Melko naivi kaveri, jos näin luulet tapahtuvan kovinkin usein. Koskee hyvin pientä osaa kansasta.

Sinunkin kannattaisi muuten kiinnittää huomiota kommunikointiisi ja erityisesti kykyysi perustella kantaasi. Tällä hetkellä ne ovat tasoa "muttakunsevaanonnäin". Ei vakuuta ketään, eikä mistään - paitsi ehkä ajattelukykysi alhaisuudesta.

• lifemocker
        kokemus opettaa kirjoitti:

"mielipiteethän muuttuvat silloin, kun joku osoittaa jonkun toisen kannan paremmaksi!"

Melko naivi kaveri, jos näin luulet tapahtuvan kovinkin usein. Koskee hyvin pientä osaa kansasta.

Sinunkin kannattaisi muuten kiinnittää huomiota kommunikointiisi ja erityisesti kykyysi perustella kantaasi. Tällä hetkellä ne ovat tasoa "muttakunsevaanonnäin". Ei vakuuta ketään, eikä mistään - paitsi ehkä ajattelukykysi alhaisuudesta.

oletko niin idiootti, että jos joku perustelee asiansa erittäin hyvin ja näet että olet väärässä niin silti jankutat väärää kantaasi ihan periaatteen vuoksi?

hohhoijaa, loistava kaveri olet sinäkin! :D

• mldavlöav, å
        kokemus opettaa kirjoitti:

Samaa mieltä, kaveri vaikuttaa besserwisseriltä, joka ehtoisin tössytellessään on olevinaan suurta ajattelijaa ja filosofia.

• onmxiesygfduos
        Ikisinkku M kirjoitti:

Aikamoista yleistämistä, luulenpa että enemmän tunnen sekä lapsellisia että lapsettomia miehiä kuin sinä eikä noiden käytöksestä tai olemuksesta asiaa tietämätön juuri voi päätellä onko niitä lapsia vai eikö ole.

Niin, mutta oletko seurustellut ja jakanut elämääsi lapsettomen keski-ikäisen miehen kanssa?

Minä olen, luultavasti useamman kanssa kuin sinä. Tämä on havaintoni: he ovat vähemmän viehättäviä käytökseltään ja tavoiltaan.
        Eli ihan yksinkertaisest he ovat itsekkäitä, ajattelevat ensin (ja ehkä jopa ainoastaan) itseään. Ottavat, mutta eivät itse anna juuri mitään.

Eivät kaikki varmaan, mutta valitettavan moni.

• Väärin päätelty

Vedit vähän turhan rankkoja ja perusteettomia johtopäätöksiä.

Eihän lapsettomuus sitä tarkoita, että ei olisi ollut parisuhteessa. Voihan suhteessa olla vaikka vuosikymmeniä ilman lapsia, jos kumpikaan ei niitä halua tai pysty saamaan. Eivät lapset ole mikään automaatio, vaikka pitkässä parisuhteessa oltaisiinkin.

Johtopäätöksesi lapsettomien sitoutumiskyvyttömyydestä ja itsekkyydestä oli perusteeton ja myös aika loukkaava.

Luultavasti se sinunkin nykyinen miehesi olisi ollut kyvykäs parisuhteeseen ilman lapsiakin.

• lifemocker
        mldavlöav, å kirjoitti:

Samaa mieltä, kaveri vaikuttaa besserwisseriltä, joka ehtoisin tössytellessään on olevinaan suurta ajattelijaa ja filosofia.

niin en tuosta ylemmästä kaverista tiedä, itse olen vain realisti joka puhuu suoraan :)

• janita8
        kiucdjhfx kirjoitti:

Minulla on juuri päinvastaisia kokemuksia: itsekkäämpiä ja huonommin käyttäytyviä ovat juuri ne keski-ikäiset miehet joilla on lapsia!

Luulevat olevansa joku maailman lahja naisille, vaikka ei oma vaimokaan enää viitsinyt katsella! Luulevat että nuorempi nainen kiinnostuu, juu yök, ei kiitos!

Tietysti uusi nainen olisi heti saatava, joka passaa sitten ne lapset (ja miehen) aina joka toinen viikonloppu, kun miehet on isänsä luona.

Jos sellaisen kanssa joskus erehdyn tapailemaan, niin silloin joka toinen viikonloppu on minun sinkkuviikonloppuni: lähden silloin ystävättärieni kanssa viihteelle, laivalle tms. Ja joka toisen viikonlopun voimme sitten olla kahdestaan. Mutta kenenkään toisen lapsia en rupea passaamaan.

• 1+2

En nyt ihan ymmärrä miksi naisen pitäisi alkaa kenenkään "äitipuoleksi", kun eihän mies ja nainen tarvitse edes välttämättä olla päivittäin tekemisissä, voivat asua eri osoitteissa, eikä naisen tarvitse välttämättä edes tavata miehen lapsia.

• --m79--

Minäkin luulin joskus parikymppisenä, että kolmekymppisenä olisi perhe ja lapsia, koska niitä vain kuuluu hankkia, mutta näin vuosien saatossa olen tullut vain varmemmaksi, että en halua lapsia. Mistäköhän sitä lapsettoman ja lapsia haluamattoman naisen vaan löytäisi.

• !!!

En uskalla kerätä Muumimukeja, koska

niistä voi tulla raskaaksi! Lesbot ainakin hankkivat lapsia "Muumimuki-menetelmällä" en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta en uskalla ottaa riskiä!

• Mies Afrikasa

Mina voisi tula anta sinu pilu 35cm muna

• Vika on siinä, että mies joka ei halua lapsia, on helposti muulla tavoin naisille kelpaamaton. Myös niille jotka eivät lapsia halua.

Nainen vaatii tuon lapsia haluamattomuuden lisäksi kaikenlaisia asioita jotka ratkaisevat sitten koko homman. Pitäisi olla esim. kiinnostunut kaikesta siitä mikä naista kiinnostaa. Matkustelusta yms.

Esim. minä en halua lapsia, mutta en silti kuitenkaan kelpaa niille naisille jotka eivät halua lapsia.

Eli se "en halua lapsia" ei riitä naisille yhdistäväksi tekijäksi.

• neliapila?

Eihän mikään yksi asia riitä yhdistäväksi tekijäksi, ei edes seksi. Tottakai ihmisten pitää sopia yhteen, esim. 50 % mielenkiinnon kohteista ja harrastuksista olisi hyvä olla yhteisiä.

Itse en halua lapsia, mutta eihän se riitä miehen ominaisuudeksi että "sillä ei ole lapsia". On monta muutakin seikkaa ihmisessä!

• Mitäs sitte

Tekisit jos huomaisit kaikesta huolimatta olevasi vaikka 4nellä kuulla raskaana.
      Paljon on tapauksia että raskaus kuitenkin yllättää jos seksuaalisuutta harrastaa ja ehkäisystä huolehtii.
      Ei ole yksi eikä kaksi tapausta kun raskaus on yllättänyt naisen täysin,lehdessäkin oli juttu naisesta joka vatsakipujen vuoksi meni lääkäriin ja synnyti samalla reissulla tenavan eikä tiennyt edes olevansa raskaana!

• mikk2

niitä on harvassa mutta on niitäkin tääl on yks parisuhteessa jossa on kolme lasta ja on mitta ihan täys ei ole omia että se täs on positiivista ja kaiken näköstä hässäkkää nehän tuottavat mut onnes on oma torppa ja matkaakin 700 kilsaa

• Mistä löytää naisia joilla ei ole lapsia? Siis sellaisia jotka eivät vielä 35-vuotiaana käyttäydy kuin teinit.

• miesvm67

Hankala homma mutta minä löysin. Sanon kuitenkin kokemuksesta että tarjonta on aika pientä joten tuuria tulet tarvitsemaan. Kyllä niitä kuitenkin on, itse olen tavannut jo kolme joista tämän viimeisen kanssa on nyt suhde kantamassa pidemmällekin :)

Tai oikeastaan mun kriteerit olivat ettei a) ole lapsia jotka asuvat kanssaan b) ei halua lapsia. Syyt noihin kriteereihin olivat että minulla on jo kaksi lasta joilla on eri äidit ja olen entinen uusio-suurperheen isä joten tässä vaiheessa elämää katson tehtäväni täytetyksi isänä ja isäpuolena tiettyyn pisteeseen asti enkä halua enää lisääntyä, yksinkertaisesti. Tarvitsen vain elämänkumppania kaikkeen kivaan puuhailuun, myös lasten kanssa puuhailuun joka toinen viikonloppu mikä ei tälle naiselle ole mikään ongelma, onneksi.

Ja on sitten helvetin älykäs nainen, ihan sukat tutisee jaloissa! :D

• eroa

Naisia, joilla ei ole lapsia - vai naisia, joilla ei ole lapsia, eivätkä halua lapsia?

• eroa kirjoitti:

Naisia, joilla ei ole lapsia - vai naisia, joilla ei ole lapsia, eivätkä halua lapsia?

Koska itse en ole ikinä tuntenut haluavani lapsia, vaikken ole millään tavalla lapsivastainen, niin ehkäpä omassa tapauksessani sellainen nainen joka ei halua lapsia. Tai sanotaanko toisjn, sellainen jolla ei ole ns. vauvakuumetta.

• kuvaton profiili
        damien.filmore kirjoitti:

Koska itse en ole ikinä tuntenut haluavani lapsia, vaikken ole millään tavalla lapsivastainen, niin ehkäpä omassa tapauksessani sellainen nainen joka ei halua lapsia. Tai sanotaanko toisjn, sellainen jolla ei ole ns. vauvakuumetta.

Eihän se helppoa ole, mutta luultavasti tuolla nassulla tilanne ei vallan mahdoton ole - olettaen, että haluat muutoin naisten useimmiten haluamia asioita: yhteisiä asioita, yhteinen tulevaisuus, yhteinen koti ja avioliitto. Helpommaksi löytäminen muuttuu, jos olet muutoin hyväsydäminen ja kohtelet naista hyvin.

Eihän meitä tietysti ulkonäöstä tunnista. Treffeiltä kannattaa kokeilla ja ottaa hakuun myös 'ehkä'-naiset. Heiltä voi löytyä ihannekumppanin vaihtoehdoista myös 'ei lapsia'.

Kuvattomiakin lapsia haluamattomia kannattaa kokeilla, sillä itse en ainakaan välitä julkisesti omalla kuvalla tunnistautua vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Jostain kummallisesta syystä jotkut ihmiset saavat naisen vapaaehtoisesta lapsettomuudesta nimittäin aggressioita. Uskomatonta kyllä, mutta s24-treffeillä tuli kerran jopa tappouhkaus asian vuoksi.

Jos siis sinulle aidosti kelpaa nainen, joka ei itse halua lapsia. Jos taas haluat pelata aikaa, niin sitten ehkä-kategoria voi sopia.

• miesvm67

Mun tapauksessa siis a b eli ei ole lapsia ainakaan helmoissaan eikä halua enää lapsia (lisääntyä). On tälläkin naisella aikuisia lapsia mutta koska asuvat omillaan en laske heitä varsinaisesti lapsiksi. Mikä ei tietenkään tarkoita ettenkö ymmärtäisi heidän olevan silti hänen lapsiaan ja aina tervetulleita meille.

Mun kohdalla tarkoitus oli se etten ota uutta perherumbaa ympärilleni kun mulla kuitenkin on noi omat muksut joiden koti tämä joskus oli ja jossa on edelleen heidän huoneensa.. ettei tule tarpeettomia jännityksiä lasten kesken. Tiedän että joku alkaa tästäkin marmattamaan mutta uskokoon minua, olen miettinyt tämän hyvin tarkkaan ja sanon ettei marmattaja tiedä mitään mun lasten tilanteesta joten turha aloittaa puhtaasti tunnepohjalta kimittämään. Mä en ole tunteeton mies vaan haluan suojella lapsia, sekä omiani ja niitä muita joita tänne ei tule koska niin on vain paras ratkaisu. Sinänsä mulla ei ole lapsia vastaan yhtään mitään, oikeastaan olisin halunnut oman prinsessankin mutta poikia vaan tuli heh :D

Joskus kaupassa mä katselen suloisia pieniä tyttöjä ja ajattelen salaa että mäkin olin halunnu tommosen pienen prinsessan, on ne nin suloisia. Ja hei, aina olen lapset hoitanut, ihan napanuorasta asti ettei taas tarvi ajatella että "helppo haaveilla kun ei tar mitään tehdä kun siementää". Tiedoksi tiukkapipoille.

Mutta asiaan ja arkeen, juu ei, ei lapsia enää. Mulla on ollu niitä riittävästi, nyt haluan enää sen kumppanin jonka kanssa viettää yhteistä aikaa ja sen sain, voiko enää onnellisempi olla?

• JaanaTiina3

Kyllä ne lapset on silti lapsia, vaikka eivät enää kotona asu.....

Mutta se on kyllä ikävää, jos joutuu viettämään aikaansa sun lapsien kanssa joka toinen viikonloppu :(
        Joka toinen viikonloppu pilalla. Tietty jos molemmilla olis lapset paikalla samalla systeemillä, niin sit se olis tasapuolista.

Jos oikeasti on älykäs nainen, niin löytää kumppanin, jolla ei ole lapsia vaivoinaan joka toinen viikonloppu, vaan on samassa tilanteessa: ei lapsia enää kotona!

• miesvm67
        JaanaTiina3 kirjoitti:

Kyllä ne lapset on silti lapsia, vaikka eivät enää kotona asu.....

Mutta se on kyllä ikävää, jos joutuu viettämään aikaansa sun lapsien kanssa joka toinen viikonloppu :(
        Joka toinen viikonloppu pilalla. Tietty jos molemmilla olis lapset paikalla samalla systeemillä, niin sit se olis tasapuolista.

Jos oikeasti on älykäs nainen, niin löytää kumppanin, jolla ei ole lapsia vaivoinaan joka toinen viikonloppu, vaan on samassa tilanteessa: ei lapsia enää kotona!

En minä ole mitään äitipuolta koskaan hakenutkaan vaan elämänkumppania itselleni ja tässä tapauksessa toista aikuista taloon koska alaikäiset lapseni tosiaan viettävät ne joka toisen viikonlopun kanssani ja osin erilaiset lomatkin. Tämän olen tehnyt jokaiselle treffikumppanille alusta pitäen erityisen selväksi ja jättänyt valinnan puhtaasti heille.

Eli tämä on täysin hänen valintansa, ei minun manipulointiani ellei kikkeliä lueta mukaan :P Ja kuten sanottu, hänen lapsensa ovat milloin tahansa tervetulleita minun talooni, ovi heille on aina auki.

En vain halunut etsiäkään naista jolla olisi alaikäisiä lapsia ja jotka välittömästi muuttaisivat luoksemme asumaan.

Oikeasti älykäs nainen vain osaa suhtautua asiaan kun tietää tosiasiat joita en koskaan ole piilottanut. 14:sta päivästä 12 on kuitenkin meille kahdelle. Jos hän haluaa, pitäisikö minun kieltäytyä?

Ja tosiaan, voi se toimia noinkin päin kuten esitit, variaatioita elämästä on monia. Tämä on nyt vain yksi variaatio.

Mutta kuten arvasin, jonkun oli pakko alkaa valittamaan..

• miesvm67
        miesvm67 kirjoitti:

En minä ole mitään äitipuolta koskaan hakenutkaan vaan elämänkumppania itselleni ja tässä tapauksessa toista aikuista taloon koska alaikäiset lapseni tosiaan viettävät ne joka toisen viikonlopun kanssani ja osin erilaiset lomatkin. Tämän olen tehnyt jokaiselle treffikumppanille alusta pitäen erityisen selväksi ja jättänyt valinnan puhtaasti heille.

Eli tämä on täysin hänen valintansa, ei minun manipulointiani ellei kikkeliä lueta mukaan :P Ja kuten sanottu, hänen lapsensa ovat milloin tahansa tervetulleita minun talooni, ovi heille on aina auki.

En vain halunut etsiäkään naista jolla olisi alaikäisiä lapsia ja jotka välittömästi muuttaisivat luoksemme asumaan.

Oikeasti älykäs nainen vain osaa suhtautua asiaan kun tietää tosiasiat joita en koskaan ole piilottanut. 14:sta päivästä 12 on kuitenkin meille kahdelle. Jos hän haluaa, pitäisikö minun kieltäytyä?

Ja tosiaan, voi se toimia noinkin päin kuten esitit, variaatioita elämästä on monia. Tämä on nyt vain yksi variaatio.

Mutta kuten arvasin, jonkun oli pakko alkaa valittamaan..

Fix; ei hän joudu viettämään joka toista viikonloppua minun lasteni kanssa vaan olemme tiimi silloin eikä hän näe että viikonloppu olisi mitenkään erityisesti pilalla sen tähden. Kaikki ei ajattele kuten sinä.

• Hävetäkköpitäis?
        miesvm67 kirjoitti:

Fix; ei hän joudu viettämään joka toista viikonloppua minun lasteni kanssa vaan olemme tiimi silloin eikä hän näe että viikonloppu olisi mitenkään erityisesti pilalla sen tähden. Kaikki ei ajattele kuten sinä.

Totta. Olen itse samantapaisessa suhteessa. Mun lapset jo aikuisia ja lähdössä kotoa. Seurustelen viikonloppuisin kanssa, lapset vielä pieniä.
        Niin. Itse käytän omaa tilannettani syynä siihen etten voi muuttaa yhteen. Totuus mun kohdalla on kuitenkin se, että kun mun omat lapset lähtee, lähden minäkin. Vaihdan siis kaupunkia/maata.
        Ajoittain tunnen itseni hirviöksi, koska tiedän että mies on aidosti jo... rakastunut.... muhun. En ole suunnitelmistani saanut sanotuksi. Ja säännöllinen, turvallinen seksi ja muu vietetty laatuaika on mukavaa!
        Vaan kun en enää pikkulapsia halua hoitaa, edes joka toinen viikonloppu. Vaikka mies on todella kiva , huomaavainen, komea ja hyvä sängyssäkin...
        Vaikka.

• miesvm67
        Hävetäkköpitäis? kirjoitti:

Totta. Olen itse samantapaisessa suhteessa. Mun lapset jo aikuisia ja lähdössä kotoa. Seurustelen viikonloppuisin kanssa, lapset vielä pieniä.
        Niin. Itse käytän omaa tilannettani syynä siihen etten voi muuttaa yhteen. Totuus mun kohdalla on kuitenkin se, että kun mun omat lapset lähtee, lähden minäkin. Vaihdan siis kaupunkia/maata.
        Ajoittain tunnen itseni hirviöksi, koska tiedän että mies on aidosti jo... rakastunut.... muhun. En ole suunnitelmistani saanut sanotuksi. Ja säännöllinen, turvallinen seksi ja muu vietetty laatuaika on mukavaa!
        Vaan kun en enää pikkulapsia halua hoitaa, edes joka toinen viikonloppu. Vaikka mies on todella kiva , huomaavainen, komea ja hyvä sängyssäkin...
        Vaikka.

Miksi sinun pitäisi muka hänen lapsiansa hoitaa? Eiköhän sen pitäisi olla ihan sen isän asia hoitaa omat lapsensa? Itse hoidan lasteni ruokkimisen, ostan ja teen ruoat lapsille, pesen pyykit, hankin vaatteita ja tarvikkeita, vien lapset uimahalliin tms. menoihin, lapset vastaavat omien huoneidensa siivoamisesta ja tarvittaessa tekevät muitakin kotitöitä. Kaiken lisäksi minulla on isokokoinen koira ja siivoilen senkin sotkut joita etenkin näin syksyisin riittää.

Yhdessä oleminen ja lasten hoitaminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Toki olen kiitollinen jos jossain saan apua mutta en ketään vaadi saati pakota koska kannan oman vastuuni omista teoistani.

Enkö jo sanonut etten etsinyt äitipuolta taloon vaan elämänkumppania itselleni joten minun tapauksessani kannan myös kaiken vastuun lapsistani, silti toisella aikuisella on talossa määräysvaltaa, onhan hän aikuinen.

Kumma ettei aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä rationaalisesti.

Sitäpaitsi tuosta omahyväisestä sumuttamisesta johtuen tunnet itsesi hirviöksi koska olet sellainen. Huijaat miestä oman etusi tähden. Häpeäisit huijari.

• On niitä. Itselläni on profiilissa lapsitoiveiden kohdalla "ehkä" vain siksi, kun en tiedä jos törmäänkin johonkin ihanaiseen, joka lapsen haluaa ja minäkin muutan mahdollisesti mieleni. Mutta lähtökohtaisesti en kaipaa lapsia.

• Ketjun kommentointia kun luin, niin totesin olevani täysin kelvoton ja parisuhteeseen sopimaton ääliö. Jännästi ne lapset sitten vaikuttaa vissiin :D

• Marjaanakkkkkkkk

Sama täällä! Olen ikäisesi nainen, minulla ei ole lapsia, olen korkeasti koulutettu ja minulla on paljon hyviä harrastuksia. Profiilissani lukee, että etsin lapsetonta ja vapaata miestä.

Minulle tulee useinkin viestiä juuri mieheiltä, joilla on lapsia ja kun ihan nätisti ilmoitan että etsin ehdottomasti lapsetonta miestä, niin perään tulee kiukuttelua ja haukkumista! Aikuisilta ihmisiltä!

MIksei mies, jolla on lapsia voi tajuta ottaa yhteyttä naisiin, joilla on myös lapsia?!

Ja keksittäisiinkö nyt vaikka yhdessä, että miten sinne profiiliin saat todella selvästi kirjoitettua, että ei viestejä "lapsellisilta" kiitos! Eikä myöskään ukkomiehiltä.

Laitetaanko ihan ekaksi riviksi profiiliin:
      EN HALUA VIESTEJÄ MIEHILTÄ, JOILLA ON LAPSIA. ENKÄ MYÖSKÄÄN VARATUILTA! KIITOS!

Olisiko tämä tarpeeksi selvästi kirjoitettu?
      (Kaikki eivät kyllä tuostakaan vielä tajua, mutta suurin osa ehkä tajuaisi?)

• Kuka oikeasti

Haluaa suhteeseen josta puuttuu läheisyys ja seksi? Tällainen suhteesta väkisin tulee jos aletaan pelätä raskaaksi tuloa.

• ei kiits mulle

"MIksei mies, jolla on lapsia voi tajuta ottaa yhteyttä naisiin, joilla on myös lapsia?!"

Siksi, että miehet eivät halua lisää lapsia elämäänsä, kun omissakin on ihan tarpeeksi. Ottamalla lapsellisen naisen, mukana tosiaankin tulevat myös ne lapset, eikä omasta ajasta ole tietoakaan. He haluavat sitä "laatuaikaa" aikuisten kesken.

Ja presiis, koska en halua lapsia elämääni ollenkaan, en todellakaan halua niitä missään muodossa. En kokonaan, en joka toiseksi viikoksi, en viikonlopuiksi enkä edes aikusena ramppaamaan isällään.

Pariutukoot lapselliset keskenään älköönkä ottako yhteyttä meihin lapsettomiin.

• daa-aa
        Kuka oikeasti kirjoitti:

Haluaa suhteeseen josta puuttuu läheisyys ja seksi? Tällainen suhteesta väkisin tulee jos aletaan pelätä raskaaksi tuloa.

Oletko koskaan kuullut ehkäisystä ja abortista?

Ellet, niin on korkea aika käydä ehkäisyneuvolassa, niin saat sinäkin päivitettyä tietosi ajan tasalle.

Saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei (juuri) kukaan raskauden pelossa jätä seksiä harrastamatta.

Ja miten se läheisyys jää pois, jos pelkäisikin raskaaksi tuloa? Tietääkseni läheisyys ei tarkoita samaa kuin seksi.

• Ikisinkku M
        ei kiits mulle kirjoitti:

"MIksei mies, jolla on lapsia voi tajuta ottaa yhteyttä naisiin, joilla on myös lapsia?!"

Siksi, että miehet eivät halua lisää lapsia elämäänsä, kun omissakin on ihan tarpeeksi. Ottamalla lapsellisen naisen, mukana tosiaankin tulevat myös ne lapset, eikä omasta ajasta ole tietoakaan. He haluavat sitä "laatuaikaa" aikuisten kesken.

Ja presiis, koska en halua lapsia elämääni ollenkaan, en todellakaan halua niitä missään muodossa. En kokonaan, en joka toiseksi viikoksi, en viikonlopuiksi enkä edes aikusena ramppaamaan isällään.

Pariutukoot lapselliset keskenään älköönkä ottako yhteyttä meihin lapsettomiin.

Näin se menee, lapselliset on itse asiassa aika itsekkäitä ihmisiä. Ne muistaa korostaa kuinka "lapset ovat tärkeimpiä" mutta oikeasti kyllä niillä yleensä oma napa on se tärkein, lapsi/lapset hankittiin sitouttaakseen se toinen ihminen itseensä lasten kautta mutta kun se ei silti pysynyt ovat sitten uudella kierroksella antamassa äidillistä/isällistä kuvaa.

Kuinka monessa yksinhuoltaja miehen/naisen profiilissa lukee tuo"lapset ovat tärkeimpiä", aika monessa. Entäs kuinka monessa taas "Olen pahoillani, et tule koskaan saamaan samanlaista paikkaa sydämessäni kuin lapseni mutta silti haluan sinun tulevan rahoittajaksi ja käteväksi yleismies/nais palvelijaksi helpottamaan minun ja lasteni elämää, vastineeksi saatamme joinakin päivinä olla sinulle kilttejä emmekä vaadi hirveän paljon" harvemmin varmaan näin vaikka niin se useimmiten varmaankin on lapsettoman kannalta.

• "Ei juuri kukaan"
        daa-aa kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut ehkäisystä ja abortista?

Ellet, niin on korkea aika käydä ehkäisyneuvolassa, niin saat sinäkin päivitettyä tietosi ajan tasalle.

Saattaisit sinäkin ymmärtää, ettei (juuri) kukaan raskauden pelossa jätä seksiä harrastamatta.

Ja miten se läheisyys jää pois, jos pelkäisikin raskaaksi tuloa? Tietääkseni läheisyys ei tarkoita samaa kuin seksi.

Vain ne jotka ei halua lapsia ja niitä on aika vähän,mutta kirpaisee se sitten jos sellainen omalle kohdalle sattuu.
        Ei sitä aborttia enää siinä vaiheessa voi tehdä kun lapsi kohta syntyy.

• Itku ja valitus
        Ikisinkku M kirjoitti:

Näin se menee, lapselliset on itse asiassa aika itsekkäitä ihmisiä. Ne muistaa korostaa kuinka "lapset ovat tärkeimpiä" mutta oikeasti kyllä niillä yleensä oma napa on se tärkein, lapsi/lapset hankittiin sitouttaakseen se toinen ihminen itseensä lasten kautta mutta kun se ei silti pysynyt ovat sitten uudella kierroksella antamassa äidillistä/isällistä kuvaa.

Kuinka monessa yksinhuoltaja miehen/naisen profiilissa lukee tuo"lapset ovat tärkeimpiä", aika monessa. Entäs kuinka monessa taas "Olen pahoillani, et tule koskaan saamaan samanlaista paikkaa sydämessäni kuin lapseni mutta silti haluan sinun tulevan rahoittajaksi ja käteväksi yleismies/nais palvelijaksi helpottamaan minun ja lasteni elämää, vastineeksi saatamme joinakin päivinä olla sinulle kilttejä emmekä vaadi hirveän paljon" harvemmin varmaan näin vaikka niin se useimmiten varmaankin on lapsettoman kannalta.

Voi fiddu mitä ruikutusta taas ikisinkulta...
        Nosta housus ja rupee oleen mies! Oon silti sitä mieltä, että sun nimimerkin takana on nainen... ei kukaan mies voi olla noin munaton ruikuttaja!

Sitouttiko sun äitis sun isäs sulla...?
        Oliko sun vanhemmille oma napa tärkein?
        Jos sun vanhemmat ei nykymaailmassa eronneet, OLE ONNELLINEN, äläkä tule oksentaan sitä muiden niskaan...hyvä pitää laittaa jakoon, ei alkaa tuomitseen muita korkeuksistaan, muka parempana...

Taitaa olla paras et ikisinkkuna pysytkin, oikeesti.

• Ikisinkku M
        Itku ja valitus kirjoitti:

Voi fiddu mitä ruikutusta taas ikisinkulta...
        Nosta housus ja rupee oleen mies! Oon silti sitä mieltä, että sun nimimerkin takana on nainen... ei kukaan mies voi olla noin munaton ruikuttaja!

Sitouttiko sun äitis sun isäs sulla...?
        Oliko sun vanhemmille oma napa tärkein?
        Jos sun vanhemmat ei nykymaailmassa eronneet, OLE ONNELLINEN, äläkä tule oksentaan sitä muiden niskaan...hyvä pitää laittaa jakoon, ei alkaa tuomitseen muita korkeuksistaan, muka parempana...

Taitaa olla paras et ikisinkkuna pysytkin, oikeesti.

Kukahan tässä ruikuttaa? Olen tietysti onnellinen kun vanhempani eivät eronneet, kestivät hieman vastoinkäymisiä ja pysyivät yhdessä lastensa parhaaksi, nykyään se tuntuu olevan aika harvinaista hetimullekaikkitänne -maailmassa.

Minä muuten tiedän tapauksia joissa nainen on hankkiutunut salaa raskaaksi pelastaakseen suhteen, aika pitkään mies maksaa sitten oppirahoja kun kiville on karahtanut sitten jatkossa kuitenkin.

En halua tuomita ketään, minusta on ihan ok jos lapselliset löytävät toisensa ja saavathan he toki haluta ja hakea myös lapsettomien seuraa mutta pitäisi heidänkin ymmärtää että sille lapsettomalle ne kullanmurut eivät ole ehkä maailman keskipiste eivätkä vältämättä niitä siksi halua, täten jos lapseton ei lapsellista kumppanikseen tahdo ja vastaa kohteliaasti ettei kiiinnosta tulee se hyväksyä ilman vihanpurkauksia.

• jep jpe
        "Ei juuri kukaan" kirjoitti:

Vain ne jotka ei halua lapsia ja niitä on aika vähän,mutta kirpaisee se sitten jos sellainen omalle kohdalle sattuu.
        Ei sitä aborttia enää siinä vaiheessa voi tehdä kun lapsi kohta syntyy.

Jos ei tajua olevansa raskaana ajoissa, niin taitaa olla muutenkin asiat vähän pielessä. Abortin saa aina.

• vaikeaa on
        Ikisinkku M kirjoitti:

"Kuinka monessa yksinhuoltaja miehen/naisen profiilissa lukee tuo"lapset ovat tärkeimpiä", aika monessa. Entäs kuinka monessa taas "Olen pahoillani, et tule koskaan saamaan samanlaista paikkaa sydämessäni kuin lapseni mutta silti haluan sinun tulevan rahoittajaksi ja käteväksi yleismies/nais palvelijaksi helpottamaan minun ja lasteni elämää, vastineeksi saatamme joinakin päivinä olla sinulle kilttejä emmekä vaadi hirveän paljon" harvemmin varmaan näin vaikka niin se useimmiten varmaankin on lapsettoman kannalta."

Olet NIIN oikeassa. Tämä on täyttä totta. Minulla ei ole mitään halua tulla osaksi yhtälöä, jossa itselläni on lähinnä palvelijan ja "läheisyyden" (=seksilelu) antaja.

Haluan parisuhteen, jossa olemme molemmat toisillemme elämämme prioriteettilistan tärkein asia. Ei enempää, eikä vähempää.

• Ikisinkkku M
        vaikeaa on kirjoitti:

"Kuinka monessa yksinhuoltaja miehen/naisen profiilissa lukee tuo"lapset ovat tärkeimpiä", aika monessa. Entäs kuinka monessa taas "Olen pahoillani, et tule koskaan saamaan samanlaista paikkaa sydämessäni kuin lapseni mutta silti haluan sinun tulevan rahoittajaksi ja käteväksi yleismies/nais palvelijaksi helpottamaan minun ja lasteni elämää, vastineeksi saatamme joinakin päivinä olla sinulle kilttejä emmekä vaadi hirveän paljon" harvemmin varmaan näin vaikka niin se useimmiten varmaankin on lapsettoman kannalta."

Olet NIIN oikeassa. Tämä on täyttä totta. Minulla ei ole mitään halua tulla osaksi yhtälöä, jossa itselläni on lähinnä palvelijan ja "läheisyyden" (=seksilelu) antaja.

Haluan parisuhteen, jossa olemme molemmat toisillemme elämämme prioriteettilistan tärkein asia. Ei enempää, eikä vähempää.

Näinpä, sama vika Rahikaisella. Vaikka täällä palstalla yh:t tuntuvat näkevän asiat hirveän mustavalkoisesti ja allekirjoittaneen(kin) yrittävät leimata lasten/naisten vihaajaksi sitä en suinkaan ole, uskon että myös yh-ihmisissä on todella hienoja persoonia ja usein ovat jääneet lasten kanssa yksin ilman omaa syytään mutta eivät vaan ole lapsettomalle hyvä vaihtoehto lapsineen vaikka olisivat kuinka mukavia tai sopeutuvaisa kumppaneita muuten, ne mukulat kun kuitenkin ovat ykkönen aina sille vanhemmalleen ja niille lapsille ne omat isä/äiti ovat ne tärkeimmät.

Itse olisit ulkopuolinen aina heidän suhteensa, useissa tapauksissahan tilannetta pelastetaan ja perhesidettä luodaan lujemmaksi hankkimalla sitten keskenään lisää yhteisiä lapsia, tämä usein toimiikin mutta sitähän ei moni yh-edes halua harkita, itsekkyyttä parhaimmillaan minusta sellainen. Halutaan sinut rusinaksi pullaan mutta sinulle ei haluta suoda mitään muuta kuin että otat elämääsi sinulle tuntemattoman exän kenties geeneiltään ja perimältään epämääräisen jälkikasvun, kiitos vaan mutta ei kiitos.

• höpöhöhpöh
        jep jpe kirjoitti:

Jos ei tajua olevansa raskaana ajoissa, niin taitaa olla muutenkin asiat vähän pielessä. Abortin saa aina.

Ei aborttia saa enää määrätyn ajan jälkeen!

• jep jep
        höpöhöhpöh kirjoitti:

Ei aborttia saa enää määrätyn ajan jälkeen!

Kuten sanoin, jos aborttia ei huomaa määräaikaan mennessä, on jotain muutakin pielessä. Liikaa ylipainoa, kenties, jos ei vatsansa kasvamista huomaa - ja menkkojen.

• Semmonen juttu
        jep jep kirjoitti:

Kuten sanoin, jos aborttia ei huomaa määräaikaan mennessä, on jotain muutakin pielessä. Liikaa ylipainoa, kenties, jos ei vatsansa kasvamista huomaa - ja menkkojen.

Vaan että jos jotakin henkilöä rakastaa niin että sieluun sattuu niin tuollainen ehkäisyhommeleilla stressaaminen loppuu kuin seinään ja kaikki otetaan vastaan mitä annetaan..Raskaus ja lapsen saaminen on maailman luonnollisin asia,eihän sinuakaan muuten olisi.

• rjuhani67

Ei kiitos tosiaankaan enää mitään pienten lasten elämää. Oma lapsi on onneksi kohta aikuinen. Lähes aikuisuuden kynnyksellä olevat lapset eivät ole ongelma, mutta tarhaikäiset eivät kuulu enää omaan elämääni. Tämän vuoksi hakuni kohdistuu myös itseäni vanhempiin naisiin. Tässä iässä haluan elää lähinnä kahden aikuisen kypsän ihmisen arkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      68
      4900
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      283
      4225
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      290
      3458
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      118
      3315
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      38
      3190
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1868
    7. 105
      1630
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1281
    9. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      40
      1205
    10. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      88
      1168
    Aihe