Onko teitä muita, joilla on iso painonpudotus edessä/meneillään, ja joilla on hormonikierukka? Oon lukenut, että se voisi olla kierukan kanssa hankalampaa. Mutta ketään toista en oo löytänyt vielä, jolla pudotettavaa on kierukan kanssa paljon. Mulla on nyt n.40 kiloa ylipainoa, kierukka ollut puoli vuotta ja painoa tullut 5 kiloa lisää. Pelkkää kierukkaa en tietenkään syytä, mutta luulen että sillä on kuitenkin ollut vaikutusta, on usein tosi turvonnut olokin. Nyt oon yli kuukauden yrittänyt hiljalleen muuttaa mun tapoja, punnitsen ruuat, käyn salilla ja muutenkin liikkumassa. Syön sen kalorimäärän jonka pt on mulle suositellut. Painoa lähtenyt 1 kilo.
Siis mitä ihmettä? Olen ennenkin pudottanut painoa ja se ei ole ennen näin vaikeaa ollut. Olen sen verran isokokoinen että luulis sitä näin alussa enemmän lähtevän, ja niin on ennen lähtenytkin. Kulutan kuitenkin helposti 500kcal liikuntasuoritukseni aikana. En juo alkoholia, en syö mitään herkkuja enkä enää edes leipää. Kohtalotovereita?
Iso painonpudotus ja hormonikierukka
2
6516
Vastaukset 2
- en minäkään
On meitä kohtalotovereita!
Itselläni tuli kierukan myötä 8-10 kiloa painoa lisää
(sitä ennen normaalipainon rajoilla..)
Ei tunnu lähtevän kulumallakaan ja todellakin tosi turvonnut olo usein.
Kierukka ollut jo pitkälti toista vuotta eikä elopaino taida palata ennalleen.
Harkitsen kyllä sen poistoa kokonaan..
Tsemppiä kuitenkin laihdutukseen! - kohti normaalipainoa
Mulla on ollut Mirena 2,5 vuotta, eikä paino ole lähtenyt ylöspäin. On tosin ollut muitakin hormonivaihteluita tässä (kilpirauhanen). Olen tehnyt kovasti töitä saadakseni kiloja pois (pahimmillaan oli 30 kg ylipainoa), ja paleoliittinen ruoka sopi minulle. Nyt on jo 14 kiloa vähemmän, ja paino kyllä tippuu edelleen kierukasta huolimatta. Muistathan syödä tarpeeksi ettei elimistö mene säästöliekille? Tai jos se oli jo sitä, pitää ensin nostaa kalorimäärää aika paljon ennen kuin voi alkaa pudottamaan. Toivottavasti sun PT ymmärtää näitten asioitten päälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid139920En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44667Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21598Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.120590- 36542
- 63538
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää143503Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34498Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni25472