Onko teitä muita, joilla on iso painonpudotus edessä/meneillään, ja joilla on hormonikierukka? Oon lukenut, että se voisi olla kierukan kanssa hankalampaa. Mutta ketään toista en oo löytänyt vielä, jolla pudotettavaa on kierukan kanssa paljon. Mulla on nyt n.40 kiloa ylipainoa, kierukka ollut puoli vuotta ja painoa tullut 5 kiloa lisää. Pelkkää kierukkaa en tietenkään syytä, mutta luulen että sillä on kuitenkin ollut vaikutusta, on usein tosi turvonnut olokin. Nyt oon yli kuukauden yrittänyt hiljalleen muuttaa mun tapoja, punnitsen ruuat, käyn salilla ja muutenkin liikkumassa. Syön sen kalorimäärän jonka pt on mulle suositellut. Painoa lähtenyt 1 kilo.
Siis mitä ihmettä? Olen ennenkin pudottanut painoa ja se ei ole ennen näin vaikeaa ollut. Olen sen verran isokokoinen että luulis sitä näin alussa enemmän lähtevän, ja niin on ennen lähtenytkin. Kulutan kuitenkin helposti 500kcal liikuntasuoritukseni aikana. En juo alkoholia, en syö mitään herkkuja enkä enää edes leipää. Kohtalotovereita?
Iso painonpudotus ja hormonikierukka
2
6457
Vastaukset
- en minäkään
On meitä kohtalotovereita!
Itselläni tuli kierukan myötä 8-10 kiloa painoa lisää
(sitä ennen normaalipainon rajoilla..)
Ei tunnu lähtevän kulumallakaan ja todellakin tosi turvonnut olo usein.
Kierukka ollut jo pitkälti toista vuotta eikä elopaino taida palata ennalleen.
Harkitsen kyllä sen poistoa kokonaan..
Tsemppiä kuitenkin laihdutukseen! - kohti normaalipainoa
Mulla on ollut Mirena 2,5 vuotta, eikä paino ole lähtenyt ylöspäin. On tosin ollut muitakin hormonivaihteluita tässä (kilpirauhanen). Olen tehnyt kovasti töitä saadakseni kiloja pois (pahimmillaan oli 30 kg ylipainoa), ja paleoliittinen ruoka sopi minulle. Nyt on jo 14 kiloa vähemmän, ja paino kyllä tippuu edelleen kierukasta huolimatta. Muistathan syödä tarpeeksi ettei elimistö mene säästöliekille? Tai jos se oli jo sitä, pitää ensin nostaa kalorimäärää aika paljon ennen kuin voi alkaa pudottamaan. Toivottavasti sun PT ymmärtää näitten asioitten päälle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181