Mahan turvotus

mahapulma

Mahani turpoaa ihan kaikesta! Joskus riittää kun syön yhden hedelmänkin niin maha on kuin pallo. Olen vasta 16-vuotias, 160cm ja painan 49kg. Mahani on tutkittu ultralla ja tähystetty viimme vuonna ja multa löytyi mahahaava joka on nyt hoidettu pois. Harrastan liikuntaa kai ihan tarpeeksi, käyn päivittäin koiran kans lenkillä ja pari krt viikossa salilla.

Tuntuu etten saisi syödä mitään, koska mitä tahansa syön niin maha paisuu kuin olisin raskaana. Olen kuullut että hiilihydraattien vähentäminen auttaisi ja syönkin niitä aika paljon, mutta tuntuu että kaikissa ruuissa on hiilareita... Osaako kukaan auttaa mua?

8

520

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maharatkaisu

Kouluterkkari, äiti & isä.. aloitappa näistä.
      Taitaa olla enempi psyykepuolella sinun vaiva.

• mahavaivat

Kannattaa käydä kouluterkkarilla.

• sdfer

Älä vahtaa sinne peiliin! Ja ala katsella muutakin maailmaa kuin vaan omaa napaasi. Sussa ei ole mitään vikaa.

• piippo5

Kysele allergiatestien ja keliakiatestien perään, jos ei o viel tehty. Esim. viljojen testaus. Tsemppiä! Mulla samoja ongelmia.

• Keliakiatesti

Esim.eri allergiat ja joidenkin ruoka-aineiden sopimattomuus voi tehdä turvotusta.

• turvotus

olen 17 ja mulla on ihan koko ajan turvonnu maha. terkkarille olen asiasta puhunut mutta käski syödä apteekin pillereitä. laktoosi-intorelanssia minulla ei ole koska se on tutkittu ainakin 2 kertaa... ja niitä pillereitä olen syönyt jo yli vuoden ilman minkäänlaista vaikutusta. mitä minun pitäis tehä?

• eiköhän se

Vatsan turpoamiseen on diagnoosilla varustettuja sairauksiakin, Krohnin tauti elikkä divertikuloosi pitäisi kai olla sellainen, se ei muuten ole vakava sairaus (en ole lääkäri).

Joskus olin puntteja nostellut ja syönyt käsittääkseni tarpeellista valkuaista saaden ilmavaivoja, joku sanoi että ruokakoostumuksen muuttuessa vatsan bakteerikasvustokin muuttui.

Onko tuo turvotus tullut lääkärille puheeksi sen vatsahaavan jälkeen ?

Lääkärillähän tulisi käydä, jos et kuitenkaan heti mene, kokeile oikein muistiinpanoja tehden ilman mitään maito- ja maitojalosutustuotteita, samoin myös ilman viljatuotteita.
        Kai koejaksot ainakin 3 vrk ?

Lopulta niihin löydetään kyllä syykin, kärsivällisyyttä vain, ja apu.

• voi turvottaa

Colitis ulcerosa
      Colitis ulcerosa (krooninen koliitti) on tulehduksellinen paksusuolen sairaus, joka sijaitsee tavallisesti sekä paksusuolen että peräsuolen alueella. Tavallisimpia oireita ovat ripuli, veriuloste ja vatsakivut. Diagnoosi tehdään tähystyksen ja koepalojen avulla. Sairautta hoidetaan lääkkeillä ja vaikeissa tapauksissa leikkauksella.

http://www.crohnjacolitis.fi/cms/Linkkeja.14.0.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      229
      6720
    2. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      24
      3391
    3. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3248
    4. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      64
      3005
    5. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      98
      2698
    6. Tämä on persut

Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven
      Maailman menoa
      5
      2593
    7. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      35
      2318
    8. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      38
      2074
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      47
      1772
    10. Pitäiskö meidän tehdä jotain

Mennä vaikka kihloihin?
      Ikävä
      84
      1716
    Aihe