Onko mahdollista, että nousee 167cm hevosen selkään ilman jakkaraa, jos hevosella ei ole satulaa?
Selkäännousussa jakkara?
8
1295
Vastaukset
- _katherine_
totta kai on mahdollista.
Kannattaa kuitenkin miettiä, onko se järkevää. Jos kovasti hyppii hevosen selkään ja roikkuu siinä kyljellä, se aina rasittaa selkää. Siksi on yleensä fiksumpaa suosiolla käyttää penkkiä.
Satulankin kanssa selkään olisi hyvä nousta aina penkiltä. - No LoL
Vitun PELLET! Jos pääsee niin kaisitä kannattaa ite kiivetä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kohta kysytte nostaako jakkara teijät sinne selkään!
- heppamimmi88
Repesin kommentillesi ihan todenteolla.
Täällä palstoilla lukee välillä niin naurettavia kysymyksiä, tyyliin "kuoleeko hevonen jos sitä taluttaa riimussa joka päivä", että joskus ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. - Käytöstapoja!
Saahan tällaista asiaa aina kysyä jos ei ole varma, siitä ei tarvi heti ottaa hernettä nenään!
- wildiary
Itselläni on 172cm korkea puoliveriruuna ja olen itse 163cm ja kyllä, hyppään itse selkään, en käytä jakkaroita.
- selkäännousija
Jos olet oppinut, miten hevosen selkään noustaan ilman satulaa, sen pitäisi olla mahdollista(jos kyseessä ei ole herkkä hevonen, tai kankea ratsastaja). Tosin voit tarvita avustajaa pitämään hevosta paikallaan.
- kankijalka
Tuskin on mahdolista ellet ole akrobaatti. Itse käytän aina jakkaraa selkään noustessa vaikka on satulakin. Se on paljon parempi sekä hevoselle, että varusteille (ei veny jalustinhihna ja pyörähdä satula aiheuttaen hankaumia hevoselle).
Monessa ratsastuskoulussa on sääntönä nousta aina jakkaralta. Ainakin pääkaupunkiseudulla. En edes pääsisi selkään ilman koroketta. Olen melkein 50v ja aika kankea ja monenlaista vaivaa. Jalka ei nouse eikä tarvikaan, kun apukeinoja on. Maastossa nousen kiven tai kannon päältä jos tarvis.- en yllytä
jos on rauhallinen hevonen ja osaava hevosihminen niin korkean hevosen voi opettaa kumartamaan tai menemään maahan makuulle, selkään pääsyn helpottamiseksi ja jos on esim lyhyt ratsastaja ja haluaisi mennä ilman satulaa tai on kankea selkään kiipeilijä.
http://www.youtube.com/watch?v=j1b5MicOTgQ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006