kasviksilla (tällä hetkellä pakastewokkeja) laihduttaminen.

onko teillä vinkkejä

Onko kellään antaa hyviä vinkkejä miten koostaisin ruokavalioni. Ei tarvitse olla täysin kavispitoinen mutta sitäkin voin yrittää. PÄÄTAVOITE: Laihtua 20 kiloa. Ja toinen, parantaa terveyttäni. Tällä hetkellä, oon tehny niin et oon yrittäny jättää kaiken herkun pois. Vähentänyt paljon sipsin ja karkkien syöntiä. Olen koettanut välttää pastoja, roskaruokia, ja mikroruokia/pizzoja yms. Koetan syödä lähes päivittäin puoli kiloa kasviswokkeja (yhden pakastepussin päivässä. ( Yleensä Finduksen malesian wokkia kun se parasta). Käytän siihen kylläkin paljon aromisuolaa) Eli pyrin siihen että syön vähintään yhden pakastewokin päivässä. Mutta ihan joka päivä en ole vielä syönyt. Sitten olen yrittänyt ruveta syömään taas perunaa jos syön muuta kuin kasviksia ja jauhelihaa sen kanssa. Tai sit riisiä. Mut en oo oikein osannu tehä hyviä riisiruokia. Joten koetan nyt peruna/kasviswokki pohjalta ruveta itselleni rakentamaan vähintään vahvasti kasvispainotteista ruokavaliota. Wokkien paistoon laitan ihan oliiviöljyä. Otan myös 2-4 grammaa omega 3 :sta päivässä. Syynä ruokavalion muutokseeni vaikeat suoliston vaivat ja ylipaino. Oon joskus painanu 80 kiloa ja nyt 108 kilosta vähintään 88 kiloon pyrkimys. Voi kun sais painon ensi kesään mennessä siihen. Tää ruokavalio ollu pari kuukautta mut oon siitä välillä lipsunu. Nyt menny paremmin. Vasta 4 kiloa tippunut. Hidasta on. Onko teillä vinkkejä minkälaiseen ruokavalioon siirtisin. Ja vinkkejä hyvän makuisista kasvisruoista joilla täydentää ruokavaliotani ? T: Terveellisempään ja ei ylipainoiseen elämään pyrkivä mies.

12

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko teillä vinkkejä

      leipää ja maitoa olen syönyt myös. Leipää monesti oivariinin ja meetwustin kera. Mut oon miettiny et milläköhän ne korvaisin ?!? Tai siis yrittäisin. Vaikea päästä eroon tavoista joita aina tehnyt. Haluaisin terveellisemmän ja painoa hyvin tiputtavan ruokavalion. Pitänee yrittää ruveta myös liikkumaan mut osaispa sellaisen ruokavalion itselleen myös laatia nyt että paino rupeais ilman liikkumistakin tippumaan hyvää vauhtia.Vaikea uniongelma mulla ollu myös 10 vuotta. Minä et jos tää elämänmuutos auttais siihenkin.

      • kannattaa..

        jättää leipä ja meetwursti pois! Metukka ei todellakaan sovi painonhallintaa. Syö mieluummin vaikka puuroa. Siihen ei tarvitse lisätä rasvoja, kuten leivän päälle.

        Syötkö siis kerralla tuon kasviswokin? kuinka monta kertaa syöt päivässä? mitä juot?


    • hopihopi :o)))

      Do ddii ibanaiseni,meillä oi aikoinaan tasan päinvastane onglema eli saada tytöille massaa ja lihasta. Molemmat urheilee ja sairaanhoitoalalla, no kerrompoa ne konstit millä pääsee timimmin kuntoon.

      Liiku heti aamusta. .. jo tiedän mitä ajatteltet mutta heti.Suuhun sitä ennen korkeintaan hammasharja. Sää ei houkuta, väsyttää, blaa blaa... laita kamat illalla valmiiksi niin et lipsu. Ylös ja ulos. 20-25 min ja sun elimistö alkaa käyttämään polttoaineena rasvavarastoja. Ei tarvia juosta,matalalla sykkeellä meet. Hölkyttele, pidä itsesi lämpimänä. Mitä enempi yli 20 minuutin meet, sitä enempi poltat rasvaa. Sen jälkeen sun elimistö toimii teholla vielä parisen tuntia. Aamupalalla voit vetää puuroa ja hilloleipiä, ja takaan että sun olo on hyvä.

      Toistoja toistoja. Kun opit rytmiin sitä ei tarvia edes ajatella.

      Se mitä painat ja se miltä näytät on kaksi eri asiaa. Yli satakiloine voi olla hyvännäköinen kun on kiinteä. Jos ylipainoa on tullut syömällä niin sen poistaminen tarviaa tuplaten kiinteyttävää liikuntaa.

      Minä-- 170 cm nainen painan 72 ja rasvaprosentti on alle kymmenen.

      Kasvisruokaa meilläkin kokeiltiin mutta se on melko tylsää. Liikkuva ihminen tarviaa proteiinia ja hiilareita palautumiseen.
      Sen verran niistä tavoista jäi että täytetyt herkkusienet plus thaimaalainen sweeet chili kastike pelastaa pöperön kun pöperön...

      Ja yksi mitä kakarat kehui- kreikkalainen fetasalaatti, sillä pomppu irtoaa. Oon keiteltyt silmät sikkurassa puuroja ja vellejä ja väsätty marjarahkoja sun vaikka mitä.
      Rahkaahan monet kehuu, siinä on justiin sitä proteiiniä, ei kaloreita.

      Tsemppiä sulle, aamuherätyksiin tottuu kyllä ja jos taloudessa on koira, siitä saat varmasti hyvän aamulenkkiseuran. Siitä se lähtee......

    • onko teillä vinkkejä

      Taloudessa on kyllä koira. Kiitos vinkeistä. Tuo liikkuminen on mulle just vaikeinta. Toivois et osais sellaista ruokavaliota syödä et lähtis liikkumattakin. Mut pitää yrittää

      • onko teillä vinkkejä

        Toisaalta. Verrattuna entiseen ruokavalioon. Jonkun aromisuolan laitto kasviksiin. Että saa ne alas. Ja meetvusrtsi leivän syöni joskus. Että ei tee mieli sipsiä, on mielestäni kovin pieniä pahoja. eikä niillä mielestäni pitäisi olla kovinkaan suurta merkitystä laihdutuksessa. Sen aromisuolan ansiosta pystyn syömään puoli kiloa/kilon kasviksia päivittäin että saan ne alas. Joten en sitä huonoksi asiaksi sanoisi. Enemmän hyödyn siitä terveyden kannalta kuin kärsin. Mutta sitähän minä tässä juuri kysyin että olisko kellään vinkkejä mitä niiden leipien ja maitojen sijasta vois syödä. Ja vinkkejä hyviin kasvisruokiin wokin lisäksi ?


      • onko teillä vinkkejä
        onko teillä vinkkejä kirjoitti:

        Toisaalta. Verrattuna entiseen ruokavalioon. Jonkun aromisuolan laitto kasviksiin. Että saa ne alas. Ja meetvusrtsi leivän syöni joskus. Että ei tee mieli sipsiä, on mielestäni kovin pieniä pahoja. eikä niillä mielestäni pitäisi olla kovinkaan suurta merkitystä laihdutuksessa. Sen aromisuolan ansiosta pystyn syömään puoli kiloa/kilon kasviksia päivittäin että saan ne alas. Joten en sitä huonoksi asiaksi sanoisi. Enemmän hyödyn siitä terveyden kannalta kuin kärsin. Mutta sitähän minä tässä juuri kysyin että olisko kellään vinkkejä mitä niiden leipien ja maitojen sijasta vois syödä. Ja vinkkejä hyviin kasvisruokiin wokin lisäksi ?

        aromisuolaakin syön myös siksi. että ei tee mieli mitään sipsejä sitten kun saa sitä suolaa. Siis sen lisäksi että saan syötyä paljon kasviksia


      • onko teillä vinkkejä
        onko teillä vinkkejä kirjoitti:

        aromisuolaakin syön myös siksi. että ei tee mieli mitään sipsejä sitten kun saa sitä suolaa. Siis sen lisäksi että saan syötyä paljon kasviksia

        Ruokavalioni on ollu täysin paska. Joten ihmettelen suuresti miten vähän paino on vasta tippunut. Kun muutos on nyt suuri!


      • ..........
        onko teillä vinkkejä kirjoitti:

        Ruokavalioni on ollu täysin paska. Joten ihmettelen suuresti miten vähän paino on vasta tippunut. Kun muutos on nyt suuri!

        Ei 4 kg kahdessa kuukaudessa ole huono tulos. Muista että hitaasti hyvä tulee.

        Itse en käytä öljyä paistamiseen, koska kuumentaminen tekee öljystä epäterveellisemmän. Öljyä käytän kyllä "kylmänä" salaatteihin.

        Höyrykeitin on laihduttajalle hyvä hankinta. Margariinin korvaisin aidolla voilla, koska vähemmälläkin saa silloin hyvää makua. Kanan rintafilee ja höyrytetyt kasvikset ovat hyvää, kevyttä persruokaa ja saat proteiineja.


      • hopihopi :i))))))
        onko teillä vinkkejä kirjoitti:

        Ruokavalioni on ollu täysin paska. Joten ihmettelen suuresti miten vähän paino on vasta tippunut. Kun muutos on nyt suuri!

        Pakko sun on myös liikkua. Jos tuo tuntuu liian rankalta niin hanki käsipainot ja tee setti kotona, ennkuuin syöt mitään. SE ON TÄRKEIN ASIA. Aroimusuola= aikainen hauta. Kokeile sitä sweeet chili kastiketta, ja siihen maissilastuja. Tulet yllättymään ! Taikka nolla poisenttista kermaviiliä dippiä.

        Hae kirjastoista tulitukea, esim Pertti Pakarinen, Elämäsi Kuntoon. Siinä on aika hyvin kerrottu kuinka ketoaineet, esim omena,vesittävät hyvänkin dieetin.

        Liike on lääke, vie se koiruli lenkille milloin vain. eikä sun tarvia puhua asiasta sinällään kellekkään, senkusta vain lähet menemään. Koiralla ei ole käyttömaksua eikä aikatulua ma-pe 9-17.

        Lähtee lähtee !!! Painon putoamisen lisäksi saat hyvän mielen itellesi ja sormet pois näppikseltä vaikka tunniksi päivässä


      • hopihopi :o)))))
        hopihopi :i)))))) kirjoitti:

        Pakko sun on myös liikkua. Jos tuo tuntuu liian rankalta niin hanki käsipainot ja tee setti kotona, ennkuuin syöt mitään. SE ON TÄRKEIN ASIA. Aroimusuola= aikainen hauta. Kokeile sitä sweeet chili kastiketta, ja siihen maissilastuja. Tulet yllättymään ! Taikka nolla poisenttista kermaviiliä dippiä.

        Hae kirjastoista tulitukea, esim Pertti Pakarinen, Elämäsi Kuntoon. Siinä on aika hyvin kerrottu kuinka ketoaineet, esim omena,vesittävät hyvänkin dieetin.

        Liike on lääke, vie se koiruli lenkille milloin vain. eikä sun tarvia puhua asiasta sinällään kellekkään, senkusta vain lähet menemään. Koiralla ei ole käyttömaksua eikä aikatulua ma-pe 9-17.

        Lähtee lähtee !!! Painon putoamisen lisäksi saat hyvän mielen itellesi ja sormet pois näppikseltä vaikka tunniksi päivässä

        BTW- mun nuorempi tyttö on kakskytä vee, pituus 175 paino noin 80. Ei vissiin grammankaan läskiä.Tekee töitä pelastuslaitoksella.

        Opietin jo pienenä aikidon alkeet- harmonisen voiman tie- ja nyt treenataan vesipelastusta. Näissä harrastuksisa se mieli on muualla kun syömisessä ja aika kuluu miettimättä sitä.

        Siis niinin muihin asoihin keskittyminen sullakin vie ajatusta muuhun kun aromisuolaan :o)))

        TSEMIIIII !!!!


    • ....

      Ok. Kiitti tsemistä ja kaikille neuvoista! :) Ja mukavaa talven jatkoa kaikille.

      • Dli121212

        Onko yhtään painoa lähtenyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe