Osaako kukaan kertoa miten kananmunan saisi keitetyksi... paistinpannulla ja ilman vettä! Miedolla lämmöllä ja käännellen vai?
Kananmunan keitto paistinpannulla
9
2493
Vastaukset
- munakoko
Keitytoon tarvitaan vettä ja kattila ja paistinpannulla paistetaan. Ensimmäisessä tuloksena on keitetty muna ja toisessa paistettu. Jos ajattelit "keittää" munan paistinpannulla kuori päällä, niin siitä vaan. En vain oikein ymmärrä moisen tarkoitusta enkä ole oikein vakuttunut, että onnistut.
- kökkelis
No esmerkiksi munakokkeliakin tehdään pannulla, jossa se vain kypsennetään miedolla lämmöllä eikä ruskisteta kuten munakasta.
Alkuperäisen munan kypsentämisestä ei tullut selväksi miten se oikeastaan halutaan valmistaa - kokonaisena kuorineen tai ilman kuoria. Munan voi myös valmistaa mikrossa kunhan tekee pari reikää kuoreen, ettei se räjähdä kuumentamisen aiheuttaman sisäisen paineen takia. Suosittelen laittamaan munan mikron kestävään kannelliseen astiaan ja täydet tehot noin 5 minsaa.
- ....
Haluat paistaa kananmunan ilman rasvaa?
Paistinpannuun vettä ja sitten laitat siihen teflonkattilan johon rikot munan.
Vesihaude.
Ruokien lämmityksessä kätevää.- Panhandle
Vesihaude on ihan turha, paistaminen ilman rasvaa onnistuu pinnoitetulla paistinpannulla hyvin - tosin en kyllä sanoisi sitä keittämiseksi.
Ilman vettä tai muuta nestettä valmistamista ei minusta voi sanoa keittämiseksi, se on paistamista, paahtamista, kypsentämistä... mitä tahansa valmistamista, mutta keittää ei voi ilman nestettä.
Olisiko aloittajalla kuitenkin ollut mielessä munakokkelin tai munakkaan teko?
- Heston Blumenthal
No näinhän se onnistuu.
"Salaisuus on, että keitettyjä kananmunia ei kannata keittää! Munanvalkuaisesta tulee näin helposti kumimaista ja keltuainen jää sisältä raa'aksi. Laita kananmuna sen sijaan korkeareunaiselle pannulle kylmään veteen peitettynä. Anna veden kiehahtaa ja ota pannu tämän jälkeen välittömästi pois levyltä. Jätä kananmuna veteen kuudeksi minuutiksi. Jälkilämpö kypsentää kananmunan hellästi, jolloin kananmunasta tulee koostumukseltaan täydellinen"
Lähde:
http://www.makuja.fi/artikkelit/1863802/tiesitko/kananmunia-ei-kannatakaan-keittaa-kattilassa-huippukokin-valmistustapa-yllattaa/ - munaapannuun
senkus lätkäset munat pannulle ja alat hommiin, hittojako täällä tyhmiä kyselet.
seuraavaks varmaan kyselet että mitenkä saan käytyä housut jalassa kakalla ilman vessanpönttöä.
miten saan juotua lasillisen vettä ilman vettä ja lasia...
miten saan hiukset kammattua ilman kampaa ja hiuksia.. - Mikrossa tulee paras
Mikrossa tulee oikein maukkaita keitettyjä munia. Paras ja nopein tapa ehdottomasti valmistaa munia. Laita mikro täydelle teholle ja valmistumisaika on noin 10min.
- hyvää tulee
Hyvä neuvo, ei muuta kuin lautaselle muutama muna, ei tarvii edes suojakupua. Täydellä teholla saa olla 15 minuuttia.
- Älä hioksee
Älä hiidessä, joku vielä uskoo tuon ohjeen.
Oikeesti , joku luonto/retki ohjelmassa kypsennittiin munia lehtikääreessä nuotiolla .
Sitä pitänee testata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332