Kuka valvoo nuorien työsopimuksia uusissa työpaikoissa, jos työnantaja ei suostu tekemään kirjallista. Tai sopimus tehdään suullisesti mutta työsuhteen loppuessa on edelleen maksuja ja tilejä saamatta ?
Mihin ilmoittaa väärinkäytöksistä jos keskusteluissa ei edetä, ja kesän töistä edelleen saamatta luvatut korvaukset,esim.päivärahat ?
Onko kokemuksia ja vihjeitä miten menetellä ilman suurempia sotia henkilötasolla ?
työnantajan sopimukset
1
174
Vastaukset
- ei enää nuori
En osaa sanoa tuohon työsopimusasiaan...
Jos palkkaa ei makseta, niin sitä voi palkkaturvan kautta hakea 3 kk:n sisällä. Sitä ennen kannattaa http://www.tyosuojelu.fi/fi/palkkasaatava sivuilta tulostaa palkkasaatavahakemus ja täyttää se ja lähettää työnantajalle. Itse olen joskus tuollaisella palkkaani joutunut vaatimaan. Laitoin viikon aikaa siihen kohtaan jossa uhataan sen ajan jälkeen ryhtyä järeämpiin toimiin. (Sain pikku palkkani yli viikon kuluttua ja se oli maksettu 60% veroprosentin mukaan vaikka olin antanut verokortin ja olin siitä muistuttanut sähköpostitsekin, eipähän jäänyt palkasta juuri mitään käteen). Olin juuri ennättänyt laittaa palkkaturvahakemuksen ja se täytyi sitten perua.
Jos ei tuolla konstilla palkkaa makseta niin sitten (3 kk:n sisällä) voi hakea palkkaa palkkaturvan kautta. http://www.te-keskus.fi/Public/?nodeid=10594&area=7645
Yleensä palkkaturvaa haetaan työantajan konkurssin tai muun maksukyvyttömyyden vuoksi. Valitettavasti tuo asia tosiaan vanhenee nopeasti, itselleni ennätti joskus käydä niin että on muutama satanen edelleen maksamatta enkä niitä todennäköisesti koskaan saa, koska firman tietojakaan ei enää löydy. :(
Toivottavasti teidän asiat järjestyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1557072Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142588Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481858Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691007