Olisin päässyt virkamieheksi. Mulla loistava CV , työkokemusta siltä sektorilta ja ikää 32 vuotta.
Palkka vaan niin onneton, 2100 euroa bruttoa.Laskin nopeasti verolaskurilla että käteen jää mun tiedoilla 1740 euroo kuussa.
MINÄ KIELTÄYDYIN, vaikka työnantajana haastattelussa puolituttu kaveri sanoikin minulla olevan hyvät mahikset saada paikka.
EN PE.Rhana koulutettuna älykkäänä ihmisenä mene tuolla koiranPalkalla töihin. Nyt tällä hetkellä saan erilaisia yhteiskunnan tukia yli 1500 euroa kun siihen pakettiin tietty lasketaan vapautukset elatusmaksuista näin työttömänä.
Miksei ne työvoimatoimiston ihmiset ymmärrä että mun tyyppiset älykkäät ihmiset eivät halua töihin alle 3000 euron palkalla !
Mun enkka oli vuonna 2009 42000 euroa vuodessa, eikä sekään todellakaan ole mikään kehuttava.Ei oo tarkotus kehua tälleen anonyyminä. MUTTA IT-ALALLE kouluttautuneet tietävät että palkat pyörivät näissä lukemissa ja onnekkaimmilla paljon suuremmissa.
Kun palstan Caalebit ja muut tyhjäpäät jotka ovat tottuneet tekemään pienellä palkalla töitä, ja usuttavat älykkäitä koulutettuja ihmisiä hanttihommiin, sanompahan vaan että pitäkää Caalebit pienempää turpaa, teille usuttajille ei kuulu mitä töitä kukin hakee ja mihin alaan on erikoistunut !!!
Minä otan sen 3 Kilon palkan työpaikan kun se taas tarjoutuu mulle, jos ei, niin en ainakaan tolla 2100 euron palkalla mee....
Ja sitten ne landella ihmettelee että miten jonkun mielestä 2100 on huono palkka....moni landelainen ei ole ikinä lukenut Kauppalehteä eikä varmaan tiedä tänäkään päivänä kumpi on vahvempi,Dollari vai Euro, mutta kyllä fiksut ihmiset tajuavat että suomalaisten keskipakka on 3100 euroa ja mediaanikin 2700, ja meillä miehillä vielä tuntuvasti kovempi !
Siksi suomalaisena koulutettuna eliittimiehenä haluankin vähintään sen keskiarvo palkan, ja olenkin myös keskivertoa älykkäämpi...
Tämä on puhdasta evoluutiota !
En mennyt 2100e palkalla toimistohommiin
26
1956
Vastaukset
- ÄO 160
Haiskahtaa taas ylläpidon provoilulta; tarkoitus kuohuttaa mielipiteitä ja saada ihmiset pysymään palstalla. Huomautan taas, että useimmat ovat blokanneet mainokset, joten meistä ei ole mainostajille hyötyä, vaikka täällä pyörisimmekin.
Totta kai teit aivan oikein, jos reaalihenkilö nyt olisit ollut. Et maksa elatusmaksua, ähäkutti - mikä nautinto sinulle kostonhimoiselle. Lapset tosin kärsivät, mutta mitäpä heistä. Saahan ne sossusta jotain varmaan.
Olisi tietysti ollut mahdotonta sinun etsiä parempaa työpaikkaa parin tonnin paikastasi käsin. Ja tietenkään et olisi voinut näyttää työnantajalle osaamistasi niin, että kun olisit piakkoin esittänyt palkankorotuspyynnön, siihen olisi mukisematta suostuttu. Ei, parempi olla työttömänä. Tuntuu niin ylevältä olo, ainakin pari päivää. Ylpeyttä hivelee, kun on vielä kanttia kieltäytyä työstä. Kolmen kuukauden karenssikaan ei tunnu missään, kun on säästöjä.Korjataan ensin tuo että lapset kärsii kun toinen ei maksa elatusmaksuja, ne elatusmaksut saa kyllä kelasta ja peritään (jos peritään) sitten aikanaan etävanhemman palkasta.
Kirjoitus voi toki olla ylläpidon provoiluakin mutta tuo voisi ikävä kyllä olla aivan totta. Työssäkäynti pitää elämän järjestyksessä mutta jos käteen ei jää mitään, niin kyllä vähemmästäkin alkaa miettii mitä järkeä siinä on. Varsinkin kun työssäkäyvänä joutuu maksamaan harrastuksista täyden hinnan (kattokaa paikallisia yhdistyksiä jotka tarjoavat milloin mitäkin jumppaa ilmaiseksi, päivällä, työttömille kyllä riittää ilmaista tekemistä jos heitä vaan huvittaa tehdä jotain), samoin ruuasta kun ei ole aikaa juosta missään aleissa eikä varsinkaan jonotella ilmaista ruokaa.
Kuka tahansa voi laskea sosiaaliviraston sivuilta paljonko rahaa pitäisi jäädä asumiskustannusten ja sähkön ( kotivakuutuksen) jälkeen käteen ja tuo summa on noussut viime aikoina aika paljon verrattuna siihen mitä palkka on noussut. On sitä itekin alkanut miettiä näiden vuosien jälkeen työnteon järkevyyttää kun käteen jää puhdasta voittoa työssäkäynnistä n 10 e päivä kahden ja puolen tonnin palkalla... Siihen sitten lääkärissä käynti ja pari antibioottikuuria niin ollaankin jo miinuksella, mutta jos sitä vaivautuisi tekemään toimeentulohakemuksen niin siinä varmaan lukisi että kesälomarahoistahan olet säästänyt näitä tapauksia varten joten jäämättä saisi (en ole hakenut, mutta mieli on tehnyt)... Tällaista voittoa tekee siis perhe jossa on yksi työsskäyvä aikuinen ja 2 ei tarha-ikäistä lasta. Aikaisemmin ero =voitto oli suurempi mutta kun nostettiin toimeentulon perusosaa, laski samalla työssäkäyvien "voitto" aika paljon.
Ja ei, en ole kateellinen työttömille, mutta en myöskään enää kovin iloinen siitä että saan käydä töissä.
Toimeentulolaskuri (Helsingin kaupungin, ja on suuntaan antava):
http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/sosta/tuet/toimeentulotukilaskuri
Paljonko sulle jää puhdasta rahaa työssäkäynnin jälkeen?
- olet loinen
" ja olenkin myös keskivertoa älykkäämpi..." Se älykkyys ei kyllä ainakaan tekstistäsi loista.
- ...
Jeps. Samaa mieltä. Varsinkin tuosta kirjoitustyylistä.
- uskonto cv
cv pellet täällä loistaa....
Olen katsellut monta cv.... ja niissä kaikissa valehdellaan....
On olleet varmaan typ cv valehtelu koulutuksessa. Ja maailma paranee ??? - .....
Surkea kirjoitus eikä edes totta. Kaalepin löylykauhajuttujen tasoa.
- Melli
MENE Norjaan töihin jos haluat kerran tienata. Ite olin kesän siellä töissä siivoamassa ja palkka oli kaksi kertaa parempi kuin Suomessa.. ja serkku oli siellä raksahommissa, sai 60 euroa tunnilta. Suosittelen.
- vccbvfgf
Uskokaa nyt. Tämä on ylläpidon provoilua. Ei kukaan työtön torju parin tonnin työpaikkaa näinä päivinä. Aloituksen tarkoituksena on mustamaalata meitä työnhakijoita, muka nirsoina ja tyhminä.
- kieltäydyin
Itse asiassa minä torjuin. Minulla on koulutusta, mutta vielä parempi koulutus on minulle tärkeämpää kuin jonnin joutava virkamiestyö jossain erittäin huonossa ilmapiirissä, missä ei edes kukaan tervehdi ja kaikki kohtelevat sinua kuin ilmaa. Varsinkin kun haluan päästä opiskelemaan kutsumusammattiin. Se on miljoona kertaa tärkeämpää kuin tylsääkin tylsempi virkamiestyö. Joku tutun tuttu tietenkin oli salaa minua suositellut ja puhuneet, että minä haluan sen työn, vaikka oikeasti ikinä en haluaisi olla minkään tason virkamies -> tylsää tylsempi työ. Ja nyt heitä harmittaa kun kieltäydyin, hah. Kortistosta löytyy paljon muitakin, miksi juuri minun pitäisi sinne mennä? Jokin ihmeen taka-ajatus kyseessä? Antakoot sen työn jollekin, joka oikeasti nauttii siitä työstä, minä en.
- dfdfsdfasd
kieltäydyin kirjoitti:
Itse asiassa minä torjuin. Minulla on koulutusta, mutta vielä parempi koulutus on minulle tärkeämpää kuin jonnin joutava virkamiestyö jossain erittäin huonossa ilmapiirissä, missä ei edes kukaan tervehdi ja kaikki kohtelevat sinua kuin ilmaa. Varsinkin kun haluan päästä opiskelemaan kutsumusammattiin. Se on miljoona kertaa tärkeämpää kuin tylsääkin tylsempi virkamiestyö. Joku tutun tuttu tietenkin oli salaa minua suositellut ja puhuneet, että minä haluan sen työn, vaikka oikeasti ikinä en haluaisi olla minkään tason virkamies -> tylsää tylsempi työ. Ja nyt heitä harmittaa kun kieltäydyin, hah. Kortistosta löytyy paljon muitakin, miksi juuri minun pitäisi sinne mennä? Jokin ihmeen taka-ajatus kyseessä? Antakoot sen työn jollekin, joka oikeasti nauttii siitä työstä, minä en.
Ja se "vielä parempi koulutus" tulee herralle, kun herra istuu kotona buddha-asennossa ja pohtii suurenmoisuuttaan?
- noup.
dfdfsdfasd kirjoitti:
Ja se "vielä parempi koulutus" tulee herralle, kun herra istuu kotona buddha-asennossa ja pohtii suurenmoisuuttaan?
Noup. Ei tietenkään. Kuka niin väittää? Tottakai se tulee opiskelemalla. Opiskelemalla 10-18 tuntia per päivä seitsemänä päivänä viikossa monen kuukauden ajan. Siinä moni ehtii dokata miljoona kertaa, minä en.
- dertfyghujkl
Saat korkeintaan 3 kiloa banaaneja, apina.
- equalizer1111
tälle vittui.jalle vastattiin takasin, ja OPETETTIIN ettei kannata aukoo päätänsä kelle tahansa.
NO ylläpito poisti viesti - ilmeisesti tuli liika lujaa sanottua takasin.
MUTTA, tämä banaaniPojan vithuiloua ei positettu?
Eli vit.huilla saa,mutta siihen ei saa sanoa takasin, eiks niin S24 ylläpito ?
edelleenkin, 22.11.2012 klo 20.44 kirjoittaut, HARJAA NAAMASI ja katotaan kuka syö banaaneja ja syö vaikka polvillaan jos mulle vit.huilee....
Jos ylläpito poistelee näitä, ni poistakoon alkuperäisen BannaiPojan kanssa jonak annetaan tarjota Banaaneja Namansa hinnalla...
- oki577
Valitettava totuus taitaa olla se, että virkatehtävissä koulutus vaikuttaa paljon enemmän palkkaan kuin kokemus. Toisaalta, jos työpaikka ja tehtävät ovat mieluisia, niin miksipä ei menisi huonommallakin palkalla. Parempi se on kuin olla työttömänä. Työnhakua voi jatkaa vaikka käykin töissä. Samalla kannattaa tehdä työt hyvin, erityisesti koeajalla ja pyrkiä saada näyttämään oma työpanos tärkeältä, jotta voi saada palkankorotusta.
- paljastuit ;)
PROVOOOOOO!!!!
- Puolensa kullakin
Haiskahtaa provolta kylläkin, mutta ongelmahan on siinä (myös itselläni), että jos alan keskipalkka on 3000 egeä niin ei kiinnosta mennä enää tässä iässä matalapalkkaämmäksi kahdella tonnilla jos cv on pitkä kuin nälkävuosi.
Ekologisena ihmisenä ajattelen tosin, että puolellakin tuosta palkasta tulisi toimeen kun vähän miettii kulutustottumuksiaan. Mutta kun muutkin saavat... en syytä ketään. Ja kun puolta itseäni tyhmemmät jätkät ovat ylenneet pikkupomoksi ilman mitään meriittejä ja palkka on julkisella puolta parempi. Ei kiitos. Teen sitten mieluummin osa-aikatyötä, tai otan vastaan huonommin palkatun työn jos se on oikeasti todella mielekästä, näkee ihmisiä, kehittyy jne. - 47-vuotias mies...
Ensinnäkin 32 vuotiaalla ei ole vielä mainittavaa CV:tä korkeintaan 7 vuoden työkokemus. Itse olin 9 vuotta 8 maan myyntijohtajana kunnes tuli kenkää..Olin tuossa pari vuotta sitten työttömänä 18 vuoden kokemuksella eräältä tekniikan alalta josta en löytänyt töitä. Vaihdoin alaa mutta kyllä tuotti vaikeuksia kun työnantajat eivät usoneet että puolet pienemmillä ansioilla olisin valmis sitoutumaan työhööni. Ansiot parhaimpina vuosina 96-130,000 euroa vuodessa. Olin valmis tekemään töitä jopa alle 3,000 eurolla kun jo 11 kk olin ollut työttömänä. No sain 1,5 vuotta sitten työn missä aloitus palkka 3200. Ja nousi koeajan jälkeen 3500 euroon kuukaudessa. Nyt 3700 euroa ja olen erittäin tyytyväinen. Laske rimaasi hieman tai olet ikuisesti katkera akateeminen fiksu ja maailman älykkäin työtön...
- 45-vuotias mies...
Samat kokemukset täälläkin. Alan vaihto mielessä ja parin tonnin palkalla olisin valmis menemään töihin, mutta eivät peijakkaat tahdo uskoa sitoutumiseen 18 vuoden kansainvälisen uran jälkeen. ÄO on 140 ja osaamista löytyy, mutta nyt ajetaan pirssiä...Niin, ja rekrytointikonsultit vasta idiootteja onkin. Haluavat palkata vain hakemansa alan ihmisiä. Tällä varmistetaan, että haettuun toimeen ei saada uutta näkemystä eikä uutta verta.
- Jartsi71
Aivan , joskus aloituspalkka voi olla jopa 2500 € mutta kun oikein näyttää osaavan homman niin saa helposti sovittua esim koeajan jälkeen palkan korotuksen ja siitä se nousee taas kun kokemusta tulee työstä lisää. Jotkut myyntialan hakijoistakin pyytää aloituspalkkaa yli 3500 € . Itse olen valmis lähtemään töihin myyntihommiin vaikka 2200 € palkalla alkuun kun sovittu korotuksista jne jne tietenkin provikat päälle . Työnantajalla matalampi kynnys palkata ja työntekijä ansaitsee luottamuksen jne koska huomaa paino sanalla työnantaja ( itse olen sitten työntekijä en yrittäjä) että raja se pitää kerjuullakin olla.... tai sitten voi pakoilla niitä elatusmaksuja työttömyyspv rahalla ja muilla tukiaisilla sillä tämä valtakunta nousuun lamasta saadaan saatana. Mutta tämä on sitten yleisellä tasolla kenenkään ei pidä tuntea pisto nahassaan tämän takia joku voi joutua elämään tukiaisilla ja ei ole saanut töitä yrityksistä huolimatta. Minusta vuositulot täällä Savossa kun alkaa 30 000 - 40 000 € vuodessa niin sillä pärjää kun ei turhia elvistele tosin Pääkaupunki seudulla elinkustannukset ovat korkeammat että tuolla palkalla sielläkin varmaan tulee toimeen juuri ja juuri että ei se työ aina rikastuta tekijäänsä hyvin paljon mutta saa ainakin olla oman onnensa seppä suurimmalta osin elämäänsä ei tarvitse olla sossun tai työkkärin liekassa... että tälleen meillä ajatellaan
- akka kemistä
kyllä sitä 32-vuotiaana voi vielä valita duuninsa, mutta odotas, kun mittarissa on 52. tilanne on aivan toinen!
terveisin 51-vuotias nainen, joka on tehnyt viimeiset neljä vuotta osa-aikaista työtä, kun kokopäiväiseen duuniin en enää pääse = en pääse edes haastatteluihin!!! - Provo mikä provo.
Jos aloittajalla on niin loistava CV ja tausta kuin kertoo, niin miksei sitten mene niihin loistoduuneihin loistopalkalla vaan satuilee.
- töitä odotellessa
Minä kyllä olisin tuolla 2100 € palkalla mennyt töihin riemusta kiljuen. Vuosi työttömänä, ikää 54, ei ole hurraamista. En pääse edes haastatteluihin, pitävät liian vanhana.
- kissapääkkönen
olisin mennyt alle kahden tonninkin saatana!
- teen teidän hommat
no älkää sitte menkö töihin jos ei tartte. Mul oli viime kesänä liksa 5000e/kk enkä kyllä nyt mee ainakaan mihkään lumihommiin vaikka pyydettäis. Antakaa muitten tehdä työnne, kun joillakin on ihan oikeasti rahantarvetta. Mullakin oli. nyt ei . Voin joulun jälkeen tehdä teidän hommat. laittakaa infoo että mikä homma ja missäpäin. firman nimi ois kans hyvä ni hoidan itteni sinne sit. Talvisin teen kaikki sisähommat mistä maksetaan.
- tollo-5
Kyllä toi aloittajan teksti kuulostaa aivan oikealta, sillä itsellä on myös tilanne että tuollaisella palkalla ei kannattaisi lähteä töihin. Tosin palkkaus vaikuttaa minulle vain osittain. Työympäristö ja työkaverit ovat myös tärkeässä asemassa.
En jaksa enää mennä kuuntelemaan mitään paskanjauhantaa ja idioottiesimiehiä (joita suomalaisessa työelämässä riittää). Kun olen työelämässä jo pitkään ollut niin kyllä se herkku on loppuunkaluttu.
Nyt olen ollut muutaman vuoden työttömänä ja viihdyn tosi hyvin. Ei tarvinnut tänä aamunakaan lähteä pakkaseen, vaan kääntää kylkeä ja suunnitella mitä kivaa tekisi. oikeastaan ihmettelen että miten en huomannut järjestää tilannetta näin aikaisemmin. - lkl1
Liittoon kuuluva työantaja yritys on velvollinen maksamaan TESin mukaisen palkan. Ellei maksa, oma tyntekijäliitto hankkii työntekijälle erotuksen. Turha täällä on perättömiä pakinoida. Ellei TES riitä palkaksi vaihtoeto on. kysyä lisää palkkaa, vaihtaa työpaikkaa, yrittäjyys tai omavalintainen työttömyys.
Työttömänä voi vapaasti halutessaan olla, kunhan ei elele verorahoillla, toisten kustannuksella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271605- 1011470
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701429Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361349- 501341
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761292Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541085Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50958- 86955