kamalaa, melkein kuolin

Suski jees!

Oli paha akuutti haimatulehdus ja sairaalareissu. Sitten lääkärin epikriisin lopussa sanottiin:

"Haiman gaudassa on havaittu muutoksia. Määrätään CT-kuvaukseen tumorin poissulkemiseksi".

Suomeksi:

"Haiman häntäosassa on havaittu muutoksia johtuen luultavasti kudosvauriosta. Määrätään tietokonetomografiakuvaukseen, jotta huomataan, ettei ole haimasyöpään liittyvää kasvainta. Haimasyöpähän tappaa melkein 100%:sti ja nopeasti."

Pelästyin!!! Olin ollut selvä tieteellinen ateisti v. 1988 lähtien johtuen kurinalaisesta koulutuksestani. Tulin kuintenkin tämän jutun takia uskoon joulukuussa 2010. Liityin evl-kirkkoon 20 v. tauon jälkeen.

Kysymys: Oonko tyhmä? Raamattu kuitenkin avaa minulle tuhansia uusia virkeitä ajatteluja ja rakkautta. Ja tuo yleissivistystä ja vakavuutta.

10

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-kaupan Wäisci

      Akuutilla haimatulehduksella (AHT) ei ole käytännössä mitään yhteyttä haimasyöpään, sen sijaan kroonisella HT:lla voi olla, muttei aina silloinkaan.

      Haimasyöpä tulee yleensä yli 70-vuotiaille, siis se on vanhojen tauti, ja tupakoinnilla on suurempi osuus kuin viinalla. Lienet saanut AHT:n viinan vuoksi? AHT tappaa n. 2-3 % potilaista. Tulehdus-CRT:n pitää olla silloin yli 500.

    • Sairas olet

      Ainakin mieleltäsi, jos kirkkoon liityit.
      Ja haimatulehdukseen on olemassa aina sama syy. Alkoholismi.

    • Kuka nussi Suskia?

      Vastaus: Olet alkoholisti! Joten se pullon vaihtaminen Raamattuun on aivan normaalia (kun aivot ovat pelkkää hyytelöä).

    • No jos Raamattu pitää erossa pullosta, niin kai siitä omassa tapauksessasi jotain hyötyä on. Itsepetoksellakin on terapeuttista vaikutusta.

    • sappeni ei kiehu

      Itsekin haimatulehduksia kokeneena tiedän että lääkäreillä todellakin on se asenne että kaikki sairaus johtuu viinasta. Minulla sairaus kuitenkin johtui mm. rasvaisesta maidosta, koska varsinainen syy oli sappikivi. Sitä vaan oli vaikea nähdä ultraäänellä koska vatsa oli niin sekaisin. Dieetillä ja sappikiven poistolla tilanne rauhoittui.

      Haimatulehdukseen voi kuolla nuorikin mies, joten ei se ole ihan vaaratonta.

    • missä logiikka?

      Olit siis kuolematon ennenkuin sairastuit. Muutuit kuolevaiseksi vasta haimatulehduksen kautta.

      Ja sitten arvelit saavuttavasi turvallisen kuolemattomuuden uudelleen hurahtamalla uskoon?

      Kyllähän me kaikki kuollaan ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella. Miksi sillä pitäisi olla mitään tekemistä uskonnon kanssa. Ja tässä tapauksessa tuo uskonto lienee vieläpä ulkomailta tuotu vieraan kansan uskonto.

    • Suski jees!

      Haistakaa pitkä vittu perkeleen viisaat tietäjät. Haima meni, kun käytin alkoholia 3 kossua päivässä, olutta ja viiniä unohtamatta. Siitä se haima paukahti. Nyt luen raamattua, enkä koske viinaan enään.

      • Jesse jee

        Onko tuo sitä saatanan uskovaisten lähimmäisenrakkautta?


      • uskomaton!
        Jesse jee kirjoitti:

        Onko tuo sitä saatanan uskovaisten lähimmäisenrakkautta?

        Uskovaiset ovat joskus outoja.


      • Joskus?
        uskomaton! kirjoitti:

        Uskovaiset ovat joskus outoja.

        ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe