Terve tykkäks joku muu kun minä että bouldering on hyvä ja kiva laij??
Mikä on teiän aste, mun on nyt 7 a
Pitäis ostaa uudet kengat, haluuks joku suositella???
Bouldering
7
594
Vastaukset
- Wirklich
Joo.... Onhan boullderointi hyvä ja kiva laji. Mun "aste" (greidi varmaan) on boulderoinnissa 7A ja sportissa 7c. Kenkien tärkein ominaisuus on hyvä istuvuus jalkaan. Vaikka useimmat kovat jätkät (andy,nalle,woods jne.) kiipeävätkin solutioneilla, ei se tarkoita että ne kaikille sopisivat. Hyviä kenkiä tiukempaan vääntöön on esim:
Solutionit, hyvät boulderointiin ja ihan helvetin tiukkaan sporttiin. Hyvät huukit. Kenkä säilyttää hyvin muotonsa, mutta pohja on liian paksu ja tunnoton.
Miura vs, mun suosikki. Hyvä heel hook paska toe hook. Toimii hyvin kaikessa kiipeilyssä. Pystyy pitää jalassa ainakii 3h.
Alin tarranauha hajoo helposti.
Dragon, toimii kaikessa kiipeilyssä, myös ilman nauhoja. Keskinkertane toe hook, unelma heelhook. Toe down-muoto ei sovi kaikille.
Team, hyvät hookit. Toimii vaan ihan julmetulla hänkillä.
Matador, hyvä heelhook toe hookissa alin tarra nauha kuluu paskaks. Hyvät kaikessa kiipeilyssä. Tarranauhallinen & nauhallinen versio.
Python, parhaat treenikengät! Jotenkii tosi luonnollinen jalan asento.
Scarpa instinct, en tykänny. liian ohut pohja ja pehmeä kenkä. Kyllähän noilla keivin kattoa vääntää.
Nämä olivat vain minun mielipiteitä kys. kengistä. Varmasti löytyy muitakin, mutta nämä ovat ainoat joita olen käyttänyt enemmälti. - jenkki2
okei hyvä, ootsä ollu paljon ulkona kiipemässä, ja ootsä ollu sillä leppävaarassa ja pasilassa on hyvä boulderkeskus, meen nyt jenkkeihin ja siell on kyll iha vitu jees paikka floridassa
- Wirklich
Joo, floridassa on kyllä hyviä bouldereita. Ite oon kerran käyny. Ehdottomasti paras paikka on jupiter island. Se on noin 100 km pohjoseen miamista meren rannalla. Sieltä löytyy ainakin 200 kiivettyä reittiä ja projekteja ainakin kymmen kertane määrä. Alastulot on hiekkaa ja matalimmilla linjoilla pärjää jopa ilman pädiä. Tuolta löytyy ihan maailmanluokan reittejä. Pasilassa tai leppävaarassa ei oo tullu käytyä kun norjassa asustelen....
- intopiukeena
Hei kertokaa missä kaikkialla suomessa on Boulderpaikkoja? siis tarkoitan nyt näitä sisätiloja. Ite käyn tääl jyväskylässä, Tampereel oon käyny myös ja tiedän et pasilassa ja konalassa on paikat. Mutta onko muualla? ENtäs sitten seinäkiipeilymahdollisuutta? Nyt kun into on iskenyt ja tekis mieli kokeilla paikkoja. Kesällä jos sitten kallioille uskaltaa...
- kiipijäläinen
Hämeenlinnaan avattiin juuri 12.1.2013 uusi sisäboulderointipaikka, käy tsekkaamassa.
http://www.hankki.fi/
ite tykkään kovasti!
- tummppih
terve, eli helsingisää on yks paikka pasilassa, ja leppävaarassa on yksi paikka.
- Leppävaaralainen
Missä päin leppävaaraa ja minkä niminen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255