Bouldering

boulder1

Terve tykkäks joku muu kun minä että bouldering on hyvä ja kiva laij??
Mikä on teiän aste, mun on nyt 7 a
Pitäis ostaa uudet kengat, haluuks joku suositella???

7

569

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wirklich

      Joo.... Onhan boullderointi hyvä ja kiva laji. Mun "aste" (greidi varmaan) on boulderoinnissa 7A ja sportissa 7c. Kenkien tärkein ominaisuus on hyvä istuvuus jalkaan. Vaikka useimmat kovat jätkät (andy,nalle,woods jne.) kiipeävätkin solutioneilla, ei se tarkoita että ne kaikille sopisivat. Hyviä kenkiä tiukempaan vääntöön on esim:
      Solutionit, hyvät boulderointiin ja ihan helvetin tiukkaan sporttiin. Hyvät huukit. Kenkä säilyttää hyvin muotonsa, mutta pohja on liian paksu ja tunnoton.

      Miura vs, mun suosikki. Hyvä heel hook paska toe hook. Toimii hyvin kaikessa kiipeilyssä. Pystyy pitää jalassa ainakii 3h.
      Alin tarranauha hajoo helposti.

      Dragon, toimii kaikessa kiipeilyssä, myös ilman nauhoja. Keskinkertane toe hook, unelma heelhook. Toe down-muoto ei sovi kaikille.

      Team, hyvät hookit. Toimii vaan ihan julmetulla hänkillä.

      Matador, hyvä heelhook toe hookissa alin tarra nauha kuluu paskaks. Hyvät kaikessa kiipeilyssä. Tarranauhallinen & nauhallinen versio.

      Python, parhaat treenikengät! Jotenkii tosi luonnollinen jalan asento.

      Scarpa instinct, en tykänny. liian ohut pohja ja pehmeä kenkä. Kyllähän noilla keivin kattoa vääntää.

      Nämä olivat vain minun mielipiteitä kys. kengistä. Varmasti löytyy muitakin, mutta nämä ovat ainoat joita olen käyttänyt enemmälti.

    • jenkki2

      okei hyvä, ootsä ollu paljon ulkona kiipemässä, ja ootsä ollu sillä leppävaarassa ja pasilassa on hyvä boulderkeskus, meen nyt jenkkeihin ja siell on kyll iha vitu jees paikka floridassa

      • Wirklich

        Joo, floridassa on kyllä hyviä bouldereita. Ite oon kerran käyny. Ehdottomasti paras paikka on jupiter island. Se on noin 100 km pohjoseen miamista meren rannalla. Sieltä löytyy ainakin 200 kiivettyä reittiä ja projekteja ainakin kymmen kertane määrä. Alastulot on hiekkaa ja matalimmilla linjoilla pärjää jopa ilman pädiä. Tuolta löytyy ihan maailmanluokan reittejä. Pasilassa tai leppävaarassa ei oo tullu käytyä kun norjassa asustelen....


    • intopiukeena

      Hei kertokaa missä kaikkialla suomessa on Boulderpaikkoja? siis tarkoitan nyt näitä sisätiloja. Ite käyn tääl jyväskylässä, Tampereel oon käyny myös ja tiedän et pasilassa ja konalassa on paikat. Mutta onko muualla? ENtäs sitten seinäkiipeilymahdollisuutta? Nyt kun into on iskenyt ja tekis mieli kokeilla paikkoja. Kesällä jos sitten kallioille uskaltaa...

      • kiipijäläinen

        Hämeenlinnaan avattiin juuri 12.1.2013 uusi sisäboulderointipaikka, käy tsekkaamassa.

        http://www.hankki.fi/

        ite tykkään kovasti!


    • tummppih

      terve, eli helsingisää on yks paikka pasilassa, ja leppävaarassa on yksi paikka.

      • Leppävaaralainen

        Missä päin leppävaaraa ja minkä niminen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2558
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1657
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1496
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1362
    Aihe