penkkipunnerrus laskuri

Ootteko testannu? Valehtee pirusti näyttäisi että kun painoa on 35kgja toistoja 25 että maximi ois jotakin 108kg...luulisin että maximini on noin 70kg
Ilmianna
Jaa

11 Vastausta


http://www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri/?ex=5&reps1=25&weight1=38&reps2=&weight2=

Tämä laskuri antaa noilla tiedoilla maksimiksi 63kg.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kokelin syöttää omia (penkki max.125kg) tuloksia 20 vuoden takaa. Täsmäsi just eikä melkein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Noin suuria toistomääriä ei kannata laskuriin laittaa, kokeile vaikka montako toistoa saat 55kg ja laita se laskuriin, niin sitten saat aikalailla maksimisi. Ja jos penkkimaksimia aikoo parantaa, niin noin pitkät sarjat eivät auta siihen paskanvertaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
pitkätkin sarjat auttavat kunnon kasvussa. Mutta kovempiin painoihin on myös totuteltava. Laskuria ei täysin pidä uskoa. Mutta se näyttää suuntaa, mihin olisi mahdollisuuksia
Se ei sitä tarkoita, että jos kotona teet 60 kg:lla 20 kerran toiston, että voisit sen jälkeen mennä suoraan salille ja nostaa 100 kg kertamaksimin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei !!!
Jonkinlainen perus ohjelma hakusessa.

Joten kertokaas nyt tyhmälle miten tuota laskuria luetaan ?
eli nostanko ensin tuon maksimin ja sitten alan tiputtamaan painoa ja lisäämään toistojen määrää ?
ja tämä tehdään 2-3krt viikossa ?
tuntuu jotenkin hassulta.
Ilmianna
Jaa
Kestovoiman treenaaminen ei kehitä maksimi ykköstä!
Vastavasti perus- ja maksimin treenaus ei kehitä sarjakestävyyttä!

Kaveri joka tahkoaa penkkiä samoilla painoilla, samoilla 10:n sarjoilla ja hyytyy 80kg:n ykköseen saa pian 20kg:n nousun ryhtyessään tekemään kontrastivoimaa tai kapeaa, maksimin tuntumaan ja maksimiin menevää pyramidia.
Kapealla tarkoitan esim. toistot 6 4 3 2 1 ja sama alaspäin.
Jokainen toisto apinan raivolla, maksimiteholla.

Puntin perusliikkeissä en ole tehnyt 6:ta pitempää sarjaa. En näe niitä tarpeellisiksi.
Esimerkiksi syväkyykyssä viimeistään 8:s toisto pienilläkin painoilla alkaa hapottamaan.
Ilmianna
Jaa
ööh,jooh.?
saisko vielä ihan selkokielellä hyvän perus reeni ohjelman jolla lähteä hakemaan maksimia joka nyt on 60kg.

esim päivä1.
aloita nostamaan 20kg punteilla ja tee 20kpl toistoa.
sitten 30kg ja 15 toistoa.
kukaan ei oo vielä millään sivulla osannut selittää selkokielellä!
Ilmianna
Jaa
Ei tarvita noin paljon TOISTOJA, menee jo kestävyyden puolelle.
Voimaa harjoitellessa itselläni on max 4 toistoa.

Esimerkki omasta voimatreenistä:
-Aluksi alkulämmöt 10x2 keveillä painoilla
-Nostetaan painoa siten, että menee 5x1, 3x1, 2x1, 1x1 ja sitten takaisin 3x1 asti.

Tuossa yksi esimerkki. Tuon 5x1 teen sellaisilla painoilla, että menisi puolet enemmän toistoja.
Sinun pitää testata sellainen ohjelma, joka sopii sinulle.
Kukaan ei tee sinulle treeniohjelmia, jos ei sitä itse viitsi tehdä, niin miten jaksat mennä edes salille.

Vielä numero merkinnät: ensimmäinen numero tarkoittaa toistoja ja jälkimmäinen sarjamäärää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
okei,mennään tuolla sitten eteenpäin :)
nyt oli ensimmäinen riittävän selkeesti kirjoitettu neuvo aloittelevalle koti reenaajalle,kiitos :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
Testattu on, noin parikiloa meni alakanttiin eli aika hyvin oli kohdillaan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

penkkipunnerrus laskuri

Ootteko testannu? Valehtee pirusti näyttäisi että kun painoa on 35kgja toistoja 25 että maximi ois jotakin 108kg...luulisin että maximini on noin 70kg

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta