Onko nainen koskaan ehdottanut treffejä?

tonttu-M

Minulla on ollut tapana että kirjoittelen jonkin aikaa kiinnostavan naisihmisen kanssa ennen kuin ehdotan tapaamista. Koskaan ei ole kuitenkaan käynyt niin että nainen olisi ehtinyt ehdottaa ensin. Onko muille miehille? Treffeille olen kuitenkin päässyt ihan mukavasti joten ei kai se minun vastenmielisyydestäkään johdu, luulisin.

Nyt olenkin päättänyt tehdä kokeen ja kirjoittelen erään naisen kanssa niin kauan että hän joko luovuttaa tai ehdottaa tapaamista. Hän otti kuitenkin minuun ensiksi yhteyttä joten eikö se olisi ihan reilu peli nykyaikana? Kärsivällisyyttä minulla riittää, joten sen puolesta koe onnistuu kyllä. Veikkauksia kuinka käy?

75

3188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Nainen kyllästyy koska alkaa tuntea olonsa epävarmaksi ja arvelee että hän ei kiinnosta sinua.

• jkljdfsdf

Ei kannata koskaan ehdottaa tapaamista, odottelet vaan kyllä sieltä kutsu tulee aikanaan.

• 16+16

Näin jouluaikaan tontutkin saavat tehdä kokeita, kauniisti kirjoittava tonttu, oi, oi ihanaa, mutta sitten ehkä vuosisatojen selibaatti päättyy.........
        Normiaikoina treffisivuilla kaikkien kannattaisi tavata heti, ei tarvitse kuvitella ja kehittää omia mielikuvia vastapuolesta, reaalimaailmassa sen näkee heti.
        Kyllä ihmisestä näkee enemmän kertatapaamisella, kuin vaikka kymmenellä viestillä. Onko tosiaan niin tyhmiä naisia, jotka sammakoiden kanssa henkeviä viestittelevät ja odottavat prinssin tapaavansa?
        Rakkaudellista joulua kaikille!

• Alter ego

Ikisinkku-M on nyt tonttu-M. Booorriiiiing!!!

• Ikisinkku M

Eipä ole tonttu eikä pukki vaan edelleenkin tylsä ikisinkku

• Harvakseltaan naiset tapaamista ehdottaa, mutta silloin tällöin kuitenkin. Nyt on omalle kohdalleni sattunut parikin tällaista tapausta kuukauden sisään. Eli kyllä sitä tapahtuu.

• Minulle on naiset aika monesti ehdottaneet treffejä. Varmaan en ole ennättänyt kahteen vuoteen edes yrittää.. Ihan kivija juttuja on olleet. Luulen että ois parempikin kun tään asian annettaisiin kokonaan naisille. Minä aiana erehdyn kun yritän jotain järjestää. Naiset onnistuu paremmin. ainkin minun kohdalla. kun etsin ihan tavallista fiksua naista. En tiedä enkö edes osaa.

• Se saatanan komea

Mä en koskaan kutsu treffeille tai pyydä...olen mies ja annan naisen hoitaa lähestymisen ja kutsun treffeille.
      Mä hoidan käytännön asiat eli lihalliset asiat..Ja pantavia riittää ..sou mä oon niin

• tasa-arvo olla pitää

Olen nainen ja olen ehdottanut treffejä. Nyt viimeksi eilen, kun tuli oikein tosikiinnostava mies vastaan. Tämä siis koskee lähinnä ensimmäistä tapaamista. Jos mies ei myöhemmin osoita mielenkiintoa ja jättää aloitteen aina minulle, niin en viitsi sellaista kivirekeä perässäni vetää.

• Kympin Nainen

Sanoisin että mene tilanteen mukaan, kuuntele mieluummin miltä susta tuntuu teidän tähänastisen viestittelyn perusteella kuin että jääräpäisesti päätät jättää tällä kertaa aloitteen toiselle.

Toisaalta voisi myös ajatella että oletko valmis riskeeraamaan mahdollisesti potentiaalisen parisuhteen (tai mitä sitten oletkaan hakemassa) "testaillessasi"? Eli jos olet erittäin kiinnostunut naisesta, miksi riskeeraisit menettäväsi hänet (jos hän esim. luulee ettet ehdota tapaamista koska et ole kiinnostunut)? Jos taas et ole kovin kiinnostunut, sinulla on ehkä enemmän pelivaraa...

Toisaalta itse olen ehdottanut treffejä ja tiedän (nais)kavereidenikin niin tehneen, joten ei se tänä päivänä mitenkään poikkeuksellista ole. Toisaalta tämä riippuu myös minkälaista naista haet - haluatko että nainen on aloitteellinen vai passiivisempi? Mitä olette tähän mennessä tämän tyyppisistä asioista ko. naisen kanssa viestitelleet? Onko hän aloitteellinen tyyppi vai passiivisempi (noin niin kuin yleisemminkin)?

Liirum laarum, ei ole yhtä oikeaa vastausta, vain sinä tiedät kun kuuntelet sydäntäsi. Veikkaamaan en lähde :)

• tonttu-M

Niin, onhan se pitkä miinus jos nainen ajattelee niinkin vanhanaikaisesti ja kaavoihin kangistuneesti että miehen pitää tehdä aina aloite. Siinä mielessä en koe häviäväni erityisen paljon jos testi päättyy siihen että treffejä ei tule.

Myönnän että tällainen testailu ei ole kovin fiksua jos asiaa ihan rationaalisesti ajattelee. Jotenkin minua vaan kiinnostaa ja harmittaakin se ristiriita kun naisten aktiivisuudesta aina puhutaan ja minua se ei tunnu koskaan koskettavan.

Uskon että hän on fiksu ja aloitekykyinen nainen yleisesti ottaen, joten nyt olisi tilaisuus todistaa se myös tässä asiassa.

• Kympin Nainen
        tonttu-M kirjoitti:

Niin, onhan se pitkä miinus jos nainen ajattelee niinkin vanhanaikaisesti ja kaavoihin kangistuneesti että miehen pitää tehdä aina aloite. Siinä mielessä en koe häviäväni erityisen paljon jos testi päättyy siihen että treffejä ei tule.

Myönnän että tällainen testailu ei ole kovin fiksua jos asiaa ihan rationaalisesti ajattelee. Jotenkin minua vaan kiinnostaa ja harmittaakin se ristiriita kun naisten aktiivisuudesta aina puhutaan ja minua se ei tunnu koskaan koskettavan.

Uskon että hän on fiksu ja aloitekykyinen nainen yleisesti ottaen, joten nyt olisi tilaisuus todistaa se myös tässä asiassa.

Ymmärrän jonkinasteisen turhautumisesi - varmastikin jokainen ihminen, sekä miehet että naiset, nauttivat kiinnostuksen kohteena olosta ja siitä kun toinen kiinnostuksensa osoittaa. Ja varmasti jokainen meistä uudessa suhteessa pelkää olevansa se osapuoli joka on "heikoimmilla" - se joka rakastaa toista enemmän, on "paljastanut korttinsa aiemmin" tms.

Sekin on mahdollista että joku on saanut siipeensä oltuaan aloitteellinen - tiedän yhden ystäväni joka pyysi miestä treffeille ja mies torjui hänet todella törkeästi - vie varmaankin aikaa ennen kuin ko. nainen on uudelleen aloitteellinen miesrintamalla.
        (eli vaikka tämä nainen ei ajattelekaan että miehen pitäisi aina tehdä aloite, niin tuskin itse aloitetta tekee ihan pieneen hetkeen).

Itse taidan aina mennä päätäpahkaa tilanteisiin itseäni juurikaan suojaamatta, mutta olenkin aina ajatellut että mitä minulla on menetettävänä - jos homma ei toimi, se ei ilmeisesti niin ollut tarkoitettu. Mieluummin menen päätäpahkaa kuin kadun vanhana kaikkia niitä asioita joita EI tullut tehtyä. Mutta saahan sitä sitten välillä siipeensä...

Oletteko muuten jutelleet puhelimitse? Siinä voisi naiseltakin kutsu helpommin "lipsahtaa".

• jakkeliina jakkupuku
        tonttu-M kirjoitti:

Testailut ja kaikenlaiset pelailut eivät mielestäni kuulu parisuhteisiin, ei edes tutustumisvaiheessa. Varmaa on, että kiinnostat tuota testailusi kohdetta jos hän sinulle jaksaa kirjoittaa. Jos olisin sinä jättäisin lapsellisen leikkimisen ja reilusti pyytäisin naisen treffeille. Reiluus on parempi rakennuspuu ihmissuhteissa, kuin toisella ihmisellä pelaaminen. Ihmisillä ei pidä leikkiä.

Oisiko fiksumpaa vaikka kertoa naiselle, että AIOIT häntä testailla mutta miehinen järki voitti ja pyydät treffeille? Luulisin että rehellisyys vie tässäkohtaa voiton ja tuttavuus saa uutta tulta alleen.

Jos miehellä on munaa niin kyllä se kiinnostavan naisen treffeliie pyytää!

• tonttu-M
        jakkeliina jakkupuku kirjoitti:

Testailut ja kaikenlaiset pelailut eivät mielestäni kuulu parisuhteisiin, ei edes tutustumisvaiheessa. Varmaa on, että kiinnostat tuota testailusi kohdetta jos hän sinulle jaksaa kirjoittaa. Jos olisin sinä jättäisin lapsellisen leikkimisen ja reilusti pyytäisin naisen treffeille. Reiluus on parempi rakennuspuu ihmissuhteissa, kuin toisella ihmisellä pelaaminen. Ihmisillä ei pidä leikkiä.

Oisiko fiksumpaa vaikka kertoa naiselle, että AIOIT häntä testailla mutta miehinen järki voitti ja pyydät treffeille? Luulisin että rehellisyys vie tässäkohtaa voiton ja tuttavuus saa uutta tulta alleen.

Jos miehellä on munaa niin kyllä se kiinnostavan naisen treffeliie pyytää!

Ei nyt sotketa sitä munaa tähänkin asiaan. Jos kaksi ihmistä kirjoittelee ja kumpikaan ei pyydä toista treffeille, niin miksi juuri minä olen se joka pelaa?

• tonttu-M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Ymmärrän jonkinasteisen turhautumisesi - varmastikin jokainen ihminen, sekä miehet että naiset, nauttivat kiinnostuksen kohteena olosta ja siitä kun toinen kiinnostuksensa osoittaa. Ja varmasti jokainen meistä uudessa suhteessa pelkää olevansa se osapuoli joka on "heikoimmilla" - se joka rakastaa toista enemmän, on "paljastanut korttinsa aiemmin" tms.

Sekin on mahdollista että joku on saanut siipeensä oltuaan aloitteellinen - tiedän yhden ystäväni joka pyysi miestä treffeille ja mies torjui hänet todella törkeästi - vie varmaankin aikaa ennen kuin ko. nainen on uudelleen aloitteellinen miesrintamalla.
        (eli vaikka tämä nainen ei ajattelekaan että miehen pitäisi aina tehdä aloite, niin tuskin itse aloitetta tekee ihan pieneen hetkeen).

Itse taidan aina mennä päätäpahkaa tilanteisiin itseäni juurikaan suojaamatta, mutta olenkin aina ajatellut että mitä minulla on menetettävänä - jos homma ei toimi, se ei ilmeisesti niin ollut tarkoitettu. Mieluummin menen päätäpahkaa kuin kadun vanhana kaikkia niitä asioita joita EI tullut tehtyä. Mutta saahan sitä sitten välillä siipeensä...

Oletteko muuten jutelleet puhelimitse? Siinä voisi naiseltakin kutsu helpommin "lipsahtaa".

Emme ole jutelleet puhelimessa. Minä en ehdota tällä kerralla sitäkään. Olen koko aikuisikäni joutunut olemaan se aktiivisempi osapuoli joten nyt se loppuu ainakin hetkeksi. Jos ei mikään etene, niin sitten ei etene. Pärjään ihan mainiosti yksinkin.

On tässä jonkinlainen tasa-arvo ajatuskin taustalla. Teen varmasti puolet kotitöistä jos jonkun kanssa asun, joten en ymmärrä miksi nämä hommat on aina 100 prosenttisesti minun vastuulla.

• Kympin Nainen
        tonttu-M kirjoitti:

Emme ole jutelleet puhelimessa. Minä en ehdota tällä kerralla sitäkään. Olen koko aikuisikäni joutunut olemaan se aktiivisempi osapuoli joten nyt se loppuu ainakin hetkeksi. Jos ei mikään etene, niin sitten ei etene. Pärjään ihan mainiosti yksinkin.

On tässä jonkinlainen tasa-arvo ajatuskin taustalla. Teen varmasti puolet kotitöistä jos jonkun kanssa asun, joten en ymmärrä miksi nämä hommat on aina 100 prosenttisesti minun vastuulla.

Niin, no, periaatteessahan tämä on simppeli asia: jos tarpeeksi haluat tavata naista, ehdotat sitä, jos et niin kauheasti, niin sitten et ehdota (jos yksin olo on ihan yhtä hyvä vaihtoehto).

Pakko olla kyllä ainakin osittain samaa mieltä jakkeliina jakkupuvun kanssa siinä että pelailu ja testaaminen eivät aitoon parisuhteeseen kuulu ja että naiset arvostavat rehellisyyttä. Toisaalta jokainen ihmissuhde on jonkinlaista "neuvottelua" (osa tiedostamatonta, osa mahdollisesti tiedostettua) niin on aika vaikea vetää rajaa siihen, että missä kohtaa kannattaa pitää kiinni omista periaatteistaan ja mikä sitten menee pelaamisen puolelle.

Periaatteita on hyvä olla, joskus tosin niistä jääräpäisesti kiinni pitäminen voi tulla hintalapun kera. Ja kun elämä harvemmin on kovin mustavalkoista, niin kannattaa miettiä että mitkä ovat itselle semmoisia asioita joista ei tingi, ja mistä sitten voi vähän joustaakin.

• tonttu-M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Niin, no, periaatteessahan tämä on simppeli asia: jos tarpeeksi haluat tavata naista, ehdotat sitä, jos et niin kauheasti, niin sitten et ehdota (jos yksin olo on ihan yhtä hyvä vaihtoehto).

Pakko olla kyllä ainakin osittain samaa mieltä jakkeliina jakkupuvun kanssa siinä että pelailu ja testaaminen eivät aitoon parisuhteeseen kuulu ja että naiset arvostavat rehellisyyttä. Toisaalta jokainen ihmissuhde on jonkinlaista "neuvottelua" (osa tiedostamatonta, osa mahdollisesti tiedostettua) niin on aika vaikea vetää rajaa siihen, että missä kohtaa kannattaa pitää kiinni omista periaatteistaan ja mikä sitten menee pelaamisen puolelle.

Periaatteita on hyvä olla, joskus tosin niistä jääräpäisesti kiinni pitäminen voi tulla hintalapun kera. Ja kun elämä harvemmin on kovin mustavalkoista, niin kannattaa miettiä että mitkä ovat itselle semmoisia asioita joista ei tingi, ja mistä sitten voi vähän joustaakin.

Niin, vastaava toiminta naisen tekemänä olisi täysin normaalia. Miehen tekemänä se on pelailua ja testaamista. Ei sillä että kukaan olisi väittänytkään treffailun olevan tasa-arvoista, mutta joskus vaan tekee mieli muistuttaa näistä epäkohdista...

• Kympin Nainen
        tonttu-M kirjoitti:

Niin, vastaava toiminta naisen tekemänä olisi täysin normaalia. Miehen tekemänä se on pelailua ja testaamista. Ei sillä että kukaan olisi väittänytkään treffailun olevan tasa-arvoista, mutta joskus vaan tekee mieli muistuttaa näistä epäkohdista...

Kyllä itse ainakin kannatan tasa-arvoa kautta linjan - miten se sitten toteutuu treffailussa, en osaa sanoa. Varmasti jonkinasteista pelailua ja testaamista on puolin ja toisin - ja niin kuin kirjoitin, onhan se parisuhde tietynlaista neuvottelua, kyllähän siinä (ainakin alkuvaiheessa) testataan että onko toinen se oikea jne.

Mutta sepäs onkin kai sitten se iso kysymys, että mihin asti testaaminen on reilua, milloin toiseen tutustuminen muuttuu pelaamiseksi ja toisen tunteilla leikkimiseksi?

• tonttu-M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Kyllä itse ainakin kannatan tasa-arvoa kautta linjan - miten se sitten toteutuu treffailussa, en osaa sanoa. Varmasti jonkinasteista pelailua ja testaamista on puolin ja toisin - ja niin kuin kirjoitin, onhan se parisuhde tietynlaista neuvottelua, kyllähän siinä (ainakin alkuvaiheessa) testataan että onko toinen se oikea jne.

Mutta sepäs onkin kai sitten se iso kysymys, että mihin asti testaaminen on reilua, milloin toiseen tutustuminen muuttuu pelaamiseksi ja toisen tunteilla leikkimiseksi?

Aika huonosti se tasa-arvo treffailussa toteutuu. Normaalistihan homma menee niin että mies kirjoittelee viestejä naisille niin kauan että saa yhden vastauksen. Sitten hän yrittää pitää keskustelua yllä ja jossain vaiheessa rohkaisee mielensä ja pyytää treffeille. Huom. jatkuvasti hän asettaa itsensä alttiiksi torjunnalle, mitä naisen ei tarvitse tehdä. Sitten mies järjestää treffit ja maksaa kaiken (koska on kutsunutkin). Jos treffien jälkeen ei ole sovittu mitään varmaa, niin miehen "tehtävä" on taas ottaa ensiksi yhteyttä ja taas ottaa riski torjutuksi tulemisesta.

Sitten jos homma etenee pidemmälle, niin tasa-arvokin alkaa toteutua. Moni suomalainen nainen on kyllä siinä mielessä loistava että ihan oikeasti tasa-arvoinen parisuhde on mahdolllinen, mutta alkuvaihe on kaikkea muuta.

• Kympin Nainen
        tonttu-M kirjoitti:

Aika huonosti se tasa-arvo treffailussa toteutuu. Normaalistihan homma menee niin että mies kirjoittelee viestejä naisille niin kauan että saa yhden vastauksen. Sitten hän yrittää pitää keskustelua yllä ja jossain vaiheessa rohkaisee mielensä ja pyytää treffeille. Huom. jatkuvasti hän asettaa itsensä alttiiksi torjunnalle, mitä naisen ei tarvitse tehdä. Sitten mies järjestää treffit ja maksaa kaiken (koska on kutsunutkin). Jos treffien jälkeen ei ole sovittu mitään varmaa, niin miehen "tehtävä" on taas ottaa ensiksi yhteyttä ja taas ottaa riski torjutuksi tulemisesta.

Sitten jos homma etenee pidemmälle, niin tasa-arvokin alkaa toteutua. Moni suomalainen nainen on kyllä siinä mielessä loistava että ihan oikeasti tasa-arvoinen parisuhde on mahdolllinen, mutta alkuvaihe on kaikkea muuta.

no oho, olen samaa mieltä, että aika vanhanaikaiselta kuullostaa.
        minä olen selvästikin ollut ihan liian innokas, jopa tyrkky ;D

• tonttu-M
        Kympin Nainen kirjoitti:

no oho, olen samaa mieltä, että aika vanhanaikaiselta kuullostaa.
        minä olen selvästikin ollut ihan liian innokas, jopa tyrkky ;D

En tiedä muista miehistä, mutta minulla homma menee niin että jos nainen on innokas, niin minäkin olen innokas. Jos nainen on aktiivinen, niin minäkin haluan olla aktiivinen. Päinvastaisessa tapauksessa minustakin tulee ujo reppana, joten joku alempana kommentoi. Tykkään siis tyrkystä!

• pom4
        tonttu-M kirjoitti:

En tiedä muista miehistä, mutta minulla homma menee niin että jos nainen on innokas, niin minäkin olen innokas. Jos nainen on aktiivinen, niin minäkin haluan olla aktiivinen. Päinvastaisessa tapauksessa minustakin tulee ujo reppana, joten joku alempana kommentoi. Tykkään siis tyrkystä!

täällä toinen tyrkky,mielestäni molemmat ovat yhtä oikeutettuja tekemään aloitteen.treffejä no tullut koluttua,enkä ole edes koskaan ajatellut tota aloiteasiaa noin.joskus on käynyt niinkin,että toinen vaan ehdottaa,että mitäs jos tulisin sun luokse ja sit on juteltu käykö vai ei ja jos ei niin miksi ei.pääasia mielestäni on että saa mitä on lähtenyt hakemaan.usein kyllä ennen tapaamista on käyty tarpeet ja toiveet läpi,kun tapaamisilla ei aikaa aina ole kovin ruhtinaallisesti.aina on edetty tosi vauhdilla ja molemmat ovat nauttineet.mitäpä sitä muuta voi enää toivoakaan

• ööö...
        tonttu-M kirjoitti:

Ei nyt sotketa sitä munaa tähänkin asiaan. Jos kaksi ihmistä kirjoittelee ja kumpikaan ei pyydä toista treffeille, niin miksi juuri minä olen se joka pelaa?

Itsehän juuri sanoit pelaavasi testailemalla.

Naisesta emme tiedä mitään.

• tonttu-M
        ööö... kirjoitti:

Itsehän juuri sanoit pelaavasi testailemalla.

Naisesta emme tiedä mitään.

Naisesta tiedämme sen että hän ei ole pyytänyt treffeille ja tuskin pyytää jatkossakaan. Sama pätee minuun. Vaikka kutsuinkin tätä kokeeksi, niin en minä mielestäni sen suurempi syyllinen ole kuin nainenkaan.

• AloitteitaKehiinVaan
        tonttu-M kirjoitti:

No siinä, että saa kenties koko loppuelämäkseen ihanan ihmisen rinnalleen, joka innokkaasti ja auliisti harrastaa kanssasi seksiä ja muuta mukavaa vaikkei aina just siltä tuntuiskaan ja tekee kotihommia, joita sinun ei tarvitse kaikkia itse tehdä, niin eikö se jo ole kaiken tämän mainitsemasi vaivan arvoista. Loppupeleissä uskon, että parisuhde/avoliitto/avioliitto on naiselle suurempi työsarka kuin miehelle. Se on naiselle tärkeämpi, joten loppupeleissä nainen tekee siinä usein enemmän, jotta homma toimii. Vaikka alku näyttääkin erilaiselta ;) Ajattelin vain näin pitkällä tähtäimellä. Miettikääpä omia vanhempianne. Arvoisat miehet, kiitokset aloitteistanne, kaipaan niitä edelleen! Minulle se on ainakin naisena todella tärkeää ja merkityksellistä! Arvostan riskinottokykyänne!

• tonttu-M
        AloitteitaKehiinVaan kirjoitti:

No siinä, että saa kenties koko loppuelämäkseen ihanan ihmisen rinnalleen, joka innokkaasti ja auliisti harrastaa kanssasi seksiä ja muuta mukavaa vaikkei aina just siltä tuntuiskaan ja tekee kotihommia, joita sinun ei tarvitse kaikkia itse tehdä, niin eikö se jo ole kaiken tämän mainitsemasi vaivan arvoista. Loppupeleissä uskon, että parisuhde/avoliitto/avioliitto on naiselle suurempi työsarka kuin miehelle. Se on naiselle tärkeämpi, joten loppupeleissä nainen tekee siinä usein enemmän, jotta homma toimii. Vaikka alku näyttääkin erilaiselta ;) Ajattelin vain näin pitkällä tähtäimellä. Miettikääpä omia vanhempianne. Arvoisat miehet, kiitokset aloitteistanne, kaipaan niitä edelleen! Minulle se on ainakin naisena todella tärkeää ja merkityksellistä! Arvostan riskinottokykyänne!

Minulla on erilainen näkemys parisuhteesta kuin sinulla, joten en koe olevani suhteen alulle saattamisesta sen suuremmassa vastuussa kuin nainenkaan, mutta ymmärrän toki pointtisi.

Ns. perinteiset miehet saattavat olla aloitteellisempia. Heille nainen on ikäänkuin objekti jota lähestytään ja tämä asenne saattaa näkyä myöhemmin myös esim. kotitöissä tai muissa tasa-arvo asiosssa.

• Kympin Nainen
        AloitteitaKehiinVaan kirjoitti:

AloitteitaKehiinVaan,
        aika vanhanaikainen käsitys on sinulla parisuhteesta, mielestäni
        a) naisen/miehen tulee harrastaa seksiä vain halusta, jos se ei kiinnosta, niin miten se voi olla aulista taikka innokasta (ellei sitten ole feikkiä),
        b) parisuhteessa kotityöt jaetaan tasapuolisesti
        c) parisuhde ei ole ainakaan minulle työsarka vaan turvasatama
        d) parisuhde on molemmille yhtä tärkeä
        e) kun molemmat arvostavat parisuhdetta ja toisiaan, molemmat panostavat siihen yhtä lailla (ja osoittavat kiinnostustaan sekä suhteen alussa, mutta erityisesti siinä vaiheessa kun "arki ajaa tankilla olohuoneeseen")
        mielestäni vain näin voi parisuhde olla tasa-arvoinen ja kaksi ihmistä voivat aidosti kohdata ja yhdessä elää.

• On, sen ainoan kerran kun olen lähestynyt naista netissä. Ehdotti treffejä jo toisessa viestissä.

• pom4

siulla oli varmaankin vetoava profiili.miten treffit onnistuivat?

• wlfwd
        pom4 kirjoitti:

siulla oli varmaankin vetoava profiili.miten treffit onnistuivat?

Ei se profiili varmaan ollut erityisen kiinnosta. Mutta samat kiinnostuksen kohteet molemmilla.
        Hyvin meni, kunnes sille selvisi kolmansilla treffeillä, etten ole koskaan seurustellut.

• wlfwd kirjoitti:

Ei se profiili varmaan ollut erityisen kiinnosta. Mutta samat kiinnostuksen kohteet molemmilla.
        Hyvin meni, kunnes sille selvisi kolmansilla treffeillä, etten ole koskaan seurustellut.

No jopas oli nainen tiukka.

• .........

Naiset ehdottelevat treffejä vain mustille miehille ja kuten olen sanonut, niin valkoisten miesten ei kannata lähestyä valkoisia naisia.

• mitäviellä

Työntäkää kaikki päänne persees**n,,tuota jankuttavat tolvanat.

• Etköhän vähän liioittele.

• T:Saatanan komea

Taidat olla aika katkera mustille miehille,aika naurettava tyyppi sun itsetunto on pyöreä 0.Tuo sun motto tai slogan ei tosiaan pidä paikkaansa..

• akateeminen M

On ehdottanut, useampikin. Viimeiset kolmet treffit ovat lähteneet naisen aloitteesta - ja kaikki kolme pitävät edelleen yhteyttä. Pidin profiilia vähän aikaa S24:lla, mutta otin sen pois jokin aika sitten.

Olen muutenkin ottanut hyvin passiivisen linjan, kun en ymmärrä miksi minun pitäisi ketään piirittää. On jotenkin paljon aikuisemmalla pohjalla koko homma - luotan siihen että naisilla on ihan samat tarpeet (olla rakastettu, saada läheisyyttä, tulla kuulluksi) kuin minullakin. Ne ketkä ovat kiinnostuneita, pitävät kyllä yhteyttä.

• tonttu-M

Ihan mielenkiinnosta, olitteko kauankin kirjoitelleet siinä vaiheessa kun he pyysivät treffeille?

Minä en oikein ymmärrä mikä minussa on sellaista että kukaan nainen ei uskalla ehdottaa minulle mitään. En usko että olen ruma tai muutenkaan kamala koska saan kyllä yrittäessäni seuraa melko hyvällä menestyksellä. Mutta kaiken saan tehdä itse. Pitäisiköhän antaa itsestään jotenkin aloitekyvyttömämpi kuva?

• Kympin Nainen

Onko nyt meneillään miesten "emansipaatio", eli kun naiset ovat pikkuhiljaa uskaltautuneet aktiivisemmiksi, niin miehet heittäytyvät passiivisemmiksi ja vaativat tasa-arvoa tällä alueella?

Mielenkiintoista... sopii minulle, kunhan ette rakkaat miehet ihan kokonaan jätä aloitetta naisten hoidettavaksi. En kaipaa välttämättä intensiivistä piirittämistä, mutta kyllä tasa-arvon nimissä sitten mielenkiintoa pitää osoittaa sen, ketä kiinnostaa, sukupuolesta riippumatta. Muutoin voi käydä aika tylsäksi jos molemmat vaan nurkissaan tönöttävät ja miettivät "mä en kyllä aloitetta tee, nyt on ton vuoro...". Menee vähän lapselliseksi pelaamiseksi, kuka on vahvimmilla?

Tonttu-M: en siis suosittele että esität aloitekyvyttömämpää kuin mitä olet - tai että muutoinkaan esittäisit jotain mitä et ole - se ei tule toimimaan, feikkaaminen näkyy aina, enemmin tai myöhemmin.

Ja pakko sanoa palstalle hiljattain eksyneenä, että ihan järjetön ristiriita näissä jutuissa, toisaalta halutaan aloitteellista naista, toisaalta sanotaan/vihjataan että aloitteellinen nainen on h...a - tämän palstan perusteella jos yrittäisi arvioida mitä miehet haluavat, olisi kyllä aika hukassa. Eli täytyy kai todeta, että onneksi on vähän referenssiä ns. oikeastakin elämästä.

• tonttu-M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Onko nyt meneillään miesten "emansipaatio", eli kun naiset ovat pikkuhiljaa uskaltautuneet aktiivisemmiksi, niin miehet heittäytyvät passiivisemmiksi ja vaativat tasa-arvoa tällä alueella?

Mielenkiintoista... sopii minulle, kunhan ette rakkaat miehet ihan kokonaan jätä aloitetta naisten hoidettavaksi. En kaipaa välttämättä intensiivistä piirittämistä, mutta kyllä tasa-arvon nimissä sitten mielenkiintoa pitää osoittaa sen, ketä kiinnostaa, sukupuolesta riippumatta. Muutoin voi käydä aika tylsäksi jos molemmat vaan nurkissaan tönöttävät ja miettivät "mä en kyllä aloitetta tee, nyt on ton vuoro...". Menee vähän lapselliseksi pelaamiseksi, kuka on vahvimmilla?

Tonttu-M: en siis suosittele että esität aloitekyvyttömämpää kuin mitä olet - tai että muutoinkaan esittäisit jotain mitä et ole - se ei tule toimimaan, feikkaaminen näkyy aina, enemmin tai myöhemmin.

Ja pakko sanoa palstalle hiljattain eksyneenä, että ihan järjetön ristiriita näissä jutuissa, toisaalta halutaan aloitteellista naista, toisaalta sanotaan/vihjataan että aloitteellinen nainen on h...a - tämän palstan perusteella jos yrittäisi arvioida mitä miehet haluavat, olisi kyllä aika hukassa. Eli täytyy kai todeta, että onneksi on vähän referenssiä ns. oikeastakin elämästä.

Minusta on ihan oikein vaatia tasa-arvoa tälläkin elämän osa-alueella. Tuosta naisten aktivoitumisesta voidaan kyllä olla montaa mieltä. Minä en ainakaan ole havainnut pienintäkään merkkiä siitä. Voisi melkein sanoa että ollaan menty vaan huonompaan suuntaan, mutta voihan se olla että aika kultaa ne vähätkin muistot mitä tästä asiasta on.

• akateeminen M
        tonttu-M kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, olitteko kauankin kirjoitelleet siinä vaiheessa kun he pyysivät treffeille?

Minä en oikein ymmärrä mikä minussa on sellaista että kukaan nainen ei uskalla ehdottaa minulle mitään. En usko että olen ruma tai muutenkaan kamala koska saan kyllä yrittäessäni seuraa melko hyvällä menestyksellä. Mutta kaiken saan tehdä itse. Pitäisiköhän antaa itsestään jotenkin aloitekyvyttömämpi kuva?

tonttu-M

Vähän vaihtelee.. viikon-pari, ja tämän kolmannen tunsin muuta kautta - ei nettideittituttu, mutta alkoi pitämään yhteyttä. Äsken juuri muuten tavattiin, oli aikas mukavaa ;)

Pointti on kai siinä, että en vonkaa, enkä ylistä naista. En myöskään kysele historiaa, koska se ei ole kiinnostavaa mitä ihmiselle on tapahtunut, se kyllä kiinnostaa miten tämä menneeseen suhtautuu. Kuuntelen juttelen, esitän näkemyksiäni (niitä minulla riittää). Missään nimessä en ole päällekäyvä.

Mutta se toinen puoli, olin täällä treffipalstalla ja kirjoittelin muutamalle naiselle omasta mielestä ihan mielenkiintoisesti - ehkä yksi viidestä vastasi. Taitaa olla aikamoista runsauden pulaa ainakin osalla naisista.

• akateeminen M
        Kympin Nainen kirjoitti:

Kympin Nainen,

Näkemyshän se on tuokin =D Ei vaan, jokainen toimikoon juuri sillä tavalla kuin parhaaksi kokee. Minulle sopii tämä vaisumpi kirjoittelupuoli (en myöskään juuri jaksa chattailla), sitten kun tavataan niin aika usein on nainen yllättynyt positiivisesti, ja haluaa jatkaa yhteydenpitoa. Ja jos olen itse hyvin kiinnostunut, niin kerron kyllä sen. Tasa-arvoa tai ei, yritän elää hetkessä, ja nauttia kaikesta kivasta mitä elämä eteen tuo =)

• Kympin Nainen
        akateeminen M kirjoitti:

tonttu-M

Vähän vaihtelee.. viikon-pari, ja tämän kolmannen tunsin muuta kautta - ei nettideittituttu, mutta alkoi pitämään yhteyttä. Äsken juuri muuten tavattiin, oli aikas mukavaa ;)

Pointti on kai siinä, että en vonkaa, enkä ylistä naista. En myöskään kysele historiaa, koska se ei ole kiinnostavaa mitä ihmiselle on tapahtunut, se kyllä kiinnostaa miten tämä menneeseen suhtautuu. Kuuntelen juttelen, esitän näkemyksiäni (niitä minulla riittää). Missään nimessä en ole päällekäyvä.

Mutta se toinen puoli, olin täällä treffipalstalla ja kirjoittelin muutamalle naiselle omasta mielestä ihan mielenkiintoisesti - ehkä yksi viidestä vastasi. Taitaa olla aikamoista runsauden pulaa ainakin osalla naisista.

akateeminen M

Pakko kommentoida - vrt se toinen aloittamasi keskusteluketju tasokkaista naisista - että tässä tulee hiukan "pata kattila soimaa" - fiilis, eli nyt sun jutuista kuultaa minä, minä (miksi minun pitäisi piirittää, en vonkaa, en ylistä, esittelen näkemyksiäni (niitä riittää))... myös jossain määrin ristiriitaista, että sulla näkemyksiä riittää muttet ole päällekäyvä?

Eli pelurifiilis tulee näistä kommenteista? pidät itseäsi niin tasokkaana että antaa naisten piirittää?

Ei siinä mitään, jokainen tyylillään...
        Tuosta historiasta vielä: kyllä minusta ihmisen historia kertoo paljon ihmisestä, minkälaisia ratkaisuja on tehnyt elämän varrella jne. Ei tietenkään ole uuteen suhteeseen tarkoitus tuoda vanhoja luurankoja tai alkutapaamisilla syväluodata/terapoida aiempia pettymyksiä - en tarkoita tätä - mutta kyllä se, mitä ihminen on tähänastisessa elämässään tehnyt ja miksi tehnyt tiettyjä ratkaisuja (esim. vaihtanut alaa) ovat oleellisia osia henkilön persoonaa ja siksi ainakin minua kiinnostavat erityisen paljon.

• akateeminen M
        Kympin Nainen kirjoitti:

akateeminen M

Pakko kommentoida - vrt se toinen aloittamasi keskusteluketju tasokkaista naisista - että tässä tulee hiukan "pata kattila soimaa" - fiilis, eli nyt sun jutuista kuultaa minä, minä (miksi minun pitäisi piirittää, en vonkaa, en ylistä, esittelen näkemyksiäni (niitä riittää))... myös jossain määrin ristiriitaista, että sulla näkemyksiä riittää muttet ole päällekäyvä?

Eli pelurifiilis tulee näistä kommenteista? pidät itseäsi niin tasokkaana että antaa naisten piirittää?

Ei siinä mitään, jokainen tyylillään...
        Tuosta historiasta vielä: kyllä minusta ihmisen historia kertoo paljon ihmisestä, minkälaisia ratkaisuja on tehnyt elämän varrella jne. Ei tietenkään ole uuteen suhteeseen tarkoitus tuoda vanhoja luurankoja tai alkutapaamisilla syväluodata/terapoida aiempia pettymyksiä - en tarkoita tätä - mutta kyllä se, mitä ihminen on tähänastisessa elämässään tehnyt ja miksi tehnyt tiettyjä ratkaisuja (esim. vaihtanut alaa) ovat oleellisia osia henkilön persoonaa ja siksi ainakin minua kiinnostavat erityisen paljon.

Kympin Nainen,

Ymmärrän hyvin sen, että kaikkia en yksinkertaisesti voi miellyttää.

Minulla on paljon mielipiteitä - voimakkaitakin, usein ajatukseni poikkeaa valtavirrasta. Mutta, päällekäyvyydellä tarkoitin sitä, että piirittäisin naista. Sitä en tee. Eli keskustelen mielelläni asiasta kuin asiasta, sitä tarkoitin tuossa ylempänä.

Tuohon historiaan liittyen, olen jonkin verran perehtynyt henkisyyteen. Minä uskon vakaasti siihen, että nykyhetkeen keskittyminen on kaiken a. ja o. Ihmisen historia - asiat mitä on tapahtunut, vaikuttavat tottakai jokaisen persoonallisuuteen. Mitä enemmän näitä pohtii, sitä helpompi on antaa anteeksi itselleen ja muille (tässä järjestyksessä, muille anteeksi antaminen on paljon helpompaa kuin itselle..), ja ainakin minä olen jossain vaiheessa tajunnut että kaikki mitä minulle on tapahtunut - myös paljon ns. ikäviä asioita, on ollut pelkästään hyväksi minulle. Etenkin ne ikävät jutut. Olen kuitenkin tässä hetkessä, ja on ihan tarpeetonta kaataa tai edes kertoa niitä omia vanhoja juttuja toisen niskaan. Tähän viittasin siinä toisessa ketjussa moneen kertaan. Valitettavan harvoin olen törmännyt sellaiseen naiseen, joka olisi oikeasti sinut itsensä kanssa (eli se että historian jutut olisi taputeltu, ja niputeltu siististi hyllyyn).

Ja en todellakaan pidä itseäni tasokkaana, niinkuin jossain ketjussa kirjoitin, minusta koko tasojuttu on ihan huuhaata. Tai ainoa joka määrittelee tason, on ihminen itse. Ulkonäön, koulutuksen, varakkuuden.. nämä voi muut arvioida, mutta ainakin minusta tärkein tasokkuuden mittari (jos on pakko käyttää sitä sanaa), on se miten sinut on itsensä kanssa.

Jopas meni vakavaksi, soriiii =D

• Kympin Nainen
        akateeminen M kirjoitti:

Kympin Nainen,

Ymmärrän hyvin sen, että kaikkia en yksinkertaisesti voi miellyttää.

Minulla on paljon mielipiteitä - voimakkaitakin, usein ajatukseni poikkeaa valtavirrasta. Mutta, päällekäyvyydellä tarkoitin sitä, että piirittäisin naista. Sitä en tee. Eli keskustelen mielelläni asiasta kuin asiasta, sitä tarkoitin tuossa ylempänä.

Tuohon historiaan liittyen, olen jonkin verran perehtynyt henkisyyteen. Minä uskon vakaasti siihen, että nykyhetkeen keskittyminen on kaiken a. ja o. Ihmisen historia - asiat mitä on tapahtunut, vaikuttavat tottakai jokaisen persoonallisuuteen. Mitä enemmän näitä pohtii, sitä helpompi on antaa anteeksi itselleen ja muille (tässä järjestyksessä, muille anteeksi antaminen on paljon helpompaa kuin itselle..), ja ainakin minä olen jossain vaiheessa tajunnut että kaikki mitä minulle on tapahtunut - myös paljon ns. ikäviä asioita, on ollut pelkästään hyväksi minulle. Etenkin ne ikävät jutut. Olen kuitenkin tässä hetkessä, ja on ihan tarpeetonta kaataa tai edes kertoa niitä omia vanhoja juttuja toisen niskaan. Tähän viittasin siinä toisessa ketjussa moneen kertaan. Valitettavan harvoin olen törmännyt sellaiseen naiseen, joka olisi oikeasti sinut itsensä kanssa (eli se että historian jutut olisi taputeltu, ja niputeltu siististi hyllyyn).

Ja en todellakaan pidä itseäni tasokkaana, niinkuin jossain ketjussa kirjoitin, minusta koko tasojuttu on ihan huuhaata. Tai ainoa joka määrittelee tason, on ihminen itse. Ulkonäön, koulutuksen, varakkuuden.. nämä voi muut arvioida, mutta ainakin minusta tärkein tasokkuuden mittari (jos on pakko käyttää sitä sanaa), on se miten sinut on itsensä kanssa.

Jopas meni vakavaksi, soriiii =D

Vakavaa tai ei, ennen kaikkea hyvää keskustelua, eli ei tarvitse pahoitella, päinvastoin (virkistävää...)!

Allekirjoitan kaiken yllä kirjoittamasi ja valitettavasti saman tyyppisiä kokemuksia on itselläkin siitä että tuodaan se historia uuteen suhteeseen. Jokainen on totta kai kokemustensa summa, mutta jonkunlainen nollaus pitää pystyä tekemään - ei aina helppoa, mutta pakollista jos haluaa mennä elämässä eteenpäin ja nykyhetkessä elää.

Ajattelen kyllä niinkin, että suuri ero on siinä mitä kertoo historiasta toiselle, vs että kaataisi jotain toisen niskaan. Kaataa ei pidä mitään, koska se on jo merkki siitä että asia ei ole käsitelty - mutta tilanteesta riippuen, se että toinen kertoo avoimesti jostakin vaikeasta kokemuksesta ja miten on asian käsitellyt, voi viedä tätä uutta parisuhdetta ihan uudelle tasolle. Asian voi siis kertoa tärkeänä taustatietona itsestään ("kerron tämän koska se vaikuttaa siihen millainen ihminen olen tänään"), mutta siihen asiaan/kokemukseen ei jäädä vellomaan tai sitä ei tarvitse enää uudessa suhteessa vatvoa.

• erkki5454

En kutsu treffeille, olen jättänyt sen rohkeiden ja itsenäisten naisten hoidettavaksi.

• rohkea rokan syö

Siinähän sitä sitten pällistellään, kun molemmat venaa toisen tekevän
      aloitteen. Sitä odotellessa voi tulla täitä päähän.

Eikun treffejä sopimaan, oli sitten akka, tai ukko kyseessä ja tulta päin.

• miehelle aloite

Jos mies ei tee treffiehdotusta tai muutakaan ehdotusta, oletan, ettei hän ole tarpeeksi kiinnostunut minusta. Haluan, että mies on aloitteentekijä enkä minä. Muuten miehestä tulee vähän liian ujon reppanan ja saamattoman miehen kuva, joka ei ole mieleeni. Mies, jolla on ohjat käsissä heti ensi metreillä, tekee minuun naisena suurimman vaikutuksen!

• tonttu-M

Toimiihan tuo varmaan noinkin, mutta vaarana on tietysti että mies saa sinusta vaikutelman että olet ujo ja saamaton reppana. Mutta ehkä olet valmis sen riskin ottamaan.

• Kympin Nainen

miehelle aloite:
        jos olet itse kiinnostunut, miksi odottaa?
        tyhmä kysymys?

• lksaw

sä et vaan uskalla mennä sun mukavuusalueen ulkopuolelle.

• 111+111
        tonttu-M kirjoitti:

Toimiihan tuo varmaan noinkin, mutta vaarana on tietysti että mies saa sinusta vaikutelman että olet ujo ja saamaton reppana. Mutta ehkä olet valmis sen riskin ottamaan.

Tonttu-M,
        olihan se niin että sinä ja hän vasta kirjoittelette? Kyllä se on kuule ehdottomasti niin, että KIRJOITUSTEN perusteella et saa koskaan selville miten aloitteellinen tai ujo tai reppana tai saamaton toinen ihminen on! Kirjoitella voi jokainen ihan mitä vaan. Livenä vasta näkee onko kana kana vai kukko vai siltä väliltä. Livenä näet kumppanin "sopivuuden".

• tosiuros1

Tonttu-mies: "vaarana on tietysti että mies saa sinusta vaikutelman että olet ujo ja saamaton reppana"

Yleensä vain on niin, että ne miehet, jotka haluavat ottaa ohjat omiin käsiinsä ja tehdä itse aloitteen, eivät ajattele naisesta, joka ei tee aloitetta, että hän olisi mitenkään saamaton. Miehet ovat kautta historian olleet niitä, jotka ensimmäisenä pyytävät naisen treffeille ja tarjoavat hänelle illallisen. Sellaisia on pidetty aina tosiuroksina. Moni nainen nauttii, kun saa olla huomionkohde ja mies osoittaa kiinnostuksensa heti. Se kiihoittaa ainakin sellaisia itsensä tiedostavia naisia. Olen havainnut. Siksi teen aina aloitteen ja tarjoan vähintään lasillisen, jos kohdalleni sattuu mielenkiintoinen nainen.

• Kympin Nainen

tosiuros1:
        Se on selvää, että nainen nauttii kun saa olla huomion kohde ja kun mies osoittaa kiinnostuksensa.
        Väitän olevani tosinaaras - positiivisessa mielessä, heh - ja minulla on kokemusta sekä siitä, että mies on aktiivinen että siitä kun olen itse aktiivinen. Molemmista pelkästään hyviä kokemuksia. Tasa-arvosta tässä on keskusteltu, eli miksei miesten tulisi yhtä lailla saada huomiota tai miksei nainen voi olla aloitteellinen jos on kiinnostunut.
        Mitä sanoo tosiuros: onko aktiivinen/aloitteellinen nainen sitten luotaantyöntävä? Oletko niitä "kautta historian" - miehiä, jotka hämmentyvät jos kaunis nainen heitä lähestyy ja jopa tarjoaa lasillisen?

• Kolmekyppinen M

On ehdottanut treffejä useampikin nainen. Muutama ehdotti kahville tai tuopilliselle lähtemistä heti ekassa viestissään.

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos molemmat ovat kiinnostuneita, niin on ihan typerää tapella jostain kirjoitus- tai treffikutsuvuoroista. Ilmeisesti sinäkään et ole tosissasi siitä naisesta kiinnostunut, jos olet noin ehdoton siitä kenen kuuluu kutsua treffeille? Muutenkin inhoan sitä ihme pelailua ja pelleilyä mitä treffailuun kuuluu. Jos minua joku kiinnostaa, niin teen asian eteen jotain, enkä laske olisko nyt naisen vuoro.

• akateeminen M

Kolmekymppinen M,

Aika samoilla linjoilla olen kanssasi. Pahimpia on nämä ketkä laittaa viiden viestin jälkeen etunimen ekan kirjaimen, kymmenen viestin jälkeen koko etunimen.. joskus paljon myöhemmin kuvan jne. En jaksa sellaista. Pyrin avoimuuteen ja suoruuteen - annan koko nimeni (meitä on vain yksi tämän niminen olemassa, ja netistä löytyy minusta tietoja) sekä sähköpostiosoitteeni (työ-sp) heti jos siltä tuntuu.

Vaikka kaikki puhuvat kovasti vaaroista, ja jostain ihme prepaideista, toimin näin. Silti ei ole kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia yhdenkään nettituttavuuden kanssa, siis että olisi häiriköinyt tai muuta. Ehkä se on se luottamus mitä osoitan, ja avoimuus. Hörhöt pakenevat jo alkumetreillä kait..

• Jumalasta seuraava

Palstalla aloitteentekemisen sietämätön keveys näyttää herättääneen off-topicina pientä poreilua pinnan alla ja päätin itsekin kantaa korteni kekoon tähän sinänsä lapselliseen ja triviaaliin keskusteluun, sillä olen kehitellyt asian suhteen Aukottoman Järjestelmän, joka ei jätä kysymyksille sijaa. Tosin tämä Aukoton Järjestelmä vaatii pientä uhrautumista, ja sitä että peluri paljastaa ainakin osan korteistaan.

Miehenä teen itse aina aloitteen kiinnostaville naisille. Tarkemmin sanottuna teen oikeastaan sarjan aloitteita: menen juttelemaan; kysyn nimen, äidin tyttönimen, puhelinnumeron ja sosiaaliturvatunnuksen; teen aloitteet jatkojen ja jatkoyhteydenpidon suhteen; teen aloitteet seuraavan tapaamisen suhteen; teen aloitteen myös ruumiillisen leikittelyn suhteen; teen aloitteita puhelimitse, tekstiviestein, ja joissain tapauksissa sähköpostitse (ja hitaimmille mainittakoon, etten pommita ripustaudu, roiku tai stalkkeroi). Tätä jatkuu tovin. Sitten lopetan kaiken kuin seinään. Poistan puhelinnumeron käsipuhelimestani, osoitteen sähköpostistani ja laitan nimen perään mieleni muistikirjaan maininnan 'olette pidossa, odottakaa hetki'. Olen tehnyt osani, panostanut ja yrittänyt. Onnittelen itseäni hyvin tehdystä työstä.

Nainen kyllä ottaa yhteyttä, jos on kiinnostunut. Ellei ota, hän ei ole kiinnostunut, tai on lapamato, tai joku rujo ja mieleltään epämuodostunut olmi, tai oli mukana matkassa vain koska sai tyydytystä kyltymättömälle ihailun tarpeelleen tai whatever (haukotus). Asia ei jää vaivaamaan minua.

Olen laajentanut tämän saman käytännön tuttuihin, tuntemattomiin, sukulaisiin ja serkuksiin; ystäviin, kavereihin työtovereihin ja muihin otuksiin. Suosittelen samaa kaikille, koska kuten sanottu, (rumpujen pärinää...) tämä on Aukoton Järjestelmä, eikä se jätä sijaa kysymyksille. (afterthought: näiden kaikkien kohdalla ei tarvitse tehdä aloitetta mainitsemaani ruumiilliseen leikittelyyn. En ainakaan suosittele)

Neuvoisin teitä, hyvät lukijat, tekemään samoin. Voi olla, että puhelinluettelonne supistuu, mutta jyvät erottuvat ak....sonnan seasta.

Kiitos, anteeksi, ja olkaa hyvät.

• Kympin Nainen

Haha, hyvä huumorintaju sulla "jumalasta seuraava", kuiva huumori toimii aina :)

Mutta minä kyllä ainakin käyn muualla töissä (vrt "onnittelen itseäni hyvin tehdystä työstä"), ihmissuhteet ei ole minulle työtä. Eikä peliä.

Mutta onnittelen että olet aukottoman järjestelmän kehittänyt, et suinkaan vaan ole se "uistelija" jonka kanssa mulla meni siimat pahasti sekaisin hiljattain?

• akateeminen M

Jumalasta seuraava,

Olihan tuo vitsi? Jos ei, niin sinun kannattaisi käyttää ehdottomasti Exceliä (ja siinä luokittelutoimintoa), saat pyöritettyä systeemiäsi näppärästi :)

• papu3

ei ne kysy treffeile fakta t:papu

• red43

kyllä kysyy kun malttaa odottaa

• kah_ville

Minäpä pyysin miestä treffeille ja ei mennyt ihan hukkaan, sillä vaikka emme
      ystävyyttä pidemmälle päässeetkään, niin sekin on hyvä, kun voi vaihtaa
      mielipiteitä, sen kummenpia sitoumuksia.

Käymme joskus syömässä ja nauramme, tai puhumme syvällisiä.
      On sanottu, ettei mies ja nainen voi olla pelkkiä ystäviä..Kyllä voi.

• m55

Ludmila, 25 v, ehdotti treffejä jo ensimmäisessä viestissään. Hän lähetti kaksi treffiehdotusta heti kun kävin vilkaisemassa hänen profiiliaan viestin saatuani.

• 5+13

Meillä kyllä tapaaminen hoitui naisen puolesta ja tuossa hän vieressä istuskelee tälläkin hetkellä.

• PanoMies.

mitä vanhemmaks tuut sitä kiimasimmiksi ämmät tulee. näin se vaan on.

• neiti87

Naisena olen ehdottanut treffejä monestikin jos mies on vaikuttanut mielenkiintoiselta. En ehdota treffejä ensimmäisessä enkä toisessakaan viestissä. Haluan varmistua, että mies on samalla aaltopituudella kanssani. Pari kolme viikkoa jos olemme kirjoitelleet ja edelleen riittää jutun aihetta muustakin kuin säästä niin silloin olen yleensä ehdottanut tapaamista. Joskus treffit on mennyt paremmin ja joskus taas jäänyt yhteen kertaan.

Faktahan tosin on että koskaan tämä nettitutustuminen ei ole sama asia kuin livenä. Monesti kolahtanut hyvinkin netin välityksellä, mutta tapaamaan tuleekin ihan eri asenteen ja luonteen omaava mies ja juttu ei luistakkaan samalla tavalla kuin koneella.

Mutta pointti siis se, että kyllä naisetkin tekevät alotteita tapaamisen suhteen varsinkin silloin kuin mies on mielenkiintoinen ja haluaa tutustua tähän lisää. Toki voi olla näitä tapauksia joiden mielestä miehen on tehtävä aloite, mut on se nykypäivänä vähän vanhanaikaista ja lapsellista ajatella noin.

• näin se menee

Sääli nyt tiputtaa sut sieltä pilven päältä takaisin maan pinnalle, mutta kyllä se tahtoo olla niin, että jos mies ei aloitetta ulos tee, niin nainen saa miehestä melko tossukan kuvan.

Nainen ajattelee:

1. Se ei ole musta kiinnostunut tarpeeksi tai
      2.Tossukka

• tonttu-M

Luultavasti näin on, mutta miehelläkin saattaa olla ajatuksia naisesta joka ei ehdota tapaamista. Mies saattaa ajatella että tässä on hyvin perinteisen roolimallin omaksunut nainen, joka erottelee tarkasti miesten ja naisten työt. Luultavasti hänellä on muitakin vastaavia periaatekysymyksiä jotka hankaloittaisivat yhteiselämää.

Joustavuus on kuitenkin kova sana ja jos nainen ei ole valmis joustamaan periaatteistaan sen verran että ehdottaisi vaikka kahvilla käymistä, niin onhan se huono merkki jatkoa ajatellen.

• +angel+
        tonttu-M kirjoitti:

Luultavasti näin on, mutta miehelläkin saattaa olla ajatuksia naisesta joka ei ehdota tapaamista. Mies saattaa ajatella että tässä on hyvin perinteisen roolimallin omaksunut nainen, joka erottelee tarkasti miesten ja naisten työt. Luultavasti hänellä on muitakin vastaavia periaatekysymyksiä jotka hankaloittaisivat yhteiselämää.

Joustavuus on kuitenkin kova sana ja jos nainen ei ole valmis joustamaan periaatteistaan sen verran että ehdottaisi vaikka kahvilla käymistä, niin onhan se huono merkki jatkoa ajatellen.

Tonttu-M

Onpa aika outoa tuo että teet noin kovia oletuksia naisesta, jota et ole tavannut etkä ole edes puhelimessa hänen kanssa puhunut. Et mitenkään voi toisen periaatteista tai roolimalleista tietää, ellet kysy.

Tollanen toisen "leimaaminen" on -anteeksi vain- erittäin ikävä piirre ihmisessä oli mies tai nainen!

• tonttu-M
        +angel+ kirjoitti:

Tonttu-M

Onpa aika outoa tuo että teet noin kovia oletuksia naisesta, jota et ole tavannut etkä ole edes puhelimessa hänen kanssa puhunut. Et mitenkään voi toisen periaatteista tai roolimalleista tietää, ellet kysy.

Tollanen toisen "leimaaminen" on -anteeksi vain- erittäin ikävä piirre ihmisessä oli mies tai nainen!

Nyt sinä teet puolestasi oletuksia minusta :)

Kerroin vain vastineeksi edelliseen viestiin, että mieskin saattaa vetää johtopäätöksiä naisen toiminnasta, ihan kuten naisetkin tekevät. Usein naisilla tuntuu olevan sellainen käsitys että he ovat vain arvioimassa miestä ja unohtavat samalla että heitäkin arvioidaan.

• se on helppoa

Sanoin naiselle: mulla on muna, sulla on pillu. Mun muna sun pilluun.
      Ollaan vieläkin yhdessä ( vuodesta -89 lähtien).
      Pistäkää paremmaksi.

• Kieltämättä aikas hjuvin :)

• yksipuolista

Kyllä naiset on ehdottaneet treffejä livenä ja netissä, mutta se on sitten eri juttu, että onko nainen ollut sellainen jonka kanssa treffeille olisi halunnut lähteä..

• Eilen.

Ehdotti yksi nainen treffejä ja tänään taas toinen,mutta näin perheellisenä joulu kiireet painaa päälle,niin jouduin kieltäytymään treffeistä.

• Eipä nuo naiset etdottele treffejä, muutaman vietin jälkeen lopettavat tai jo yhden jälkeen heistä ei kuulu mitään juttua. Ovat aika raukkoja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2131
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1399
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1366
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      370
      1243
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      938
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      161
      819
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      796
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      722
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      716
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      665
    Aihe