" Hallitus esittää kilpailulakiin muutosta, jonka myötä päivittäistavarakauppaa hallitsevien S- ja K-ryhmien valvonta kiristyy. Odotettu esitys jätettiin torstaina "
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/55989-laki-etenee-iso-muutos-s-ja-k-ryhmille-eniten-hyotyy-kuluttaja
Iso muutos S- ja K-ryhmille: ”Eniten hyötyy kuluttaja"
10
237
Vastaukset
- Kilpailulaki
Juu saadaan ulkolaista laatutavaraa jatkossa, kun pitää kilpailla puhtaasti hinnalla.
Valittajat eivät saa enää tuotteitaan myyntiin sitäkään vähää kuin aiemmin... - awetyrhjgnm
No mitä tämä nyt sitten konkreettisesti merkitsee? Missä on tämän lain konkreettiset pykältä, joita voi tarkastella? Mihin ne pykälät perustuvat?
"Kohtuuttomoat myynti- ja ostohinnat" on täysin teoreettisia määreitä. Ei niihin ole olemassa mitään standardia, jota voisi käyttää kun lasketaan mikä on kohtuutonta ja mikä ei. Kaikista vähiten tällaisista diibadaaba-säädöksistä on hyötyä kuluttajille.
Yhtä tyhjän kanssa taas. - edunsaaja
Älkää kauppiaat vaivautuko itkemään tähän ketjuun. Menkää vaikkapa "hommiin".
- Halvin otetaan
Eipä olla kauppiaita, vaan kokemus on vaan osoittanut mitä mistäkin seuraa.
Ja töiden puolesta on kilpailutuspykäliin joutunut tutustumaan, eli mitä siitä seuraa.
- Että sellaista
Vai että eniten on kuluttajalle hyötyä? Kyllä varmaan, ja joulupukki on olemassa.
Taitaa olla vähän samanlainen juttu kuin "asiakkaan eduksi" tullut alv-ale, sekin meni todellisuudessa kauppojen taskuihin, tänä päivänä moni tuote maksaa paljon enemmän kuin ennen alv-alea, tai laskihan ne hinnat tietysti alv-alen myötä, kun niitä oli ensin nostettu veroalen verran että näyttäisi siltä että hinta laski. Ihan tavallinen ostaja olisi tehokas "kuluttajaviranomainen" jos olisi viitseliäisyyttä. Mutta kun ei ole. Hintoja ei viitsitä verrata. Ei viitsitä vaihtaa ostospaikkaa vaikka joku kertoisi edullisimman ostospaikan. On olevinaan niiiiin hankalaa jäjestää asiointejaan tuon edullisimman kautta kulkemaan. On olevinaan sekuntikiirekin estämässä
- Vatipäitä piisaa
Ja sitten on vielä ne vatipäät, jotka kuvittelee, että kylällä on KILPAILUA, kun löytyy Prisma, S-Market, Sale, Alepa ja Abc....
OIKEESTI, HERÄTKÄÄ JO, NUO KAIKKI ON SAMAA S-RYHMÄÄ!!!
- Suomi-ulkomaat 0-1
Kuinkas onkaan käymässä tässä jutussa, ainakaan kuluttaja ei hyödy ja tuntuma on ettei suomalainen tuottajakaan...
http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2013/02/14/al-kesko-uhkaa-nostaa-ruuan-hintaa-10-prosentilla/20132470/12
Ja miksi ei kotimainen tuottaja tule hyötymään, no siksi että ulkomailta saa tuotteita samaan hintaa kuin aiemminkin ja kulutus tulee hintaeron vuoksi siirtymään entistä enemmän ulkolaisiin tuotteisiin, kyllä kannatti valittaa, taas.- Valittajien tilaus
Nyt saman myönsi lehdessä jo ison osuuskaupan johtaja, eli ulkolaiset halpismerkit lisää myyntiä ja lähituottajat eivät saa enää tuotteitaan myyntiin, kun hinta on se ratkaiseva tekijä jatkossa.
- hräähhähhäää
maitomafian juhlat on ohi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483