Nilkkaan sattuu venytellessä

hjälpme

Eli oon 15v tyttö ja aattelin täs n. kuukaus sitte alkaa taas pitkästä aikaa venyttelemään ja pitämään "pikku treenejä" kotona. (oon siis tehny punnerruksii, vatsoja, kaikkia venytyksiä jotka auttais spagaatin teossa jne..)
ja nyt sit pari päivää sitten kun olin venyttelemässä vasenta jalkaani, (vasen jalka suorassa, varpaat ojennettuna ja aloin "nojaamaan" jalkaani kohti venyttääkseni) niin yhtäkkiä vasemman jalan nilkan/akillesjänteen kohtaan alkoi sattua hirveesti.
se oli sellanen viiltävä, vihlova kipu, vähän nilkan vasemmalla puolella. lopetin sitte treenit siihen, ja menin hetkeksi istumaan ja kipu lähti pois miltei heti. koko iltana kävellessäni kotona ei jalkaan sattunut, eikä tänäänkään kunnes taas kokeilin venytellä ja sama juttu tapahtui.
mikä täs vois olla kyseessä? onks nilkka tulehtunut vai?
ja siis kun aloitin treeenit n. kuukaus sitte tein n.20 min treenit about 4 kertaa viikossa. nyt viimesen viikon aikana oon tehny treenit ehkä 5 kertaa ja n.30 min ni onkohan sillä vaikutusta asiaan?
ja siitä kivusta vielä, että se tuntuu sellaselta viiltävältä, ja jos jalkaa kääntää vähän tuntuu että joku lihas siin nilkan lähellä "muljahtelis" tai jotain.. onkohan joku menny pois paikaltaan? :/
ja heti ku venyttelyn lopettaa ja istuu ni kipu on tiessään..
olisin tosi kiitollinen jos joku vastais!

1

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foo bar

Vinkkinä sanoisin että vaikka saisit täältä asiantuntuvalta kuulostavan vastauksen, sinun kannattaisi mieluummin käydä lääkärillä -- sinun tapauksessa omalla koululääkärillä tai sitten kunnallisessa.

Oikean diagnoosin tekemiseksi pitäisi jalka tutkia, etänä on mahdollista vain arvailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3175
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1244
    3. 66
      1173
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      978
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      876
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      829
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      809
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      732
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      721
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      688
    Aihe