Kysymys karppaajilla

trew3

Elikkä miten teillä maha toimii kun jätätte viljat pois?? Minä olen yrittäny karpata mutta se tössää siihen :kun vatsa lakkaa toimimasta.

15

1662

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trew3

      Tulipa otsikko kirjoitettua väärin!

    • karpatin.

      itselläni on ollut ihan päinvastainen vaikutus. ilmavaivat poistuu ja suoli toimii liukkaasti kun rasvaa käytän riittävästi. kuituja saa myös kasviksista ja niitä kannattaa syödä niin paljon kuin sielu sietää.

    • v nhbjmlmökp

      P*ska lentää kuin varpusparvi....

    • kuitua kuitua

      Psyllium ja pellavansiemenrouhe ovat hyviä kuidun lähteitä, samoin sokerijuurikaskuitu. Niitä kun nakkailee sapuskoihin sopivissa määrin niin suoli toimii. Ja kasviksia pitää tietysti syödä joka aterialla.

    • kuuluu asiaan

      Se ottaa muutaman päivän että vatsa totuttelee uuteen ruokavalioon, eli tuo kuuluu asiaan. Paljon vettä ja kasviksia ja tosiaan vaikka tuota pellavansiemenrouhetta. Itse laitan sitä pari rkl turkkilaisen jogurtin sekaan joka päivä.

    • kirkas huussi

      Sillä saa myös mukavan viikkoja kestävän vesiripulin. Ja jos ei heti hoksaa että se johtuu siitä niin siinä tosissaan menee kuukausi jos toinenkin aika letkeästi vessanpyttyä pesten. En ainakaan pysty sitä päivittäin käyttämään. Toisaalta sitä voi vähän laittaa esim. sämpylöihin, pizzapohjaan tai lihapulliin niin siinä se menee jotenkin paremmin;)

    • Niinru

      Hae apteekista Vi-Siblin S nimistä valmistetta! Minulle riittää kun otan mitallisen aamuisin veden kanssa (heitän mitallisen suuhun ja juon ison lasin vettä päälle). Tuo S versio on sokeriton eikä aiheuta suolistolle tottumista ja on hyvä kuitulisä. Minulla toiminut tämä ratkaisu jo vuosia.

      • colonic1

        Käytin aikoinaan Vi-Siblintuotetta ja oli kovaa vatsaa, pukamia ja pitkiä istuntoja.
        Kävin suolenhuuhtelussa ja sain ohjeen olla käyttämättä kuituja, varsinkin leseitä.
        Sen jälkeen on kaikki ollut hyvin!


    • Karpaten ja nauttien

      Itse otan illalla 1-2 emgesan merkkistä magnesiumtablettia ja pas*a lentää kuin varpusparvi seuraavana päivänä.

    • 9+16

      Eliminoidessani kaikki viljat ruokavaliostani meni pari viikkoa ennen kuin suoli alkoi toimia normaalisti. Mutta nyt toimii paremmin kuin koskaan.

      Ehkä kannattaa kerta rysäyksen sijaan vähitellen hivuttautua uuteen ruokavalioon.

    • huonoerkki

      ja höpöhöpö! Ihan tavallisesti on suolenmutka toiminut vaikka olen vuosia karttanut jauhoja, pastaa, riisiä...eikä visibliniä saa raakana helttaan heittää, pitää sekoittaa veteen!

      • ...

        Vi-siblin on ruokosokerilla tai sorbitolilla makeutettu eikä sovi karppaajille. Jos osaa oikein karpata, ei mitään ulostuslääkkeitä tarvita.


    • xdxdxd

      itselläni tulee melkein tasan 2pv karppauksen aloituksesta täydellinen vatsan tyhjennys. siis normi kakkahätä, menee vessaan, liukkaasti tulee pönttöön koko suolen sisältö (tää kaikki tapahtuu alle puolessa minuutissa) ja sit ku katot miten paljon tullu ni säikähdät. Siellä on kaikki aiemmat tukokset pöntössä.

      tyhjennyksen jälkeen vatsa toimii joka aamu säännöllisesti ja hienosti, niin kuin kuuluukin. Jos vertaa taas "normi" ruokavalioon, kun saa ravata 10 kertaa päivässä vessassa ja joka kerta tuntuu ettei tullu kaikki. hirveät ilmavaivat

    • äl cee hoo äf

      Muistaa vaan syödä tarpeeksi rasvaa, niin kyllä luistaa...

      • suolihuoli

        Minä käytän opti msm rikkiä 1 tl päivässä. On auttanut ummetukseen. Otan 1 tl suoraan suuhun ja appelsiinimehua päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe