Tyrmäävät tiedot järkyttivät perusturvallisuutta niin, että olen aivan sekaisin: ahdistus on niin kova etten pysty kuin hengittämään jotenkuten ja ajatukset rullaavat tunnista toiseen samaa rataa.
Miten sen saa pois, onko siihen joku keino?
Shokissa eikä pysty nukkumaan
6
233
Vastaukset
- 1+13
Yritä olla "reagoimatta" näihin ajatuksiin, vaikka olisivat kuinka voimakkaita/ärsyttäviä. (Eli kun ajatus tulee päähän, älä reagoi siihen sillä, että yrität etsiä keinoa päässäsi kuinka päästä eroon siitä.)
Itse olen välttänyt tuolla "tekniikalla" turhaa oksentamista, vapinaa, tai paniikkia.
Jos olet kiinostunut, lueppa www.anxietynomore.co.uk / www.doyoupanic.co.uk (jos englanti sujuu)
Nämä molemmat henkilöt jotka ylläpitävät noita sivuja, selittävät todella tarkasti "mitä" käyt läpi, ja ovat myös itse käyneet sen läpi.
Tsemppiä! - siili3
Itse olen kärsinyt pitkään masennuksesta ja kun pitkä parisuhde päättyi, sain kamalan ahdistuksen päälle. Masennuksen vuoksi elämässäni ei juuri ollut muita ihmisiä kuin tuo avomies, joten voi ajatella, että koko tukiverkkoni meni kerralla. En edelleenkään pysty nukkumaan ilman lääkkeitä, vaikka erosta on jo yli puoli vuotta. Tosin erilleen muutosta on vasta pari kuukautta.
Saatan ilman lääkkeitä tipahtaa puoliuneen, josta havahdun saman tien hereille jonkinnäköiseen kauhukohtaukseen, ahdistuksen tunne on todella voimakas ja ikävät asiat alkavat pyöriä päässä.- Johannas A
Hei. Minullakin suhde päättyi viime torstaina ja olo on kurja. Olin matkoilla viimeisen kuukauden ja palattuani parin päivän hiljaisuuden jälkeen tuli "the tekstari". Itse en kehtaisi vajaan parin vuoden seurustelua niin päättää. Toisaalta hyvä kun se loppui; ehkä jo tuosta suhteen lopettamisen tavasta käy ilmi, että vastapuolikaan ei ollut tasapainoisimmasta päästä. Vaikka minähän se taisin tällä kertaa suhteen "hullu" olla. Se on harmillista, että kun taustat on mitkä on, tietää jo etukäteen näiden päivien olevan todella ahdistavia ja elämästä katoaa juoni lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa. Pitkässä juoksussa tämä ero oli varmasti "rationaalinen" ja paljon sain elämääni mukavia asioita suhteen aikana. Yritän ajatella niin, että minä olen hyvä kumppani ja minun oli hyvä päästä tuollaisesta suhteesta pois. Mutta kun peruskokemus itsestä on, että on vähempiarvoisempi kuin paskatikku, niin välillä saa inttää itseään vastaan kunnolla.
- Johannes A
Moi. Yksi mitä voisit kokeilla, on ahdistuksen voimistuessa tarkkaavuuden siirtäminen johonkin voimakkaaseen keholliseen ärsykkeeseen/tuntemukseen. Tämä toimii osalla palauttaen vähän nykyhetkeen ja estää uppoamasta täysin sekavaan ahdistukseen. Esim. kädet jääkylmään veteen tai itse painan ulkona liikkuessa kynnet kämmeniin. Rajanahan tässä on pysyvä vahinko, esimerkiksi itsen vahingoittaminen (viiltely), joka johtaa helposti uusiin ongelmiin.
Tuollaista kirjaakin on suositeltu, mutta ei varmaan akuuteissa kriiseissä ole avuksi (en ole itse lukenut; hoitotahot suositelleet)
http://www.booky.fi/tuote/bourne_edmund/vapaaksi_ahdistuksesta_tyokirja_paniikista_ja_peloista/9789529112128
Voisitko selvittää paikkakuntasi kriisiapupalvelutarjonnan? Tai jos olet itse liian heikkona niin joku läheinen tai viranomainen? Vissiin kaikissa isommissa taajamissa ja kylissäkin on näitä erilaisia rentoutushoitajia esim. reikihoitajia. Heillä on usein taito hyppysissään.
Pari kolme hoitokäyntiä riittää vahvankin tressitilan katkaisemiseen. Tiedän tämän kun itse harrastan tätä omahoitona. Harjoitus purkaa pahankin päivän paineet mäkeen.
Lähes ilmainen keino on siedättää kehonsa pomminvarmaan nukkumisvaalmiuteen on laittaa sekä pään-että selän alle halpahallienkin myymiä piikkimattoja.
Luulin näitä heti kättelyssä täysin huuhaatuotteiksi. Muutaman minuutin kuluttua fakiirinpeti tekee tehtävänsä, kipu lakkaa ja uni tulee pian.
Nukun joka ilta siivun piikkimattojen päällä, tietysti ilman pyjamaa. Näin olen tehnyt jo yli vuoden ajan.- puhuminen
Jos voit löytää ihmisen, jolle puhua, joka kuuntelee ja uskoo sinua.
Taidan tietää tuosta tunteesta ja ahdistuksesta jotain. Itsellä jatkunut jo vuosia ja
ilkeintä on, ettei ole Ketään läheistä, joka olisi kuunnellut ja uskonut.
Se oisi riittänyt, uskon niin. Ja sen tuen ja ymmärtämisen puuttuminen tuntui ja tuntuu todella pahalta
Takautumia, pahaa oloa, unettomuutta,väsymystä,tuskaisuutta,keskittymisessä ongelmia, vireystila alati korkealla.
Vaikeaa kuvailla ja hullultahan tuo kuulostaa.
Puolisoni ja läheiset pitävät hurahtaneena ja harhaisena hulluna, joten en asiasta halua puhua heidän kanssaan enempää ja tämä, jos mikä koskee ja syö voimia. Joten en 'höpötä' sitten .
Onhan syy olotilaan melkein yhtä hullua, kuin kertoisi nähneensä ufoja.
Vaikka ufoja ei ole, niin valoilmiöitä on ja jos sellaisen näkee, niin näkee ja yleensä niille selitys löytyy,,tää ufojuttu vain jonkinlaisena vertauksena, ei liity kokemaani mitenkään.
Pahimpaan hetkeen saa apua lääkäriltä ja uniääkkeistä.
Yritä löytää joku kuuntelija ja ymmärtäjä, jotta voit uskoa taas itseesi ja saat luottamustasi takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2578870IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076176Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661320Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61277- 1091091
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.75923Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60847Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43758MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk310680Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23666