Ostin uuden Tunturi Tangon. Ohjekirja kehoittaa teettämään 50-150 km ajetulle pyörälle sisäänajohuollon, joka huollon vaativuuden vuoksi on syytä tehettää "valtuutetussa liikkeessä" Paljonko semmoinen maksaa ? ja osaisiko sellaisen tehdä itsekin? Ja vaikuttaako takuun voimassaoloon jos yrittää tehdä itse?
Tunturi Tangon sisäänajohuolto ?
5
983
Vastaukset
- Pyöräilijä
Sanotaan sitä paljon muutakin eikä kaikki aina välttämättä pidä paikkaansa.
Valtaosa pyöristä mitä teillämme liikkuu ei ole ollut missään ylihinnoitelluissa valohoidoissa ja hyvinpä kulkevat.
Tuo pyöräsi on yksinkertainen ja toimiva peruspyörä eikä kaipaa kuin normaalit huollot,ilmaa renkaisiin ja ketjuhuollot (ajoittainen ketjujen pesu ja voitelu).
Takuuseen tuon huollon suorittamatta jättäminen ei vaikuta mitään.
http://www.bikeplanet.fi/city_tunturi_tango.htm
Tuollainenko se pyöräsi on ja montako vaihdetta ?- Aloittelija
Joo, mulla on tuo 7-vaihteinen malli.
Kiitokset vastauksesta. Ihmettelin sitä itsekin että mitä aloitushuoltoa tämä vaatii, kun tuntuu toimivan ihan hyvin. (Nyt noin 200 km ajettuani)
Se takuuehtojen teksti menee näin: "Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat ostajan suorittamatta jättämistä huolloista".
Sitä siis mietin eniten, että jos vika pyörään takuu-aikana tuleekin, niin voiko liike vedota siihen että en käyttänyt pyörää "ensivalohoidossa". Mutta ilmeisesti huoleni oli turha. - kannattaa
Aloittelija kirjoitti:
Joo, mulla on tuo 7-vaihteinen malli.
Kiitokset vastauksesta. Ihmettelin sitä itsekin että mitä aloitushuoltoa tämä vaatii, kun tuntuu toimivan ihan hyvin. (Nyt noin 200 km ajettuani)
Se takuuehtojen teksti menee näin: "Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat ostajan suorittamatta jättämistä huolloista".
Sitä siis mietin eniten, että jos vika pyörään takuu-aikana tuleekin, niin voiko liike vedota siihen että en käyttänyt pyörää "ensivalohoidossa". Mutta ilmeisesti huoleni oli turha.Koska alussahan kaikki osat "hakevat paikkansa". Esimerkiksi pinnat löystyvät kun ne pääsevät mukautumaan uuteen vanteeseen ja laakerit yms. on
hyvä tsekata jotta pyörä toimisi pitkään moitteetta. Jatkossakin on hyvä huoltaa pyörää ja
tuo alkuhuolto saattaa kuulua kauppaan tai ainakin
oman pyöräsi myyjä voi tehdä sen varsin kohtuullisella veloituksella.
Kyllä oma fillarini tuntui ensihuollon jälkeen paljon paremmalta kun en ole mikään ammattilainen. - alanmies
Toki kannattaa se ensimmäinen huolto teettää, sen tarkoitus on tarkistaa pyöräsi toimivuus,mutta noin 2-300km paikkeilla. Tarkoituksena on ,että vanteet rihdataan,ja muukin kunto tarkastetaan. Siitä kannatta sopia jo uutta pyörää ostaessa. Mitä tulee valohoitohuoltoihin, ne kannattaa reklamoida joko valmistajalle tai maahantuojalle.
- ensihuollosta
alanmies kirjoitti:
Toki kannattaa se ensimmäinen huolto teettää, sen tarkoitus on tarkistaa pyöräsi toimivuus,mutta noin 2-300km paikkeilla. Tarkoituksena on ,että vanteet rihdataan,ja muukin kunto tarkastetaan. Siitä kannatta sopia jo uutta pyörää ostaessa. Mitä tulee valohoitohuoltoihin, ne kannattaa reklamoida joko valmistajalle tai maahantuojalle.
Käytin eilen Nishiki 422 pyöräni ensihuollossa. Säätötarvettakin oli. Keskivaihtaja vaihtoi "yli" pienemmälle vaihdettaessa ja takelteli. Kerroin vaivasta huollolle. Illalla kotimatkalla huollettu pyörä sitten vaihtoi vajaasti. Ketjunohjain jäi rallattamaan ketjua vasten eikä ketju ohjautunut pienemmälle rattaalle. Huollon teki Huoltopilotti Jyväskylässä ja hinta 25 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036