Millaisia eroja noissa sykemittareissa yleensä on?
Itse ole miettinyt näyttääkö oma Bluetooth yhteydellä varustettu anturi antaa herkästi yläkanttiin olevia lukemia.
Tuota ihmettelin, kun tein tasaista vetoa soutulaitteen kanssa. Siinä ei tullut hengästyttyä, mutta silti SportsTrackeriin jäin melkein 10% ajasta kovan rasituksen treeniksi.
Onkohan soutu ja hiihto (tasatyöntö) hankalia yleensäkin sykemittareille, niiden vöille?
Tarkoituksena oli vähän katsoa missä menee aeorobisen kynnyksen alue (en tiedä maksimi sykettä eikä kai ole tarvekaan?). Kiinnostaisi etsiä oma aerobisen kynnyksen alue, jos sen löytää pelkällä hengästymättömällä tasaisella treenillä. Tarkat arvot ei onnistu ihan heti, mutta kokemuksen kautta. Tarkempaan en tiedä miten sen "pitää pystyä puhumaan" yksiselitteisesti määrittelee... mutta ehkä ei ole niin väliä.
Sen tekstiilivyön olen pessyt käsienpesuaineella ja lämpöisellä vedellä (pitäisikö laittaa pesupussiin ja pesukoneeseen). Lisäksi kannattaa se vyö kastella kunnolla ennen käyttöä, muutoin näyttää mitä sattuu ennen hikoilua.
Sykemittarin luotettavuus
3
275
Vastaukset
- sykkeen mittaaja
Paksut vaatteet saattavat vaikuttaa lukuun alentavasti ja se onko vyö oikealla kohdalla rintalastaa.
Pesukoneessa vyö voi kolhiintua, ja kestääkö se veden painetta ?
Halvoissa vehkeissä voi luvut olla vähän suhteellisia. Kokemus tietenkin auttaa huomaamaan näyttääkö mittari oikein.
Hiki / vesi johtaa sähköä. Mulla on Polarin WearLink Bluetooth ja se on ostettu keväällä 2011 eli ei aivan uusimpia muttei vanhimpiakaan. Tuossa lähetin irroitetaan vyöstä aina käytön jälkee. Ohjeen mukaan vyö pestään ohjeen mukaan joka viides kerta tai useammin.
Itse luulen tuon näyttävän välillä liikaa. Häiriöistä lukemat pomppaa 20 pykälää. Tiedä sitten miten on mutta tasaisella tahdilla & vastuksella oli tuon tapaista heiluntaa. Kävi yli oletetun maksimi sykkeen yläpuolella hetken ilman että olo olisi ollut juurikaan huohottavan hengästynyt.
Kännykkä näyttää pariston tilaksi 1:stä. Ehkä seuraavaksi vaihdan sen (on vielä alkuperäinen).
Käytännössä ne keskiarvot seuraa hyvin lenkin rasitusta, mutta millä tarkkuudella?- sykkeen mittaaja
Kyllä minullakin joskus tuo halvemman sykemittarin lukemat pomppailivat, mutta mielestäni mittarin kytkinnappulat osui jotenkin vaatteisiin tai sitten vanhentuneen patterin huono varaus aiheutti häiriöitä signaaliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602