Sykemittarin luotettavuus

Millaisia eroja noissa sykemittareissa yleensä on?

Itse ole miettinyt näyttääkö oma Bluetooth yhteydellä varustettu anturi antaa herkästi yläkanttiin olevia lukemia.

Tuota ihmettelin, kun tein tasaista vetoa soutulaitteen kanssa. Siinä ei tullut hengästyttyä, mutta silti SportsTrackeriin jäin melkein 10% ajasta kovan rasituksen treeniksi.

Onkohan soutu ja hiihto (tasatyöntö) hankalia yleensäkin sykemittareille, niiden vöille?

Tarkoituksena oli vähän katsoa missä menee aeorobisen kynnyksen alue (en tiedä maksimi sykettä eikä kai ole tarvekaan?). Kiinnostaisi etsiä oma aerobisen kynnyksen alue, jos sen löytää pelkällä hengästymättömällä tasaisella treenillä. Tarkat arvot ei onnistu ihan heti, mutta kokemuksen kautta. Tarkempaan en tiedä miten sen "pitää pystyä puhumaan" yksiselitteisesti määrittelee... mutta ehkä ei ole niin väliä.

Sen tekstiilivyön olen pessyt käsienpesuaineella ja lämpöisellä vedellä (pitäisikö laittaa pesupussiin ja pesukoneeseen). Lisäksi kannattaa se vyö kastella kunnolla ennen käyttöä, muutoin näyttää mitä sattuu ennen hikoilua.

3

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sykkeen mittaaja

      Paksut vaatteet saattavat vaikuttaa lukuun alentavasti ja se onko vyö oikealla kohdalla rintalastaa.

      Pesukoneessa vyö voi kolhiintua, ja kestääkö se veden painetta ?

      Halvoissa vehkeissä voi luvut olla vähän suhteellisia. Kokemus tietenkin auttaa huomaamaan näyttääkö mittari oikein.

      Hiki / vesi johtaa sähköä.

    • Mulla on Polarin WearLink Bluetooth ja se on ostettu keväällä 2011 eli ei aivan uusimpia muttei vanhimpiakaan. Tuossa lähetin irroitetaan vyöstä aina käytön jälkee. Ohjeen mukaan vyö pestään ohjeen mukaan joka viides kerta tai useammin.

      Itse luulen tuon näyttävän välillä liikaa. Häiriöistä lukemat pomppaa 20 pykälää. Tiedä sitten miten on mutta tasaisella tahdilla & vastuksella oli tuon tapaista heiluntaa. Kävi yli oletetun maksimi sykkeen yläpuolella hetken ilman että olo olisi ollut juurikaan huohottavan hengästynyt.

      Kännykkä näyttää pariston tilaksi 1:stä. Ehkä seuraavaksi vaihdan sen (on vielä alkuperäinen).

      Käytännössä ne keskiarvot seuraa hyvin lenkin rasitusta, mutta millä tarkkuudella?

      • sykkeen mittaaja

        Kyllä minullakin joskus tuo halvemman sykemittarin lukemat pomppailivat, mutta mielestäni mittarin kytkinnappulat osui jotenkin vaatteisiin tai sitten vanhentuneen patterin huono varaus aiheutti häiriöitä signaaliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe