Humalahakuinen juominen

miehellä

Meillä on aivan ihana liitto, pitkä yli toistakymmentä vuotta kestänyt sellainen mutta se on alkanut kärsiä miehen humalahakuisen juomisen takia, tai minä olen siis lopen kyllästynyt ja väsynyt siihen nykyisin, että SE on se syy joka saa aikaan massiiviset riidat lauantai iltaisin.

Voimme puhua avoimesti ja ollaan puhuttukin, mies lupasi jälleen kerran koittaa parantaa tapansa, siihen pystymättä. Viikkoakaan ei voi olla juomatta itseään ihan tuhdisti humalaan, se jokaviikonloppuinen kaljasatsi on niin tärkeä.

Ikävää, on että lapset (yläkoululaiset) ovat kuulemassa riitojamme, mies ei humalapäissään kykene kontroilloimaan itseään ja huutaa mitä kamalampia hirveyksiä, paiskoo ovia voimalla yms. Ja tämähän on siis minunsyyni koska olen saattanut piilottaa pullot, tai sanonut juomisesta tms.
Vanhin lapsista saa fyysisä oireita tästä ja olen kerran joutunut sairaalaan yöllä lähtemään hänen hengenahdistuksen vuoksi.

Edes TÄMÄ asia ei saa miestä muuttumaan. Hän sanoo tuskin muuttuvansa koskaan. Mies ei siis juo kuin lauantaina, viikolla tissuttutelu on loppunut hienosti!! Eikä minua haittaa jos ottaa vaikka kolme neljä olutta, mutta hän juo niin kauan kuin olutta on eli ihan tolkuttomaan känniin, niin ettei pysy pystyssä, on loukannutkin itsensä koheltaessaan kännissä (taas silloin koitti olla pitkään juomatta). Minä piilotan pullot kun huomaan että taas lähtee lapasesta. Joudun katsomaan toisen perään kuin pienen lapsen silloin ja se jos mikä on kuluttuvaa. Nykyään menetän siis hermoni Naps heti! kun tilanne on tuollainen, olen niin kypsä tähän, monen monituista vuotta olen sanonut hyvällä ja pahalla ja koittanut olla sanomatta tai puuttumatta. Voisi sanoa että nyt läikkyy yli. En jaksa enää tälläistä elämää, että saa alkaa pelätä lauantai iltaa.

Olen itse alkoholistin lapsi ja totisesti kärsinyt siitä, elänyt ihan helvetillisen lapsuuden ja nuoruuden. En itsekään sylje pulloon mutta en ota jos lapset ovat kotona, kuin saunajuoman korkeintaan. Tiedän ettei monikaan varmaan pidä tätä ehkä minää kun mies ottaa vaan yhden illan! Niin, tiedän olevani ehkä liian tiukkapipo mutta niin se vaan on mennyt, pipo liian tiukalle tässä asiassa.

Hän ei tunne olevansa alkoholisti, eikä halua missään nimessä mennä mihinkään AA kerhoon. Sanoo että itse osaa kontrolloida mutta pian se taas nähdään mihin juominen johtaa. En halua erota, selvänä mies on maailman ihanin ja parhain. Kuitenkin kaikki tämä on vuosien saatossa alkanut verottaa suhdettamme, kuten hänkin sanoi, meillä on tuskin mitään seksielämää enää. Minun ei todellakaan tee mieli häntä kaiken sen juomisen ja huutamisen jälkeen miten on minua naisena ja vaimonaan kohdellut. Meillä ei hänen mukaansa olisi mitään ongelmaa ellen MINÄ tekisi tästä ongelmaa. Totta varmaan. Mutta se vaan on minulle ongelma.

En tiedä miksi kirjoitin, ehkä saadakseni tämän ulos, ehkä joku on kokenut vastaavaa ja osaisi kertoa kommentoida jotain vinkkiä.

6

1705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vain

Hei,

valitettavasti itselläni on myös kokemusta juovasta aviomiehestä.

Juominen ei lopu, ellei juova ihminen halua lopettaa. Miehesi on alkoholisti ja hänen pitäisi lopettaa juominen itsensä vuoksi, koska itsensä vuoksi hän juokin. Kukaan ulkopuolinen ei ole syypää juomiseen, juominen on hänen ongelmansa. Pullojen hävitys, kontrollointi tai mikään muu vastaava toiminta ei saa juomista loppumaan. Mikään maailman rakkaus ei saa juomista loppumaan. Kaikki ns. syyt juomiseen on tekosyitä. Alkoholisti juo, koska hän on alkoholisti eikä enää pysty hallitsemaan alkoholia, vaan alkoholi hallitsee häntä.

Alkoholista luopuminen kokonaan on ainut keino alkoholistille toipua alkoholin ylivallasta. Jos läheiset saisivat juomisen loppumaan, ei alkoholisteja juurikaan olisi.

Meillä on alkoholin kanssa pitkä tie takana, mutta olen toiveikas, sillä puolisoni on tiedostanut tilanteensa, hakenut apua ja haluaa elää ilman alkoholia. Joskus auttaa, kun juova ihminen jätetään yksin, vaikka se tuntuukin rajulta.

Voimia!

• Miisa 55

Olen aivan samassa tilanteessa. Mieheni ostaa kaupasta vain juomia joissa on mahdollisimman paljon prosentteja.Viikolla ostetaan isoja purkkeja olutta kaupasta lähes joka päivä vähintään 3 purkkia. Viikonloppuna hän aloittaa perjantaina ja juo lauantaina sekä sunnuntaina. Herää yölläkin jatkamaan juomista jos on sammunut illalla ja juomaa on kaapissa. Viikolopun annos joka alkoi poikkeuksellisesta vasta lauantaina (olimme päivällä syntymäpäivillä)oli nytkin 1/2 l pullo rommia, 24x0,3 vahvaa olutta, 3 litran viinipänikkä ja 1/2 l metsämänsikkalikööriä. Maanantaina ei sitten päästykkään töihin vaan vielä oli 3 litraa viiniä joten ei kun juomingit jatkuu. Hän on jäämässä työttömäksi 14.5.2013 saattaa olla että tulee kokopäiväinen juoppo, silloin minä nostan kytkintä siitä huushollista. Olen jo kerran hakenut eroa mutta hän niin kauniisti lupasi että vähentää juomista ja vähensikin mutta hyvin vähän. Kun harkinta-aika meni umpeen hän jatkoi taas samaan tahtiin. Tyttärenikin sanoi miksi pilaan elämäni olemalla liitossa alkoholistin kanssa, eroa.
      Apua mulla olisi niin paljon puhuttavaa mutta minulla ei ole enää ketään ystäviä kun mieheni juomisen takia olemme kaikki menettäneet, hänen hyökkäävällä ja röyhkeällä käytöksellään.

• Alkoholia yleensä juodaan jotta tulisi humalaan. Monen luonne muuttuu kännissä ja viisaammat osaa käyttäytyä. Miehes on kai hullu kännissä ja tuksin tulee muutuumaan vaikka eroaisit.

• Kyllä minä ymmärrän. Mun vanhemmat juopotteli joka viiikko monesti kun olin lapsi ja se ei ollut kivaa elämää. Itse otan joskus kohtuudella ja mun käytös ei ikinä muutu.

• Täässä tarinani

Aivan tuttua,alkoholin käyttöä. Läheisten ahdistus juomisesta myös. Ukkosi ei lo-
      peta alkoholin käyttöä komentamalla, kiristämällä, uhkailemalla vaan ainoastaan
      oman mielensä muutoksella.

Puhun kokemuksesta. Tuo ahdistava turhautuneisuus kun mukavasta miehestä kuoriutuu tuo karkeaa kieltä käyttävä öykkäri. Mies sanoi tarvitsevansa tuon "nollaus
      tilanteen" stressiin. Välillä hän juhlisti ties minkälaista pikkutilannetta tosi vahvoilla
      drinksuilla. Viinanhimo hallitsi häntä, pikkukännissä oli niin mukava duunailla kaik-
      kea.

Voi sitä perheen häpeän määrää. Vaihtoehtoja oli 2. Tapahtui vain niin, että
      miehen terveys petti, totaalisesti. Elämme nyt toipumisvaiheessa, siis me muut

• eräs.

Meillä kävi myös näin, että miehen elimistö pisti topin juomiseen ei hän enään voinut juoda, kun yhden ehtoon ja seuraavan päivän oksensi ihan hulvattomasti ja oli tosi kipee, enään hän ei voi juoda muuta kun muutaman kaljan ei uskalla koska seuraavalla kerralla voi mennä henki tai on sairaalassa.
        Nuorempana meni aika usea viikonloppu kännissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4403
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      31
      3232
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      171
      2621
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      2066
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1502
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1386
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1160
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1019
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      970
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      882
    Aihe