Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taidan olla liian lihava kohta hevosille ;( Auttakaa!!

Liian lihava 12v tyttö!!

Olen 12v tyttö ja painan 87 kg se on aivan LIIKAA! En tiedä mitä tehdä ja aina kun yritän laihduttaa niin joko on etten jaksa tai ei ole aikaa ja olen hyvin nirso kasviksille!! Pidän vain kurkusta mutta kaikki herkku kyllä menee paitsi pizza.. En tiedä mitä tehdä!! Voiko joku auttaa minua koska ratsastus on koko mun elämä mutta kohta en pysty tekeen enään sitäkään ! Voiko joku auttaa? :'( ;(

13

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps.

      Ps. Olen vähän päälle 170cm ja tallillani on isokokoisia siis korkeita hevosia ja en tiedä että jaksavatkin ne enään kantaa minua ja minua vähän myös pelottaa se asia!

    • katherine__

      Kyllä isokokoiset hevosen tuonkin painoisen kantaa.

      Mutta ihan oman terveyden vuoksi kannattaisi mennä todella nopeasti terkkarille juttelemaan ja miettimään miten saisit painoa pudotettua. Ei tuollainen paino ole itsellekään todellakaan tervettä.

      • Roso

        Kyseistä asiaa ei arvioida iän, vaan pituuden perusteella. Isokokoiset hevosethan jaksaa kantaa vaikka kuinkapaljon.


    • miukuli2

      Kertokaa nopeesti voinko ratsastaa shettiksellä kun oon n. 146cm pitkä ja painan 41kg. Meen huomenna ratsastaa ja oon muuten 11v kauan voin ratsastaa shettiksillä??????????

      • jtnaerm

        Voit tottakai! voit ratsastaa shettiksillä niin kauan kun pystyt antamaan apuja kunnolla ja paino on sopiva


    • miukuli2

      mENE TERKKARILLE NIIN SE KEKSII KYLLÄ JOTAIN=)

    • Nanna96

      Aloita jokin muu harrastus ratsastuksen ohelle! Esim. Jalkapallo, lenkkeily, yleisurheilu yms. Ja jätä herkut pois! Ei sinun pelkkiä kasviksia tarvitse syödä vaan hyvää ja terveellistä koti ruokaa, supista herkkupäivät 1kertaa viikossa tai harvemmin. Jätä siis sipsipussi koulun jälkeen ostamatta ja liiku jalan:) Tsemppiä vaan! P.S Vuos herkkulakkoo ja 100euroa edessäpäin ---> kannattaa tehä porukoitten kanssa joku diili:)

    • Jooheijoo

      Kasviksia ei tarvii syödä, mutta jätä KAIKKI herkut pois, ei pitsaa, älä käytä voita paljoa ym. Laihdutus tuossa iässä ei ole suositeltavaa, mutta liika on silti liikaa. Saat kilot karisemaan näin:

      -kaikki herkut vex
      - päivittäinen lenkkeily itse hikeen
      - jätä iltapala pois
      - vähennä pikkuhiljaa ruokaa normiannoksiin

      Kerro ehdottomasti terkalle! Tuo on jo vaarallista!

    • ridahullu

      Voinko ratsastaa ponilla, jonka säkä on 140cm, jos olen 164cm ja painan 55kg?

      • horselovernea

        voit tietty :) ite melkeen 170 ja tuon kokosilla menin vielä vähän aikaa sitte


    • illu ilona

      AI SUOMEN HEVOSELLAKO?

    • illu ilona

      joo tottkai voit! mut jos haluut laihduttaa niin mäteen näin: mä juoksen hevosten kas kyllä sen pitäis auttaa! jos juoksei lujaa! ja leikin ponien kans!

    • elisa14

      Sun kannattaa puhua asiasta varsinki vanhempies kanssa :) Ja myös terkkarin ... Osta purkkaa ni sitä voi syödä kun tekee mieli karkkia :)) ja keksi jtn terveellisiä herkkuja jotka on susta hyviä.. Yritä käyttää aikaa ruuan tekemiseen. Jos ratsastus on sulle noin tärkeetä ni yritä tosissas :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe