Meidän firmassa maksetaan kuukausipalkkaa, mutta ylitöistä maksetaan prosenttikorotettua palkkaa ja matkustusajalta maksetaan normaalitunnin hintainen matkustuskorvaus, lisäksi kilometrit ja päivärahat. Noudatamme toimihenkilöunionin sopimusta.
Työhän kuuluu jonkin verran ulkomaan matkoja. Käyttöönotto sekä viankorjausreissut ovat aika raskaita, varsinkin kun lähdöt tulee todella lyhyillä varoitusajoilla.
Onko työpaikoilla yleensä jotain porkkanoita keikkahommiin? Joko niin että maksetaan ylimääräisiä tunteja tai könttäkorvauksia tai annetaan ylimääräinen vapaapäivä tms.? Itsestä on alkanut tuntua että ei oikein huvita reissata samalla palkalla jonka saa vakituisesta työssäkäyntipaikasta.
Ylimääräistä reissuhommista?
2
331
Vastaukset 2
Minulle maksetaan aina sopimuspalkka eli normaalin peruspalkan päälle tulee 60-70 % lisää riippuen maasta minne menen. Se paljonko teen töitä ei vaikuta palkkaan vaan homma on tehtävä valmiiksi. Jos laskee saman "normaali" prosenttitunteina ja vertaa mun sopimukseen niin joskus tulee takkiin ja joskus voitan. Muutaman vuoden olen niitä laskenut ja suunnilleen on tasan mennyt eli tämä sopimuspalkka on ollut ok. Jos joudun tekemään 7 päivää viikossa niin siihen tulee sitten eri korvaus.
- Hessu383
Keikkahommista maksetaan yleensä hieman parempaa tuntipalkkaa kuin "normihommista". Lisäksi saat verotonta päivärahaa riippuen maasta jossa työskentelet aivan kuten mainitsitkin. Keikkatöissä tosiaan yleensä aina pitempää päivää jolloin ansiot kasvavat melko hyvin.
Joillakin työpaikoilla työnantaja osallistuu esim. mikäli olet lähdössä vaikka lomalle niin niihin kustannuksiin.
Itse pidän reissuhommista koska se rytmitetään yleensä 2 viikkoa töitä ja 2 vapaata tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1101511Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91827- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35711Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja144705Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat37591Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40581Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö207568Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32546- 61540