Työvoimapoliittinen aikuiskoulutus ja perustelut

Vinkkejä!

Eli olen hakemassa työvoimapoliittiseen ammatilliseen aikuiskoulutukseen maalarilinjalle ja sinne on tunnetusti aina paljon hakijoita.

Koulutus hakemuksessa on paikka jossa sanotaan että : " Tarkemmat perustelut koulutukseen hakeutumiselle" ja tämä on se hakemuksen tärkein kohta - todennäköisesti.

Miten perustelisit hakeutumisen jos sinulla ei olisi kokemusta alan töistä, mutta haluaisit kuitenkin sinne?

Aiempaa kokemusta sekalaisista rakennustöistä.

7

2735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin pyyhkii

Vähän aiheen vierestä, mutta älä hae työvoimapoliittiseen koulutukseen. Hae omaehtoiseen, jota varmasti työvoimatoimisto puoltaa. Saat samat etuudet, työttömyys korvaus ja ylläpito korvaus 9€ päivä. Voit saada myös jotain aktivointi lisää aktiivi toiminnasta, en kyllä tiedä mitä, mutta aion ottaa selvää. Myöskin lomia on eritahtiin, mulle tulee luonnollisesti kesäloma, talviloma, syysloma. Ei siis ole vedetty tiukille, niin kuin yleensä.

Työvoimapoliittiseen koulutukseen on yleensä kovat haut, pääset helpommalla muuta kautta. Mulla on sama homma. Työt loppui 31.12. ja ilmoitin tökäriin, että koulutus kiinnostaisi eräältä omaa alaa sivuavalta alalta (omaehtoinen). Soittivat vielä perään, että milloin tehdään paperit valmiiksi koulutuksesta! Näillä näppäimillä näyttä, että kuukauden sain olla kotona ja uudet haasteet alkaa! Koulusta tuli hyväksyvä päätös ja ylihuomenna työkkäriin sinetöimään sopparit.

• ....

Onnea orjatyö urallesi.

• Hyvin pyyhkii
        .... kirjoitti:

Onnea orjatyö urallesi.

No niin. Kaikki meni kuin Strömsöössä ja kuin rasvattu salama. Kellään ei ollut vastaan panemista koulutus ajatuksilleni. Työkkäri suorastaan tuputti. Leivät on tienattu pitkälle eteenpäin. Mulle se 180€ on rahaa, vaikka monet halveksuu moista summaa ja valehtelee jopa, orjatyöstä! Auto löytyy, mutta ajattelin ajaa fillarilla kouluun, että saa pitää ylläpitokorvauksen omana hupirahana!

Pitää arvostaa pieniä asioita. Monella ihmisellä ei ole tämän päivän Suomessa muuta kuin oleilu. Olen tyytyväinen että mulla on edes jotain tekemistä! Ja saa oppia ja osaamista! Ja sit töihin!

• pari vinkkiä

No esimerkiksi korostat, että tuo on juuri oikea ala, johon suuntaan haluat kehittää aikaisempaa osaamistasi. Uskot vakaasti sen edesauttavan työllistymistäsi. Olet jo miettinyt tulevaisuuttasi koulutuksen jälkeen, mihin tähtäät. Et hakeudu vain "jos tästä nyt jotain apua olisi/onhan jotain tekemistä ajankuluksi" -meiningillä.

• vinkkivinkki

Korosta hyvää fysiikkaa (jos on kuntoiluharrastus mainitse tässä yhteydessä siitä) ja mainitse myös siitä, että erityisesti ruumiillisempi työ kiinnostaa, olet tekijätyyppiä. Voithan myös heittää legendaa, että suvussa on maalareita (esim. isä/veli yms..) ja olet erittäin motivoitunut jatkamaan tätä hienoa perinnettä.

• ,,,,,,,,

Itse ajattelin hakea työvoimakoulutukseen, joka on toisella paikkakunnalla. Hankala homma pitäs irtisanoa vuokrasopimus asunnosta, löytää uus asunto ja silti ei oo varma että pääsen kyseiseen koulutukseen... Pelottaa että jos ei tosiaan pääse siihen kouluun, niin sitten pitäisi töitä keksiä, ja siltä kun ei tunne ketään 500km päästä,,

• Jobbari

Perusteket sen siten että ko. kurssi parantaa merkittävästi työllistymis mahdollisuuksiasi. Tämä on se taikasana mikä siihen hakemukseen nimenomaan halutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13