Paljonko pitää liikkua jotta saa 1 Kilon pois?

sitruuna_

Kysymys otsikossa..
tietenkin riippuu lajista..mutta sanojaan vaikka juoksu/uinti/kävely niin voi vähän verrata.. :D

8

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cuba libre

      Riippuu myös ihmisen koosta. Crosstrainerin mittarin mukaan pystyisin losottamaan jotain 800-1100 kcal/h pitkähköjä pätkiä (1100 saattaisi mennä liian hapokkaaksi). Kuntopyörällä vähempi, kun jalat väsyy. Kokovartalolajit, kuten hiihto tai uinti riittävillä tehoilla taitavat olla kovimpia, kunnon jumppatreeninkin jos opettelee niin johan palaa. Perinteinen juoksu, silläkin kyllä polttaa, melko kevyelläkin rasituksella 660kcal/h.

      Siitä sitten ynnäilemään, kun kilon laihduttamiseen vaaditaan 7000kcal. Eli kymmenisen tuntia melkosen reipasta liikuntaa, tai kevyempää, kuten kävelyä parikytä tuntia. Oikein intensiiviseen liikuntaan taas kysytään kuntoa, mutta 1100kcal/h on jo aika tiukkaa menoa, silloin 'vain' reilut 6 tuntia.

      Mutta yhtäkkinen yltiöpäinen liikkuminen saattaa tuoda ylikuntoa sekä lukuisia muita vaivoja, kun jänteet, nivelet sekä lihakset eivät hommaan ole tottuneet.

      Eli järkiperäisyys mukaan, kiitos.

    • minä

      painosta ainakin on kiinni..sanotaan vaikka miten monta tuntia/kiloretriä mun (158cm ja 55kg) pitäisi juosta jotta 1 kilo rasvaa kuluu? siis mielenkiinnon vuoksi kyselen. maalaisjärki tietenkin mukana mulla ja teillä kaikilla muilla myös!!! :)

      cuna libre: eli jos menisit crosstrailerilla jokapäivä niin hyvällä tuurilla (ellei sitten tule seinä vastaan liiasta treenaamisesta) voisit laihdua suunnilleen kilon viikossa vai?

      • cuba libre

        Varmaan se niinkin onnistuisi, etenkin jos ottaisi 2-3 sessiota / pvä ja pitäisi 2 lepopäivää. En kuitenkaan halua laihtua kiloa viikossa, kun se kilo ei todellakaan menisi rasvasta :) Nykyliikunnalla kulutan lisäkaloreita arviolta 3500-4000 kcal / viikko ja syön kutakuinkin sen verran kuin söisin ilman liikuntaa, mahdolliseti inasen vähemmän. Tavoitteena on laihtua 2kg tammikuun aikana.

        8000kcal/12.5 sessiota = 640 kcal / sessio eli joku kolmisen varttia sessio siten ettei läkähdy, voisi joskus vetää vähän tiukempia ja sitten löysempiä niin että kalorimäärä tulee täyteen. Onhan niissä vermeissä mittari, että ei muuta kun kokeilemaan. Sillä tavoin saa jotain osviittaa.

        Mutta veikkaan että sinä pystyt suunnilleen puolet meikän kaloreista kuluttaa inhimillisellä rääkillä ( ellet sitten satu olemaan esimerkiksi urheilija ), että joku 300-400g viikossa voisi mennä mikäli liikut reippahasti ( muttet rääkkää totaalisesti ) ja pidät niistä murkinoista huolen. Siinä on riskinsä että se riuduttaa, mutta tuo on sentään vielä realistisuuden rajoissa.

        Siinä sitten miettimään itsellesi sopivaa, tasapainoista kokonaisuutta, 300-400g viikossa voi olla aika kova tahti 55-kiloiselle. Kokeilemalla se selviää ja katsele ihmeessä kaikkea tietoa, esimerkiksi kalorilaskuri.fi sekä kiloklubi.fi (ilmainen) sisältää runsaasti hyödyllistä materiaalia.


      • cuba libre

        Tosin, painoindeksin puolestahan olet hyvissä lukemissa, joten voisi olla enemmänkin kiinteytysprosessi paikallaan, mikäli haluat lisäsähäkkyyttä kroppaasi.

        Se voi tarkoittaa alussa punttaamista, aerobista sekä jossain vaiheessa varovaisia plussakaloreita, kilo lisää vaikkapa parissa kuukaudessa ja sitten kolmessa kuukaudessa se kilo pois, kokoajan kuntoa parannellen.

        Tuossa tapauksessa vaakaa parempi tapa asian seuraamiseen on mittanauha sekä kamera. Joku inbody tai pihtimittaus voi myös antaa osvittaa, että mitä olisi hyvä tehdä.


    • Ylikunto ei ole riskinä jos pysyy sopivan matalatehoisessa liikkumisessa (peruskuntoalueella, pystyy hengittään nenän kautta tai puhumaan liikkuessa). Kaiken liikkumisen ei sitä tarvitse olla, mutta jos parin tunnin osuus on reippaampaa ja loput peruskuntotehoistaliikuntaa, niin saa kulutettua paljon energiaa & turvallisesti.

      Jos sitten tekee 2..3h lenkin, niin sellaisen aikana energia otetaan rasvoista. Jos vain itsekin ehtisi pitkille lenkeille :)

    • Hidas keino...

      Vähän lähteestä riippuen 1 kg on noin 7000 - 9000 kcal.

      Jos aloittaja on n.160 cm ja 60 kg, niin.... :

      Jos siis kävelet tunnin reippaasti (6-7 km), kulutat n. 300 kcal. 9000:300=30 tuntia.

      Eli 30 tuntia kävelyä, niin olet kuluttanut kilon rasvaa.

      Tunnettu tosi asiahan on, ettei liikunnalla yksinään saa läskiä sulamaan. Täytyy myös syödä terveellisesti. Tunnin kävelyn kalorinkulutuksen voi mitätöidä yhdellä voileivällä.

      • kuntoilija

        Kannattaa polkee kun tuo kävely on ajan hukkaa. Kuntopyörällä saa nopeemmin painoo putoomaan. itse en juuri koskaan kävele vaan poljen. Säästän aikaa ja saan nopeemmin tuoksia. 10 tuntia kun polkee niin varmaan on laihtunut kilos ja enemmänkin.


    • kuntoilija

      Ihme lasku juttuja teilläkin.Ei se noin vaikeeta ole. Pari tuntia päivässä viikon ajan kunnon liikuntaa niin laihtuu kilon tai puoltoist. Riippuu ihmisen koosta. Sanoisin että kuntopyörä on paras vaihtoehto. Kuntopyörässä saa säätää vastusta ja tunnissa voi polkee jo 700-800 kaloria pois. Syödäkin tarvii joka päivä niin et sekin tarvii ottaa huomioon. itse kun poljen niin 20 minsaa niin mulla on jo kauhee hiki. Poljen aika suurella vastuksella kun tykkään rääkätä itseäni ja hikoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe