Joo, eli tilasin kuntopyörän ja haluaisin sen avulla laihduttaa. tietysti ruokavaliotakin pitäisi muuttaa. Mikä olisi tehokas treeni? ja mitä kannattais syödä? olen kyllä lukenut netistä kaikkea mutta kaikki puhuu asioita ristiin ja rastiin joten koin helpommaksi aloittaa itse keskustelun. Minulla on jo aika hyvä peruskunto. olen lenkkeillyt jo 3kk ajan.
ruokavalio kuitenkin ollut ihan rempallaan joten paino ei ole liikkunut mihinkään suuntaan. Olen siis n. 162cm/72kg kooltani. Kiitos jo etukäteen vinkeistä
kuntopyörällä -15kg kesään mennessä
11
2457
Vastaukset
- polkijanABC
Riippuu paljolti päivittäisestä kalorivajeestasi. Kuntopyörällä on kyllä helppo laihduttaa. Itse olen laihduttaessani polkenut päivittäin vähintään sen 1000kcal. Siitä jo yksinään saa matemaattisesti katsoen kilon pudotuksen viikossa vaikkei syödyt kalorimäärät pitäisikin painoaan pitävän lukemissa.
- polkijanABC
^ vaikkei = vaikka
- kuntopyörää
Polje vauhtia 35-40km/h itsellesi sopivalla vastuksella, 30min-1h päivässä 4-5 kertaa viikossa. Lepopäivät pitää myös olla. Samaan aikaan ruokien vajekalorit. Olen suunnilleen saman painoinen, kuin sä ja teen näin. Suunnileen sama laihdutustavoitekin mulla. Mun laihdutus aika hurjaakin tavallaan joskus treenipäivinä. Syön vain 1200 kcal ja poljen 600 kcal edestä. Tosin nyt homma jumissa, kun joulukin oli. Tällä metodilla kumminkin jatkan.
- kilotpois1
kiitos, neuvoista nämä ovat todella tarpeen olen aika uno näiden asioiden kanssa=)
- kuntopyöräilijä.
Minä laihdutin joskus 20 kg kuntopyörällä. Poljin kaks tuntii päiväs, tunti aamul ja tunti illalla. Söin ihan normi ruokaa. En mitään rasvasia ranskalaisia vaan perunaa, salaattia, kanaa ja hedelmiä. Vettä pitää juoda se 2.2 litraa päiväs vähintään. mun vauhti oli 30-32 km tunnis. Ei tarvii hamaat irves vetää 40 km tunnis vauhti. Tasainen 30km /h vauhti riittää ja sopivan kova vastus et tulee kunnon hiki niin laihtuu. Painojakin pitää nostella ette vaan polje. lihaskuntoo kans kannattaa treenata.
- kilotpois1
ajattelinpa päivitellä tänne tilannettani jos ketään vaan kiinnostaa! Aloitin siis kuntopyöräilyn tammikuun alussa, ateria koot pieneni, namit ja leivät jäi pois. yhdessä vaiheessa poljin kuntopyörää 10km/24min aamulla ja sama illalla. syön noin 2-4 tunnin välein. painoa on nyt 67kg, eli kokonaisuudessaan on pudonnut 7kg, mutta kuntopyöräilyn aloituksen jälkeen 5kg. ajattelin sitkeästi jatkaa ja tavoitteena onkin kesäkuun alkuun mennessä saada pois vielä nuo ylimääräiset 7kg =) senttejäkin on lähtenyt ihan kivasti! vyötäröltä 7cm, vatsa navan kohdalta 5,5cm, pepusta 3,5cm ja molemmista reisistä 3,5cm ja kyllä rupeaa lihakset jo tulemaan esille =)
- voi voi kun tiätäisivät
Valitettavasti ei lähe. Mitä enemmän poljet sitä eneempi nälkä. Mä suosittelisin mieluummin vähemmän hiilihydraatteja.
- kilotpois1
eiköhän se ole aika ihmiskohtaista! ja ei se niin välttämätöntä ole sitä 7kg saada pois, haluan syödä ''normaalisti'' miten voin syödä lopun elämän, enkä muuttele sitä mitenkään kummoisemmin, ellen koe joskus tarpeelliseksi.
- 9+3
Loistavaa!! Todella hienosti olet päässyt projektiin kiinni! :) Jatka samaa rataa :)
- cuba libre
Jokaisella on omat juttunsa, jotka toimii. Kannattaa puhua enempi prosessista kuin projektista. Onko sillä väliä, tippuuko se 7kg 3kk:ssa vaiko 2 vuodessa, kun sitä painoa olisi hyvä pitää seuraavat 50-150 vuotta, eli kuitenkin "projektin" kokonaiskesto on varsin suuri.
Ja tästä tulee mieleen, että tuskin se kaikille ole se loppuelämän rutiini sotkea kuntopyörää päivittäin, vaan äkkiä sitä ainakin toiset haluavat kenties jotain muutakin aktiviteettia... - kuntoihme 33
3 vuotta sitten laihduin kuntopyörällä yli 20 kg 4 kuukaudes. Poljin aamulla aina tunnin ja illlalla puol tuntii. Nyt oon kyl siirtynyt jo kuntosalille ja poljen aika siel kuntopyörää. Muista vaan syödä proteiini safkaa, hedelmiä, salaattia ja sellasta niin paino putoo ja onnistut. Eikä sitä leipää tarvii pois jättää. Syö täysjyväleipää tai ruisleipää. ei kaikesta tarvii luopuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783