iltasyöminen!!!

iltamässääjä

Hei vaan, ongelmani on iltasyöminen. Syön ja mätän kaiken minkä löydän ja yleensä kaupan kautta kotia ja sohvan ääreen. Miten te olette päässeet eroon tästä tuhoisasta tavasta? Ja tiedän että ongelma johtuu varmaan siitä, etten oikeastaan syö juuri mitään aiemmin päivällä, aamupalaa en syö ja töissä ehkä sämpylän ja kahvia. Siksi ruokahaluni on kova illalla. En oikein kerkeä enkä jaksakkaan alkaa päivemmällä tai aamulla syömään, joten vinkkejä miten voisin kontrolloida rasvaisen ja helpon ruuan syöntiä illalla ja syödä vähemmän ja terveellisemmin? Siis tarvitsen KONKREETTISIA neuvoja, kiitos jos joku jaksaa vastata!

7

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yökukkuja

      Alat syömään myös päivällä, koska pakostikin nälkä on jo sillon, ja kunnon ruokaa. Töihin vaikka joku keitto tai reipas salaatti lounaaks, unohda ne sämpylät ja tilalle täysjyväleipää. Kotona sitten syö ihan lämpimän ruoan ja jos illalla vielä tuntuu että nälättää niin joku pieni iltapala. Kun syö tasaseen pitkin päivää niin ei sitten illalla tuu mätettyä kaikkea naamaan.
      Toimi mulla ainakin.

      • iltamässääjä

        Kiitos.luin tämän jo aiemmin mutta vastaan nyt. Otin neuvosta vaarin ja aloin syömään salaattia töissä. Tai ruisleipää. En muistanutkaan miten hyvältä se maistuu :) No, nälkä on silti kotia tullessa, mutta juon aina vettä hirveesti niin sen jälkeen ei ole niin paha nälkä. Olen tehnyt monen päivän ruuat kerralla, esim. riisiä ja kanaa, niin täyttää kivasti. En mene enää niin usein kaupan kautta kotia. Ihme miten nopeasti keho tottuukin tähän.


    • Itse olin kysymässä miten iltaliikunta vaikuttaa painonkehitykseen? Heti kuntoilun jälkeen ei ole nälkä ja _pieni_ syöminen menee vielä sen liikunnan kulutuksen palautumiseen.

      Mulla tuo iltakuntoilu vähentää iltasyömistä (pururatojen hiihtoladuilla valot vielä klo 23 asti eli ehtii myöhään). Toisaalla on sanottu että aamulla ennen syömistä lenkkeily saa kehon säästöliekille. Pitääkö se paikkansa kun liikkuu illallisen ja aamiaisen välillä. Illalla liikkuessa saa verensokerin alemmaksi pidemmäksi aikaa ja pidemmän aikaa säästöliekillä? Aamulla heti heräämisen jälkeen on tapana syödä.

      Parempi kai liikkua illalla kuin ei ollenkaan. Se iltaliikkuminenkin kai kuitenkin kiihdyttää aineenvaihduntaa ja auttaa painon pudotuksessa??

      Onko tässä konkreettista vihjettä ajatusta alkuperäiseen kysymykseen. Lähtee liikkeelle silloin kun on iltamässäilyn aika & aamulla onkin hirveä nälkä... ainakaan ei tule jätettyä aamiaista väliin.

    • ent. superahmatti

      Vastaat itse mikä mättää.

      Herää vaikka tuntia aikaisemmin, jotta saat aikaa aamupalan syömiseen. Jos joudut aamulla heräämään jo ennen neljää jotta ehdit töihin, ymmärrän ettet halua herätä aikaisemmin. Siinä tapauksessa keittele puuro jo illalla, ja lämmitä se työpaikalla ekalla kahvitauolla, syö marjojen ja raejuuston kanssa.

      Eli kasaat ahmattinälän iltaan, kun syöt päivällä väärin. Kunnon aamupuurosta lähtee, sitten tasasisin väliajoin kunnollista ruokaa, johon sisältyy aina proteiinia.

      Tosi helppoa jos haluaa, sillä tässähän vain lisätään syömistä! Ja samalla laihtuu.

      Ennen kauppaan menoa kannattaa aina syödä suurin nälkä pois, niin ei tule ostettua mitään epäterveellistä mättöruokaa. Missään nimessä ei saa käydä syömässä roskaruokaa, sillä se vain lisää mättöruuan himoa!! Ruisleivät tai proteiinipatukka ennen kauppaan menoa ja vesipullo (kulkevat laukussa koko päivän), niin pysyy kontrolli mukana. Tee myös kauppalista, jossa pitäydyt. Kaupassa ei tarvitse käydä kuin pari kertaa viikossa, kertakin riittää, jos suunnittelee ostoksensa hyvin.

      Kiireinen tekee kerralla ison satsin ruokaa, jonka pakastaa annosrasioihin. Esim viikonloppuisin voi valmistaa samaan aikaan vaikkapa makaroonilaatikon uunissa(täysjyväpastaa, vähärasvaista (alle 10%) jauhelihaa, soijarouhetta (sis.paljon proteiinia ja vähän rasvaa!!, kasviksia) ja kanakeiton liedellä (maustamatonta broileria, paljon kasviksia, tulisia mausteita). Ja kaikki sopivissa (n. 300-400 kcal) annoksissa pakastimeen.

      Kun saat ruokailut kuntoon, voit ja jaksat myös liikkua työpäivän jälkeen. Kannattaa muutenkin miettiä, mitä voi tehdä jotta ei ole mahdollisuutta roikkua jääkaapilla.

      Noi ovat auttaneet mulla. Nyt voin hyvin ja kroppa on kunnossa.

    • nami rypäleet

      Mullakin tapana mussuttaa telkkua katsoessa iltaisin, varsinkin suklaata ja sipsejä, mutta kun vaihdoin ne viinirypäleisiin, alkoi paino pudota lähes itsestään.

    • dddddddcscx

      ihan hyvä keino on myös ostaa kappeeihin vain kaikkea kevyttä "mässättävää". Itse syön koko päivän säännöllisesti, mutta silti iltaisin tekee mieli mässätä.

      Minulla onkin kaapissa vain hapankorppuja (päälle laitan jotakin levitettä ja suolakurkkuja) ja omenia! Näitä voi sitten nakertaa niin paljon kun sielu sietää, eikä kaloreja tule paljoa. Toki niitäkin alkaa kertymään jos ihan överisit syö, mutta itse en ainakaan jaksa korppuja edes nakertaa enempää kuin max 4 ja omeniakin jos syö 2 niin ihan kohtuullista on vielä :) Myös esim. 200g maitorahkaa baani on todella täyttävä iltapala, jonka jälkeen ei massuun mahdukaan enää muuta.

      Paljon vähemmän kertyy näistä kaloreja, kuin niin, että mässää suklaata, karkkia ja sipsejä. Huomaan myös, että ruisleipäsiivuja voi hyvin syödä sen 4kpl, joka on grammamäärältään (ja kaloreiltaan) paljon enemmän kuin 4 hapankorppua. Siksi siis suosin korrpuja :)

      Sitten saatan myös napsia esmin. manteleita, joista saa sitten hyviä rasvoja ja proteiineja :) Niitäkään en jaksa enempää kuin muutaman syödä.

      Eli vinkkini on, että älä osta kaappeihin mitään liian hyvää, mitä jaksaa syödä tolkuttomasti vaan mielummin tällaisia kevyempiä ja ei niin hyviä vaihtoehtoja:D

    • illalla valmiiksi

      Jonkun aamupalan tai työevään voisi kai tehdä jo illalla jääkaappiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe