hei heipä
mitä mieltä olette kansalaiset siitä ,että tietyt ihmiset pissauttavat koiriaa toisten ihmisten portin pieliin.on sanottu monta kertaa,mutta viesti ei mene perille .niin mitä tehdä.tämä tapahtuu varmaan monessa muussakin paikkaa.mutta kun itsellä ei ole koiraa,en oikein tykkää siitä ,että koirat pissaa portin pieleen.vika ei ole koirassa vaan taluttajassa.niin mitä tehdä.tämä on tapahtunut kivirannalla.
ter.ei tykkää pissattajista
koiran ulkoiluttaminen
47
1448
Vastaukset
- Kemikaali-Ali Hassan
Käsittele portinpielet arsenikilla, jopa loppuu dogien pissaleikit.
- kalle_99
Ei mua vaan haittaa, kyllä ne jäljet siitä kesäks katoaa.
- niksipirkkamies
osta valkeaa spray- maalia ja maalaa keltaiset pissanjäljet pois, niin ei mene yöunet ja maailma pelastuu.
- anna pystykorvan
"haukahtaa"
- tyttö13vuotta
miun tekesi mieli otta pystykorva mutta äitä ei anna ottaa.ne on tosi ihani koirii.voisi varmaa tarjota muille ulkoilutuksii olisiko kysyntää sellaisille.
- koirat koulutettuja
valtaosa koiranomistajista tietää kyllä miltä muista tuntuu..... luotan että he tekevät kyllä parhaansa. mutta sit on näitä ääliöitä koiraihmisiä joilla vaan on ikävä kyllä koira. ns. leikkikaluna lapsille tai jotain sinnepäin, he eivät ymmärrä yhtään mitään mistään koiran kasvatuksesta saati koulutuksesta. seisotetaan omaa koiraa(lenkin yhteydessä) naapurien koirien silmien alla (häkissä) ja ärsytetään niitä että saa oma koira edes joskus yhteyttä ulkomaailmaan.. varmaan insinöriperheestä nää urpot koirien ulkoiluttajat. ei heillä ole käsitystä siitä kuinka tulisi käyttäytyä kun oma koira kohtaa vieraan koiran ja mikä on siinä tilanteessa koiralle paras ratkaisu. toivottavsati näille urpoille sattuu joskus lenkkipolulla vastaan esim. rotikka joka säikäyttää vähän ja saa pelonsekaisia tunteita säikäyttäen.
- insinööriperhevastaa
Ei, kyllä ne on tiettävästi kaikki amisperheistä, joissa vanhemmat on normi-amiksia: alkoholisoituneita huumeita käyttäviä pissisteinejä. Elinikäodote 33 vuotta. Onneksi
- sohjokauha
kivirannalla asun minäkin. ja täällä on ikävä kyllä sellaisia naapureita (lue sellainen naapuri ) että jos koirat ei kuse sen portin pieleen niin minä voin kusta itse . teen sen mielelläni ! ei voi naapurilta kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu !
- luotsi3
keltainen lumi on hyvää
- en juo maitoa ikinä
minua ei koiran kuset haittaa,mutta se vähän harmittaa ko naapurin rouvas henkilö
pakkaa arvostelemaan,itellä joskus tulee kuseksittua rajaaidan kuusikkoon,mutta
olen vedonnu liikuttuneeseen olotilaan ja alemman tason koulutukseen. - ei koiran kusettaja
jos koiran ulkoiluttaja toimii näin niin se kertoo järjenköyhyydestä...lyhykäisyydessä kyseessä on idiootti.Sakottaa pitäs niin saisi yhteiskunta varoja siitäkin tiukkaan taloudelliseen ahdinkoon.
- sonhyvä
voisihan tuota persaukista valtiota hieman avitella.olisikona hyvä hinta vaikka 20 euroa/laaki.siihen hintaa kuuluisi sekä isännän ja koira kusi.
- kyr.iintynyt
koiravero kehiin!!!! v...uttaa kun koirat kusetetaan ja paskatetaan ihmisten kulkuväylille. Ja lapset sitten kantaa kengissä niitä sisälle! päättäjät!!!! nyt koiravero mietintään vaikka 50euroa per piski per vuosi, uskon että monet miettisivät kahteen kertaan hankkiakko koira.
- mitä sanoo LAKI §
Moniko tietää:
Se on laitonta antaa koiran ulostaa tien varteen, saati muiden pihan tuntumaan ja jättää kökäle siihen.
Miksi lakeja laaditaan jos niitä ei valvota???
Poliisille olisi muutakin hommaa, kuin ajella turhaan ja kahvitella.- Knowhau
Veikkaan,että laki ei sano mitään asiasta.itsellämme on aina kakkipussi mukana ja kerätään papanat pois kadun varsilta.jos kakki on ojassa niin sinne jää kun ei varmaan ketää haittaa ojassa.meän koira ei merkkaa kenenkään portin pieliä kun on tyttökoira.kaikkeen ei tarvita lakeja vaan järjen käyttö on sallittua.hyviä ulkoilukelejä kaikille koiran kanssa tai ilman.
- koiran ulkoiluttaja
ehkä poliiseilla on muutakin tekemistä kuin napata koiran kakittajia! Esim. pedofiileja, raiskareita, pahoinpitelijöitä, murtovarkaita yms
- Näinpä ...
Siitä, mitä laki sanoo tuosta koiran paskottamisesta edes pyörätien laitaan ja siihen jättämisestä, voi lukea tämän päivän Pohjolan Sanomista (pe. 25.1.2013).
Sieltä löytyy iso juttu, josta tyhmimmänkin sekä pirullisimmankin taluttelijan tulisi tajuta tuo asia ja asetetut lait / säännöt. - one day
Ehkä yksi lumilapiotiedottaja ei tiedä, että katualue kuuluu kaupungille ja oma tonnti rajoittuu ojaan.
Kissat saa ilmeisesti kulkea vapaasti ruiskimassa vai hyväksyykö tiedottaja vieraalla tontilla vierailevan kissan päätyvän kintaaksi?- ÄO ?
Kisslle voi antaa saapikasta kun se tulee tontille ruikkiin.
Koirilla vaan on sen verran ääliö taluttaja mukana toisinaan, ettei se tajua toimia järkevästi ja pysähtyä ulosteille paikkaan, jossa jätökset ei häiritsisi muita, eikä olisi sotkemassa vaatteita.
- pissatpussiin
No älkää nyt, täällä maaseudulla naapurit pitää huolen, että tonttisikin pysyy puhtaana koiran PISSOISTA. Oikein lapiolla kävi naapurin muori keräämässä pissat pussiin omalta tontiltani. Kä-te-vää! ;)
- Fleischgewehr
Joku idiootti oli käynyt ihan pihalla asti paskattamassa rakkiansa tässä muutama päivä sitten. Mikä siinä on niin vaikeaa viedä se rakki paskalle johonkin penkalle tai lepikkoon?
Jos tämä on omistajan mielestä oikein käyttää rakkiansa toisten ihmisten pihalla/liittymissä paskalla, niin omistajaa ei varmaan haittaa jos minä käyn hänen pihalla paskalla?
Kamerat oli tulossa tontille muutenkin, niin pitää ilmeisesti perustaa vielä jokin rakinpaskattajablogi, mihin laittaa kaikkien pällisteväksi kuvat näistä pihoille paskattajista. - pienet murheet
Voi "pyhä jyssäys " ....kannattais näitten "urpojen" hankkia oma elämä , on se pienistä tyhjänpäisistä asioista elämä kiinni .Päivän paras ehdotus oli: Niksipirkkamiehellä : valkoista spraymaalia ja maailma pelastuu.....
- Fleischgewehr
Onhan se mukava autosta noustessa kotipihassa astua heti tuoreeseen rakin paskaan. Ilmeisesti se ei haittaa sinua.
Annatko osoitteesi, niin tilaan paikalliselta jyväjemmarilta muutaman perävaunullisen paskaa pihallesi/liittymääsi.
- Hjördis Pöppönen
Alkaa tuntumaan, että nämä paskaan astujat ja valittajat onnistuvat kesäisin ulos mennessään lokinpaskan suuhunsa saamaan? Sen verran ylpeitä tuntuvat olevan?
- anninaah54
Mua ei niinkään vaivaa noi koirien kuset,mutt nämä meidän kakslahkeiset jotka kuseskelevat pitkin talonseiniä kaduilla.Liikkeiden seinät ja ikkunalaudat ovat erittäin suosittuja näin kaupunki alueilla..Kevään tullen tuoksahtaa taas ihana aromit ohkuilijoiden nenuun....
Joo, täällä Oulun suunnalla taasen pissatetaan JA kakatetaan koiria keskelle tietä, tai kesäisin metsiin, missä olisi tarjolla ilmaisia mustikoita, puolukoita yms, kun on nii -den aika, ja sitä ennenkin, ja niiden jälkeenkin.....mä kun oon innokas mustikoiden kerääjä, niin ei ole kivaa, kun ei tiliä, onks juuri siinä ja siinä mustikassa koiran pis-saa tai kakkaa.....kyllä se pitää säätää LAKI, JOKA KOSKEE KAIKKIA KOIRAN UL-KOILUTTAJIA, SOKEITA, LAPSIA YMS, että korjaa oman koiransa jätökset pois he-ti, tai sitten koira tekee tarpeensa VAIN oman kodin pihassa, ei muualla ! Ei siinä kä-vellessä nyt kukaan ehdi katsomaan alas, missä on koiran jätöksiä, sitten joku käve-lee siitä, eikä huomaa ollenkaan, että on astunut koirankakkaan....ja siellä, missä a-sun, on nyt kameravalvonta, ja se on toiminut liiankin hyvin, syyttömiä syytetään var-kaiksi, ja kuitenkin joku skitso oli pissauttanut koiraansa keskelle tietä, eikä siitä ole ollut sanomista ollenkaan.....epäreilua moinen. Häpeällistä toimintaa. Tylyä poruuk-kaa täällä. Ja kaikkien koirien JA koirienomistajat/ulkoiluttajat pitäisi käydä koirakou-lu, jossa opetetaan KAIKKI, myös se, kummalla puolella tietä koiraa ulkoilutetaan ! Siihen pitäisi mun mielestä kanssa puuttua, sama laki koskee teitäkin, koiran ulkoi-luttajat ! Ja sokeat voi pyytää apua, jos eivät muuten pärjää, jos pitää opetella siivoa-maan oman koiran jätökset. Ja olen myös huomannut, että täällä sotketaan, ja roski-tetaan, vaikka roskis on vieressä ulkona ! Jos ei kehtaa laittaa roskia roskiin, ei niitä saa viskata luontoonkaan ! Vaikka tosin roskisten määrää on vähennetty ulkona, mik -si, se on arvoitus........ja aika tyhmää, senhän vain lisää lasten ja muiden roskitusta ulkona.
Ja tuo, että pissauttaa koiraansa toisen pihalla tai toisten ihmisten portin pieliin, se on häpeällistä. Ota kuvia seuraavan kerran, kun näin tapahtuu, ja sulla on todisteita siitä, että joku rikkoo lakia. Näytä ne kuvat sitten talonmiehelle, tai taloyhtiösi henki-lökunnalle, ja katso, mitä tapahtuu. Yritä ottaa kuvat niin, että sen ulkoiluttajan naa-ma näkyy, samoiten mahd. tarkasti sekä koiran että ulkoiluttajan naamat ja muukin tarpeellinen näkyy. Jääpähän sitten ainakin kiinni verekseltään, ei voi naukua, että ei hän oo mitään tehnyt........sinnekin pitäisi asentaa kamerat valvomaan. Ja kunnon valvontaa, ei silleen, että syyttömiä syytetään toisten teoista yms......
Ja voisit ehkä opetella kirjoittamaan oikein, tuosta ei saa selvää hevilläkään......eli, että pisteen yhden jälkeen tulee AINA ISO KIRJAIN ! ja pilkkua ei laiteta noin, että se on liian kaukana, vaan se laitetaan heti, kun edellinen sana on kirjoitettu, kun sen tarvis on. Ja kysymysmerkitkin puuttuvat......mitähän vauvakoulua säkään oot aikoi-nas käyny....siellä ei ilmeisesti oo opettettu mitään kunnolla, ei tainnu olla opekaan kovin kouluja käynyt.....en oo opettaja, mutta tiedän, miten kirjoitetaan joku viesti tai muu vastaava oikein. Ihan häpeän sua ja muita, jotka eivät osaa kirjoittaa oikein ! Mee takas kouluun, sitä suosittelen kaikille, jotka eivät osaa kirjoittaa oikein.
Muuten puhut asiaa. En mäkin tykkää nähdä, kun joku koiran ulkoiluttaja pissattaa tai kakattaa koiraansa muiden nähden ! Siitä saavat muutkin koiran ulkoiluttajan pää -häänsä, että kun sama laki ei koske häntä, ei se koske muakaan. Mäkin saan kakat -taa ja pissattaa koiraani, kun toikin saa......... Reiluutta peliin jokainen ! Jos mulla oli -si koira, tai saisin ulkoiluttaa yhtäkään, menisin aina oikein, ja en antaisi koiran pis-sata tai lakata keskelle tietä, vaan vaatisin, että se on jo käynyt tarpeillaan ennen, ku -in mä vien sen kävelylle. Ja koira ei missään nimessä määrää, kummalla puolella tietä kuljetaan, vaan LAKI. Okei ? Kiitos.- -s-
Jospa ensin itse opettelisit kirjoittamaan edes jotenkinkuten. Sanan ja huutomerkin väliin ei tule välilyöntiä. Tavuviivoja ei käytetä tuolla tavalla. Pisteitä on joko yksi tai kolme, ei viittätoista peräkkäin. Huutomerkin jälkeen tulee aina iso kirjain.
"tiedän, miten kirjoitetaan joku viesti tai muu vastaava oikein"
Et todellakaan tiedä. - Anu Saukko
Oletko miettiny, et siellä mustikkametsässä kuseksii ja paskoo jos minkäki laista luontokappaletta? Ihan hiirestä ja oravasta karhuun ja hirvaeen saakka.
Ei ne pyyhi eikä keräile jätöksiään.
Toivottavasti astut karhunpaskaan siellä luonnossa käydessäsi. - siisteys kunniaan
näkyvät tuolla oulun suunnalla ihmisetkin paskovan mihin tahansa.kerran junasta tulessani meinasin astua juna-asemall ihmisen torttuun portaikossa.samalla reissulla näin kaksi tyyppiä kusella erään rakennuksen sisäpihalla.
- Psykologin diaknoosi
Tekstisi on niin kamalaa sekametelisoppaa toimivilla aivoilla varustetulle Homo sapiensille, että suosittelen pikimmiten perusteellista aivoremottia.
- eihyvääpäivää1
taijat olla oulun kakkapolliisi.koska ajattelit tulla tekemään partioreissun pohjoseen?
- pysty pip.
Täyttä kusetusta koko homma. Ei varmaankaan tullut kirjoitusvirheitä.
- caccacasa
Monta koiranpaskaa on meillekin kengänpohjissa sisälle kantautunut, mutta mitäpä tuosta. Pesemällähän niistä selviää...toisin kuin uimarannan hiekkaan hautautuneen rikkinäisen pullon halkaisemasta lapsen kantapäästä. Monta kyyneltä vuodatettiin jalka paketissa kesä helteellä kun ei päästy uimaan. Tuon haljenneen kantapään olisin vaihtanut koiranpaskaan oikein mielelläni.
- ulkoilija2
tämä on aivan totta.. pienet on murheet joillakin kun koiranjätöksistä jaksetaan vain jauhaa.
- kevään lapsi
voi hyvät hyssykät. hankkikaa elämä älkääkä vahatko vain tienvarsia.
kevät tulee ja aurinko paistaa. mitäs nuista paskoista... onhan maailmassa
paljon pahempiakian murheita. nostakaa katseenne ylös ja nauttikaa elämästä. :)
ja on aivan tosi että ihmisten luontoon rikkomat pullot on paljon vaarallisempia.
älkää nurisko turhasta. - Tempo101
Kyllä koira pissaa sinne mihin omista antaa pissa.
- Samppa Linna
Karim?
- aurauskeppi
Mutta pitäähän niitä kakkoja olla, eihän näillä valittajilla olisi muuten mitään tekemistä keväisin...
- 5 koiran omistaja
Koiran jätökset jalkakäytävillä ja keltaiset portinpielet on tosi ikäviä. Uroskoirat nostelee koipiaan kohdalle sattuviin puihin, liikennemerkkeihin jne. Koiranomistajan pitää huolehtia ettei päästä koiraansa postilaatikolle tai portinpieleen. Ei se ole vaikeaa eikä edes työlästä. Yksi kusaisu houkuttelee muita merkkaajia ja pian alue on ihan keltaisena. Etikan tai tabascon haju voi toimia karkoittimena. Valitettavasti välinpitämättömät ja laiskat koiranomistajat pilaa kaikkien koirien (omistajien) maineen.
Jokakeväiseen kakkaongelmaan sanoisin, että normaalikäytöksinen koira etsii kakkapaikan mahdollisimman kaukaa pyörätiestä. Itse talutan koiriani flexissä, jotta ne pääsee kauas ojan pohjalle tarpeilleen. Jos koira kakkaa niin lähelle pyörätietä, että yllät kerätä sen pois, niin se pitää kerätä. Kesällä toimii sellainen yleistys, että sieltä mistä ruoho leikataan, kakat kerätään. - näin on
Minä voin kerätä sitte koiran paskat, kun kissan omistajat ulkoiluttaa kissansa remmissä. Niin kauan kun minä joudun keräämään meidän hiekkalaatikolta naapurin kissan paskat, niin minun koira saa kakkia vaikka siihen jalkakäytävälle. Mun lapset ei kuitenkaan konttaa eikä leiki jalkakäytävällä mutta hiekkalaatikolla ne leikkii.
- Ei addiktoitunut
On se ihmeellistä että näinkin monella kirjoittajalla on koiranpaskaanastumisaddiktio. Täytyisi tehdä väitöskirja aiheesta: "Mikä koiranpaskassa vetää puoleensa magneetin lailla ja mikä pakottaa astumaan sen päälle?"
- aamun herätys
minua ei koiran kusi haittaa mutta kiinteistöhuoltovirman äijät aamulla kuseskelee samalla kun "siivoavat" ???? se meinaa yököttään...
- lietettä kentälle
Kyllä kunnon kepulaisen tulee rakastaa lantaa. On aatteen palo pahasti sammunut jos ei.
- rakkkaatteeendaal
"nyt koiravero mietintään vaikka 50euroa per piski per vuosi, uskon että monet miettisivät kahteen kertaan hankkiakko koira."
Jos kunta perii tuollaista koiraveroa niin kyllä siitä kunnasta olisi sitten parempi löytyä myös metrin välein kakkaroskis koiranpaskapusseille, viisi eri koirapuistoa, koirametsä, kolme eri hallia koiraharrastuslajeja varten ja kylpyläkin pelkästään koirille.
Ei niitä veroja turhanpäiten peritä. - Siivotkaa sotkunne
Tien reunassa olevaa muutamaa koiran jätöstä ei edes huomaa, mutta... Te halavatun landepaukut sotkette sillä lehmänpaskan ja mullan seoksella koko valtatien! Tänään auton keulasta hajosi sumuvalo kun eräs paikallinen heinähattu oli levittäny paskakokkareita ajoradalle!
- jhgfd
Denianaali taas pätee täällä poistamalla normaali mielipiteitä.
- Tervettä mieltä
Kyllä ne koiran paskat kiulkureiteillä haittaa, eli piha läheisyydessä polun kohdalla jne.
On se ihme ettei järki sano taluttajalle että paskottais koiransa sinne ojan puolelle, jossa sitä tilaa on.
Vai onko se ajatuselin vain niin kieroutunut, että siitä saa itselleen jotain tyydytystä tehdessä muille tuollaista haittaa ?
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628