Friends with benefits problematiikkaa?

Kympin Nainen

Nyt toivoisin vähän palstalaisten mielipiteitä:

Kuten taannoisessa vakipano-kyselyssä kävi ilmi olen ollut ns. friends with benefits – suhteessa noin 3 kk. Sitä ennen taustalla pitkä parisuhde ja kipeä ero, joiden johdosta olen halunnut, ja haluan, olla sinkkuna ainakin jonkun aikaa. Tämä FWB suhde on toiminut tosi hyvin ja pelisäännöt on olleet selvät alusta asti meille kummallekin, juttelimme alussa säännöt selviksi ja kummankin status on yksiselitteisen sinkku. Homma alkoi ”kipinästä”, eteni seksisuhteeksi ja sitten ystävystyimmekin (meillä mm. yhteisiä harrastuksia). Kuten sanottu, homma on toiminut tosi hyvin tähän asti, mutta mutta…

Tulin juuri kotiin viikonloppureissusta joka oli pääosin tosi ihana, mökkeilyä, hiihtolenkkiä jäällä, hyvää seksiä jne, mutta mikä nyt hiukan ahdistaa on miehen lievästi muuttunut asenne. Taustaa vielä sen verran, että suhteen alettua olemme olleet tiiviisti tekemisissä (useita kertoja viikossa), mutta meistä riippumattomista syistä ennen tätä viikonlopun mökkireissua oli parin viikon tauko treffeissä. Nyt tämän tauon jälkeen mies vaikutti hieman takertuvalta, kyseli mm. aika tarkkaan mitä olen näiden parin viikon aikana tehnyt. Ei nyt ihan tenttaamista, mutta kyselyä jota aiemmin ei ole ollut. Lisäksi mies oli kuullut (yhteisten tuttavien kautta) että tanssin yhden toisen miehen kanssa tässä yhtenä iltana yksien tuparien jatkoilla. Siis tanssin ja juttelin, en muuta (vaikka sopiemme sääntöjen mukaan muutakin olisin saanut tehdä).

Näistä tuparien jatkoista mies kysyi ja heitti huumorilla että olenko pleijeri, pitäisikö hänen olla huolissaan. Mies heitti sen huumorilla, mutta itselleni tuli kuitenkin vähän huono fiilis – nämä kysymykset ovat sopimiemme sääntöjen vastaisia. Olemme sopineet, sinkkuja kun ollaan, että kumpikin on vapaa treffailemaan ja harrastamaan seksiä muidenkin kanssa jos siltä tuntuu eikä toistemme menoja kysellä, kumpikin kertoo sen mitä haluaa kertoa. Ketään ei ole vedätetty.

Pääosin viikonloppu olisi siis ihana ja miehen kyselyt olivat tosi hienovaraisia ja huumoriin puettuja, mutta snadisti alkoi ahdistaa. Mitä olette mieltä, kannattaako vielä seurailla tilannetta (kun seksi tosi hyvää ja kaikin puolin homma muuten toimii) vai ottaako heti ”kissa pöydälle” ja puheeksi? En ole valmis sitoutumaan, aikuisikä mennyt parisuhteissa lyhyitä taukoja lukuun ottamatta joten nyt haluan vähän katsella ja vetää henkeä. Erit. miesten mielipiteet kiinnostaa miten handlata tilanne, mutta tietysti myös naisilta jos teillä ollut vastaavia tilanteita?

221

12125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sensin

Mikä sinusta tekee Kympin Naisen?

• Kympin Nainen

Itserakkaus.

• sensin
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

Miesystäväsi on erilainen, päästä hänet vapaille markkinoille, sillä hän näyttää sitoutuneen sinuun. Muutoin olet hyväksikäyttäjä.

• SeOikeaKympinNainen
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

tää ei ollu ap:n kirjoittama.
        ihan vakava aloitus, joten jos jättäisitte noi v...ut, kiitos.

• SeOikeaKympinNainen
        SeOikeaKympinNainen kirjoitti:

niin,siis toi "itserakkaus"

• sensin

Pitäydyn vastauksessani.

• Itserunkkaus
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

Kyrpin Nainen

• Tammialennus
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

Kymmenellä eurolla irtoaa pano minulta.

• minä ja panokone
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

nyt kun asia on mennyt tuohon pisteeseen,kannatta laittaa välit poikki.ryhdyt pitämään sormusta jos haluat vain seksiä kannattaa sanoa että olen naimisissa,ja jos löytyy oikea kumppani noitten panoiltojen jälkeen,voikin sanoa että olen vapaata riistaa.tai käyttää vain useampia irto nameja.minä hankkisin useamman seksikaverin niin voi valita mitä sänkyynsä päästää.parempi konsti on hankkia sähköllä toimiva panokone joka jylkyttää vaikka koko yön jos haluja riittää.ei tule ainakaan hyväksikäyttäjän ja hoon nimeä.onhan noita hieromasauvoja ym apulaitteita.ei ainakaan tule sukurutsaa eikä sukupuolitauteja levitettyä lisää yhteiskuntaan,eikä epäkurantteja lapsia lisää

• mimmi ja nylkyttäjä
        Kympin Nainen kirjoitti:

Itserakkaus.

hanki hyvä ihminen hieromasauva,johan työ on hyväksikäyttöä.äkkiä pois tuollaisesta suhteesta,ymmärtäisin kyllä jos molemmat naimisissa ja paneskelevat naapurin rouvaa tai naapurin isäntää,sehän vain lujittaa naapurisuhteita.mutta irtonumerot levittää vain tauteja ja juttuja että se on ihan h..ra.tai kova pukki.parempi on kun menet seksisop liikkeeseen ja hankit vaikka sähköllä toimivan sellaisen nylkyttäjän,ja lopetat tuollaisen velmuilun ja vehtailun ei tule toimimaan.levität vain tauteja syfilis tippa kuppa ym sienitauteja

• typykkä 40 xxl
        Itserunkkaus kirjoitti:

Kyrpin Nainen

parempi on kun hoitaa itse nuo panohommat.minulla on monta ihanaa hieromasauvaa joilla voi hoitaa homman kotiin ihan yksikseen,eikä tule koskaan liian aikainen lopetus hommaan,miehille on myös sellaisia lypsykoneita saatavissa joilla lähtee mehut irti tehokkaasti.ostin yhden mehun irroitus koneen ja testasin sitä itseäni 15 vuotta nuorempaan poikaan.sain kolmessa minutissa mehut irti,ja hetken kuluttua kokeilin uudemman kerran ja sitten meni jo 4 minuttia kun mehut lenti.ja myöhemmin hieroin pelin juhlakuntoon ja annoin kunnon köröt mahtavalla pullealla xxl pyllykällä ja ette voi tytöt uskoa kesti melkein puolituntia kun kaveri ähkäisi kovasti ja suihkutti mehunsa minun ihanaa ahteriin.

• 48 typykkä

itse käytän useampaa,itseäni 20 vuotta nuorempia poikia,ovat innokkaita jaksavat useamman kerra illassa ja yössä,ja aamulla mankuvat pulleita huulia uudestaan.olen aikoinaan eronnut ja silloin jo ajattelin että miksi ei voi olla useampi jotka haluaa minua käyttää onhan se ihan kauhea juttu jos yksikseen runkkailevat hyvät maukkaat mehut hukkaan,kun voin nauttia siitä kun saan itse ne irrotella pojista ja tulevat hyötykäyttöön.pojta tykkää kun niille antaa.miksi kiusata nuoria poikia jos niillä on hyvät,nopeasti latautuvat ja uudelleen käytettävät pelit.itse tykkään että saan useammalta pojalta muutaman kerran viikossa,ja useamman kerran yössä.antakaa ja ottakaa siinä se on nautinto,miksi pihdata hyvää tavaraa jos se on käyttöä varten tehty

• 42 pallero

se on oikea kympin nainen,joka useampaa nuorta poikaa auttaa pääsemään tosi toimiin.minä käytän sellaisia alle 20 poikia sänkyhommissa.niillä on kova halu ja into päästä riisumaan minun pulleat muodot esiin,annan niiden leikkiä rinnoillan ja turpeilla huulillani,sitten imaisen niiden pallukat ja imeskelen niiltä mehut suihin ja niiltä tulee nopeaan syöksy.sitten rauhoittelen ja kohta on taas juhlakunnossa,annan imeä turpeita huuliani ja sitten onkin juhla hetki kun alkaa mahdoton nylkytys.voi tytöt ottakaa useampi nuori jotka jaksaa.eivät hevin luovu saamastaan naisesta vaan jaksavat useita kertoja illassa.ei niille saa kertoa että toisena iltana tulee toinen poika hommiin.

• big dig
        48 typykkä kirjoitti:

itse käytän useampaa,itseäni 20 vuotta nuorempia poikia,ovat innokkaita jaksavat useamman kerra illassa ja yössä,ja aamulla mankuvat pulleita huulia uudestaan.olen aikoinaan eronnut ja silloin jo ajattelin että miksi ei voi olla useampi jotka haluaa minua käyttää onhan se ihan kauhea juttu jos yksikseen runkkailevat hyvät maukkaat mehut hukkaan,kun voin nauttia siitä kun saan itse ne irrotella pojista ja tulevat hyötykäyttöön.pojta tykkää kun niille antaa.miksi kiusata nuoria poikia jos niillä on hyvät,nopeasti latautuvat ja uudelleen käytettävät pelit.itse tykkään että saan useammalta pojalta muutaman kerran viikossa,ja useamman kerran yössä.antakaa ja ottakaa siinä se on nautinto,miksi pihdata hyvää tavaraa jos se on käyttöä varten tehty

Joo, lypsähän vaan usealta pojalta, juuri noin teki ystävättärenikin kunnes sai tappavan taudin

• torvelo123
        42 pallero kirjoitti:

se on oikea kympin nainen,joka useampaa nuorta poikaa auttaa pääsemään tosi toimiin.minä käytän sellaisia alle 20 poikia sänkyhommissa.niillä on kova halu ja into päästä riisumaan minun pulleat muodot esiin,annan niiden leikkiä rinnoillan ja turpeilla huulillani,sitten imaisen niiden pallukat ja imeskelen niiltä mehut suihin ja niiltä tulee nopeaan syöksy.sitten rauhoittelen ja kohta on taas juhlakunnossa,annan imeä turpeita huuliani ja sitten onkin juhla hetki kun alkaa mahdoton nylkytys.voi tytöt ottakaa useampi nuori jotka jaksaa.eivät hevin luovu saamastaan naisesta vaan jaksavat useita kertoja illassa.ei niille saa kertoa että toisena iltana tulee toinen poika hommiin.

hölö pölö ..pallero.........luultavasti et edes ole nähnyt poikien pallukoita..ja tiedoksi. kun pojalta tulee syöksy, niin seuraavaan kestää aika tavalla aikaa..seisokin kyllä saa aikaiseksi mutta siimahäntien uusi tuotanto vaatii aikansa. Se ei tapahdu tunnissa....joten ota se porkkana ta kurkku ja käytä..vaikka silmät ummessa.

• mimosans
        48 typykkä kirjoitti:

Aika vastuutonta ajattelua. Minulla on tuttu joka kertoin kaverinsa saaneen hiv:-tartunnan joitakin vuosia sitten josta tuli AIDS. Tätä nykyään se ihminen on hengetön. Kuoli onnettomana ja syyllisti muita vielä kuolivuoteellaan.

Jos on vara leikkiä omalla terveydellä niin on vara myös myös luopua omasta terveydestään ja hengestään. Noin ajattelee vain narsistit ja pahat sellaiset. Kuvottavaa!. En koskisi edes pitkällä kepillä sollaseen hommaan. Sairasta.

Irtosuhteet ovat vaarallisia monellakin tapaa. Monikaan ei sitä ymmärrä ennen kuin sairastuu tai tapahtuu jotain vakavaa, sitten se on myöhäistä. Minusta se on oikein hyvä että vuosittain ihmiset saavat hiv -tartuntoja ja sairastuvat koska toimivat hyvänä esimerkkinä muille miten käy. Lääkityksiä on mutta eivät poista ongelmaa eikä tervehdytä koskaan.

• vanha kostaja!! :)
        typykkä 40 xxl kirjoitti:

parempi on kun hoitaa itse nuo panohommat.minulla on monta ihanaa hieromasauvaa joilla voi hoitaa homman kotiin ihan yksikseen,eikä tule koskaan liian aikainen lopetus hommaan,miehille on myös sellaisia lypsykoneita saatavissa joilla lähtee mehut irti tehokkaasti.ostin yhden mehun irroitus koneen ja testasin sitä itseäni 15 vuotta nuorempaan poikaan.sain kolmessa minutissa mehut irti,ja hetken kuluttua kokeilin uudemman kerran ja sitten meni jo 4 minuttia kun mehut lenti.ja myöhemmin hieroin pelin juhlakuntoon ja annoin kunnon köröt mahtavalla pullealla xxl pyllykällä ja ette voi tytöt uskoa kesti melkein puolituntia kun kaveri ähkäisi kovasti ja suihkutti mehunsa minun ihanaa ahteriin.

jee neli kymppiset jyrää!!! ja nuoremille vinkiksi vanhassa vara parempi!! nimimerkillä kokemusta on.....

• Kehittäjä
        mimosans kirjoitti:

Aika vastuutonta ajattelua. Minulla on tuttu joka kertoin kaverinsa saaneen hiv:-tartunnan joitakin vuosia sitten josta tuli AIDS. Tätä nykyään se ihminen on hengetön. Kuoli onnettomana ja syyllisti muita vielä kuolivuoteellaan.

Jos on vara leikkiä omalla terveydellä niin on vara myös myös luopua omasta terveydestään ja hengestään. Noin ajattelee vain narsistit ja pahat sellaiset. Kuvottavaa!. En koskisi edes pitkällä kepillä sollaseen hommaan. Sairasta.

Irtosuhteet ovat vaarallisia monellakin tapaa. Monikaan ei sitä ymmärrä ennen kuin sairastuu tai tapahtuu jotain vakavaa, sitten se on myöhäistä. Minusta se on oikein hyvä että vuosittain ihmiset saavat hiv -tartuntoja ja sairastuvat koska toimivat hyvänä esimerkkinä muille miten käy. Lääkityksiä on mutta eivät poista ongelmaa eikä tervehdytä koskaan.

Parahin mimosans,
        logiikkasi on kehä. Et esitä mitään muuta syytä kuin tautien uhka sille että irtosuhteet ovat saastaisia. Ja sitten sanot että on hyvä että tauteja tulee, koska se rankaisee irtosuhteista.

• cgf1
        big dig kirjoitti:

Joo, lypsähän vaan usealta pojalta, juuri noin teki ystävättärenikin kunnes sai tappavan taudin

ANTAA PALAA VAAN EI SE JÄRVIKÄÄN SOUTAMALLA KULU!!!!!!!!!!!!!!!!!

• niinpä niin
        minä ja panokone kirjoitti:

nyt kun asia on mennyt tuohon pisteeseen,kannatta laittaa välit poikki.ryhdyt pitämään sormusta jos haluat vain seksiä kannattaa sanoa että olen naimisissa,ja jos löytyy oikea kumppani noitten panoiltojen jälkeen,voikin sanoa että olen vapaata riistaa.tai käyttää vain useampia irto nameja.minä hankkisin useamman seksikaverin niin voi valita mitä sänkyynsä päästää.parempi konsti on hankkia sähköllä toimiva panokone joka jylkyttää vaikka koko yön jos haluja riittää.ei tule ainakaan hyväksikäyttäjän ja hoon nimeä.onhan noita hieromasauvoja ym apulaitteita.ei ainakaan tule sukurutsaa eikä sukupuolitauteja levitettyä lisää yhteiskuntaan,eikä epäkurantteja lapsia lisää

ei ole olemassa epäkurantteja lapsia, on olemassa vain kypsymättömiä ja itsekeskeisiä aikuisia

• Tipaton tammikuu
        Tammialennus kirjoitti:

Kymmenellä eurolla irtoaa pano minulta.

Sori. Minulta ei irtoa

• 55vMajavanpamputtaja
        48 typykkä kirjoitti:

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan.

• Älä kypsennä
        torvelo123 kirjoitti:

hölö pölö ..pallero.........luultavasti et edes ole nähnyt poikien pallukoita..ja tiedoksi. kun pojalta tulee syöksy, niin seuraavaan kestää aika tavalla aikaa..seisokin kyllä saa aikaiseksi mutta siimahäntien uusi tuotanto vaatii aikansa. Se ei tapahdu tunnissa....joten ota se porkkana ta kurkku ja käytä..vaikka silmät ummessa.

PS Lämmitä ensin miedosti mikrossa.

• joo kyllä kyllä
        mimosans kirjoitti:

mimosans ei taida tietää, että HI-virus voidaan parantaa, jos se huomataan tarpeeksi aikaisin ja lääkityksellä voidaan kuitenkin 10-20vuotta jatkaa elämää ennen kuolemaa.

• Hämärän rajoilta

Kirjoitin joskus aiemmin kommentin, miksi tällaiset jutut eivät miesnäkökulmasta voi keskimäärin toimia. En viitsi kopioida sitä tähän, joten linkitän: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10738804#comment-55852807

• tässä lisää.

• kiinnostavaa..
        tässä lisää. kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11211216

"Tiivistettynä: miehelle ne kriteerit, joilla hän valitsee ystävänsä, ovat seksuaalinen viehätysvoima poislukien samat kuin hänen parisuhdekriteerinsä."

Saattaa mennä ohi alkuperäisen aiheen, mutta itseäni kiinnostaisi kuulla kommentteja muilta miehiltä. Meneekö se oikeasti tuolleen teidän näkökulmasta? Vai onko tuo ennemmin joku kärjistys?

• ----------------

En ole tällaisia suhteita harrastanut, mutta olen usein lukenut, että ne menevät monimutkaisiksi aina jossain vaiheessa. Jompi kumpi alkaa haluta enemmän kuin pelkkää seksiä. Nyt lienee siis sopiva hetki vaihtaa maisemaa.

• Kympin Nainen

sensin:

"Miesystäväsi on erilainen, päästä hänet vapaille markkinoille, sillä hän näyttää sitoutuneen sinuun. Muutoin olet hyväksikäyttäjä. "

Mutta kun pointti on että olemme molemmat vapaita... yhdessä sovittiin säännöt ja nyt hän niitä rikkoo, eli ei olisi minua "päästämässä". Eli jos ko tyyppinen vihjailu jatkuu hänen puoleltaan, sitten aionkin sanoa että on parempi lopettaa tämä.

Hämärän rajoilta: hyvin olit kirjoittanut tuohon toiseen ketjuun, tosin tilanteeni on erilainen sikäli, että meillä oli ensin seksisuhde ja sitten olemme ystävystyneet. Täytämme kaikki toinen toistemme "kriteerit" mutta koska molemmat eronneet hiljattain pitkistä suhteista, sovimme tämmöisestä vapaasta suhteesta. Tarkoittaako miehen vihjailut siis että hän on mahdollisesti oman eronsa käsitellyt ja haluaisi muuhunkin kuin seksisuhteeseen kanssani? Vai menikö vaan vahingossa liian pitkälle jutuissaan kun ei oltu pariin viikkoon nähty?

• mies32

Minä en oikein ymmärrä tuotakaan eron käsittelyä.
        Joo, kyllähän se on hyvä käsitellä. Mutta miten se käsittely sitten estäisi rakastumasta vastaan tulevaan Siihen Oikeaan? Kyllä minulla ainakin uuden rakastumisen tunteet menisivät yli siitä tarpeesta käsitellä vanhoja. Enkä usko, että silti välttämättä menettäisin mitään myöskään käsittelyn osalta, sillä kyllähän sitä omiaan ehtii märehtimään seurustellessakin.
        Tosin eipä ole omakohtaista kokemusta seurustelusta heti edellisen suhteen jälkeen.

• kokeilemalla selviää

Miehen aikomuksethan selviää kun lopetat tuon suhteen. Jos ruikuttaa perääsi, niin halusi enemmän. Jos ei takerru, niin voitte hetken kuluttua ehkä jatkaa.

• arvoituksiakohti

Eiköhän vika ole siinä, ettette ymmärrä, että ihmissuhteessa ei voi sopiva mitään. Tulevaisuus voi tuoda yllätyksiä ja tilanne on aina neuvoteltava silloin kun se tulee eteen. Olisi húhllu ajatus, että ihminen ei muuttuisi ja kehittyisi, voisi sopia loppuelämäksi että näin jatketään ja mentäisiin eteenpäin kuin koneet. Itse taidat polkea paikallasi.

• mies32

Kylläpä yllätti, ettei vakipanoilu taaskaan pysynyt vakipanoiluna. Yritä ensi kerralla löytää satavarma sosiopaattimies, joka ei kykene tunteisiin. Tosin omistuksenhaluisia kai hekin saattavat olla? No ehkä löytyy vielä joku tunnekuollut, ei omistushaluinen mies sinulle. Onnea etsintään!

• Kympin Nainen

Yksityiskohtiin menemättä, ed. eroni oli aika vaikea. Se oli ainoa oikea ratkaisu, mutta meni valitettavasti rumaksi, siinä(kin) ex sitten yritti roikkua vaikka itsekin oli sitä mieltä että ero ainoa vaihtoehto. Ex sitten tunnekuohuissaan loukkasi loppumetreillä aika pahasti. Siksi siis minun täytyy nyt vähän "jäädytellä" niin kuin tuossa toisessa tunteiden kuolettamisketjussa oli puhetta. Koen että minulla on vielä hieman "painolastia" (mm. luottamuksen suhteen), joten siksi en tahdo uuteen suhteeseen rynnätä.

Ja tuo sinun kommenttisi tunnekuolleesta sosiopaatista on kyllä ihan ihmeellistä sheibaa - juurihan olen sanonut että olemme myös ystäviä ja että täytämme toistemme "kriteerit" - eli kyseessä on tosi kiva mies, siksi puhunkin friends with benefits-hommasta enkä "pelkästä" vakipanosta. Eikä minulla ole aavistustakaan kuka on Se Oikea. Luulin että ex oli... ja olikin, noin 10v ajan, muttei ole enää. Ei ole aavistustakaan tuleeko toista oikeaa, toivottavasti.

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Yksityiskohtiin menemättä, ed. eroni oli aika vaikea. Se oli ainoa oikea ratkaisu, mutta meni valitettavasti rumaksi, siinä(kin) ex sitten yritti roikkua vaikka itsekin oli sitä mieltä että ero ainoa vaihtoehto. Ex sitten tunnekuohuissaan loukkasi loppumetreillä aika pahasti. Siksi siis minun täytyy nyt vähän "jäädytellä" niin kuin tuossa toisessa tunteiden kuolettamisketjussa oli puhetta. Koen että minulla on vielä hieman "painolastia" (mm. luottamuksen suhteen), joten siksi en tahdo uuteen suhteeseen rynnätä.

Ja tuo sinun kommenttisi tunnekuolleesta sosiopaatista on kyllä ihan ihmeellistä sheibaa - juurihan olen sanonut että olemme myös ystäviä ja että täytämme toistemme "kriteerit" - eli kyseessä on tosi kiva mies, siksi puhunkin friends with benefits-hommasta enkä "pelkästä" vakipanosta. Eikä minulla ole aavistustakaan kuka on Se Oikea. Luulin että ex oli... ja olikin, noin 10v ajan, muttei ole enää. Ei ole aavistustakaan tuleeko toista oikeaa, toivottavasti.

Niin, kun se vaatii sitä tunnekuollutta miestä, ettei ihastu ja rakastu naiseen, jonka kanssa on a) kipinää b) hyvää yhdessäoloa c) kummatkin sinkkuja d) kummatkin mielestään toisilleen sopivia.

No enhän minä voi kaikkien miesten puolesta puhua, mutta en minä ainakaan pystyisi olemaan rakastumatta noista lähtökohdista.

Nimenomaanhan tuota miestäsi en sanonut tunnekuolleeksi, sanoin vaan, että haluamasi järjestely ei voi mielestäni onnistua muun kuin tunnekuolleen kanssa. Tai sitten sellaisen, joka ei pidä sinusta kokonaisuutena niin paljoa, että voisi ajatella yhteistä vakavaa tulevaisuutta. Jonkun sellaisen miehen kanssa, jolle olisit ihan kiva herkkupeppu, mutta et sen enempää.

• plan bee
        mies32 kirjoitti:

Niin, kun se vaatii sitä tunnekuollutta miestä, ettei ihastu ja rakastu naiseen, jonka kanssa on a) kipinää b) hyvää yhdessäoloa c) kummatkin sinkkuja d) kummatkin mielestään toisilleen sopivia.

No enhän minä voi kaikkien miesten puolesta puhua, mutta en minä ainakaan pystyisi olemaan rakastumatta noista lähtökohdista.

Nimenomaanhan tuota miestäsi en sanonut tunnekuolleeksi, sanoin vaan, että haluamasi järjestely ei voi mielestäni onnistua muun kuin tunnekuolleen kanssa. Tai sitten sellaisen, joka ei pidä sinusta kokonaisuutena niin paljoa, että voisi ajatella yhteistä vakavaa tulevaisuutta. Jonkun sellaisen miehen kanssa, jolle olisit ihan kiva herkkupeppu, mutta et sen enempää.

Tai syvä kurkku

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

No tämä ihan hyvä pointti, en ollut asiaa näin ajatellut (kun jotenkin mielestäni meillä niin selkeä sopimus).

Täytyy miettiä, ehkä ottaa hiukan etäisyyttä, katsoa miten kehittyy ja keskustella asiasta.

En kyllä tajua näitä miinustuksia ja "saa mitä tilaa" - juttujakaan. Kaksi aikuista ihmistä on sopinut jotain ja toinen rikkoo sopimusta (en minä). Jos olisin mies niin olisiko reaktionne ollut eri?

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

No tämä ihan hyvä pointti, en ollut asiaa näin ajatellut (kun jotenkin mielestäni meillä niin selkeä sopimus).

Täytyy miettiä, ehkä ottaa hiukan etäisyyttä, katsoa miten kehittyy ja keskustella asiasta.

En kyllä tajua näitä miinustuksia ja "saa mitä tilaa" - juttujakaan. Kaksi aikuista ihmistä on sopinut jotain ja toinen rikkoo sopimusta (en minä). Jos olisin mies niin olisiko reaktionne ollut eri?

Miinusteluilla ei ole mitään logiikkaa, koska niiden jakajat voivat olla hulluja tai vähemmän hulluja. Kaikkein terveimmät ja fiksuimmatkin mielipiteet voivat saada läjän miinuksia, jos joku palstahullu ei ole niiden kanssa samaa mieltä.

Tuosta "naiset ovat syrjitty sukupuoli"-asenteesta varmaan kannattaisi jo päästää irti.

Tietysti tilanne olisi lähtökohtaisesti ihan sama olkoon sukupuolet kumminpäin tahansa. En sitten tiedä herättäisikö se tunteita yhtä paljoa ja kumman sukupuolen tunteita?

• -----
        mies32 kirjoitti:

Miinusteluilla ei ole mitään logiikkaa, koska niiden jakajat voivat olla hulluja tai vähemmän hulluja. Kaikkein terveimmät ja fiksuimmatkin mielipiteet voivat saada läjän miinuksia, jos joku palstahullu ei ole niiden kanssa samaa mieltä.

Tuosta "naiset ovat syrjitty sukupuoli"-asenteesta varmaan kannattaisi jo päästää irti.

Tietysti tilanne olisi lähtökohtaisesti ihan sama olkoon sukupuolet kumminpäin tahansa. En sitten tiedä herättäisikö se tunteita yhtä paljoa ja kumman sukupuolen tunteita?

On niillä logiikka totta kai. Jos ei pidä jostain kommentista, niin antaa sille miinuksen, jos pitää niin antaa plussan. Vai onko oikea logiikka sitä, että on aina samaa mieltä kuin sinä?

• nainen565
        Kympin Nainen kirjoitti:

Se nyt vaan on niin, ettei sitä oikeaa ole olemassakaan. On vain ei-sopivia ja niistä kaikista ei-sopivista pitää valita se kaikkein vähiten ei-sopiva ja sen jälkeen yrittää muistaa, miten tärkeää on kompromissien teko ja puolitiehen vastaan meneminen.

• RintintinN
        Kympin Nainen kirjoitti:

Sinun tarinasi kuulostaa kuin minun tarinalta, lukuunottamatta että minulla ei ole vakipanoa. En tiedä haluaisinkokaan vakipanoa, koska pelkäisin just tuota että joko minulla tai panokaverilla tulisi tunteita... Mutta sitten jos molemmilla tulisikin tunteita, mikäs siinä. Ehkä se olisikin tarkoitettu niin. Sinun täytyy vaan ottaa asia puheeksi, jos alkaa ahdistaa. Ehkä olisi hyvä kattoa vielä, miten seuraava kerta menee. Jos mies taas kyselee, ota puheeksi ja kerro, että haluat olla sinkku. Onko se miehelle ok jne.

• nainen myös
        Kympin Nainen kirjoitti:

Joskus ihmetyttää tämä "sinkkujen sopimukset" asia. Normaalilla ihmisellä on tunteet ja ne ovat muuttuvia. Mikäli itse teksisit tuollaisen "sopimuksen" toisen kanssa ja sitten huomaisitkin olevasi valmis enempäänkin niin mitäs sitten? Kannattaisi monesti miettiä asiat etukäteen ja hankkia vaikka apuvälineitä mikäli ei parisuhde ja sitoutuminen kiinnosta/ei uskalla/on kiva vedättää ja leikkiä niiden kanssa omat pikku leikit, ei satu kehenkään toiseen. Ei ihmiset ja tunteet ole leluja, huvivälineitä, ajankuluja, koneita, yms. muuta kuin itsekeskeisille ihmisille. Aina valitetaan, että mies esineellistää naisen, mutta annoit onneksi esimerkin kuinka sen osaa aivan yhtä kepeästi nainenkin.

• KALLE KELLO
        Kympin Nainen kirjoitti:

On sulla erossa jokin pahasti vinksahtanut... Et ole ainoa, mutta nyt tiedän yhden (jos koko juttu on edes totta), joka eron jälkeen muuttuu täydelliseksi sekopääksi. Sinun kannattaisi ihan oikeasti käydä keskustella psykiatrin kanssa kaikki eroon liittyneet asiat, koska sinulla on jotain käsittelemättä ja pahasti. Sinulla ei tule mikään onnistumaan, kuten jo nyt sinun "vapaa suhteesi" kertoo sen. Entä jos elämääsi tulisiki mies isolla M:llä, ja olet mennyttä naista... kas kummaa, iso M alkaa kuulemaan juttuja, menette yhdessä johonkin, jossa yksi sun toinen mies tulee luoksesi jne jne.... Luuletko että (jos on normaali ihminen) iso M katselee katselee naista, jolta on riittänyt ja oletettavasti riittää vielä monille miehille... Käsittele eroasiasi, niin et saa lutkan mainetta toilailuillasi

• Reiluako
        Kympin Nainen kirjoitti:

Tervehdys 10, täällä toinen samanlainen, ymmärrän tilanteesi täysin. Suosittelen että hankit toisen vakikaverin ja kehotat myös nykyistä miesystävääsi tekemään samoin. Ainakin oma fwb-suhteeni ymmärsi tuolloin ettei kiintyminen johda kuin suhteen loppumiseen.a

• mies5

SIllä miehellä on tullut tunteet peliin. Haluaa yksiavioista seurustelusuhdetta. Pitemmän päälle sun vaihtoehdot ovat joko alkaa seurustella hänen kanssaan tai etsiä uusi vakipano.

• ......

Naiset naiset kykenee seksiin ilman tunteita.

• .....

Vain naiset kykenee seksiin ilman tunteita.

• kokenut sellaista
        ..... kirjoitti:

Kyllä. Ja suutelemaan ilman tunteita. Totta.

• vastuutonta
        ..... kirjoitti:

MIehet kykenee seksiin ilman mitään tunteita. Olen todennut sen ihan itse. Rakastuin kylmäveriseen hyväksikäyttäjään. Näki kuinka kiinni olin eikä laittanut minua menemään. Nyt tunteeni ovat jo aikaa sitten kadonneet ja jäljellä on inho yms.

• Fejkwnfjkefwefewf

Eli kyseessä on jotain joka on nimetty FwB mutta mies lähtee nyt vedättämään suhteen suuntaan joten sinä yrität elää FwB ja mies elää BF statusta kohti jolloin asiassa on ongelma.

Miten handlata tilanne?

Sanot että järjestelynne on ohi koska haluat olla keskenäsi ja vain FwB tulisi kyseeseen mutta mies haluaa enemmän ja se on ongelma sinulle ja sitten elät tuon mukaan. Muuten lähdet elämään sössöä joka ei ole sitä miksi se on nimetty jolloin olet ottamassa vastuuta toisen tunteista ja jatkamassa sellaisessa junassa jolla ei ole edessä toista raidetta sen takia mitä sinä itse haluat ja tarvit.

Mutta tämän ratkaisunhan olet jo tehnyt pääsi sisällä ja etsit lähinnä tietä miten joko pitää FwB toiminnassa nykyisellään tai tehdä asia "hienovaraisesti", eikö?

• Kympin Nainen

Mitä tarkoitat "mies elää BF statusta kohti"?
        Benefits-edellä on menty alusta asti (molemmat), mutta sitten ystävystytty myös kun oli muutakin yhteistä kuin hyvä seksi.

• Fenfnka
        Kympin Nainen kirjoitti:

Mitä tarkoitat "mies elää BF statusta kohti"?
        Benefits-edellä on menty alusta asti (molemmat), mutta sitten ystävystytty myös kun oli muutakin yhteistä kuin hyvä seksi.

BF - boyfriend - poikaystävä...

• akateeminen M

Kympin Nainen,

Tiedän tunteen. Olin itse vähän vastaavassa suhteessa (miehenä). Vaikka minulla onkin erosta enemmän aikaa, ja olen katsellut sitä "oikeaa", ei tämän naisen kanssa tuntunut oikealta parisuhdeasiat. Tapailimme kavereina, sitten kavereina ja seksin merkeissä, sitten pelkän seksin merkeissä.. Mutta, nainen alkoi avautumaan tunteistaan, olikin rakastunut minuun. Tein tässä vaiheessa tylyn tempun, eli lopetin koko suhteen. Meillä ei ollut mitään sääntöjä, mutta ihan alkumetreistä alkaen kerroin naiselle että en halua kumppania, koska viihdyn paremmin yksin.

Niin, tuohon sinun tapaukseen. Ihastuminen ja sitoutuminen on ihmiselle kuin ihmiselle luonnollista. Nyt on käynyt ilmeisesti niin, että tämä mies on tykästynyt sinuun muussakin mielessä kuin panemisen vuoksi. Paha tilanne. Et tältä palstalta saa yhtään ratkaisevaa vinkkiä, ja mikäli olen ymmärtänyt näitä kirjoituksiasi täällä, olet itsevarma, etkä näin ollen kaipaakaan kenenkään vinkkiä. Minä sinuna kuitenkin miettisin tarkkaan, mitkä ovat tunteet tätä miestä kohtaan - jos se on ihan pelkästään hauskanpitoa ja seksiä sinulle, mutta ei hänelle, niin siinä tapauksessa et minusta tee oikein jatkaessasi tuota. Mitä kauemmin kestää, sitä vaikeammaksi menee. Mutta, jos sen sijaan sinulla on myös välittämisen tunteita tätä miestä kohtaan, jäädyttäisin tilanteen tuohon, enkä välittäisi miehen kyselyistä, elleivät ne muutu sitten mustasukkaisuudeksi. Aika harmittomilta minusta nuo utelut vaikuttaa toistaiseksi. Summa summarum - tee niinkuin oikealta tuntuu, se on parasta :)

• Kympin Nainen

Kiitos akateeminen M asiallisesta vastauksesta,

Juuri näin aion tehdä, katsoa miten tilanne etenee. Kuten sanoit, aika harmitonta oli vielä, mutta harmitti tilanne mukavan viikonlopun päätteeksi.

Tiesin jo ennen tänne kirjoittelua mitä tulen tekemään (aikalisä), tahdoin kai vaan jonnekin purkaa, ehkäpä tänne sitä ei olisi kannattanut tehdä...

• Akateeminen Mela
        Kympin Nainen kirjoitti:

Kiitos akateeminen M asiallisesta vastauksesta,

Juuri näin aion tehdä, katsoa miten tilanne etenee. Kuten sanoit, aika harmitonta oli vielä, mutta harmitti tilanne mukavan viikonlopun päätteeksi.

Tiesin jo ennen tänne kirjoittelua mitä tulen tekemään (aikalisä), tahdoin kai vaan jonnekin purkaa, ehkäpä tänne sitä ei olisi kannattanut tehdä...

Tiedän tunteen. Olin itse vähän vastaavassa suhteessa (miehenä). Vaikka minulla onkin erosta enemmän aikaa, ja olen katsellut sitä "oikeaa", ei tämän naisen kanssa tuntunut oikealta parisuhdeasiat. Tapailimme kavereina, sitten kavereina ja seksin merkeissä, sitten pelkän seksin merkeissä.. Mutta, nainen alkoi avautumaan tunteistaan, olikin rakastunut minuun. Tein tässä vaiheessa tylyn tempun, eli lopetin koko suhteen. Meillä ei ollut mitään sääntöjä, mutta ihan alkumetreistä alkaen kerroin naiselle että en halua kumppania, koska viihdyn paremmin yksin.

Niin, tuohon sinun tapaukseen. Ihastuminen ja sitoutuminen on ihmiselle kuin ihmiselle luonnollista. Nyt on käynyt ilmeisesti niin, että tämä mies on tykästynyt sinuun muussakin mielessä kuin panemisen vuoksi. Paha tilanne. Et tältä palstalta saa yhtään ratkaisevaa vinkkiä, ja mikäli olen ymmärtänyt näitä kirjoituksiasi täällä, olet itsevarma, etkä näin ollen kaipaakaan kenenkään vinkkiä. Minä sinuna kuitenkin miettisin tarkkaan, mitkä ovat tunteet tätä miestä kohtaan - jos se on ihan pelkästään hauskanpitoa ja seksiä sinulle, mutta ei hänelle, niin siinä tapauksessa et minusta tee oikein jatkaessasi tuota. Mitä kauemmin kestää, sitä vaikeammaksi menee. Mutta, jos sen sijaan sinulla on myös välittämisen tunteita tätä miestä kohtaan, jäädyttäisin tilanteen tuohon, enkä välittäisi miehen kyselyistä, elleivät ne muutu sitten mustasukkaisuudeksi. Aika harmittomilta minusta nuo utelut vaikuttaa toistaiseksi. Summa summarum - tee niinkuin oikealta tuntuu, se on parasta

• Citynainen

Ei kosketa minua koska olen vuosia tapaillut miehiä mutta seksisuhteeseen asti ei ole koskaan ennätetty. Kaikki ovat pudonneet kiskoille matkan varrella. Tai sitten itse hypännyt kyydistä. Totesin myös taannoin ettei minusta ole suhteeseen koska omaan vian jota on tosi vaikea poistaa.
      Sisimmässäni haluaisin suhteeseen mutta en pysty.

• Kympin nainen

Ihastunut mies on kuvottavinta mitä tiedän.

• SeOikeaKympinNainen

tää ei ole ap taaskaan, älkää viittikö
        sitten vielä kysytte miks tällä palstalla ei ole naisia....

• Citynainen

Minuun ei ole varsinaisesti kukaan ihastunut vuosiin. Ainakaan kukaan ei kertonut tai oikeastaan ei edennyt ihastumiseen asti. Lyhyestä virsi kaunis. Aiemmin olin riippuvuussuhteessa josta oli todella vaikea päästä eroon.

• 12 euron nainen

Ja kuvottava mies on ihastuttavinta, mitä tiedän.

• etsitaan

Eipä oo kokemusta, mutta kai se vaan ajan kans selivää tuleeko siitä teidän hommasta mitään. Mielestäni sun olis ollut viisainta sanoa heti siinä tilanteessa, ettet pidä siitä ett mies tenttailee, tai puhuu niin, tms. Suosittelisin ehkä tuota tilanteen seuraamista ja tilanteeseen puuttumista tarvittaessa (tilanteessa). Tietty jos asia kovin ahdistaa niin kai sen kissan voi nostaa pöydälle jälkikäteenkin, mut lieko sillä sitten vaikutusta jos homman kuiteskin piti olla selvä jo entuudestaan.

• Kympin Nainen

Menin aika hämilleni siinä tilanteessa, tuli niin puun takaa etten osannut oikein sanoa mitään. Mutta hyvä pointti, jos toistuu, niin otan asian esille heti. Kiitos!

• 678k9il

Rekisteröi itsellesi tuo nimimerkki niin ei tarvi valittaa feikeistä.
      On se vaikeaa itse ajatella.

• Ikisinkku M

Ei se toimi pidemmän päälle noin että ottaa rusinat joka pullasta jos on "kipinästä" lähtenyt, ongelmia ja tunteita tulee mukaan kuvaan ja joku siinä aina häviää, nyt tässä vaiheessa ehkä se mies tuntee olevansa vähän tappiolla ja jossain vaiheessa osat saattaa kääntyä.

Jos pelkän ongelmattoman panosuhteen haluat ei saa kipinää olla yhtään henkisellä puolella, fyysistä vetovoimaa saa olla mutta aina pahempi mitä enemmän on yhteistä ajatusmaailmassa.

Paras vaihtoehto tietysti on hyvä FWB-suhde jossa sitoutuminen mukana, kumpikin sinkkuina omassa taloudessaan mutta uskollisia toisilleen, tätä varmaan tuo mies kaipaisi jos on alkanut sinuun tykästymään. Sinun pitää nyt valita mitä haluat, tapailua tuon miehen kanssa vai irtosuhteita muiden kanssa, jos jälkimmäisen valitset tee palvelus tuolle miehelle ja itsellesi ja ota etäisyyttä.

• sounds familiar...

Ei kai ap:n etunimi ala F-kirjaimella?

• 19+9

mulla oli vähän samantapainen tilanne pari vuotta sitten, tosin olen itse mies ja nainen alkoi omia minua itselleen. sanoin jo alussa, että en halua suhdetta, koska olen, kuten aiemmin sanottiin, tunnekuollut sosiopaatti. jonkin aikaa meni hyvin, kumpikin eli omaa elämäänsä eikä kummankaan menot kuuluneet toiselle. sitten nainen alkoi omia minua, kiukutteli jos olin muiden kuin hänen kanssaan, vaikka itselläänkin oli vientiä. hänen mielestään minun olisi pitänyt odottaa yksin kotona että hänellä on aikaa minulle, jos on. otin asian puheeksi ja sanoi että hänellä on tunteita minua kohtaan, eikä halua jakaa minua kenenkään muun kanssa. ei auttanut kuin pistää poikki, koska en todellakaan halua seurustella. joskus nuorena kokeilin mutta ei toiminut, minulla ei vain ole minkäänlaisia tunteita vaikka mitä tekisi. parempaa onnea vaan sulle, kannattaa ottaa asia puheeksi ennen kuin homma menee rumaksi.

• mies32

Sinähän olet täydellistä vakipanomatskua. Voisit käyttää tuota nettitreffeissä mainoslauseenasi: "tunnekuollut sosiopaatti, taatusti tunteetonta vakipanemista tarjolla!". Varmasti olisi monta 10-naista ynnämuita jonossa luotettavaa ja sotkutonta vakipanoa odottamassa.

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Sinähän olet täydellistä vakipanomatskua. Voisit käyttää tuota nettitreffeissä mainoslauseenasi: "tunnekuollut sosiopaatti, taatusti tunteetonta vakipanemista tarjolla!". Varmasti olisi monta 10-naista ynnämuita jonossa luotettavaa ja sotkutonta vakipanoa odottamassa.

Haist... eiku hyvää yötä sullekin.

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Haist... eiku hyvää yötä sullekin.

Kauniita unia.

Sori jos erehdyin, kun ymmärsin, että ihastuva mies on sinulle ongelma.

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Kauniita unia.

Sori jos erehdyin, kun ymmärsin, että ihastuva mies on sinulle ongelma.

Naureskele nyt sieltä mustavalkosesta norsunluutornistas, ilkkuminen on helppoa ja halpaa.

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Naureskele nyt sieltä mustavalkosesta norsunluutornistas, ilkkuminen on helppoa ja halpaa.

Ei kai tässä ole norsunluutorniin varaa, eikä tämä ilkkuminenkaan niin pahalla, mutta niinhän se on, että ihastuminen pilaa vakipaneskelut. Siitähän tässä aloituksessasikin on kyse.

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Ei kai tässä ole norsunluutorniin varaa, eikä tämä ilkkuminenkaan niin pahalla, mutta niinhän se on, että ihastuminen pilaa vakipaneskelut. Siitähän tässä aloituksessasikin on kyse.

Ei miehen ihastuminen on minulle ongelma, vaan se että hän rikkoo sopimustamme. Luulin että tämän tyyppinen järjestely olisi ollut miehelle helpompaa.

Mutta kuten aiemmin sanoin, vielä kyselyt yms olivat hienovaraisia, joten on mahdollista että itsekin ylireagoin. Siksi aion nyt katsoa miten tilanne kehittyy ja ottaa asian heti puheeksi jos tarpeen. Tietynlaisia juttuja jos alkaa ilmetä (mustasukkaisuutta, kontrollointiyritystä) tarkoittaa kyllä suhteen varmaa loppua.

Samperin miehet, miten teidän kanssa oikein pitäisi elää?

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Ei miehen ihastuminen on minulle ongelma, vaan se että hän rikkoo sopimustamme. Luulin että tämän tyyppinen järjestely olisi ollut miehelle helpompaa.

Mutta kuten aiemmin sanoin, vielä kyselyt yms olivat hienovaraisia, joten on mahdollista että itsekin ylireagoin. Siksi aion nyt katsoa miten tilanne kehittyy ja ottaa asian heti puheeksi jos tarpeen. Tietynlaisia juttuja jos alkaa ilmetä (mustasukkaisuutta, kontrollointiyritystä) tarkoittaa kyllä suhteen varmaa loppua.

Eihän ihastuneena voi pysyä vakipanosopimuksessa. Sehän olisi pelkkää kidutusta. Ihastuneena nuo mustasukkaisuudet ja kontrollihalut tulevat varmasti, ainakin suurimmalla osalla miehistä.

• sivusta pohtinut
        mies32 kirjoitti:

Eihän ihastuneena voi pysyä vakipanosopimuksessa. Sehän olisi pelkkää kidutusta. Ihastuneena nuo mustasukkaisuudet ja kontrollihalut tulevat varmasti, ainakin suurimmalla osalla miehistä.

Mitä eroa on vakipanoilulla ja saman henkilön kanssa maksullisessa seksissä käynnissä? Ainoastaan raha, mutta vakipanoilusta lasku saattaa tulla muussa muodossa. Onhan vakipanoilu tietyissä piireisssä, joidenkin mielestä säädyllisempää ja hyväksyttävämpää, mutta samaa sakkia molempiin touhuihin sortujat.

• mies32
        sivusta pohtinut kirjoitti:

Mitä eroa on vakipanoilulla ja saman henkilön kanssa maksullisessa seksissä käynnissä? Ainoastaan raha, mutta vakipanoilusta lasku saattaa tulla muussa muodossa. Onhan vakipanoilu tietyissä piireisssä, joidenkin mielestä säädyllisempää ja hyväksyttävämpää, mutta samaa sakkia molempiin touhuihin sortujat.

Niin, eipä siinä kai sen ihmeemmin moraalista eroa ole. Toisten ei vaan tarvitse maksaa rahalla jos on itselläkin jotain arvokasta annettavaa vaihdonvälineenä takaisin.
        Toisaalta vaikka olisikin itsellä vaihdonvälineet kunnossa, niin markkinat eivät toimi optimaalisesti ja kauppakumppanin löytäminen vaihdantataloudessa on paljon vaikeampaa kuin suoraan rahalla käytävässä kaupassa. Toisaalta kauniiden naisten osalta asia saattaa olla jopa päinvastoin: vaihdantataloudessa kauppa käy saman tien, mutta setelillä maksettavien taso näin pienessä ja "vanhanaikaisessa" maassa saattaa olla surkea?

Puhun siis vapaista prostituoiduista, en ihmiskaupatuista.

• mies32
        mies32 kirjoitti:

Niin, eipä siinä kai sen ihmeemmin moraalista eroa ole. Toisten ei vaan tarvitse maksaa rahalla jos on itselläkin jotain arvokasta annettavaa vaihdonvälineenä takaisin.
        Toisaalta vaikka olisikin itsellä vaihdonvälineet kunnossa, niin markkinat eivät toimi optimaalisesti ja kauppakumppanin löytäminen vaihdantataloudessa on paljon vaikeampaa kuin suoraan rahalla käytävässä kaupassa. Toisaalta kauniiden naisten osalta asia saattaa olla jopa päinvastoin: vaihdantataloudessa kauppa käy saman tien, mutta setelillä maksettavien taso näin pienessä ja "vanhanaikaisessa" maassa saattaa olla surkea?

Puhun siis vapaista prostituoiduista, en ihmiskaupatuista.

Ja on tuossa tietysti vielä se, että ainakin itselleni seksistä 50% on nautintoa siitä, että nainen haluaa sitä vaihtovälinettä, eikä seteleitäni. Tämän takia itse kuitenkin mieluummin sen vakipanon hankkisin. Mutta onko vakipanijalla tosiaan moraalista syytä paheksua huorista maksavaa? Monestihan tässä on vielä kyse siitä, että huorissakävijällä ei ole "varaa" vakipanoon. Eli kyse olisi samasta kuin mersukuski pitäisi köyhää julkisten käyttäjää moraalisesti itseään ala-arvoisempana. Tai kaveriltaan kyydin saava pitäisi taksia käyttävää naapuriaan huonona ihmisenä, kun ei saa kavereiltaan kyytejä.

• sivusta pohtinut
        mies32 kirjoitti:

Ja on tuossa tietysti vielä se, että ainakin itselleni seksistä 50% on nautintoa siitä, että nainen haluaa sitä vaihtovälinettä, eikä seteleitäni. Tämän takia itse kuitenkin mieluummin sen vakipanon hankkisin. Mutta onko vakipanijalla tosiaan moraalista syytä paheksua huorista maksavaa? Monestihan tässä on vielä kyse siitä, että huorissakävijällä ei ole "varaa" vakipanoon. Eli kyse olisi samasta kuin mersukuski pitäisi köyhää julkisten käyttäjää moraalisesti itseään ala-arvoisempana. Tai kaveriltaan kyydin saava pitäisi taksia käyttävää naapuriaan huonona ihmisenä, kun ei saa kavereiltaan kyytejä.

Mitäs mieltä olet vakipanoilun tulemisesta maksuun muulla tavoin kuin rahalla ostetusta seksistä?

• Kympin Nainen

Tosta vakipanoilusta oli hiljattain oma ketju, siellä näitä eroja pohdiskeltiin.

Tuosta ketjustakin kävi ilmi, että hyvin erilaisia syitä ja järjestelyjä ihmisillä näissä vakipano-suhteissa on.

Omasta puolestani lyhyesti: minun vakkari-suhde enemmän vapaa suhde tyyppinen, eli sisältää paljon muutakin kuin seksiä, jaamme harrastuksia, mielenkiinnon kohteita, jaamme hellyyttä/läheisyyttä (yövymme toistemme luona jne), olemme oikeastaan kaikin puolin "pari" (match on fyysinen henkinen) - mutta olemme sopineet olevamme sinkkuja (elämäntilanteistamme johtuen).

Eli itselleni ero (maksulliseen seksiin) on kuin yöllä ja päivällä, mutta kuten sanottu, näitä vakipano-suhteita on varmasti hyvin monenlaisia. Jokainen tyylillään, kuten sanotaan.

• mies32

Mitäs mieltä olet vakipanoilun tulemisesta maksuun muulla tavoin kuin rahalla ostetusta seksistä?

Ai lasten tai tautien muodossa?

No eipä tuosta sen ihmeempää mieltä. Onnettomuuksia sattuu. En paljon jaksaisi murehtia, mutta tietysti kannattaa hoitaa ehkäisyt ynnämuut.

• sivusta pohtinut
        Kympin Nainen kirjoitti:

Tosta vakipanoilusta oli hiljattain oma ketju, siellä näitä eroja pohdiskeltiin.

Tuosta ketjustakin kävi ilmi, että hyvin erilaisia syitä ja järjestelyjä ihmisillä näissä vakipano-suhteissa on.

Omasta puolestani lyhyesti: minun vakkari-suhde enemmän vapaa suhde tyyppinen, eli sisältää paljon muutakin kuin seksiä, jaamme harrastuksia, mielenkiinnon kohteita, jaamme hellyyttä/läheisyyttä (yövymme toistemme luona jne), olemme oikeastaan kaikin puolin "pari" (match on fyysinen henkinen) - mutta olemme sopineet olevamme sinkkuja (elämäntilanteistamme johtuen).

Eli itselleni ero (maksulliseen seksiin) on kuin yöllä ja päivällä, mutta kuten sanottu, näitä vakipano-suhteita on varmasti hyvin monenlaisia. Jokainen tyylillään, kuten sanotaan.

Tulkintahan se on tuokin asiasta. Vapaastihan sitä saa harrastaa mitä tahtoo ja jokainen joka tuota "harrastaa" 100%:sesti pitää sitä aivan normaalina.
        Sehän tässä lähinnä tuntuu "komiikalta", että vielä sitten "ammattilainen" tulee kysymään muilta neuvoja?

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Mitä jos sinun vaihdonvälineelläsi ei olisi arvoa, mutta edelleen sinua panettaisi. Kävisitkö maksullisissa? Miksi et?

Maksullisistakin muuten moni saa paljon tuota mainitsemaasi muutakin kuin vain sitä elintä. Jotkut eivät käsittääkseni pane ollenkaan, vaan haluavat VAIN läheisyyttä, juttuseuraa jne..

• sivusta pohtinut
        mies32 kirjoitti:

Ai lasten tai tautien muodossa?

No eipä tuosta sen ihmeempää mieltä. Onnettomuuksia sattuu. En paljon jaksaisi murehtia, mutta tietysti kannattaa hoitaa ehkäisyt ynnämuut.

Onko muita kuin ko. maksumuotoja olemassa, joita saattaa seurata kyseisestä toiminnasta?
        Nyt pikkasen ne aivonystyrät toimimaan.

• Kympin Nainen

Tulkintahan se on tuokin asiasta. Vapaastihan sitä saa harrastaa mitä tahtoo ja jokainen joka tuota "harrastaa" 100%:sesti pitää sitä aivan normaalina.
        Sehän tässä lähinnä tuntuu "komiikalta", että vielä sitten "ammattilainen" tulee kysymään muilta neuvoja?

Mikä ihmeen ammattilainen?

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Mitä jos sinun vaihdonvälineelläsi ei olisi arvoa, mutta edelleen sinua panettaisi. Kävisitkö maksullisissa? Miksi et?

Maksullisistakin muuten moni saa paljon tuota mainitsemaasi muutakin kuin vain sitä elintä. Jotkut eivät käsittääkseni pane ollenkaan, vaan haluavat VAIN läheisyyttä, juttuseuraa jne..

Oliko tämä kysymys minulle? En kävisi maksullisissa. Syystä etten usko että maksullinen seksi voi olla hyvää (ymmärrän hyvän seksin laajasti, ja siksi se ei mielestäni mahd. maksua vastaan). Fyysisen tyydytyksen voi saada muutenkin. Ja kuten itsekin totesit, seksi on kahden kauppa, eli haluan että myös mies nauttii. Enkä usko että kukaan vapaaehtoisesti (ihan aikuisten oikeasti) itseään myy - tai jos myy, niin sitten arvomaailma on niin kaukana omastani etten pystyisi ko henkilön kanssa kuitenkaan seksiä harrastamaan. Entä tuntuuko maksettu läheisyys sitten hyvältä/todelta? Vaikea kuvitella.

• sivusta pohtinut
        Kympin Nainen kirjoitti:

Mikä ihmeen ammattilainen?

Joka asiaa "harrastaa"

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Oliko tämä kysymys minulle? En kävisi maksullisissa. Syystä etten usko että maksullinen seksi voi olla hyvää (ymmärrän hyvän seksin laajasti, ja siksi se ei mielestäni mahd. maksua vastaan). Fyysisen tyydytyksen voi saada muutenkin. Ja kuten itsekin totesit, seksi on kahden kauppa, eli haluan että myös mies nauttii. Enkä usko että kukaan vapaaehtoisesti (ihan aikuisten oikeasti) itseään myy - tai jos myy, niin sitten arvomaailma on niin kaukana omastani etten pystyisi ko henkilön kanssa kuitenkaan seksiä harrastamaan. Entä tuntuuko maksettu läheisyys sitten hyvältä/todelta? Vaikea kuvitella.

Ei se varmaan aidonveroista ole, mutta ehkä käy korvikkeesta, kun aitoakaan ei kerran voi saada. Sitäpaitsi jos ei edes paremmasta tiedä, niin voihan se ollakin aidonveroista.

• sivusta pohtinut

Onko muita kuin ko. maksumuotoja olemassa, joita saattaa seurata kyseisestä toiminnasta?
        Nyt pikkasen ne aivonystyrät toimimaan.

mies32 Oliko liian vaikea kysymys?

• Kympin Nainen

Joka asiaa "harrastaa"

En "harrasta" ihmissuhteita. Tämä on minulle vakava, hyvä ihmissuhde - olemme vain elämäntilanteistamme johtuen vapaasta suhteesta sopineet (ja ensimmäinen laatuaan itselleni, tätä ennen pitkä parisuhde)

• sivusta pohtinut
        Kympin Nainen kirjoitti:

En "harrasta" ihmissuhteita. Tämä on minulle vakava, hyvä ihmissuhde - olemme vain elämäntilanteistamme johtuen vapaasta suhteesta sopineet (ja ensimmäinen laatuaan itselleni, tätä ennen pitkä parisuhde)

3kk asiaa "harrastanut". Onko tullut pohdittua koskaan mahdollisia seurauksia, joita tuossa ylempänä jo kyselin. Tosin saamatta vastausta.

• mies32

mies32 Oliko liian vaikea kysymys?

Oli, eikä kiinnosta, enkä ymmärrä mihin pyrit, joten lopetin piirileikin. Sano suoraan vaan jos on jotain kertomisen arvoista.

• Kympin Nainen

3kk asiaa "harrastanut". Onko tullut pohdittua koskaan mahdollisia seurauksia, joita tuossa ylempänä jo kyselin. Tosin saamatta vastausta.

Vähän kiire nyt (töissä), mutta siis tarkoitat seurauksilla että jos/kun tulee tunteet peliin?

Meillä synkkasi kaikin puolin alusta asti, joten tämä asia tuli esiin jo aikaisessa vaiheessa. Molemmat todettiin suunnilleen yhtäaikaa "sun kanssa on niin hyvä olla, mutta..." (molemmilla siis suht tuoreet erot, minä meistä ehkä enemmän "rikki" ed. erosta, tai sitten vaan olen sen avoimemmin myöntänyt).

Silloin sovittiin, että vietetään aikaa yhdessä kun kerran hyvä olla yhdessä, muttei sidota toisiamme. Sovittiin aika tarkat pelisäännöt (ei uteluita, jne). Sovittiin myös että aina puhutaan kaikesta avoimesti, myös jos toiselle alkaa tunteita tulla "liikaa" (eli sikäli yritimme tätä "ongelmaa" ennakoida).

Nyt koen että mies rikkoi näitä sääntöjä kyselyillään, lisäksi sopimiemme sääntöjen mukaan hänen kuuluisi nyt sanoa "en ole varma toimiiko vapaa suhde enää, en haluaisi sua jakaa" - jos tämä siis on se tapaus (mistä en ole 100-varma kun oli vähän vihjailu tasolla - siksikin halusin täällä kuulla miesten mielipiteitä).

Mutta nyt aion itse kunnioittaa sopimustamme asioiden suorasta puhumisesta ja ottaa asian esille tänään. Se olisi minun pitänyt jo viikonloppuna tehdä, mutta menin hämilleni, joten en niin tehnyt.

Eli vastauksena: mietittiin seurauksia, mutta ehkä tämä nyt osoitus siitä että järkeillä voi, muttei se sitten aina niin helppoa ole?

Vai oliko mielessäsi vielä muita seurauksia?

• sivusta pohtinut
        Kympin Nainen kirjoitti:

Vähän kiire nyt (töissä), mutta siis tarkoitat seurauksilla että jos/kun tulee tunteet peliin?

Meillä synkkasi kaikin puolin alusta asti, joten tämä asia tuli esiin jo aikaisessa vaiheessa. Molemmat todettiin suunnilleen yhtäaikaa "sun kanssa on niin hyvä olla, mutta..." (molemmilla siis suht tuoreet erot, minä meistä ehkä enemmän "rikki" ed. erosta, tai sitten vaan olen sen avoimemmin myöntänyt).

Silloin sovittiin, että vietetään aikaa yhdessä kun kerran hyvä olla yhdessä, muttei sidota toisiamme. Sovittiin aika tarkat pelisäännöt (ei uteluita, jne). Sovittiin myös että aina puhutaan kaikesta avoimesti, myös jos toiselle alkaa tunteita tulla "liikaa" (eli sikäli yritimme tätä "ongelmaa" ennakoida).

Nyt koen että mies rikkoi näitä sääntöjä kyselyillään, lisäksi sopimiemme sääntöjen mukaan hänen kuuluisi nyt sanoa "en ole varma toimiiko vapaa suhde enää, en haluaisi sua jakaa" - jos tämä siis on se tapaus (mistä en ole 100-varma kun oli vähän vihjailu tasolla - siksikin halusin täällä kuulla miesten mielipiteitä).

Mutta nyt aion itse kunnioittaa sopimustamme asioiden suorasta puhumisesta ja ottaa asian esille tänään. Se olisi minun pitänyt jo viikonloppuna tehdä, mutta menin hämilleni, joten en niin tehnyt.

Eli vastauksena: mietittiin seurauksia, mutta ehkä tämä nyt osoitus siitä että järkeillä voi, muttei se sitten aina niin helppoa ole?

Vai oliko mielessäsi vielä muita seurauksia?

Koostetusti: elämä(vakipanosuhdekkaan) ei ole peliä, johon voit rakentaa säännöt, joiden mukaan luulet pelin etenevän. Elämä on elävää elämää, joka ei pysy/kulje minkään sääntöjesi puitteissa. Tosissaan, jos tälläiseen "uskoo", että elämä(vakipanosuhde) etenee sääntöjen puitteissa niin elää hiukkasen jalat irti tosielämästä. Pelissä on aina häviäjä ja voittaja tavalla tai toisella.
        Muista seurauksista: saatat saada tuntumaa jatkossa ja kait niistä joillain muillakin on kokemusta, vakipaneskelussakin kun pelaillaan kuitenkin ihmissuhteilla eikä millään pelilaudan nappuloilla.
        Kannattaisi miettiä asioita/seurauksia myös muutoin kuin omaan napaan tuijottaen.
        Milloin muuten "vakipanosta" tuli muotitauti ja se julkisesti hyväksyttiin käyttäytymisenä, aiemmin sai ainakin huononmaineen ko.henkilöt?

• sivusta pohtinut
        mies32 kirjoitti:

Oli, eikä kiinnosta, enkä ymmärrä mihin pyrit, joten lopetin piirileikin. Sano suoraan vaan jos on jotain kertomisen arvoista.

Eipä tuota suorempaan voi kysyä. Kysymykset taitaa normielämässä yleensäkkin olla sulle liian vaikeita.

• Kympin Nainen

Koostetusti: elämä(vakipanosuhdekkaan) ei ole peliä, johon voit rakentaa säännöt, joiden mukaan luulet pelin etenevän. Elämä on elävää elämää, joka ei pysy/kulje minkään sääntöjesi puitteissa. Tosissaan, jos tälläiseen "uskoo", että elämä(vakipanosuhde) etenee sääntöjen puitteissa niin elää hiukkasen jalat irti tosielämästä. Pelissä on aina häviäjä ja voittaja tavalla tai toisella.
        Muista seurauksista: saatat saada tuntumaa jatkossa ja kait niistä joillain muillakin on kokemusta, vakipaneskelussakin kun pelaillaan kuitenkin ihmissuhteilla eikä millään pelilaudan nappuloilla.
        Kannattaisi miettiä asioita/seurauksia myös muutoin kuin omaan napaan tuijottaen.
        Milloin muuten "vakipanosta" tuli muotitauti ja se julkisesti hyväksyttiin käyttäytymisenä, aiemmin sai ainakin huononmaineen ko.henkilöt?

Tuskin kukaan on väittänytkään että elämä tai ihmissuhteet on peliä? Ja kyllähän kaikissa ihmissuhteissa on aina sääntöjä, kukin pari päättää niistä. Se, kuinka hyvin pystymme sääntöjä noudattamaan on eri asia.

Kuten ?ehdotus? alla hienosti totesi "Voiko tunteita kahlita sopimuksin? Minusta ei voi. Jos voisi, niin avioliitoissa oltaisi uskollisia, avioeroja ei olisi jne." - eli onhan avioliitossakin säännöt, me ihmiset, ihmillisinä olentoina, emme vaan pysty niitä aina noudattamaan. Eli sikäli vakipano ei poikkea muista ihmissuhteista.

Sanot "jos tälläiseen "uskoo", että elämä(vakipanosuhde) etenee sääntöjen puitteissa niin elää hiukkasen jalat irti tosielämästä" - onko avioliittoon astuva mielestäsi siis naivi jos uskoo ja odottaa aviopuolison olevan uskollinen (tai noudattavan muita avioliiton "sääntöjä")?

Viestistäsi välittyy vahingonilo - pääset nyt "tuomitsemaan" minut (josta en tosin välitä p..skaakaan), mutta kerropa, mikä olisi ollut vaihtoehtoni? Olin eronnut pitkästä parisuhteesta, halusin olla sinkku, mutta tapasin mukavan miehen jonka kanssa kaikki synkkaa. Hänellä samanlainen elämäntilanne. Kumpikin oltiin sitä mieltä että tavattiin "liian pian" erojemme jälkeen joten sovimme vapaasta suhteesta. Miksi olisin luopunut tästä ihmissuhteesta, kun olemme hyviä ystäviä, meillä on hauskaa yhdessä ja sen lisäksi erinomaista seksiä?

Hyviä ihmissuhteita ei mielestäni ole tässä elämässä liikaa, joten miksi olisin lopettanut suhteen jo sen alkumetreillä? Jälkiviisaus on ihan turhaa, koska kuten itsekin sanot, elämää ei voi suunnitella. En minä suunnitellut tapaavani tätä miestä niin pian eroni jälkeen. Ylipäätään elämässäni olisin halunnut olla enemmän sinkku (jo ennen pitkää parisuhdettani) mutta eihän näitä asioita voi suunnitella.

Nyt aion keskittyä tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. Ja koska tämä ihmissuhde on hyvä, ja ko. mies on hyvä ihminen (ja toivon hänelle vain hyvää), aion näistä meidän sopimista säännöistä keskustella hänen kanssaan. Ihan turha sinun on "pelotella" mahd. muilla seurauksilla - tämän suhteen jatko/loppu on minun ja "vakkarini" käsissä. (Vihjaat tietäväsi muitakin seurauksia, mutta miten sinulla voisi ainakaan omakohtaista kokemusta niistä olla kun et kerran vakipanosuhteita hyväksy?)

Tuohon muotitautiin en osaa sanoa mitään, kun ei ole aavistustakaan tilastoista tms. - onko ylipäätään muotia vai ei? Ja eiköhän maailma mene eteenpäin monessa mielessä, nykyään erilaiset ihmissuhteet hyväksytään paremmin. Eikö avoliittokin ollut vielä 80-luvulla erittäin "tuomittavaa" käytöstä? Tuon tyyppiset luokittelut on menneen maailman juttuja mielestäni, mutta voihan niissäkin pakonomaisesti roikkua jos sen tarpeelliseksi kokee. Itse haluan keskittyä oman elämäni elämiseen niin kuin parhaaksi näen.

• Kympin Nainen kirjoitti:

Moi," kympin nainen". Saako kysyä: missähän Sulla raja kulkee siinä että sanot
        miehelle että nyt voidaan muuttaa sopimusta, harkitaan että koska toinen alkaa ihastumaan niin lopetetaan tai tehdään uudet kaupat.. Ei ihmissuhteet ole kuin
        lihapaketin ostaminen.. Fyysisen nautinnon tuottaessa mielihyvää miehen mielestä selvästikin hän alkaa ihastumaan ja haluaa pitää sut itsellään seksissä ja muutoinkin,
        voihan sitä puhua avoimesti että mitäpä oikein tuumit, haetko kenties oikeaa seurustelusuhdetta ja ajatteletko että olet minusta sillai kiinnostunut!!
        Johan toki vetävä nainen vapaata miestä kiinnostaa jos kerran olette ystävystyneetkin
        niin millaista sitten haet? Terapeutille voi käydä puimassa ent suhteesi ja sitten
        ystävystyä; jos ei tämä mies kiinnosta niin millainen sitten? Ei joka oksalla ole kunnon
        panomiestä ja henkevää keskustelijaa, luulisin!! Jos haluat kysyä jotain niin skriivaa.
        Olen hyvässä parisuhteessa, yli 50 v. Setämäisiä neuvoja..!

• lumikeiju3
        mies32 kirjoitti:

Anteeksi mutta oletko noin hyvä mies miltä vaikutat kirjoituksissasi?

• Kympin Nainen

Aikaa tiukkaa tekstiä, huh. Enpä ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan itseään tunnekuoleeksi sosiopaatiksi, edes anonyyminä. Anteeksi jos sanon ihan rehellisesti että hiukka kylmää meikäläisen sisustaa ton luettuani.

En anna mennä rumaksi, en tiedä oikein omista tunteistani, mutta on ainakin jonkin verran välittämistä, joten siksikin harmittaa. Jos en välittäisi, niin ei kai harmittaisikaan. Mies olisi halunnut nähdä tänään mutta vetosin työkiireisiin (joka oli kyllä pitkälle ihan tottakin). En voi tietenkään nyt vaan "liueta" tilanteesta, huomenna sitten tapaan hänet, katsotaan sitten minkälaisessa moodissa itse kumpainenkin ollaan.

• 21+9

Vakipanoilua vaan jatkossakin.

• poppycock

Otatte mukaan uusia membereitä ja teette ringin?

• akateeminen M

Kympin Nainen,

Tuo ei kyllä ole reilua, että selittelet työkiireillä sitä, että haluat hengähtää. Miten olisi jos avaisit asian sen miehen kanssa - keskustelisitte ihan oikeilla nimillä asioista? Puhuminen kun yleensä auttaa. Ja näissä parisuhde(tai millä nimellä sitä suhdetta kutsutkin)-asioissa on kovin vaikea arvata, mitä toisen päässä liikkuu. Tuollainen keskustelu voisi olla siinäkin mielessä tervetullutta teille, että pääsisitte tutustumaan toisen empatiakykyihin - eli miten paljon kumpikin on valmis taipumaan ja tekemään töitä suhteen jatkumiseksi..

• Kympin Nainen

Joo, olen täysin samaa mieltä, siksi sanoinkin etten voi tilanteesta "liueta".
        Tänään tapaan miestä ja aion olla avoin asiasta.

Eilen työkiireet oli about 70% totta, 30% omaa "hengähdystarvetta". Ideaalitilanteessa olisin eilen miestä tavannut, mutta olin rankan ja pitkän työpäivän jälkeen niin väsynyt että tarvitsin omaa tilaa. Ehkä toisaalta hyväkin saada palikat paremmin kohdalleen omassa päässä ennen kuin toista tapaa.

Mutta tilanteen jäädyttäminen tai seurailu ei todellakaan tarkoita sitä että aikoisin miestä jotenkin vedättää ("laittaa langoille soittelemaan") - ei todellakaan kuulu tyyliini. Reilusti, suorasti ja nätisti tämän aion hoitaa.

• ?ehdotus?

Voiko tunteita kahlita sopimuksin? Minusta ei voi. Jos voisi, niin avioliitoissa oltaisi uskollisia, avioeroja ei olisi jne.

Itselläni on kokemusta yhden yön jutuista, fuckbuddyistä, seurustelusta, avo- ja avioliitosta, joten todennäköisesti kaikesta muusta parinvaihtoa lukuunottamatta. Oman kokemukseni mukaan 6-24 kk kestävä intohimovaihe pätee niin vakavammassakin suhteessa kuin kevyemmässäkin. Fuckbuddy-homma päättyy yleensä siksi, että toisella tulee tunteet peliin eikä hän halua jakaa kumppaniaan toisen kanssa. Toinen yleinen syy on kärähtäminen (jos toinen/molemmat varattuja). Kolmas yleinen syy on kyllästyminen. Omasta mielestäni nimittäin "pelkkä" seksi ei yleensä riitä, vaan se vaatii myös henkisellä tasolla yhteyttä.

Totta kai voi olla, että sinä olet ollut laastarina miehelle ja hän erehtyy kuvittelemaan tunnetta rakkaudeksi. Näin käy monelle, jotka olleet pitkässä parisuhteessa olematta oikein koskaan sinkkuna ihan yksin. Esimerkiksi ikävä exällä olevia lapsia kohtaan, ikävä parisuhteen hyviä puolia jne aiheuttaa sen, että vaikka eroa olisi halunnutkin, niin pudotus yksinäiseen sinkkuuteen sattuu kipeästi.

Minusta rehellisyys kannattaa aina, kun kyse on ihmissuhteesta. Sano suoraan, että pidetään kiinni sopimuksesta ja annetaan ajan kulua, jotta nähdään, mitä tästä seuraa vai seuraako yhtään mitään. Hyvä seksi ei ole itsestäänselvää, joten ihan senkin takia ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Toisaalta mitä enemmän tulee ikää lisää, niin sitä vähemmän kannatan perinteistä avioliittoa, sillä moni suhde toimii parhaiten esim. seurusteluna, jossa kummallakin on oma asunto (vaikka seksin suhteen oltaisikin yksiavioisia).

• Kympin Nainen

?ehdotus?,

Kiitos paljon ajatuksia herättävästä ja viisaasta vastauksesta, aion noudattaa neuvoasi. Olen itse asiassa tässä näitä "palikoita päässäni järjestellessäni" tajunnut että taidan itse pelätä juuri sitä että olemme laastareita toinen toisillemme. Ehkä itse asiassa voimakas reaktioni sinänsä melko harmittomiin kyselyihin kumpusi juuri siitä että pelkään miehen olevan minulle laastari ja siksi olen halunnut niin tiukasti näistä säännöistä kiinni pitää (koska en halua ketään vedättää tai loukata).

• ?ehdotus?
        Kympin Nainen kirjoitti:

?ehdotus?,

Kiitos paljon ajatuksia herättävästä ja viisaasta vastauksesta, aion noudattaa neuvoasi. Olen itse asiassa tässä näitä "palikoita päässäni järjestellessäni" tajunnut että taidan itse pelätä juuri sitä että olemme laastareita toinen toisillemme. Ehkä itse asiassa voimakas reaktioni sinänsä melko harmittomiin kyselyihin kumpusi juuri siitä että pelkään miehen olevan minulle laastari ja siksi olen halunnut niin tiukasti näistä säännöistä kiinni pitää (koska en halua ketään vedättää tai loukata).

Kuten sanoin, älä tee hätiköityjä päätöksiä. Anna ajan kulua. Olen itse omassa elämässäni kokenut, että esim. yhden yön jutusta voi kehittyä oikea parisuhde ja esim. iso rakkaus joka ei toiminut käytännön syiden vuoksi (esim. välimatka) jatkuikin fuckbuddynä.

Minusta tuntuu, että nimenomaan haluat suojata sydäntäsi. Pääasia on, että olet rehellinen itsellesi. Voit ihan hyvin sanoa miehelle totuuden, ettet tiedä, että missä mennään ja että mikä on suhteenne tilanne esim. ensi kesänä.

Monen vanhemman tai ainakin parisuhdekokeneen ihmisen ongelmana on kyynisyys. Olen itsekin kyyninen, mutta haluan puhua edelleenkin rakkauden puolesta, että sillekin annetaan mahdollisuus.

• terertrtertetetertre

Panot panoina, kaverit kavereina, puolisot puolisoina.

Itseasiassa parisuhde on ainoa tilanne, jolloin seksi ja kaveruus onnistuvat molemmat.

Ainoastaan sitoutumiskyvyttömät ja omaa mielihyväänsä ajattelevat ihmiset voivat harkita avoimia suhteita tai kavereiden kanssa paneskelua ilman mustasukkaisuutta.

• samankokenu

Komppaan aiemminkin sanottua. Koska teidän kuvio kaikesta huolimatta pitää sisällään paljon "tavalliseen" parisuhteeseen ja sen kehittymiseen liittyviä asioita on ainoa tapa pitää teidän kuvio hengissä ja toimivana se, että puhutte asioista niiden oikeilla nimillä. Sinun en mm. sanottava tälle miehelle, että et pitänyt siitä, että hän - vaikkakin hienovaraisesti - kyseli tekemisiesi perään.

Ja vaikka säännöt olisi kuinka sovittu ja molempien tiedossa, ei tee pahaa kerrata niitä aina välillä. Näin ei mitään harhakuvia suhteen todellisesta luonteesta pääse syntymään.

Panemisen ohella puhetta kehiin.

• Samettilakki

Joo, monasti se tuntuu menevän niin että toinen haluaakin seurustella. Viime keväänä mun toinen vakipano halus jättää lukion kesken just ennen yo-kirjotuksia ja muuttaa kimppaan. Ei siinä auttanu ku sanoo et "Sisko, mä ymmärrän, mutta sä et voi omistaa mua."

• älä...

Miten nuoret jo harrastaa tota tehän olette vasta lapsia, älä haavoita noin nuorta! Nuoruus on tarkoitettu parempaa suuntaan kasvamiseen, ei huonompaan. :/

• Jepu mies

Itselläni ei onnistu kyllä pelkkä seksisuhde, koska mun mielestä seksi ei onnistu jos ei ole niitä tunteita toista kohtaan. Olen siis mies 40v. Seksi ja kaveruus/ystävyys ei kuulu yhteen.

• antakaa ton

kympin suomilehmän olla omassa erinomaisuudessaan rauhassa.

• En ymmärrä tällaisia suhteita lainkaan.

Olen sitoutumisen kannattaja, ja yhden naisen mies, ja samaa odotan myös vastakkaiselta sukupuolelta. Seksisuhteesta en saisi mitään, ja tuskin edes fyysisesti kykenisin seksiin ilman tunteita.

Tällaiset suhteet voivat olla vaikka muulta ehkä aluksi vaikuttaisikin todella rikkovia. Kannattaisi suojella hiukan itseään ja kantaa vastuuta myös muista, eikä ajatella aina pelkkää omaa napaansa.

Ihmissuhteet on todella herkkiä ja siinä kun sattuu niin sattuu usein tosi pahasti.

Inhoan pettämisiä ja inhoan pettämiseen kannattavia sivustoja ja kaikenlaiseen ihmisten tunteilla pelailuun tarkoitettuja nettisivustoja.

• asiaa kirjoitit

Pointsit sulle :)

• pim hypnotisoitu

Ehkä hän on rakastunut. Rakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa, ja voi tapahtua ensisilmäyksellä.

• Naisen arvo

No tuo nainen lienee nimensä arvoinen. Toivottavasti se mies vastaisuudessa osaa valita vähän arvokkaamman. Vähän arvokkaampikaan ei ole kohtuuttoman vaikeasti tavoiteltava.

• Sonni...

Etkö ymmärrä, että tuollaiset suhteet eivät voi jatkua kovin pitkään? Daa.

• donZoo

Löytäisipä naisen jolle kyseinen järjestely kävisi päinsä.
      Aina se vaan näyttää menevän vakavaksi ennemmin tai myöhemmin.
      Naiset ovat ihania mutta niin on eron jälkeen koittanut vapauskin....

• tollo mikä tollo

Säälittävää kysellä jossain suomi24:ssa tällaisia asioita. Luulisi että olisi omaa päätä sen verran että pystyisi tekemään itsenäisiä päätöksiä.

• sperma kuppi

H.U.O.R.A olet :P

• jaahas4

Monet miehethän tekevät tuota naisille jatkuvasti. Mutta sinä sitten haukut vaan naisia.

• näin on!
        jaahas4 kirjoitti:

Monet miehethän tekevät tuota naisille jatkuvasti. Mutta sinä sitten haukut vaan naisia.

Toi on niin totta!

• Circcle

Juu kyllä se niin vaan on jotta jos haluaa ottaa vastuuta omista tekemisistään edes yhtäään. Niin antaa vapaan elämisen tahtovien elää omaan elämäänsä. Mutta jos ei kiinnosta kuin kuin ns kertapainokset parempi on elää. ns sinkkkuna.

• Soppaa

Nyt voi sanoa että: aivan mieletöntä läppäderii!! Kaikkeen soppaan sitä ihminen on valmis itsensä sotkemaan himojensa tyydyttämiseksi. Viisaasta olisi pistää stoppi tälle tuohulle ja äkkiä!

• Pisteet"rifraf",ille

""rifraf""

Pisteet sulle, oli todella tyhjentävä ja perusteltu hieno kommentti..

Ihmiset on muuttuneet kylmiksi ja tunteettomiksi, jos joku elää, todella aloittajan kaltaisessa elämässä..

Hänen kysymyksensä paljastaa hänen alentuneen, henkisesti, 'luolaihmisen' tasolle, elää vaan vaistojensa varassa, kertakäyttöelämäänsä.

Tuonkaltaisella elämällä on yleensä surullinen loppu, se voi päätyä jopa itsetuhoon.

• Syfilix

Kaveri suhde eikä tippaakaan sen yli.

• n282

Mulla itsellä FWB-suhde kohta vuoden verran jatkunut. Me ei aikaa yhdessä juuri muuten vietetä kuin sängyn puolella, jotenkin voisin kuvitella tämän vaikuttavan suhteemme "pitkäkestoisuuteen". Kumpikaan ei toisen asioista utele mutta yhdessä ollessamme saatamme monistakin muista asioista puhua (vapaa valinta ja ihan mistä haluaa). Sen myönnän että itse olen ihastunut kyseiseen mieheen, mutta silti tunnen tämän riittävän minulle. Pakko irti päästää jos tuntuu että liikaa kiintyy ja vähentää tapaamisia jos mustasukkaisuus nostaa päätään.

• Nöössö

Voin sanoa suoraan, että en usko itselläni koskaan tuon toimivan. Olen vääränlainen mies ajatuksieni kanssa.

• Hyväksi käyttäjä

Tämä nainen on,luulen että tiedän tämän kyseisen tyypin ja varmaan tälläkin hetkellä hakee taas jotain uutta vakipanoa treffipalstan puolella,tehnyt niin koko ajan ja tulee niin tekemään,nimimerkkiä en vielä viitsi paljastaa,ehkä myöhemmin!

• Näpsäyttäjä

älä sinä siinä hehkuta, vittuako se sulle kuuluu mitä muut touhuaa
        keskity vaan omiin asioihisi ja jätä muut rauhaan!

• Hehkutanpas
        Näpsäyttäjä kirjoitti:

älä sinä siinä hehkuta, vittuako se sulle kuuluu mitä muut touhuaa
        keskity vaan omiin asioihisi ja jätä muut rauhaan!

Tämä nainen on,luulen että tiedän tämän kyseisen tyypin ja varmaan tälläkin hetkellä hakee taas jotain uutta vakipanoa treffipalstan puolella,tehnyt niin koko ajan ja tulee niin tekemään,nimimerkkiä en vielä viitsi paljastaa,ehkä myöhemmin!

• ZZZZZ.

Miehen kanssa tuo pelkkä seksisuhde toimii, mutta ei naisen. Ainakaan minulla.

• Vaivane kaiken kokee

Kokenut kaiken tietää

• 31v naimisissa

Kympin nainen. Sille fiksuudelle, mitä edustat on tyypillistä, että kyselet tällaiselta palstalta näkemyksiä suhteeseesi.

• vohkaus

Joskus asiat tuntuvat olevan ihmisille hyvin vaikeita. Miksi tämmöistä edes täällä kysellään? Etkö osaa itse ratkaista pulmaasi? uusavuton? Miksi et voi kysyä mieheltä suoraan vaan kyselet täällä. Jos miehellä näyttäisi olevan tunteita, vastaus lienee selvä. Jos ei, voitte varmasti aukaista suun ja keskustella asiasta.

• lukija

Lopussa joku itkee...mieti haluatko jatkaa vai et.

• Wanha juttu

Aika moni elää "sitoutumattomassa suhteessa", toinen osapuoli ei vain tiedä siitä mitään.. Rahaa peliin joka laakilla, pelisäännöt ovat sitten selkeät.

• kosty

Tästä asiasta kannattaa varmaan jutella sen miehen kanssa ja kysyä, mitä mieltä hän on noista "kyselyistä, jotka rikkoivat säännön" ja yleensä koko FWB-suhteesta. Jos on käynyt niin, että mies tunnustaa rakastuneensa liikaa, niin kannattaa punnita niitä omia tunteita ja ajatuksia, jotka liittyvät edelliseen suhteeseen, itseen ja tähän uuteen kumppaniin, joka ainakin tekstisi perusteella vaikuttaa olevan suhteellisen kelpo. Esimerkiksi voit kysyä itseltäsi:

- Kuinka hyvin olet käsitellyt edellisen eron ja kuinka paljon siitä täytyy päästä yli, kun on "valmis"?

Erosta toipuminen kestää luonnollisestikin suhteellisen kauan, eikä mitään sääntöä ole sille, kuinka kauan on tarpeeksi. Pahinta tietenkin on, jos (vaikeaa) eroa ei käsittele tunnetasolla.

- Kuinka paljon edellisen suhteen ja eron ominaisuudet (kumppanin ominaisuudet, eroamisen vaikeudet, muut mainitsemattomat seikat?) vaikuttavat siihen, mitä odottaisit uudelta suhteelta tämän FWB-miehen kanssa? Pelkäätkö, että aiemman suhteen ikävät asiat toistuvat?

Mitä vaikeampi ero on takana, sitä todennäköisemmin on vaikeaa sitoutua uuteen. Läheisyyden kaipuu ja seksin tarve kuitenkin pysyvät.

- Onko tämä uusi mies sellainen, jonka kanssa voisit kuvitella eläväsi suhteessa? Muistuttaako mies aiemmasta suhteesta jotakin seikkaa?

- Jos kuviteltaisiin, että sinulla olisi jokin este aloittamasta suhdetta tämän uuden miehen kanssa, niin olisiko se jokin toistuva tunne vai järkiperäinen asia?

Ihan ensiksi kuitenkin kannatan tämän miehen kanssa juttelua, eli siis noista Friends with benefits -sääntöjen rikkomisesta kysymistä. :)

• PolyAm

Kannattaa ilman muuta keskustella miehen kanssa asiasta. Voihan olla että tokenee sillä, tai löydätte jonkun muun ratkaisun. Kannattaa muistaa, että myös sitoutuneessa suhteessa voi ihan hyvin sopia omasta tilasta, ja siitä että saa olla muitakin kumppaneita. Itse en kyllä enää ekslusiiviseen suhteeseen suostuisi. Olen viisikymppinen mies, pari ihmissuhdetta on, joista toinen ihan syväkin.

• HerrGöbbels

Ei toi ikinä toimi pidemmän päälle, 2kk max sit on syytä vaihtaa frendiä.

• ajomies ei kiirehdi

vai olisko syy se että kaverin esinahan alla on sinne kuulumatonta toimintaa ja kyseli kautta rantain olisiko se kondylooma tahi herpes tullut sinun kauttasi siihen lerssin tynkään
      ei se mustis ole mutta voi olla ettei mopo keuli ihan niin hanakkaan ensi kerralla

• bianca5

Itse naisena olin tällaisessa suhteessa joitakin vuosia sitten yhdeksän kuukautta. Meillä oli kyllä pelkästään seksisuhde ja näimme aina silloin kun siltä tuntui. Vietimme kyllä jonkin verran aikaa muutenkin yhdessä kuin pelkästään sekstaillen. No, minä sitten siihen mieheen siinä kuukausien saatossa ihastuin aika pahasti ja sattuihan se sitten kun toinen ilmoittaa et tahtoo lopettaa kaiken. Päätin että ei koskaan enää.!! Noh tässä juuri muutaman kuukauden verran ollut samanlaisessa tilanteessa taas. Mies kyllä kertoi heti alkuun ettei mihinkään parisuhteeseen hänestä nyt ole ja se riitti minulle. Uskoin niin. Ajattelin etten tahdo itsekkään muuta. Kunnes tulikin olot et tahtois nähdä useammin. Ja se satuttaa jos toisella on muitakin naisia. Kuitenkaan en voi vaatia toista haluamaan vain minua. Kyllä tämmöset hommat pitäisi laissa kieltää! Hah. On se vain niin että jompikumpi satuttaa jossain vaiheessa itseään tai toista ja tunteet tulee peliin ennemmin tai myöhemmin vaikka sitä ei toivo eikä tahdo!

• Fernet Branca

Tämä ongelma on askarruttanut ihmisheimoa jo sen alkuhämärästä lähtien: Miten noukkia rusinat pullasta.

• aaah nii ihanaa

Kyllä mitä parhaiten

• eevahelena2

Ei tommoinen kauaa voi kestää. Mulla on ollu muutamia pelkkiä seksisuhteita, ja ennemmin tai myöhemmin itse aloin kiintyä tähän toiseen osapuoleen. Jutut loppui aikanaan, mutta tällä hetkellä olen seksisuhteessa miehen kanssa joka elää vapaassa suhteessa ja on nyt eron partaalla...myös toisella osapuolella ollut säätöjä jne Nyt mies haluaisi viettää vkl:ja kokonaan kanssani ja en todellakaan semmoista tahdo...mieluiten yks pano ja heippa...mutta minusta on kai tullut hänelle enempi kuin ystävä koska olen nyt kuunnellut hänen tilistystään omasta kriisissä olevasta parisuhteestaan. Haluaisin lopettaa, koska en tunne mitää ko. miestä kohtaan...ei ole komea, ei vetoa mitenkään jne...seksi erittäin hyvää...mut ei muuten nappaa. Jossakin vaiheessa pelkkä seksi ei yksistään riitä...jos tuntisin vetoa niin totta kai jatkaisin...ja pieni ihastuminenkaan ei haittaisi vaikka olisimmekin aina toisillemme siinä mielessä yhdentekeviä. ..mutta nyt kun vain saisin sanottua et se on moro :D

• eilapertti 11

Kokeilkaapa kenkälusikkaa.

• Tässä nyt on tainnu päästä käymään niin että on tunteet tullu mukaan kuvioon. Kannattaa ehottomasti nostaa kissa pöydälle ja keskustella ystäväsi kanssa asia läpi ennen kuin keneenkää sattuu.

Tuomoset suhteet on vähän hankala pitää tuomosina koska se yleensä täyttää kaikki loistavan parisuhteen kriteerit. Mm. Luottamus, loistava seksi, läheisyys, avoimuus ja ystävyys jos on vielä mukana nii mikäs sen parempaa :) Erona parisuhteeseen että tuollaisessa kuviossa ei arki pääse sotkemaan kuvioita eikä parisuhteen huonot puolet kuulu pakettiin..

Keskustelu lienee ainoa oikea tapa lähtä selvittämään tuota asiaa. Ja jos ystäväsi haluaa enemmän, on sinun päästettävä hänestä irti jos et ole samalla mielellä liikkeellä. Vaikka ystäväsi olisi valmis tunteistaan huolimatta pysymään vain seksisuhteessa ja ystävänä, pettää hän siinä vain itseään ja nielee tuskansa. Mikä ei sekään ole hyväksi tämänkaltaisen suhteen jatkoa ajatellen.

• miehen tunteet

Ei.Miehellä on liian paljon tunteita ja häntä alkaa sattua.Pistä homma poikki.

• kyrvätön v ittu

Ja sinun logiikalla naiset ovat tunteettomia.

• dildoaivo

Et halua suhdetta, mutta olet suhteessa. Osta ämmä dildo.

• sydän on rikki

Voin kertoa omasta kokemuksesta että tuo teidän juttu tulee sattumaan ennemmin tai myöhemmin. Miehellä selvästi tunteita sua kohtaan. Itsellä tilanne oli päinvastoin, olen siis nainen ja mä ihastuin ja lopulta rakastuin mieheen.. Miestä tilanne kävi tottakai ahdistaan ja otti heti etäisyyttä muhun. Vaadin sitten lopulta suoraa vastausta kysymykseen että jatketaanko yhdessä vai erillään.. no lopputulos kyllä satuttaa yhä =( Ota nyt selkeästi etäisyyttä, tsemppiä!!

• 88888888888888

Sait siis sen mitä ansaitsit ja halusit. Hyvä suomen "naiset" ja "miehet"

• Wauxhall

=( Jaxuhali

• kukkkuluuruu

Muistuta sopimuksesta ja ilmoita, että sinun mielesi ei ole muuttunut ja pahoitit hiukan mielesi ko. kysymyksistä vaikka ymmärsit niissä olleen huumoria mukana. Sano että olet tykännyt tästä ja sama voi jatkua vain jos molemmat ajattelevat samoin.

• Kympin Nainen

Kysyjille tiedoksi:

Etunimeni alkaa K-kirjaimella ja asumme pirkkalassa. Voittehan tunnistaa minut tuosta avauskuvastani!!!!!!!

• taj_willroos

Vaihda uuteen. Just eronnu pitkästä seksittömästä suhteesta joten puhtia riittää. Ennen viimesintä seurustelusuhdetta n. 2,5 vuotta seksisuhde työkaveriin ilman mitään ongelmaa.Loppu vasta kun satuin törmään viimesimpään kumppaniini. Ja nyt 4 vuotta suhteessa elettyäni ei ihan ensimmäisenä mieleen tuu että pitäis päästä taas vakiintuun. Palataan!

• maikkuRR

erilaisille ihmisille saattaa sopia, ei niille, jotka haluaa vain muille kehuskella, että löytyypä tämmönen

• jyysteri

Harvoin pystyy pitkään olemaan ilman tunnetta. been there, done that

• daamidaaminen

komppaan jyysteriä

• hmph1

Ymmärrän sinua täysin AP. En ikinä olisi noin lyhyessä ajassa valmis sitoutumaan jos noinkin pitkä suhde takana... Ahdistuu ja jos alottaa tolta pohjalta ja ajatuksilta sitoutuun siitä ei ikinä tulis mitään. Asutteko Kympin Nainen lähekkäin ja näättekö päivittäin? Ja minkä ikäisiä olette.

• hmph1

Avaaja sitävastoin on seksikipeä huor.a

• ap Kympin Nainen

Kiitos kaikille vastanneille, erityisesti asiallisille sellaisille. Osa kommenteista oli aika vihamielisiä, joten haluaisin vielä painottaa sitä, että kyseessä ei ole pelkkä panosuhde, vaan olemme myös ystäviä, hyviä sellaisia ja tunteita molemmilla on, ainakin siinä määrin että välitämme toisistamme ja suhteessamme on luottamusta, arvostusta, iloa, kaikin puolista hyvää oloa jne.

Ennen kuin jatkan niin haluan antaa palautetta suomi24:lle: nostitte aloitukseni tuonne etusivulle, mutta koitte oikeudeksenne vääristellä alkuperäistä viestiäni tuossa ”introssa”, kirjoitatte mm. : ”Nyt mies on muuttunut takertuvaksi ja mustasukkaiseksi. Haluan seksiä, mutten suhdetta”. Minähän en missään vaiheessa näin ole sanonut, joten koen intronne harhaanjohtavana. Noh, palstanpitäjän oikeudella tietysti voitte hieman ”muokata totuutta” jotta saadaan lukijoita ja kärkkäitä kommentteja. Se siitä.

Olen parhaillaan vakkarini luona ja itse asiassa näytin tämän ketjun hänelle. Koin etten ollut kirjoittanut mitään mitä en hänelle voisi paljastaa. Hän luki pitkän ketjun tarkkaan ja rauhassa läpi. Sen jälkeen juttelimme asian selväksi. Ja kaikki on hyvin. Säännöt ovat edelleen selvät, joskin niitä hieman ”päivitettiin”, suhteemme jatkuu meidät molemmat onnelliseksi tekevällä tavalla. Tulevaisuutta ei tiedä kukaan, joten otamme päivän kerrallaan.

Täällä on huudettu mm. sitä miksi tulen palstalta neuvoa kysymään ja enkö osaa päätöksiä itse tehdä. Myös hyvin vihamielistä persoonaani kohdistuvaa arvostelua, joka on mielestäni todella kummallista ihmisiltä jotka eivät minua tunne alkuunkaan. Osaan totta kai tehdä päätökseni, ja niin olen tehnytkin, mutta mikä näiden palstojen tarkoitus on, jollei jakaa kokemuksia?

Minulle tämän tyyppinen vapaa suhde on ensimmäinen laatuaan, eikä lähituttavapiirissänikään ole ketään jolla olisi tämän tyyppistä kokemusta. Eikä tällaisesta asiasta nyt viitsi ihan työpaikan kahvipöydässäkään lähteä keskustelemaan, etenkin kun olen johtavassa asemassa. Miksi en siis täältä voisi neuvoja/ajatuksia kysellä?

Selvää on se, että minulla oli selkeä ajatus asiasta ja ratkaisustakin jo itselläni. Mutta teiltä (asiallisilta) vastaajilta sain paljon lisää ajateltavaa, uusia näkökulmia mutta myös vahvistusta omalle näkemykselleni. Kiitos siis seuraaville vastaajille: Hämy, fejknfw…, akateeminen M, etsitaan, Ikisinkku M, goodguy57, ?ehdotus?, samankokenu, kosty, PolyAm, Onnenkäpälä ja kukkuluuruu (mahd muitakin asiallisia on, vastauksia vaan tulee näköjään koko ajan).

Enkä muuten ole koskaan ollut tuolla treffipalstan puolella, joten ei tarvitse pelätä että siellä ketään ”metsästäisin”. Ja vielä: tänne näyttää joku trollailevan jotain minun nimimerkilläni, vaikea asia näköjään jollekulle, surullista.

Sovimme vakkarini kanssa että meidän osaltamme tämä (julkinen) keskustelu jää tähän – hyvä jos aihe herättää keskustelua, jatkakaa te, mutta me käymme keskustelun omalta osaltamme täällä kahdestaan. (eli jos joku vielä Kympin Naisena kirjoittelee, se ei ole ap).

Hyvää yötä kaikille, ymmärrystä erilaisille elämäntilanteille, ihmisille ja suhteille!

• mies32

Tuosta on ihan turha ottaa itseensä, että tulee vihamielistä henkilökohtaisuuksiin menevää arvostelua. Sitä tulee näillä palstoilla aina. Sanoitpa sitten olevasi ikineitsyt, uskovasi yhteen ainoaan oikeaan, hankkivasi irtoseksiä pari kertaa viikossa tai vakipaneskelevasi. Aina löytyy monta sellaista, jotka haukkuvat valintasi lyttyyn ja pitävät sinua jollain tapaa viallisena. Paras ohittaa noiden pahimpien mekastajien tekstit kokonaan. Tai jos ei siihen pysty, on jätettävä tälläiset foorumit.

Aika rohkeaa esitellä noin suoraan nettipersoonasi vakkarillesi. Itselleni ei tulisi mieleenkään :)

• ap Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Tuosta on ihan turha ottaa itseensä, että tulee vihamielistä henkilökohtaisuuksiin menevää arvostelua. Sitä tulee näillä palstoilla aina. Sanoitpa sitten olevasi ikineitsyt, uskovasi yhteen ainoaan oikeaan, hankkivasi irtoseksiä pari kertaa viikossa tai vakipaneskelevasi. Aina löytyy monta sellaista, jotka haukkuvat valintasi lyttyyn ja pitävät sinua jollain tapaa viallisena. Paras ohittaa noiden pahimpien mekastajien tekstit kokonaan. Tai jos ei siihen pysty, on jätettävä tälläiset foorumit.

Aika rohkeaa esitellä noin suoraan nettipersoonasi vakkarillesi. Itselleni ei tulisi mieleenkään :)

Teen poikkeuksen (että vastaan vielä) kohdallasi, lähes kuntosalikavereita kun ollaan.

Jep, en ota noita itseeni, olen vaan niin tuore palstailija että tuo eilinen vyörytys ja tuuraajat sillä toisellakin palstalla yllätti (se toinen ketju olikin näemmä poistettu?) enkä ehkä omaa tottuneen palstailijan tyyneyttä? Mietin tässä myös että pitääkö vaihtaa nimimerkkiä.

Toiseksi: unohdin kiittää sua yllä olevassa viestissäni, paljon ajateltavaa annoit myös, sori että nikkisi jäi listasta pois ja kiitos vielä :)

Vielä tosta nettipersoonan esittelystä: seison kaiken kirjoittamani takana, joten sikäli helppoa oli paljastaa. Niin kuin jossain muualla sanoinkin, minä "pelaan" aina avoimin kortein (vaikka "peli" sana onkin ontuva tässä yhteydessä). Vakkarini on vissiin aamupäivän aikana jotain muita ketjuja lukenut, koska laittoi minulle vähän aikaa sitten viestin että "jos hän olisi mustasukkainen, niin nyt hän tietää kenestä". Kuivaa huumoria viljelee siis hänkin :)

• mies32
        ap Kympin Nainen kirjoitti:

Teen poikkeuksen (että vastaan vielä) kohdallasi, lähes kuntosalikavereita kun ollaan.

Jep, en ota noita itseeni, olen vaan niin tuore palstailija että tuo eilinen vyörytys ja tuuraajat sillä toisellakin palstalla yllätti (se toinen ketju olikin näemmä poistettu?) enkä ehkä omaa tottuneen palstailijan tyyneyttä? Mietin tässä myös että pitääkö vaihtaa nimimerkkiä.

Toiseksi: unohdin kiittää sua yllä olevassa viestissäni, paljon ajateltavaa annoit myös, sori että nikkisi jäi listasta pois ja kiitos vielä :)

Vielä tosta nettipersoonan esittelystä: seison kaiken kirjoittamani takana, joten sikäli helppoa oli paljastaa. Niin kuin jossain muualla sanoinkin, minä "pelaan" aina avoimin kortein (vaikka "peli" sana onkin ontuva tässä yhteydessä). Vakkarini on vissiin aamupäivän aikana jotain muita ketjuja lukenut, koska laittoi minulle vähän aikaa sitten viestin että "jos hän olisi mustasukkainen, niin nyt hän tietää kenestä". Kuivaa huumoria viljelee siis hänkin :)

Kiitos tästä erityishuomiosta ;) Mainitsemattomuudestasi murtunut sydämeni alkaa löytää palasiaan taas.

Jos vaihdat nikkiä, on sama edessä senkin kanssa ennen pitkää. Hetken rauhan toki saisit. Varmimman rauhan saat jatkuvalla multinikkailulla eli jatkuvalla nimimerkin vaihtamisella. Vielä varmemman, kun unohdat koko palstat. Liikaa sinä jo nyt olet täällä ollut.

Vaikka kuinka itsekin seisoisin sanomisieni takana, en siis valehtele täällä, mutta jotain hävettävää tässä palstailussa silti on. Toisekseen täällä saattaa paljastaa jotain sellaista, mitä ei ehkä haluaisi livekavereiden, ainakaan kaikkien edes tietävän. Anonyymina vaan voi olla avoin, eikä tarvitse pidätellä niin. No ehkä tämä sitten ei ole sitä avoimilla korteilla pelaamista kaikkiin suuntiin.

• ap Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Kiitos tästä erityishuomiosta ;) Mainitsemattomuudestasi murtunut sydämeni alkaa löytää palasiaan taas.

Jos vaihdat nikkiä, on sama edessä senkin kanssa ennen pitkää. Hetken rauhan toki saisit. Varmimman rauhan saat jatkuvalla multinikkailulla eli jatkuvalla nimimerkin vaihtamisella. Vielä varmemman, kun unohdat koko palstat. Liikaa sinä jo nyt olet täällä ollut.

Vaikka kuinka itsekin seisoisin sanomisieni takana, en siis valehtele täällä, mutta jotain hävettävää tässä palstailussa silti on. Toisekseen täällä saattaa paljastaa jotain sellaista, mitä ei ehkä haluaisi livekavereiden, ainakaan kaikkien edes tietävän. Anonyymina vaan voi olla avoin, eikä tarvitse pidätellä niin. No ehkä tämä sitten ei ole sitä avoimilla korteilla pelaamista kaikkiin suuntiin.

Heh, vain murtunut sydän, ne kuuluisat silmät vilkkuu taas ilkikurisina ;)

Hiukka surullinen fiilis tuli nyt tästä "Liikaa sinä jo nyt olet täällä ollut" - se ehkä ainakin osittain tottakin, mutta mitäköhön tuolla oikein pohjimmiltaan tarkoitat...? Entä sinä, oletko muka "toivoton tapaus" tämän palstailun suhteen? Hiukan matalampaa profiilia taidan pitää, mutta toivon että keskustelut jatkuu.

Enkä minäkään kaikille tätä nettipersoonaani paljasta, esim. töissä. Joku uskalluksen puuska vain iski eilen, enkä kyllä osaa peitellä tai feikata mitään ihmissuhteissa niin sikäli se oli tosiaan helppoa.

• Kympin nainen
        mies32 kirjoitti:

Älä usko kaikkea, mitä sulle syötetään.

• Kämpän kympin nainen
        mies32 kirjoitti:

No entäs rekisteröityminen, jäisikö liian vähän tilaa lyödä löylyä?

• mies32

Heh, vain murtunut sydän, ne kuuluisat silmät vilkkuu taas ilkikurisina ;)

Hiukka surullinen fiilis tuli nyt tästä "Liikaa sinä jo nyt olet täällä ollut" - se ehkä ainakin osittain tottakin, mutta mitäköhön tuolla oikein pohjimmiltaan tarkoitat...? Entä sinä, oletko muka "toivoton tapaus" tämän palstailun suhteen? Hiukan matalampaa profiilia taidan pitää, mutta toivon että keskustelut jatkuu.

Enkä minäkään kaikille tätä nettipersoonaani paljasta, esim. töissä. Joku uskalluksen puuska vain iski eilen, enkä kyllä osaa peitellä tai feikata mitään ihmissuhteissa niin sikäli se oli tosiaan helppoa.

Minä olen ollut täällä vielä enemmän liikaa. Paljon enemmän liikaa. Toivon, etten ole toivoton tapaus. Sinä et ainakaan ole vielä, kun tämä sinulle vielä sen verran uusi juttu. Lähde kun vielä voit!!!

Ei tämä nyt niin surullista kai ole, kunhan pitää sen verran rajoissa, että hoitaa muun elämänsä. Tosin täytyy myöntää, että on joskus itsellä lipsunut, olisi voinut käydä vaikka treenaamassa ja joskus kun on vapaa työtahti, on töitäkin tullut tehtyä vähemmän osin tämän takia. Toisaalta jonkun tekosyyn kai sitä keksisi kuitenkin, katsoisi vaikka telkkaria sitten.

• Kymppi itse

"Olen parhaillaan vakkarini luona ja itse asiassa näytin tämän ketjun hänelle. Koin etten ollut kirjoittanut mitään mitä en hänelle voisi paljastaa. Hän luki pitkän ketjun tarkkaan ja rauhassa läpi. Sen jälkeen juttelimme asian selväksi. Ja kaikki on hyvin. Säännöt ovat edelleen selvät, joskin niitä hieman ”päivitettiin”, suhteemme jatkuu meidät molemmat onnelliseksi tekevällä tavalla. Tulevaisuutta ei tiedä kukaan, joten otamme päivän kerrallaan."

En allekirjoita tuota liirumlaarumia.
        Patologinen valehtelija, mutta rämsä kuin Andalusian yöt.

• ANTTI ROKKA

MINUA PIERETTÄÄ IHAN SIKANA! EN PYSTY SEKSIIN NAISEN KANSSA!
      TOSIN HÄN ONKIN LEHMÄ!
      ME OLLAAN TOLLOJA KUN LÄHDETÄÄN TÄLLÄISIIN ADMININ PROVOIHIN:)
      KYMPIN NAINEN?
      NAINEN SUA?
      NAIN ON NAHTAVA?
      HÖLÖMÖT! MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN!

• Kympin Nainen

JOKU lesbo kirjoittaan nimimerkillä "ap Kympin Nainen"

FEIKKAA AVAAJAA Vihamielisin fantasoineen.

Ilmiantakaa tuo horoperse feikki

• "horoperse feikki" ootko ite varma että oot nainen edes ja onko sulla itellä tätä ongelmaa elämässä? taidat jauhaa paskaa ja tuhlata ihmisten aikaa.

• Kympin Nainen

Tein ilmoituksen tuosta ap - nimimerkkihorosta, ehdasta vorosta.

MIKSI jättäisin kirjoittelun kesken(Kun kuvanikin lisäsinavaukseeni, seksin toivossa)

häh?

• pelevaipelle

Helposti. Rahalla!!!

• mies roskiksesta

Missä se kympin naisen empatia on piilossa ?
      Mieti toisin päin...

Et koskaan oo kuullu et noi suhteet aina menee sotkuseks ku tulee tunteet peliin ?

Tollanen sopimus toimii tunteettoman ihmisen kanssa ainoastaan.
      ---> luulis olevan helppo nähä onko tunteeton, mut harvoin hyvä seksi on tunteetonta.. ?

• tulee tunteet

Ikää nyt 45v,ja elämän aikana ollut näitä ns,sopimus juttuja niin voin tasan tarkkaa sanoa etteikö sellaista ihmistä löydy että tulee tunteet peliin ja viho viimeinen juttu aloittaa seurustelu jonkun seksisuhteen jälkeen.
      Pettänyt en ole kertaakaan vakikumppania vaan kun sinkkuna ollu niin hurjastellut.Aloitukseen sen verran että kyllä nainen on kylläkin hakoteillä ajatuksien kanssa.
      Seksiä jossain mökillä ja sitten miettii että ompa takertuva mies hoh hoh,hotatsu sanon ma

• Miksi et

Ystävä hyvä ! Jos kerran ehdottomasti haluat olla sinkku, minkä ihmeen takia et asu yksin ? sieltäkin voi noita irtopanoja metsästää mielensä mukaan. Ei tarvi kiusata ketään ihan kotoa käsin- eikä olla mustis kummankaan. Ihmeellinen mies kun suostuu tuommoiseen. sinä johtavassa asemassa ole kymppi.
      Äly hoi- Älä jätä.

• ap Kympin Nainen

Asumme erillään, ei kannata vetää johtopäätöksiä asumisen saatikka irtopanojen suhteen kun niistä ei ole missään mainittu.

• Miksi et

Asumme erillään, ei kannata vetää johtopäätöksiä asumisen saatikka irtopanojen suhteen kun niistä ei ole missään mainittu.

Mutta sen metsikön arvasin varmaan oikein.

• ihmettelevä mies

Vakipanon ymmärrän jotenkin käsitteenä friend with benefits menee täysin yli ja en koskaan ikipäivänä voisi ja haluaisi harrastaa seksiä naisen kanssa joka on ystävä. En tiedä teistä muista kirjoittelijoista, mutta minulla on ainakin ollut ystävinä naisia, niin kauniimpia kuin tavallisen näköisiäkin ja eipä ole koskaan seksihommat tullut heidän kanssaan ja seurassaan mieleen.
      Minulle intohimo ja halu ei synny ystävyydestä ja sen takia nainen, joka tuntuu ystävältä ei herätä mitään mielenkiintoa seksiä kohtaan ja tämä ei sitten ole ulkonäkökysymys, uskokaa pois naiset on meitä miehiä jotka ei halua kaikkien kauniiden naisten kanssa sänkyyn, jos se nainen ei muuten vaan sytytä. Normaalisti en tälläisiä kirjoituksia kommentoi, mutta kun tää teksti sattui olemaan etusivulla, niin luin koko ketjun läpi ja sen jälkeen olin täysin ihmeissäni koko hemmetin ideasta friends with benefits. Friends my ass sanon minä, ystävyys on ystävyyttä ja seksi ei kuulu siihen ja en halua tuntea ihmisiä jotka moisia suhteita harrastaa ja en aio koskaan moiseen ryhtya eli jos ei parisuhteessa ole niin sit pitää tyytyä oma käden oikeuksiin tai yrittää samaa mitä suurin osa kaksilahkeisista tekee joka viikonloppu eli yrittää hakea baarista seuraa vaihtelevalla menestyksellä.

• Olipas,.

Taas idioottimainen avaus,tuollaiseen suhteeseen ei kukaan täydellä järjellä varustettu lähde.
      "Frieds with benefits" Sallikaa mun nauraa.

• Kympin nainet

FWB >LOL

Hienoja ulkomaan kielisiä temejä, jo vain se Nurmokin kansainvälistyy.

• joslöytyisiSeOikea

Laita se suloinen mies pakettiin ja lähetä tänne...mulle kyllä täyspäinen mies kelpais!

• Onnea vaan jatkollesi KYMPIN NAINEN ! Itsekkin ollut pitkään suhteessa ja hetken vedän henkeä ja kattelen et löytyskö mulle hameväestä fwb

• KALLE KELLO

Hahhah "Kympin nainen". Paremmin sopisi "Kympin H***a"

• NÄPY NÄPY.

Hahhah ............ET SÄ EHDI EDES H.UORAAMAAN

• joopojoo

olet pelkkä hyväksikäyttäjä ekä lähelläkään kymppiä,vie asia loppuun ja kerro miehelle että vain käytit ja sitten seuraavaan sänkyyn ja sama uusiksi. se on kuitenkin se mihin lahjoja naisella kuin naisella on.

• No joo.....
      Tää mummeli tyytyy seurustelemaan tuon liikunnan kans` vaan.....turvallinen kohde...suosittelen ootellessa sit` jothain oikiaaa......

• horoperse ..........

JOKU lesbo kirjoittaan nimimerkillä "ap Kympin Nainen"

FEIKKAA AVAAJAA Vihamielisin fantasoineen.

Ilmiantakaa tuo horoperse

• 9+9

Vaikutat tyypilliseltä naikkoselta jolta mopo lähtenyt käsistä pitkän parisuhteen jälkeen.

Miksi pitää alkaa leikkiä jotain helppoa hutsua heti kun ollaan taas "vapailla markkinoilla"? yritä edes kunnioittaa itseäs ja MUITA, eli lopeta toi säätäminen hyvissä ajoin jos huomaat että mies alkaa kiinnostua sinusta oikeasti.

Neuvo, sinulle arvon Kympin nainen: ETSI KYLÄSI PAHIN PLEIJERIPUKKI, niin olette sitten samalla aaltopituudella.

• ahtaanpaikanrambo

voin vaan sanoa että kannattaa puhua asiat suoraan, äläkä selitä siitä "sopimuksen" rikkomisesta. tiedät kyllä mikä mättää sun puolelta ja vielä paremmin mikä mättää miehen puolelta. tottakai nostat kissan pöydälle, tässä ei ole mitään muuta tehtävissä ja jos sun mielestä homma on menossa väärään suuntaan: ä-l-ä pitkitä sitä, hyvä ihminen. ja kaikille jotka höpisee jostain dildoista ja monen miehen pyörittämisestä; se ei jotenkin ole olennaista tässä, vaan se että nämä kaksi ihmistä, eli kympin nainen ja hänen seksisuhde kaveri selvittävät uudestaan ne pelisäänöt. minä henkilökohtaisesti panen kaikkia ja tunteilut on jääny monen vuoden päähän, käytäkää kortsuja, käyttäkää tekopilluja, tekomunia, käyttäkää naisia, käyttäkää miehiä, mutta: älkää IKINÄ pistäkö ketään matalaksi, ei teoilla/sanoilla tai kusettamalla!!!

• tyhjät kassit

On teillä sitten ihmeen vaikeaa.. Minulla on naisystävä.Olemma todella hyviä ja pitkäaikaisia ystäviä, ja molempia panettaa harva se päivä. Saunomme välillä yhdessä, ja jos ihan otsassa jo kuplii, niin myös helpottava pano onnistuu. Ei siinä mikään ole muuttunut moniin vuosiin. Kumpikin siitä nauttii ja ainahan se tekee hyvää. Muuten olemma vapaita tekemään mitä milloinkin haluamme, mutta ystävää pitää auttaa.

• FWB'
        tyhjät kassit kirjoitti:

On teillä sitten ihmeen vaikeaa.. Minulla on naisystävä.Olemma todella hyviä ja pitkäaikaisia ystäviä, ja molempia panettaa harva se päivä. Saunomme välillä yhdessä, ja jos ihan otsassa jo kuplii, niin myös helpottava pano onnistuu. Ei siinä mikään ole muuttunut moniin vuosiin. Kumpikin siitä nauttii ja ainahan se tekee hyvää. Muuten olemma vapaita tekemään mitä milloinkin haluamme, mutta ystävää pitää auttaa.

Mutta onko se BSA:ata?

• näin0

Ai siis halutaan seksiä. Kävellä kadulla ja huutaa, onko mies (mies?) olemassa, halutaan seksiä.

• yhdentoista nainen

Toi on niinku normi "toistaiseksi voimassa oleva työsuhde". Toi kikulis on rikkonu sääntöjä, nii sä voit purkaa työsuhteen laittomana. Etkä joudu maksaa ees irtisanomisajan palkkaa (täs tapaukses irtisanomisajan palkka on x määrä pillua, eli nyt se on 0).

Ukkos toki saa 3 kk karenssia painamisesta ja sä voisit mennä painajien aa-kerhoon :)

• miki18

Kyllä toimii...on useita partnereita joiden kanssa rakastelen vain kaveripojalta. Ja hyvää tekee.

• kokenut nainen 39

Kannattaa pistää juttu poikki jos vaikuttaa pahalta. Miehet tuntuvat mieltyvän sinuun jos annat hyvää seksiä ja vaikutat muutenkin hyvältä naiselta, kuitenkin monella miehellä vakipanot on enemmän tai vähemmän rumia seinäruusuja jotka on aika jurrissa kannettu kotiin.

Olen itse tehnyt niin, että jos mies alkaa osoittaa tunteita tai "sitoa", otan uusia miehiä ja alan kertoa hänelle seksistä näiden kanssa. Pointti on näpäyttää mies maan pinnalle takaisin. En muista yhdestäkään panosuhteesta aiemmin että mies olisi ylistänyt muita panojaan tai suostunut paljon esittelemäänkään ikinä, vaikka kimppa olisi kiinnostanut molempia. Surullinen fakta on se, että jos aloittajakin on yksi kympin naisista, iso osa ei ole. Monet kauniit naiset ottavat mieluummin pysyvän suhteen ja vakipanot on niitä vähemmän kauneudella siunattuja. Tätä kannattaa käyttää aina miestä vastaan, jos olet vähänkään tietoinen omasta arvostasi.

• 39v ämmä on luuseri

kokenu = kaikkien höyläämä. 39 = lähi vuosina viimeist mällit joltain kääniääliöltä. puhuu yhdelle panolle toisista = saa joku päivä sen kirveen siltä oikealt niskaan.
        irtoseksi vain rumille = olet ruma etkä välitä siitä kuka sun päällä häärä. otan uusia miehiä = anelen varattuja lähibaarissa (sitten tyydyn muovi banaaniin lopuxi)
        you are welcome :)

• Minna9

En ymmärrä ollenkaan tätä ketjun aloittajaa. Luulee itsestään liikoja. Toivottavasti tämä kaveri kenen kanssa hän on "ystävä" jättää hänet ja löytää arvoisensa naisen

• avuttomatihmiset

Mä en koskaan oo ymmärtänyt sitä että tullaan kaikenmaailman ongelmista puhumaan johki hiton suomi24 saitille, kun monet asiat ois nopeammin ja helpoimmin ratkaistavissa sillä että kysytään toiselta osapuoltelta (kuten mm. tässäkin aloittajan tapauksessa) suoraan että mikä on nyt homman nimi. Miksi sitä asiaa pitää vatvoa netissä ja kirjottaa joku helevatan romaani keskustelupalstalle ja ihmetellä ja miettiä että mikähän tässä nyt on vai onko mikään? Kysy suoraan helkutti onko jätkällä kiinnostusta suhun, sillähän se parhaiten selviää.

• Kympin Nainen

No, haista vittu sitten, homo

• Kympin Nainen

Minua feikkaa tuo vale ap Kympin Nainen

VOisiko joku ilmiantaa tuon huora.n poliislle ??`?

Sellainen vajaamielinen lesbo, joka vihaa kun saan seksiä kaikille, joku vanhapiika,ahahaha

• Kympin Nainen

ap Kympin Nainen23.1.2013 14:050 SULJE

YLLÄOLEVA EI OLE MUN. ALOITTAJAN KIRJOITTAMAA. TOTTAKAI HALUAN SEKSIÄ KUN VAKKARILTA EI SITÄ TARPEEKSI SAA. Johan pyysin tuolla yllä, että haluan seksiä kaikkien kanssa, jotka antavat sähköpostiosoittensä TÄHÄN KETJUUN. Nyt on jo panoja soVITTU, ja tuo vakkarini ei tiedä siitä mitään :D

Txtmessaget ja prelaid meh, paid1 MD

• dilluusio

V ittu että olet sekaisin..

• eikannata

Mullakin oli kympin nainen mut sitte homma meni jo hankalaksi 2kk jälkeen, ihastumista, rakastumista ja mustasukkaisuutta sekä hyvää seksiä - repiviä riitoja 10 vuotta.. ja edelleen pisteessä A ..

En suosittele kellekään!

• Maahanmuutt

Harastakaa seksiä ja kerro sitten täälä!! Ah ah ah!

• Kympin Nainen

KERRON jokaisesta mieskaadostani täällä, kun vakkarini ei tietokoneistä mitään ymmärrä. Viimevuonakin joutui vaihtamaan kännykkäänsä kun sen rikkoi ... vakkarini kun ei ole se pajan täydellisin työkalu (hah, kalu) pakki.. osia puuttuu sisältä ja meisseli on pieni..

• Totuustelija
        Kympin Nainen kirjoitti:

KERRON jokaisesta mieskaadostani täällä, kun vakkarini ei tietokoneistä mitään ymmärrä. Viimevuonakin joutui vaihtamaan kännykkäänsä kun sen rikkoi ... vakkarini kun ei ole se pajan täydellisin työkalu (hah, kalu) pakki.. osia puuttuu sisältä ja meisseli on pieni..

Ovet auki vaan! Se on mustaa makkaraa puolen metrin pötkössä!

• myllykoski66

tyypillistä playeri seksisuhde naiselle yleensä ikä n.38-50v.harrastaa nuoria poikia jonka äiti voisi olla,ukkomiehiä,vähä aikaa sit eronneita(hoivaamisvietti)ynms.ei kykene elämään parisuhteessa ei pysty olemaan yhtään yksin,kunhan joku esim krapula aamuna petiä lämmittää.ei tiedä mitä itse haluaa.käyttää kaikki sosiaaliset mediat hyväkseen miesten ettimisessä esim.facebook.tykkää bailata.

• FWB amor

Pieni ylimielisyys on aina paikallaan.. Ei niin pientä pilaa, etteikö puolet olisi totta. Onhan se selvä, että et FWB:llesi ole pelkkää seksiä kaveripohjalta, enää, onko ollut alunpitäenkään, en ota kantaa. Onko miehessä vikaa? Jos ei mainittavaa, älä häiriinny "mustasukkaisuudesta", ota haasteena tai imarteluna. Mikäli et näe ystävääsi tulevana lastesi isänä (et tainnut mainita paljonko nitä on ennestään ja onko kiintiö täynnä..) se ainakin kannattaa kertoa ennen suurten tunteiden tunnustamista.

• A Aallon harjalla

Jos joku käsite (vaikkaFWB) lanseerataan yhteisössä, niin aina niille löytyy ortodoksisia toteuttajia.
      Ihmiset käyttäytyvät enmmän trendien kuin intuitionsa johdattamina.

• niivaa

Minulle kävi kuten aloittajalle. Lopetin suhteen kokonaan. Huomasin kuitenkin, että olen itse myös miehestä kiinnostunut muutenki kuin vaan seksimielessä. Tykkään miehestä juuri sellaisenaan. Nyt en tiedä onko myöhäistä sanoa omat tunteeni miehelle.

• hrm

ja taas tuli todettua!et netti on suhde tuhooja!! ja seko akkojen kuten (kympin naisen?? sähläys paikka)!!! :(

• Kannattaa seurata tilannetta mutta keskustelisin sopimanne asiat selviksi. Kertomastasi aistii lievän omistamisen tulleen suhteeseen?? Toisaalta toimiva juttu teillä!

• tissipano

kullia tussuun ja spermat sisään

• Kiinostaa

Vieläkö on ongelmia?

• ap Kympin Nainen

Kiitos kysymästä, kaikki on hyvin, ei ongelmia.
        Puhumalla asia selvitettiin - itsestäänselvää (!), mutta miksi meille ihmisille joskus niin hankalaa (mukamas).

• Anonyymi

Ota asia puheeksi heti, muutoin seuraa ongelmia. Jos tuntuu keskustelun jälkeen yhä epävarmalta, niin pidä taukoa tai pistä peli poikki.

• Ota asia heti puheeksi, muutoin seuraa ongelmia. Ja jos keskustelun jälkeen edelleen on epävarma olo, niin pidä taukoa suhteesta. Taoi pistä kokonaan poikki. Tauon aikana voit myös itsellesi selvittää, mitä tuo ystävyys sinulle merkitsee.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kavereita ei nussita sanon minä. Pitää tuntea kunnon tunteita, isoa roihuaa, ennenkuin lähtee suhteeseen.

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      85
      2307
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      18
      2257
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      1748
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      104
      1468
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1430
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      163
      1248
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      257
      1042
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      953
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      919
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      174
      903
    Aihe