Einesten vieroksuminen

Ihmettelee hän

Aina saa lukea siitä kuinka hyvä ja täydellinen kotikokki ei eineksiin koskekaan. Pitää olla vain parasta pöydässä, aina. Onko ne einekset oikeasti niin kamalia että koko sana kuulostaa jo kirosanalta?

Tässä muutama einesten puolesta pontti:

- "Lihaan verrattavat ainesosat" lasketaan täydellisten kokkien toimesta poikkeuksetta syömäkelvottomaksi roskaksi. Eikö kuitenkin ole ekologisesti ja taloudellisesti ihan järkevää käyttää koko eläin hyödyksi eikä vain ja ainoastaan niitä parhaita fileitä?

- Einekset opettavat ihmiset laiskoiksi eikä kukaan osaa enää kokata. Missä sanotaan että ihmiset syövät pelkästään eineksiä tai pelkästään oikeata ruokaa? Itse käytän sujuvasti molempia. Kiireessä einekset helpottavat kummasti elämää ja sitten kun on aikaa, niin voi kokata sitä "oikeata" ruokaa.

- Einekset, puolivalmisteet ja kaupan valmismössöt ovat mauttomia ja pahanmakuisia sotkuja. Kukaan ei liene ole kieltänyt virittelemästä "valmismössöjä" paremmiksi. Eineksestä/puolivalmisteesta saa ihan käyttökelpoisen pohjan, johon sitten makunsa mukaan lisäilee aineksia tai mausteita.

En minä ainakaan tunne olevani huono kokki. Hernekeittoa lämmittelen tölkistä ihan yhtä sujuvasti kun hauduttelen karjalanpaistin uunissa tai teen makkarat lihamyllyssä. Eikös tämä "kohtuus kaikessa" sanonta päde hyvin myös ruokailuun. Eikö eineksetkin ole ansainneet paikkansa kauppojen hyllyissä? Mikä niissä on niin noloa ja ala-arvoista ettei niitä voisi käyttää "oikeiden" ruokien ohella kiireisinä päivinä? Mitäs mieltä muut ovat näistä asioista?

3

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa hän

      Einekset ovatkin aivovammaisille punaniska-amiksille joilla ei ole makuaistia saati kokemusta oikeasti hyvästä ruuasta.

      Että karjalanpaistia? Annas kun ojennan reseptin: heitä limainen lihanpala kiehumaan mauttomien kotimaisten juuresten sekaan muutamaksi tunniksi. Mausta suolalla ja pippurilla. Syö rumien junttiystäviesi kanssa samalla kun katsotte Tuntematonta Sotilasta.

      • 15113

        Miinus tuli kommentistasi - Et näköjään osaa korrektisti kommentoida toisten kirjoituksia. Minkäköhän ikäinen olet? Minun arvaus on 13 v tai sen tasolla oleva miespuolinen henkilö?
        Osuonko oikeaan?


    • hurjajohanna

      Kyllä varmasti voi eineksiä käyttää! Kuka niistä tykkää voi niitä ihan hyvin syödä. Niissä on ainakin sanottu tarkasti suolan, rasvan ja muiden aineiden määrät.
      Minuun teki suuren vaikutuksen aikoinaan erään miehen kirjoitus miten hän pudotti painoa monia kymmeniä kiloja syömällä einesruokia. Hän otti jonkun einesruoan, jakoi sen kahteen osaan. Söi puolet siitä lounaaksi, täytti lautasen tyhjäksi jääneen osuuden kasviksilla. Toisen puolikkaan hän söi päivälliseksi. Aamu- ja iltapalaksi näkkäriä, välipalaksi pari hedelmää.
      Itse käytän ainakin jauheliha-perunasoselaatikkoa ja joskus Kivikylän lihapyöryköitä.
      Exäni joka asuu yksin käyttää paljon eineksiä. Silakkalaatikkoa, lohikiusausta, hernekeittoa ym.
      Tyttäreni herkkua ovat pakastekeitot. Puolivalmisteista myös pata-ainekset.
      Poika kokkaa mieluimmin pakastepizzoja, ranskiksia ja uunimakkaraa mutta terveellisemmin hän mielestäni söisi jos käyttäisi enemmän eineksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe