http://imgur.com/QItfSDe
Voisiko tämä olla hapanta vulkaniittia. Oulun yliopistolla on samantapainen kuva.
Hapan Vulkaniitti ?
7
366
Vastaukset
Vähän "vaikia" päätellä kvartsipitoisuutta kuvasta.
- Kerääjä
Kivi on pienirakeinen, raekoko alle 1 mm. Siitä en voi eritellä mineraaleja, saati niiden osuuksia.
Mistä tiedät kyseessä olevan happamen ( felsisk) vulkaniitin.?
Koska kvartsipitoisuushan määrittelee happamuuden.- Kerääjä
Olen verrannut kivien kuvia, neutraalit tai emäksiset ovat tummia. Oma kiveni on selvästi niitä vaaleampi. Erittäin pienen raekoon vuoksi päättelin sen vulkaniitiksi. Olen harrastelija, joten kivi voi olla jotain aivan muuta.
Jos sinulla ei vielä ole luppia tai "taskumikroskooppia" niin kannattaa hankkia.
- Kerääjä
Löysin esitteitä taskumikroskoopista, eivätkä kaikki hinnatkaan olleet mahdottomia eläkeläiselle. Minulla on nyt vaan kirjakaupan suurennuslasi, olen entinen postimerkkeilijä.
Kerääjä kirjoitti:
Löysin esitteitä taskumikroskoopista, eivätkä kaikki hinnatkaan olleet mahdottomia eläkeläiselle. Minulla on nyt vaan kirjakaupan suurennuslasi, olen entinen postimerkkeilijä.
Itselläni on pieni Japanilainen jossa 15x ja 5x, näkökenttähän noissa on pieni, mutta parempi kuin ei mitään. Nyt olen tilannut 25x suurentavan joka on vähän isompi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k16610648Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t907515Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1077393Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37356Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t227341Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit427279Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1136687Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv296516Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa885733Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?485515