http://imgur.com/QItfSDe
Voisiko tämä olla hapanta vulkaniittia. Oulun yliopistolla on samantapainen kuva.
Hapan Vulkaniitti ?
7
324
Vastaukset
Vähän "vaikia" päätellä kvartsipitoisuutta kuvasta.
- Kerääjä
Kivi on pienirakeinen, raekoko alle 1 mm. Siitä en voi eritellä mineraaleja, saati niiden osuuksia.
Mistä tiedät kyseessä olevan happamen ( felsisk) vulkaniitin.?
Koska kvartsipitoisuushan määrittelee happamuuden.- Kerääjä
Olen verrannut kivien kuvia, neutraalit tai emäksiset ovat tummia. Oma kiveni on selvästi niitä vaaleampi. Erittäin pienen raekoon vuoksi päättelin sen vulkaniitiksi. Olen harrastelija, joten kivi voi olla jotain aivan muuta.
Jos sinulla ei vielä ole luppia tai "taskumikroskooppia" niin kannattaa hankkia.
- Kerääjä
Löysin esitteitä taskumikroskoopista, eivätkä kaikki hinnatkaan olleet mahdottomia eläkeläiselle. Minulla on nyt vaan kirjakaupan suurennuslasi, olen entinen postimerkkeilijä.
Kerääjä kirjoitti:
Löysin esitteitä taskumikroskoopista, eivätkä kaikki hinnatkaan olleet mahdottomia eläkeläiselle. Minulla on nyt vaan kirjakaupan suurennuslasi, olen entinen postimerkkeilijä.
Itselläni on pieni Japanilainen jossa 15x ja 5x, näkökenttähän noissa on pieni, mutta parempi kuin ei mitään. Nyt olen tilannut 25x suurentavan joka on vähän isompi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165