Ei ole lämmennyt koko maailmassa

napanalle

Uskokaa pois. Nyt, kun oikein tarkemmin katson.

Anteeksi, jos aikaisemmin en huomannut. Mutta toisaalta, ei opekaan kertonut.

http://www.woodfortrees.org/plot/hadcrut3gl/from:1997.33/trend/plot/gistemp/from:2001.33/trend/plot/rss/from:1997.0/trend/plot/wti/from:2000.9/trend/plot/hadsst2gl/from:1997.1/trend/plot/hadcrut4gl/from:2000.9/trend/plot/uah/from:2004.75/trend/plot/hadcrut3gl/from:1997.33/plot/gistemp/from:2001.33/plot/rss/from:1997/plot/wti/from:2000.9/plot/hadsst2gl/from:1997.1/plot/hadcrut4gl/from:2000.9/plot/uah/from:2004.75

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------

      Katos, vihertyttö alkaa päästä ajatuksen jäljille.

    • napanalle

      Kuka on se nykyajan Tom Bombadil vai Illuksikö sitä sanotaan? Näyttää, että siihen ei tehoa paha eikä hyvä.

    • illu..
    • napanalle

      Aikalailla totta se on. Yksi nainen yritti panna sille sormuksen sormeen ja ei se toiminut. Ihmiset kuvittelee, että illu on olento, johon mikään ei vaikuta. Ite kuvittelen, että Illu on olento, joka vaikuttaa siihen mihin se haluaa. Toisaalta ei siihen tunnu vaikuttavan mikään.

    • Opiskellut

      Mitä tää edes on? Eikö Eniro anna riittävän tarkkaa tietoa säästä? Jos huomenna on -1 astetta, niin on. En mä ainakaan ala mitään ilmanpuntarigraafeja kantelemaan.

    • napanallelle

      Tulis muuten vuosisadan larppajaiset.

      ”Hohheliporukka” on jo luonnostaan omaksunut pahiksen roolin. Ne ei edes yritä panna vastaan. Sauron on kuumissaan.

      Klonkkua mietityttää. ”My precious.”

      Sitten siellä on ”Sähköteurastajan” porukka, ainakin kaksi neitoa ja puhdas sydän puolellaan. Sen nyt jo näkee, miten voitto menee. Niillä kun on vielä puolellaan Tom, koko trilogian mysteerisin hahmo, jonka matkoista Tolkien kertoi tarinoita.

      Gandalfin arvio oli, että Tom ei olisi pystynyt vastustamaan Sauronin joukkojen valtausyritystä. Toisaalta Tomin ei tarvinnut lähteä pois Keskimaasta, se on vähän niinkuin joku mysteerinen Illu, jota en ole koskaan tavannut. Antoi rohkeutta hobiteille. Ja ruokaa.

      Itse ajattelen Bombadilia myötämielisenä hahmona, joka oli syntynyt maailmanluomisen aikaan.

      Se oli romaanitrilogian vaikuttavin ja yllättävin osa elokuvan suhteen. Yksi kaikkein merkittävimmistä ja mystisimmistä henkilöistä jäi kokonaan huomiotta.

      Ei turhaa huolta huomisesta, Sormuskaan ei vaikuta, sitä ei koskaan edes kukaan kysynyt, mitä maailmanalun otus olisi tehnyt, jos sen metsää olisi häiritty.
      Veikkaisin, että Peter Jackson tekee elokuvan Tom Bombadilistä. Tomin matkoista on sen verran tarinaa. Siitä tulee varmaan sen kaikkein vaikein elokuva.

    • "Gandalf"

      Tätä muuten larpataan aika paljon. Ei muuta kuin mukaan vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2202
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      378
      1661
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1635
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1196
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1049
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      95
      1017
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1004
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      978
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      878
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      848
    Aihe