Morjes!
Tässä on jo pidemmän aikaa pyörinyt mielessä jenkkifutiksen harrastamisen aloitus. Tuntuisi kovasti omalta hommalta!
Viimeks harrastin karatea, mut pienestä pojasta lähtien olen ollut enemmän joukkuepelimiehiä. Sähly ja futis oli joskus parasta touhua. Oon 27-vuotias, et onko liian myöhäistä aloittaa? "Normi"kokoinen oon ja suht nopea juoksija ja omaan pelisilmääkin. Kuopiossa näkyy olevan toimivan Steelers, ottaakohan ne keltanokkia koittamaan lajia? Kiitos teille jotka vastaatte! Ja hauskaa Super bowlia!
Lajin aloittaminen "aikuisena"
13
3733
Vastaukset
- 35vee
Tottakai ne ottaa uusia mukaan ,etsi steelersin kotisivuilla yhteistiedot ja ota yhteyttä. 27 vee on nuori ikä viel:)
- 4+19
Jenkkifudis on niitä lajeja, jotka voi helposti aloittaa vanhemmalla iällä. Pienestä harrastajamäärästä johtuen on kynnys päästä mukaan hyvin alhainen. Vähän kuin jossain jääpallon puulaakisarjassa. Yhteys vaan lähimpään seuraan ja kokeilemaan onko laji sopiva.
- 1209000
Ja jos liigaa haluaa pelata niin soitto Helsinki 69ersin puheenjohtajalle. Pomminvarma pelipaikka on luvassa.
- Jefujehuksi
Kiitos vastauksista!
Tuli mieleen vielä, että onko lajin parissa paljon loukkaantumisia? Mites, kun kunto on tällä hetkellä perustasoa/tyydyttävä, niin olisiko syytä ottaa pieni kuntokuuri ja salilla käynnit, ennen kuin lähtee treeneihin? Mitä ominaisuuksia jenkkifutaaja tarvitsee?
Toinen laji mitä mietin on Rugby. Onko lajeilla iso ero? Ihmettelen suuresti, miksi Rugbyssa ei ole suojia isännillä!- 15+6
Loukkaantumisriski on samaa luokkaa, kuin jääkiekossa. Joskus loukkaantuu, joskus ei. Polvet, nilkat ja hartiat on kovilla.
- 13+15
Kokeilemalla se selviää riittääkö kunto ja kiinnostus vai eikö riitä. Ei kukaan voi sitä sulle netissä kertoa. Loukkaantumisriskit eivät ole mitenkään poikkeavat muihin lajeihin verrattuna.
Rugby ja jenkkifutis ovat kauempana toisistaan kuin jääkiekko ja jääpallo. Rugbyssa ei käytetä suojia koska ne eivät ole tarpeen. Pelaajat osaavat sovittaa kontaktin sen mukaan.
- lersin senu
Steelersissä treenataan myös lajiin liittyviä fyysisiä ominaisuuksia.Treeneissä myös tarvittava lihaskunto paranee.Liäksi annamme ohjeet miten treenata fysiikka puolta tarvittaessa.
Loukkaantumis riski jefussa on samaa luokkaa kuin muissakin joukkue lajeissa.Suojat estää suurimman osan.
Jefussa tärkeimmät ominaisuudet ovat kyky pelata joukkuelajia.Sooloilijat eivät jefu kentällä pärjää.Ilman sitä ei ole mitään.Sitten tulevat nopeus ja räjähtävyys(jotka kehittyvät treenatessa).
Suurin ero jefun ja rugbyn välillä on että ne ovat täysin eri lajeja.huomattavanpia eroja ovat jenkkifutiksen eteenpäin syötöt ja pallottomanmihen blokkaaminen.Tästä syystä jenkkifutiksessa on varusteet.
Toivotan sut tervetulleeksi Steelersin harjoituksiin milloin vaan...terveisin Numero 66 - Jefujehuksi
ILMAN SITÄ EI OLE MITÄÄN.
voitko selventää hieman, ilman mitä en ole mitään.
Jos kusetat taklaan sut ekoissa harjoituksissa pyörtuoliin- Real-jefujehuksi
Jaahas, täällä nämä mammanpojat kirjoittelee törkeyksiä muiden nimissä, itsehän en siis tuollaisia kirjoitellut.
Kiitos vinkeistä! Mielelläni tulen kokeilemaan edes, onko laji meikäläistä varten. Alkaakin teillä jotain alkeiskursseja, vai tupsahdanko vaan treeneihin?
Ja teille jotka itkette netissä kyselystä. Tiedän, että paikan päällä selvii nää hommat, mut eikö sitä saa tiedustella asioista täällä? Mieltä askarruttaa, joten minähän kysyn! :)
- wedfwe
Voit aloittaa `melkeen` minkä vaan lajin `melkeen` missä vaan iässä.
Olen nyt 32v mies.
Aloitin tanssimisen 27-vuotiaana. Aluksi menin kokeilemaan hip hoppia, sitten kun touhu olikin yllättävän kivaa, mukaan tuli, popping, locking, break dance.. n. kaksi vuotta ja olin hip hop -pienryhmän kanssa virossa ottamassa pronssia.
Tällä hetkellä tanssi on jäänyt taka-alalle, mutta edelleen tuntuu että voisi aloittaa minkä vaan lajin aivan puhtaalta pöydältä ja, jos ei nyt aivan mitään mestaruuksia saavuttaa niin, oppia yhtä sun toista.
Olen kyllä pohjakunnoltani melko urheilullinen, kun koko nuoruusikäni kilpaillut erinäisissä lajeissa, mutta tanssia en kyllä osannut en sitten yhtään ennen kuin alotin. - Fanttomi554v.
Jos et itse pysty tuohon asiaan saamaan vastausta hieman miettimällä, niin on parempi kun et aloitakkaa mitään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. vanha viidakon sanonta..
- Ottakaa vaikka selvä
Homostelun voi aloittaa myös vanhemmalla iällä. Useimmat aloiitavatkin sen noin 40-50v kun lapset ovat lentäneet pesästä ja avioero tullut voimaan. Tuossa iässä kun alkaa pojat ja nuoret miehet näyttää "kiinnostavemmilta" kuin oman ikäiset naiset. Eikä heillä soi hääkellot päässä tai ole uhkaa raskaudesta.
- lerssin senu
poijat puhuu tavarasta niinkun olis joskus saanu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782